İlk Motosiklet İçin Ne Yapmalıyım?
Reklamlar
-
Merhaba... Henüz yeni üyeyim size hiçbirşey verememiş iken sizden birşey isteyeceğim affınıza sığınarak...
Motosikletlere özelliklede chopper tipi motorlara eskiden beri aşığımdır, özellikle chooper/cruiser tipi motor sevdalılarını bilen bilir veya sevdalıları aranızda vardır vazgeçilmezdir bu motorlar, yani daha bir ayrıdır bu aletler.
Bugüne kadar gerek maddi durum, gerek ehliyet alamama gibi sorunlar yüzünden bu spordan uzak kaldım. Ama artık hem yaşım gereği ehliyet alma kıvamına geldim, hemde bir iş güç sahibi olup motosiklet alacak duruma geldim, son günlerde ise bu aşk daha da perçinlendi hadi bir araştırma yapalımda adım atalım şu işe dedim.
Kaç gündür internet üzerinden makaleler, yazılar, rehberler okuyorum hem motosiklet.net den hemde farklı sitelerden ama benim durumu anlatan/anlatabilmiş kimse olmamış, veyahutta ben bulamadım.
Benim durumum şu hem ilk motorumu kullanacağım, hem ömrümde vitesli bisikletten başka taşıt kullanmadım, hemde istediğim motor chopper tipi bir motor. Benim sizden istediğim bunlar, benim bu şartlarda motora başlamama uygun mu? Vitesli bisiklet kullanmış olmam motosiklet kullanmam için yeterli mi? İlk kullanacağım motosiklet tipinin chopper olması dezavantaj mıdır, ilk başlayan için uygun değil midir? veya ilk motora başlayanlar için ne önerir siniz?
Yada kısacası benim bu şartlar altında ne yapmam gerekiyor?
Şimdiden teşekkür ediyorum, iyi geceler...
Reklamlar
-
Çook eski yıllara götürdün şimdi beniÖncelikle motor bir yetenektir bana göre,insanın doğasında ya vardır ya yoktur bu;neyse,temelinde bisiklet varsa zaten ilk adımı atmışsın2 seçeneğin var bence akıllıca,1.scooter tarzı yada 49 cc'lik bir makinayla rüzgarı ve yolu tanımaya başlayabilirsin (ki en akıllıcası bu bence)yada 125'lik bir makinayla cgl-125 olur bu ybr olabilir,kanuni olabilir boş bir arazide vites geçişleri vs çalışarak daha güvenli bir şekilde ufaktan trafiğe çıkacak hale gelirsin,benim nacizane önerilerim bunlar geldi aklıma;keyifli sürüşler şimdiden;Allah kaza bela göstermesin.
-
roadfox adlı üyeden alıntı
Çook eski yıllara götürdün şimdi beni
Öncelikle motor bir yetenektir bana göre,insanın doğasında ya vardır ya yoktur bu;neyse,temelinde bisiklet varsa zaten ilk adımı atmışsın
2 seçeneğin var bence akıllıca,1.scooter tarzı yada 49 cc'lik bir makinayla rüzgarı ve yolu tanımaya başlayabilirsin (ki en akıllıcası bu bence)yada 125'lik bir makinayla cgl-125 olur bu ybr olabilir,kanuni olabilir boş bir arazide vites geçişleri vs çalışarak daha güvenli bir şekilde ufaktan trafiğe çıkacak hale gelirsin,benim nacizane önerilerim bunlar geldi aklıma;keyifli sürüşler şimdiden;Allah kaza bela göstermesin.
Değerli fikirlerin için teşekkür ederim...
Açıkçası Scooter fikri benimde kafama yatmıyor değil. Daha yaşım genç dilediğin gibi kaza, bela görmez isek scooter ile 2-3 sene idare edip hem motor denen alete alışıp, hem trafiği tanımak, hemde ağır bir motor kullanma seviyesine gelmek daha akıllıca gibi gözüküyor.
-
Vites olayı farklıdır.Bisikletin vites değiştirirken sarsıntı olayı çok düşüktür, vites oranları çok daha yakındır. Örneğin aşırı küçük vitese atılırsa teker kilitlemesi olur veya u dönüşü yaparken büyük vitesle gaz açılırsa dışa savurur...
Başlangıç olarak cruiser tipi V motorlu 250cc çinliler tavsiyemdir,sırasıyla bisan,keeway,ledow...
Olmadı Honda Titan es,Cgl 125,Cbf150 veya Yamaha Ybr 125.
-
Fiyat sorun olmıyacaksa benim önerim Hyosung GV 250
-
Chopper'i başta tek başıma beceremem kanısındayım ben. Motorhocası isimli arkadaşın söylediği seçeneklerle commuter tipi motorlarda ilgi alanıma girdi, tabi başlangıç için...
Motor kullanma amacım öncelikle hobi tabi bu chopperlar için geçerli olacak, tabiki bazı yerlere gidip gelebilirim okula/işe mesela...
Bu yüzden beni idare edebilecek commuter/scooter tarzı sıfırı 3000 TL yi geçmeyecek motosiklet önerilerine açığım...
Ayrıca Commuter tipi motorların vites oalyı nedir daha kolay bir mekanizmasımı var acaba?
-
kanucan adlı üyeden alıntı
Fiyat sorun olmıyacaksa benim önerim Hyosung GV 250
Bende önce onu düşündüm ama başlangıç için daha güçsüz olanı tavsiye ettim.
Başta beceremem kaygısı gereksiz cruiser istiyorsan cruiser alman maddi açıdan avantajlıdır,selesi alçaktır kullanımı daha zor değildir. 2-3 sene bıkmadan binebilirsin sonra cc büyütmüş olursun.
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
Bende önce onu düşündüm ama başlangıç için daha güçsüz olanı tavsiye ettim.
Başta beceremem kaygısı gereksiz cruiser istiyorsan cruiser alman maddi açıdan avantajlıdır,selesi alçaktır kullanımı daha zor değildir. 2-3 sene bıkmadan binebilirsin sonra cc büyütmüş olursun.
Peki 3000 tl gibi bir fiyata nasıl bir cruiser önerirsiniz?
100cc lik regaller olduğunu duydum, hem otomatikmiş hem benim istediğim gibi başlanmama için güzel bir seçenek olabilir, nasıl yorumlarsınız bunu?
-
Öğrenme sürecinde veya şehir içinde olabilir ama uzun yolda tat vermez. Makine dediğin 120-120 gidecek,250cc'liğini alın Regal de iyi çinlidir, abd kullanır.
-
4-5 saatlik bir güvenli sürüş eğitimi alsan, sonucuna göre belki de direkt istediğin motorla başlayabilirsin.
-
Mithridates ben de senin gibiydim daha önce gerek vitesli gerek vitessiz hiç motor tecrübem yoktu. Eğer araba kullanmayı biliyorsan vites olayının mantığını da biliyorsun demektir, o konuda sıkıntı çekmezsin. Sadece vitesin dizilişi farklı ona da alışman 15 dakika.
Bahsettiğin motosikletler ortalama 150 kg dan başlıyor, çok ufak tefek değilsen kontrolde sıkıntı yaşamazsın. Eğer imkanın varsa Hondanın eğitimleri var 2 günlük, git onu al sonra istediğin tipteki 250 cc yi geçmeyecek herhangi bir motoru kullanabilirsin.
Yok eğitimi alamam diyorsan motosiklet sürmeyi bilen birisi senin motorunu teslim alsın ve sana tenhada pratik yaptırsın, yok o da olmaz diyorsan teslim alırken ustaya sor usta bu nasıl sürülüyo diye (benim gibi) anlatırlar sana ilk bir kaç kere belki stop ettirirsin sonra sürersin. Ama tavsiyem ilk 500 kilometre çok kalabalığa ve yüksek hıza çıkma, korumaları ihmal etme.
-
Eğer ileride cruisera geçmek istiyorsan şimdiden bi cruiser alman daha iyi olur. O makinalar biraz daha ağır olsa da yere daha yakın olduğu için ayakların yere daha sağlam basar, kendini daha güvende hissedersin.
-
Teşekkürler arkadaşlar tavsiyeler için, değerlendireceğim tabi hala önerilere açığım.
-
doğrudan bir motosiklet önerisinde bulunmayacağım fakat tarz olarak cruiserda fazladan bir problem yaşamazsınız
-
Cruiser başlangıç için en ideal ve kolay kullanılan sınıftır..
Hatta iddia ediyorum ki, sürekli önerilen cbf 150, ybr 125, cbr 125 gibi motorlardan çok çok daha kolay kullanılır ve öğrenilir..
En büyük nedeni ağırlık merkezinin yere yakın oluşu..
Ağır ivmelenmesi nedeniyle hata affetme oranının yüksek olması..
Not: Merak ettim de isminin Tolga olma ihtimali var mı acaba
-
Mithridates adlı üyeden alıntı
Merhaba... Henüz yeni üyeyim size hiçbirşey verememiş iken sizden birşey isteyeceğim affınıza sığınarak...
Motosikletlere özelliklede chopper tipi motorlara eskiden beri aşığımdır, özellikle chooper/cruiser tipi motor sevdalılarını bilen bilir veya sevdalıları aranızda vardır vazgeçilmezdir bu motorlar, yani daha bir ayrıdır bu aletler.
Bugüne kadar gerek maddi durum, gerek ehliyet alamama gibi sorunlar yüzünden bu spordan uzak kaldım. Ama artık hem yaşım gereği ehliyet alma kıvamına geldim, hemde bir iş güç sahibi olup motosiklet alacak duruma geldim, son günlerde ise bu aşk daha da perçinlendi hadi bir araştırma yapalımda adım atalım şu işe dedim.
Kaç gündür internet üzerinden makaleler, yazılar, rehberler okuyorum hem motosiklet.net den hemde farklı sitelerden ama benim durumu anlatan/anlatabilmiş kimse olmamış, veyahutta ben bulamadım.
Benim durumum şu hem ilk motorumu kullanacağım, hem ömrümde vitesli bisikletten başka taşıt kullanmadım, hemde istediğim motor chopper tipi bir motor. Benim sizden istediğim bunlar, benim bu şartlarda motora başlamama uygun mu? Vitesli bisiklet kullanmış olmam motosiklet kullanmam için yeterli mi? İlk kullanacağım motosiklet tipinin chopper olması dezavantaj mıdır, ilk başlayan için uygun değil midir? veya ilk motora başlayanlar için ne önerir siniz?
Yada kısacası benim bu şartlar altında ne yapmam gerekiyor?
Şimdiden teşekkür ediyorum, iyi geceler...
Hocam bende çok değil sadece 4 ay öncesine kadar seninle aynı durumdaydım tek farkım araba kullanmayı bilmekti... İlk motorum olacaktı ve deli gibi chopper istiyordum... çok uzun araştırmalarımdan sonra ilk olarak eğitimde karar kıldım... Fiyat vermek nekadar doğru olur bilmiyorum ama saati 60 TL den 6 saat kadar özel eğitim aldım cbf 150 liyle. Ve eğitim aldığım esnadada kendime güzel ve temiz bi hyosung gv250 aldım. ( eğitimimi veren hocada doğru bir karar almış olduğumu söyledi motosiklet seçimi konusunda ) henüz eğitimimin 4. saatini tamamladığımda dedim ben artık dayanamıyorum binicem bu motora montumu giydim kaskımı taktım marşa bastım düz gittiğim 300 metrelik yolun sonunda sağımdaki sokağa girmem gerekiyordu. 300 metreyi sağa sağlim tamamladım ama o dönüşte yan yattım ilk kaza deneyimim oldu benim sonrasında herhangi bi sorun yaşamadım. sadece bir kere kendi aptallığım yüzünden 2 saatlik uykuyla yola çıktım ve E-5 te kavaşak girişindeki bariyere girdim kafadan allahtan hızım düşüktü bundan başkada kaza bela gelmedi başıma umarım başkada olmaz. Ve son olarak belirteyim geçtiğimiz pazar günüde MT le ilk gezime çıktım karaburun gezisine katıldım istanbul dışına çıktık ve kazasız belasız geri döndük
Yani demek istediğim o ki ben 4 ay öncesinde senin aynınken şuanda anlattığım durumdayım. Karar tabiiki senin ama nacizane fikrim 250 lik bi chopperla başlamanda bi sakınca yok bence...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------
ha bide eğer chopper la başlayacak olursan gv250 kesinlikle tavsiyemdir. ben cılız bi adam olmama rağmen babalar gibi gidip geliyorum yollarda
Motosikletli Kaplumbağa...
-
-
Ciddi bir eğitim almadan kesinlikle motosiklet almayın derim. Eğitimin bir amacıda kendi yeteneklerinizi sınamak ve açığı çıkartmak. Belki kesinlikle vitesli 200kiloluk bir motoru kullanamayacaksınız, bunu önce test edin. Vitesli bir motorla devam edecekseniz vitessiz motorla başlamayın derim.
Maddi olanaklar el veriyorsa Harley D.'un eğitimleri var.
Kolay gelsin
-
Biraz garip gelecek ama bence kendini test et.
Biraz kaza seyret, yazı oku(arama ile bulabilirsin, en son 'su'dan bir sebeple bir arkadaşımız öldü.) motosikletle ilgili.
Sonra aileni düşün ve ben de böyle bir kaza yapsam ne olurdu, ailem ne düşünürdü. Ben sakat kalsam ne olur,....
En son artık herşeyi göze aldıysan motora bin, marşa bas ve sadece o sesi dinle derim.
Artık geri dönüşün yok, hastalık sana da bulaştı.
Motosiklet bir tutkudur, ama türkiyede çoook tehlikeli.
Şöyle düşün, yüzlerce fil sana doğru geliyor ve sen tam da onların ortasındasın. Ne yapabilirsin? Hiçbir şey(dua edebilirsin), fillerin insafına kalmış durumdasın. İşte motosikletin trafikdeki hali.
Yazın burada bir dünya ölüm haberi okunacak ve bunların kimisinde motosiklet kullanan arkadaşların motosiklet sürmeleri dışında bir kusurları olmayacak.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
al bi Gv 250 keyfine bak büyük gelmez cruider da başlangıç için ,sağlamlığı ve performansı açısından çinlilere göre kafan rahat olur,keyif alırsın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler