http://www.adac.com.tr/Hakkimizda
www.adac.de
Alman Otomobil Kulübü.
http://www.adac.com.tr/Hakkimizda
www.adac.de
Alman Otomobil Kulübü.
Ağır metal insanı...
Ne işe yarıyor bu belge? yani herhangi bir vasfı varmı onu kastediyorum.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
ben de EMOK'tan aldım eğitimimi. püf nokta olarak söyleyebileceğim şey motosiklete binmeden önce biraz ısınma hareketleri yapmanız. ani hareketlerde sıkıntı yaşamamak adına.
Hazır konu EMOK'tan açılmışken bir soru da ben sıkıştırsam araya.
EMOK eğitimlerine katılım-yeterlilik şartlarıyla ilgili hiçbir şey göremiyorum ben emok'un sitesinde. Şu kadar yıl/km tecbüre ve şu tarz, şu güçte bir motosiklet gibi mesela.
Belki ben göremiyorum.
Bilgisi olan var mı konuda?
benim aldığım eğitim motosiklette güvenlik ve hakimiyet eğitimiydi. viraj dönmek, ani fren, ani kaçış gibi şeylerle ilgiliydi. 1 günlük bir eğitimdi ama oldukça faydasını gördüm.
Ben de istanbula gittim, honda güvenli sürüş 2 eğitimi için. Ama yeterli katılım olmadığından iptal edildi, yatırdığım para ise muhasebecinin hasta olması sebebi ile biraz geç gönderildi bana. Bir dahakine inş. deyip geri döndüm.
Ama bu tip eğitimler şart diye düşünüyorum. Birde oranın motosikletleri ile yapılırsa daha da iyi(zaten honda başkasına izin vermiyor), çünkü kanat gibi koruma demirleri var diyorlar, hondanın pisti ise 10 numara imiş.
Yani imkanı olan gitsin, kesinlikle pişman olmaz. Ama irtibat çok önemli. çünki kontejyan dolmadan kayıt yaptıracaksın ve kontejyan dolacak
Benim sanşsızlığım tarih sıkıntısı idi.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
konu super yanlız katılım az. herkez aldığı eğitim ücretlerini de yazarsa ne güzel olur. omm mudur nedir ona baktım gerçekten eğitimi tamda yollarda veriyorlar bu güzel bişey
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------
aman yarabbi öle bişe varsa kaza anında paramparça olurum ben
yüzük zincir broş.
Sanirim ben egitimimi tamamlayali 10 sene olacak. Universiteyi yurt disinda okumak icin gittigimde kurum benim soforluk bilgimi yetersiz buldu. O zaman 20 li yaslardayim soforlugu Turkiyeden ogrenmisim, kisacasi cahilin onde gideniyim soforluk konusunda.
Toplamda 60 saat suren bunuda size yaklasik 1.5 ayda verdikleri inanilmaz agir bir egitime girdim. Bu egitim programi sadece motoru degil arabayida kapsiyordu. O zamanin sartlarina gore bir gencin binebilecegi orta halli bir araba parasini da bayildik tabi.
Egitimin ilk gunu otomobil ile basliyordu. Aracimiz daha sifir Km sayilacak Skoda Octavia idi tali yoldan ana yola baglanacam , ortasinda refuj olmayan bir yol. koseden kafayi cikardim tabi , ben salak gibi saga baktim ilk once sonra sola.(Turkiyede her yonden her turlu arac gelebilir malum, alismisiz) Hoca sak diye yakaladi dedi ,Turkiyede trafik ne yonden. Dedim Avrupa gibi Bir bagirdi. Arabanin camlari titredi...
Tabi ilk bindigim motor vitessiz 50cc bir mopet idi. Onunla bisiklet gibi turlattilar. Yavas yavas hem arabada hem de motorda kademe atladik. En son bindigim motor GS500 E idi , arabada ise Subaru Impraza idi. Altinizdaki aracin gucu yada cc sin hic bir onemi yok. Hiz siniri belli. Ferrariyede binseniz onu asamazsiniz. Teknik zaten hepsi icin gecerli.
Yol egitimlerinde hoca bazen hadi kocum, bas, gec su arabayi simdi, diye bilerek gaz veriyordu. Eger gaza gelir iseniz kafaya bir tane yiyordunuz, hiz siniri var ne oluyoruz diye
Oyle teknikler ogretiliyorki bu egitimde, park etmekten tutunda, arac sollamaya kadar her seyin bir pilot egitiminden farksiz hasben kader degil , bariz teknik aciklamasi oldugunu goruyorsunuz.
Ben turkiyeye geri donup te ilk 500cc+ motoru aldigimda etrafimdakiler, yahu her alan su motor ile gazliyor sen , hic cosmadin bir kele bile diyorlardi. Egitim oyle bir isliyor ki kafaniza, araci surerken 50 bin tane felaket senaryosu yapip ona gore onlem aliyorsunuz surekli.
Egitim alan tum arkadaslari tebrik ederim. Onlar senelerce motora binmelerini garantilemis oldular boylece.
Son soz olarak diyecegim su ki , egitim aldiktan sonra arac kullanmak cok ama cok daha zevkli oldu.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Didimde ikamet ederken..Rüzgar avcıları ve Özgür kanatlar grubunada üyeliğim vardı ve aktif olarak katılıyordum..
Rahmetli Erhan Uyarkeman'ını protestosuna gittiğimde motosikletlerin neredeyse hepsinde OMM sticer'i vardı ve benimde hiç bilgim yoktu..Gidip sorduğumda ise egitim programı dediler..
Sonrasında kafama koydum katılıcaktım..Malum sebeplerde İstanbul'a dönüş yapınca kaldı..
OMM 'e katılmayı düşünüyorum bende..
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Anlaşılan daha çok eğitim içeriklerini merak ediyorsunuz. Bende onları yazmaya çalışayım.
BMW Rider Academy- Hatırlatma (600cc motora geçmeden aldığım eğitimdi) 1 günlük bir eğitim.
İlk bir kaç saat teorik. Motosiklet hakkında genel bilgiler, ekipmanlar, giyim kuşam gibi bilgiler veriliyor. Sonrası tamamen f650'ler üzerinde veriliyor.
-Öncelikle motosikletin dengesi gösteriliyor.
- Motosiklet üzerinde denge çalışmaları (ayağa kalkmak, bir el serbest, ayak serbest, aynı anda bir el ve ayak serbest sürme gibi)
- Dönüşler (nereye bakarsan oraya gidersin!)
- Çiftli dönüş (basitçe 8 çizmek)
- Frenleme
- Düşen bir motosiklet nasıl kaldırılır teori ve uygulama
- Yavaş sürüş
BMW kursu pahalı olduğu için katılan genelde daha az oluyor(bu hatırlatma eğitiminde iki kişiydik) o nedenle eğitmenin sizle birebir ilgilenme süresi daha fazla.
Honda GS2-GS3
Aslında bu eğitimlere Güvenli sürüş demek yanlış geliyor bana ama yerine ne denebilir o konuda da bir önerim yok. (Güvenli sürüş kadar afilli bir isim en azından. Yoksa Motosiklet sürüş 2-3 derdim)
Bu eğitimlerde direk 2 gün trafiğe kapalı bir alanda motor kullanıyorsunuz. Ben katıldığımda gruplar min 12 kişiydi. Ama eğitmen sayısı da 4-5 cıvarında.
Konu başlıkları.
- Binmeden önce yapılması gereken egsersizler
- Motosiklet kontrolleri (yağ, fren lamba kontrolu, lastik hava basınçları, hidrolik vb.)
- Motosiklete binme ve inme
- orta sehpaya alma indirme
- düz sürüş
- dönüşler
- frenleme
- yavaş sürüş
- slalom
- düşen motosikleti kaldırmak
gs3'de ağırlık verilen konular
- viraj teknikleri
- frenleme teknikleri (debriyaj sıkarak ve sıkmadan)
- Panik frenleme
- Yokuşta durma, kalkma ve dönüş
- Kaçınma hareketi
Konular bunlar. Genel olarak gs2 ve gs3'de hemen hemen yakın konular işleniyor. Ama gs3'te hem daha yüksek cc'li motosiklet kullanıyorsunuz hem daha farklı parkurlar hazırlanıyor (daha keskin virajlar gibi) hem de duba aralıkları daha dar oluyor.
Kolay gelsin.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)