BMW 1200 GS Neden hava soğutmalı ?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Daha az arıza cıkarsın diyedir bence ( bilerek söyledim birseş degil tahmin. )
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
bana enduro kullanan bir arkadaş şu şekilde anlatmıştı:
"ağır arazi şartlarında yavaş ilerleyen su soğutmalı bir motor yeterli hava akımını alamayacağından ötürü radyatörü soğuyamayacak ve su kaynatacaktır. dolayısıyla arazide sıkıntı yaşatabilir. tabi çamur ve balçığa çok fazla girip çıkılıyorsa radyatördeki fanlarda bir süre sonra zarar görebilir ve radyatörü soğutamayabilir.
hava soğutmalı motorlar ise ısı yüzünden sadece şişeceğinden dolayı performansında bir kayıp olacaktır ama her koşulda ilerlemeye devam edecektir."
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
Offroad'un vazgeçilmezleri; yağlı debriyaj, su soğutma, telli jant, zincir
Basitlik için yağ soğutma; su yok, pompa yok, kaçak yok, fan yok, müşür yok...
-
kesinlikle eğer çok yüksek devir çeviren bir motor yapısına sahip değilse en iyi motor hava soğutmalı motordur. örneğin aynı hacime ve aynı özelliklere sahip iki farklı motorsikleti alıp biri hava soğutmalı diğeri de su soğutmalı olsun 1.vites de gidebileceğiniz kadar ilerlemeye çalışın bakın neler oluyor ? hava soğutmalı motor herşeye rağmen ki performansı düşecek ama ilerlemeye devam edecekken su soğutmalı motorsiklet su kaynatacaktır. cevap gayet basit
-
zenon adlı üyeden alıntı
Daha az arıza cıkarsın diyedir bence ( bilerek söyledim birseş degil tahmin. )
Evet radyötör filan extra kamaşıklık olabilir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:04 ----------
overcloud adlı üyeden alıntı
bana enduro kullanan bir arkadaş şu şekilde anlatmıştı:
"ağır arazi şartlarında yavaş ilerleyen su soğutmalı bir motor yeterli hava akımını alamayacağından ötürü radyatörü soğuyamayacak ve su kaynatacaktır. dolayısıyla arazide sıkıntı yaşatabilir. tabi çamur ve balçığa çok fazla girip çıkılıyorsa radyatördeki fanlarda bir süre sonra zarar görebilir ve radyatörü soğutamayabilir.
hava soğutmalı motorlar ise ısı yüzünden sadece şişeceğinden dolayı performansında bir kayıp olacaktır ama her koşulda ilerlemeye devam edecektir."
Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim Evet arazi şartlarında mantıklı ama neden 650 gs ve 800 gs lerde böyle bişey düşünmemiş olabilir ve uzun yolda , yazın ortasında hava soğutmalı motor biraz zorlanmazmı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:07 ----------
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Offroad'un vazgeçilmezleri; yağlı debriyaj, su soğutma, telli jant, zincir
Basitlik için yağ soğutma; su yok, pompa yok, kaçak yok, fan yok, müşür yok...
Haklısınız
-
BMW 1200 GS;
Tek silindirli ise su soğutmaya gerek yok. Zaten motoru güzel soğuyacak şekilde tasarlanıyor.
Sonuçta soğuyor nasıl soğuduğunun önemi var mı ?
-
kamsea adlı üyeden alıntı
kesinlikle eğer çok yüksek devir çeviren bir motor yapısına sahip değilse en iyi motor hava soğutmalı motordur. örneğin aynı hacime ve aynı özelliklere sahip iki farklı motorsikleti alıp biri hava soğutmalı diğeri de su soğutmalı olsun 1.vites de gidebileceğiniz kadar ilerlemeye çalışın bakın neler oluyor ? hava soğutmalı motor herşeye rağmen ki performansı düşecek ama ilerlemeye devam edecekken su soğutmalı motorsiklet su kaynatacaktır. cevap gayet basit
Haklısınız racingler yüksek performanslı motorlar olduğu için su soğutma olmazsa olmazları .
Şöyle bakarsak dünyaca ünlü Harley Davidson ' da motorlarında hava soğutma kullanıyo demekki bu dev markaların bildikleri bişey var
Bana kalırsa bu motorların motor aksamı çok sağlam olduğu için şişme bile zor oluyodur diye tahmin ediyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------
y.infernal adlı üyeden alıntı
BMW 1200 GS;
Tek silindirli ise su soğutmaya gerek yok. Zaten motoru güzel soğuyacak şekilde tasarlanıyor.
Sonuçta soğuyor nasıl soğuduğunun önemi var mı ?
Doğru söylüyorsunuz ama merak ediyoruz işte
Hava/yağ soğutmalı yatık çift motor ('Boxer'), 4 zamanlı, tek eksantrik ve bir silindir için dört supap, merkezi denge mili
Motorunun özellikleri de buymuş
-
cesur509 adlı üyeden alıntı
Haklısınız racingler yüksek performanslı motorlar olduğu için su soğutma olmazsa olmazları .
Şöyle bakarsak dünyaca ünlü Harley Davidson ' da motorlarında hava soğutma kullanıyo demekki bu dev markaların bildikleri bişey var
Bana kalırsa bu motorların motor aksamı çok sağlam olduğu için şişme bile zor oluyodur diye tahmin ediyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------
Doğru söylüyorsunuz ama merak ediyoruz işte
Hava/yağ soğutmalı yatık çift motor ('Boxer'), 4 zamanlı, tek eksantrik ve bir silindir için dört supap, merkezi denge mili
Motorunun özellikleri de buymuş
Yukarıdaki 5000cc den büyük motosikletin üzerindeki uçak motoruda hava soğutmalı zaten yeterli seviyedeki hava, su soğutma gibi iş görür. Hava sudan daha güçlü soğutur
Bmw neden hava soğutma kullanmış olabilir ?
-Suyun ağırlık yapacağı düşüncesiyle kilodan kazanmak.
-Boxer motor kullanıldığı için hava sirkülasyonunun su soğutmadan bir farkı olmaması
-Yada Bmw mühendisleri şöyle demiş olabilir:" Bu motoru kullananlar zaten uçak hızında gider hava soğutma yeterlidir."
-
BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.
Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.
Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.
Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz
O değil de, iyi öğrenmişim yahu
-
1200 GS Advanture bir motordur.Yüksek güç ve torklu bu motor şehir trafiği için yapılmamıştır.Doğa ve uzun yol için tasarlanan motorun hava ile soğutulması aynı zamanda bir mühendislik dehasıdır.Tıpkı Hitler'in soğuk kış şartlarına dayanabilmesi için WW de kullandırdığı gibi.
''Anlayabilseydin,ağlayabilirdin...''
-
arazide kullanım için tasarlandığındandır
-
y.infernal adlı üyeden alıntı
Yukarıdaki 5000cc den büyük motosikletin üzerindeki uçak motoruda hava soğutmalı zaten yeterli seviyedeki hava, su soğutma gibi iş görür. Hava sudan daha güçlü soğutur
Bmw neden hava soğutma kullanmış olabilir ?
-Suyun ağırlık yapacağı düşüncesiyle kilodan kazanmak.
-Boxer motor kullanıldığı için hava sirkülasyonunun su soğutmadan bir farkı olmaması
-Yada Bmw mühendisleri şöyle demiş olabilir:" Bu motoru kullananlar zaten uçak hızında gider hava soğutma yeterlidir."
Teşekkür ederim zahmet edip resimde eklediğiniz için açıklayıcı oldu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------
Khutuck adlı üyeden alıntı
BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.
Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.
Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.
Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz
O değil de, iyi öğrenmişim yahu
Teşekkür ederim çok açık yazmışsınız haklısınız
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------
osmanefe adlı üyeden alıntı
1200 GS Advanture bir motordur.Yüksek güç ve torklu bu motor şehir trafiği için yapılmamıştır.Doğa ve uzun yol için tasarlanan motorun hava ile soğutulması aynı zamanda bir mühendislik dehasıdır.Tıpkı Hitler'in soğuk kış şartlarına dayanabilmesi için WW de kullandırdığı gibi.
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.
Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.
Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.
Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz
O değil de, iyi öğrenmişim yahu
Cok acik, guzel ve dogru bi mesaj olmus.
-
Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011
- Hava bedavadır ama su paralıdır kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.
- Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.
- Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.
Saygılarımla,
insan acizdir, muhtaçtır, fazla artislik yapmamalıdır.
-
romeomustdie adlı üyeden alıntı
Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011
- Hava bedavadır ama su paralıdır
kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.
- Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.
- Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.
Saygılarımla,
En açıklayıcısı bu olmuş.Teşekkürler...
''Anlayabilseydin,ağlayabilirdin...''
-
1. Basit olan iyidir.
2. BMW için hava değil de rüzgar soğutmalıdır diyebiliriz. Bu ne demektir; Hareket halindeki bir cismin üstünden geçen havanın hızı arttıkça, o bölgede hava basıncında düşme ve akabinde de, hava süratinin artmasına parelel olarak ortam ısısında düşme gerçekleşir. Yani; BMW 1200 GS, boksör tipi silindir yapısı nedeniyle, seyir halinde mükemmel bir soğutmaya sahiptir.
3. 1200 GS sadece rüzgar soğutmalı da değildir, ilaveten yağ soğutma sistemine de sahiptir.
4. Boksör tipi BMW motosikletler, üretimi geçtikleri yıllardan bu güne çok büyük teknolojik bir evrim geçirmemiştir. ufak tefek değişikler haricinde nerdeyse birbirlerinin aynısıdır. Strok boy/oranı her daim uzun tutulduğundan; torkları yüksek ama devirleri düşüktür. Bu da, daha az devir ve daha az ısınma, haliyle daha az gereksinim duyulan bir soğutma demektir.
5. 1200 GS'lerin debriyajları kuru tiptir. Yani; 4 tekerlilerle aynı yapıdadır. Diğer motosikletlerin yağlı tip debriyajları, çoklu disk yapıları nedeniyle istenmeyen ısı artışına neden olabilirler. Oysa BMW daha işin başında, yapısı nedeniyle avantaja sahiptir.
Kısacası; Mevzubahis olan BMW ise; söze gerek yoktur.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
romeomustdie adlı üyeden alıntı
Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011
- Hava bedavadır ama su paralıdır
kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.
- Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.
- Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.
Saygılarımla,
1979 larda üretmine başlanan gs o zamanlarda küresel ısınma ön görülüyordu, bu kadar yaygara yapılmıyordu, bmw mühendisleri bunu baz alarak yapsalardı tüm motorlarını hava soğutmalı yaparlardı.Boxer motoru devam ettirmelerin nedeni 2. dünya savaşında en çok bu motorun kullanılmasıdır.
Bu motor tipi, dar alanda minimum dirençle maksimum güç alınması için kısa piston kolu kullanımına izin verir. Fakat yüksek yakıt tüketimi sebebi ile günümüzde pek tercih edilmemektedir.
Şu verdiğim linkite bmw gs tarhini inceleyebilirsiniz.
http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?t=644
Her ne kadar GS enduroda olsa v motor tipi bence hiç enduruyo uygun bir motor değilidr çünkü endurdo yan yatar, çamura saplanır, sudan geçer taşa çarpar bunlar düşünüldüğünde v motor performansı iyi bile olsa dış etkenler çok açıktır.
Şehir içi işkencedir, yaz aylarıda bacaklarınız yanar sıcak gelmesin diye konulan çeşitli parçalar yüzlerce eurodan başlamaktadır.Bakımı kolaydır sadece onuda borusan sağolsun hiç ucuza yapmaz.
Zaten Türkiyede 1200 Gs olupta toprak yola çıkanların sayısı bir elin parmaklarını geçmez.
Konunun cevapı ise gerek yok bu kadar açıkta olan bir motora gerek yok zaten tesleride yapılmıştır su soğutması takarak arasındaki fark az olunca gerek duymamışlardır.
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
-
31 Ağustos 2017, 12:26
#19
1930 larda BMW bu motoru ürettikten sonra 1980 lere gelindiğinde dönüp bir bakıyorki ilk ürettiği makine ile son ürettiği makine arasında neredeyse hiç fark yok, 1930 larda ürettiği ilk makine dahi 1980 de ürettiği son makine ayarında sıfır çalışıyor.
Dönen tekere çomak sokmayayım iyisi mi diyor
1980 den bugüne 40 yıl daha geçiyor ilk ürettiği boxer lar hala ayakta bugün istesen onlarla dünya turuna çıkarsın ( şaka değil çıkarsın ve üstelik hiçbir sıkıntı yaşamazsın )
Şimdi siz olsanız tutup bu dünya harikası motoru kaldırıp su soğutmalı bir sisteme dönmeye kalkar mısınız ?
85 senedir sorunsuz dönen tekere çomak sokulur mu
Ne su soğutması ? Suya ne gerek var ? Suyu ona ihtiyacı olan düşünsün
O bir BMW boxer !
-
31 Ağustos 2017, 12:46
#20
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)