http://www.honda.com.tr/m_egitim_programlari.aspx
Honda eğitim detayları
http://www.honda.com.tr/m_egitim_programlari.aspx
Honda eğitim detayları
Arkadaşlar 20 yıl kazasız belasız olarak yüzbinlerce km motor kullandıktan sonra ilk kapalı alan eğitimini almaya gittiğimde hala kararsızdım .Oğlum ve kızım yaşında çocuklar ile GS2 eğitimi aldım.
Herşeyden önce 20 yıldır tatmadığım keyifleri tattım ilk eğitimimde , eğitim sonrası motorumdan çok daha fazla verim ve keyif almaya başladım.
Şu anda ADAC Gold seviyesine gelmeme rağmen fırsat bulduğum her eğitime katılmaktayım. Her eğitimde yeni birşeyler öğreniyor yeni dostlar ile tanışıyorum .
Eğitime katılacak arkadaşlara naçizane tavsiyelerim.
- Eğer motora ilk defa binmiyorsanız birebir eğitim yerine grup eğitimlerine katılmanızı tavsiye ederim hem daha eğlenceli hemde daha hesaplı oluyor.
- Kapalı alan eğitimlerini tamamlamadan yol eğitimlerine geçiş tavsiye edilmiyor.
- Kendi motorunuz ile katıldığınız eğitimler her zaman çok daha ekonomik.
- Eğitime gitmeden önce motor koruma demirinizi veya motorunuzu yattığında koruyacak ekipmanları tamamlayın eğitimler kabiliyetleriniz zorlayacak düzeylere varabildiği için zaman zaman küçük yatışlar olabiliyor.
- Hocalar emniyet ekipmanı eksik sürücüyü kesinlikle eğitime kabul etmiyorlar.
Eğitimlerin niteliğine göre 50-450 TL arasında fiyatlar var , birebir eğitimlerde bu fiyatlar katlanabiliyor.
Rahmi Barutçu , Uğur Ertekin ,Serhat Kılavuz en bilinen hocalardan hepsi çok deneyimli ve konularına hakim hocalar özellikle yol eğitimi alacak arkadaşlara tavsiye ederim.
Murat Denizhan hocam diğerlerinden kapalı alan eğitimi konusunda biraz daha fazla zorlayıcı bir eğitim veriyor , özellikle şehir içinde daha güvenli sürüş için Murat hocanın kapalı GS eğitimlerini almanızı tavsiye ederim , grup eğitimlerinde Murat hoca oldukça hesaplı oluyor.
EMOK'un eğitimi 150 TL idi. kendi motosikletinizle tam koruma katılmanız gerekiyor. bende ve 1-2 kişide daha bot yoktu ve bayağı problem oldu. dizliği olmayan birini geri çevireceklerdi ama neyse ki birisinde fazladan varmış ve o şekilde katılabildi. bu olaydan sonra botumu da aldım hemen tabi ki.
Alanya'da tektekerarif lakaplı Arif Razgatlıoğlu'ndan bazı teknikler görmüştüm.
İstanbul'da Rahmi Barutçu '' Lamatech'' güvenli ve ileri sürüş teknikleri hususunda
faydalı eğitimler vermektedir .. http://www.lamatech.com/hakkimizda.asp
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
Eğitim almış arkadaşlar,sanki tekbir ağızdan tembihlenmiş gibi aynı doğrultuda cevap veriyorlar.
''Motosiklet'ten daha çok zevk alındığı,trafikte kendini daha güvende hissetmesi,motorunu daha verimli kullanılması.''
Demekki bu işin doğrusu bu şekilde oluyor...
...
Peki;buna istinaden bir soru daha sormak istiyorum.
Eğitim alan arkadaşlar,başka bir arkadaşına eğitim verebilecek düzeydelermi?
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
eğitim vermek için çok tecrübe gerekir. bunun için bu eğitimleri alıp bunun üstüne de eğitmenlik için ayrı eğitimler almalısınız. eğitimlere devam ettikten sonra amatörce eğitmenlik yapılabilir belki ama profesyonellik ayrı bir şey.
eğitimlerin faydalarını saymak gerekirse, normalde limitlerinizi ve motosikletin davranışlarını tam bilemeyebilirsiniz. bazı şeyleri de bildiğiniz halde geçiştirebilirsiniz. ama bir eğitmen tarafından doğrular ve yanlışlar size söylendiğinde kafanızdaki kalıcılığı daha fazla oluyor. eğitimler, teorik bilgilerin pratikte kısıtlı bir zamanda size iletilmesi şeklinde genelde. esas sorumluluk eğitimi alan kişide bu noktadan sonra. bu iletilenleri sık sık tekrarlayıp sürüşünüzü bu doğrultuda geliştirmeniz gerekiyor. bunu yapabilirseniz tehlike anlarında gelişen refleksleriniz sayesinde bu hareketleri düşünmeden uygulayabilirsiniz. eğitim aldıktan sonra kendinize güvenin gelişmesi güzel ama o kadar da tehlikeli. ayrıca eğitim bilinçlenmenize sebep olur ve cahil cesaretinden kurtulmanızı sağlar. örnek, korumalar üzerinde ciddi şekilde durulduğunu gördüğünüz zaman yazın sıcağında bile montunuzu, botunuzu, dizliğinizi giymeden kullanmazsınız. kaskı hiç söylemiyorum bile
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
İleri sürüş eğitmeni bir arkadaşımın ısrarı üzerine meşhur bir kursuna katılmıştım,yıllar önce.Kursun ismini burada vermek istemiyorum.
Gerçekten faydalı olmuştu.Yıllarca yanlış veya eksik bildiğim şeyleri tamamlamıştım.Bunlar viraja giriş ,frenleme,ileri bakış vs.vs. şeylerdi.
Fakaaaaat,Öğrenmenin sonu yoktur diyerek ve insanlara kurslara tekrar tekrar tabi tutarak ve onlara bronze,silver.gold vs.vs.ünvanlar verilmesi beni sinir etmişti.
Zira bu kurumların hedefi, iş adamı,doktor,mühendis gibi gelir seviyesi yüksek kişilerdir.
Bu kişilere eğitimin sonsuz olduğu dikte ettirilerek ve birazda rütbe verilerek,defalarca kurslara katılımları istenir ve defalarcada para ödemek zorunda bırakılırlar.Yani bir koyundan defalarca post çıkartırlar.
Bu gibi kursların ilkine katılmak bence faydalıdır.Normal bir motosiklet sürücüsü için yeterinden fazla faydalıdır.Ancak dolduruşa gelip daha fazlasına katılmak faydadan çok cebinize zarar verir.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Şöyle cevap vereyim:
Ben EMOK eğitimine gittiğim gün aynı zamanda eğitmen eğitimleri ve seçmeleri de yapılıyordu. Almanya'dan hocalar gelmişler ve 10-15 civarında eğitmen adayını teste tabi tutuyorlardı. Yaptıkları hareketler bana inanılmaz geliyordu ama mevcut hocalar hala gelişmeleri gerektiğini söylüyorlardı. (Engel aşma manevralarında motoru yatırdıklarında dev gibi GS'lerin karterlerini en ince ayrıntısına kadar görebiliyordum!)
İlk eğitimimde Murat Denizhan hocanın bana yaptırdıklarına inanamamıştım. Eğitime başladığımda tek kelimeyle çaylaktım (hala da acemi sayıyorum kendimi) ama sonlara doğru aynalarda gördüğüm yatış açılarına inanamadım. Tüm bunları herhangi bir motor sürücüsünün öğretmesi kolay değil. Eğitmen olmak ayrı bir yetenek ve çalışma gerektiriyor (ki Murat Denizhan hoca da yıllarca Honda'da çalışmış, eğitim için Japonya'ya bile gitmiş bir eğitmen).
Yani sözün kısası eğitmen olmak kolay iş değil. Motor eğitimi için harcadığım paranın tek kuruşuna pişman olmadım (paranın kolay kazanılmadığını da çok iyi biliyorum). Aldığım çeşitli eğitimler arasında faydasını bu kadar net ve somut biçimde gördüğüm başka bir eğitim yok.
Ağır metal insanı...
Necati abi,seni konuyu okurken gördüm ve yorum yazmanı bekledim.Kendimi fazla kaptırmadan bende inceden bir eğitim almayı istiyorum.
Yaklaşık yuvarlak olarak söyleyim 10 yıldır motor kullanıyorum,gerekse kendi becerim,bolca okuduğum teorik yazılar ve okuduğum teorikleri kendi çapımda pratik için yaptığım alıştırmalar olsun kendimi herdaim geliştirmeye çalışdım.
Fakat nedendir bilemiyorum,neyi nekadar doğru yaptığımı çokca merak etmekteyim.Sanki aylarca sınava çalışılmış ve sınav günü çalışmalarının kaçta kaçı doğrudur sitresi gibi bir soru var içimde.
İşte bunun için eğitime gitmek istiyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------
Kendime soruyordum durmadan ''acaba virajlarda nekadar yatıyorum''İnanırmısın hiç aynalara bakmak aklıma gelmemişti
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Böyle bir kursa katılmanda mutlaka fayda vardır.
Bir şey daha ekleyim
Bu defalarca eğitim alanların burunları öyle büyürki,diğer motorculara maraba gibi bakarlar
Seni beni motorcudan saymazlar.Eğer motosikletinde kurs aldıkları kurumun bir amblemi yoksa selam bile vermezler.Aslında birkaç senelik motorcu olmalarına rağmen kimseleri beyenmezler.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Ve her ne hikmetse motosiklet eğitmenliğine 19-20 yıllık "profesyonel iş yaşamından" sonra başlamalarına ve 40 yaş cıvarında olmalarına rağmen "motosiklet üzerinde milyon KM" yapmışlardır.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...lyon+kilometre
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
eğitim size ilk başta;
bakmak ile görmek arasında ki farkı,
aslında sizin trafikte görülmediğinizi
hız hissiyatınızı geliştirmenizi
motosikletin yapısına göre kullanma gerekliliğini
yolda giderken bilgi edinmeyi ve bunları değerlendirmeyi
giyinmenin ve korunmanın faydalarını
anlatır,
anlatılanlar ile kendi sürüş tekniğiniz arasında ki farkı siz bulursunuz, şayet anlatım anında aklınıza yatmayan bir konu olursa mantığını anlatılmasını istersiniz
bundan sonrası çok km ler yol yapmak ve becerinizi geliştirmektir
let it be
Karşıyakada oturmam ile söylediğim arasındaki ilişkiyi çözemedim gerçi. Ama ben kişiler bazında yazmadım. Yoksa direk şu eğitmen bunu yazmış derdim. Bunu söyleyeni ve yazanı biliyorum çünkü. Söylediğim 19-20 yıl profesyonel iş yaşamından sonra eğitmen olmaya karar veren ve motosiklet üzerinde milyon kilometre yaptığını söyleyen 40 yaş cıvarı herkesedir. Ve özetle "hadi ordan" dır.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Abicim sen bu isi bedavaya getirmeye çalisiyorsun ama biz nerden ekmek yiyecez sonra.
Bosuna ugrasma tek satir yazmam.
Hocam iyi ki isim soylememissin ha.
Son paragrafiniza kesinlikle katilmiyorum.
En azindan ciddi kuruluslar için bu yazdiklariniz geçerli degil.
3 gunde hiç kimseye hayatin anlamini ogretemeyiz.
Bu nedenle egitim parçalara ve seviyelere bölünmüstür.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)