Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

BMW 1200 GS Neden hava soğutmalı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Merhaba dostlar size bir sorum var BMW 1200 GS Hava soğutmalıymış duydum ve beni açıkcası şaşırttı

    Benim bildiğim kadarıyla bu motora , kıtalar arası mesafeleri çok rahat giden ve enduro tarzı motorların kralı deniyo.

    Bmw nin diğer enduro motorları '' 650 gs ve 800 gs '' su soğutmalı olduğu halde bu motoru neden hava soğutmalı

    BMW mühendisleri bu motorda neden hava soğutma kullanmış olabilirler , merak ettim açıkcası

    Yardımcı olan olmayan Arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Daha az arıza cıkarsın diyedir bence ( bilerek söyledim birseş degil tahmin. )
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  3. #3
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    bana enduro kullanan bir arkadaş şu şekilde anlatmıştı:

    "ağır arazi şartlarında yavaş ilerleyen su soğutmalı bir motor yeterli hava akımını alamayacağından ötürü radyatörü soğuyamayacak ve su kaynatacaktır. dolayısıyla arazide sıkıntı yaşatabilir. tabi çamur ve balçığa çok fazla girip çıkılıyorsa radyatördeki fanlarda bir süre sonra zarar görebilir ve radyatörü soğutamayabilir.

    hava soğutmalı motorlar ise ısı yüzünden sadece şişeceğinden dolayı performansında bir kayıp olacaktır ama her koşulda ilerlemeye devam edecektir."
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  4. #4
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Offroad'un vazgeçilmezleri; yağlı debriyaj, su soğutma, telli jant, zincir

    Basitlik için yağ soğutma; su yok, pompa yok, kaçak yok, fan yok, müşür yok...

  5. #5
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    kesinlikle eğer çok yüksek devir çeviren bir motor yapısına sahip değilse en iyi motor hava soğutmalı motordur. örneğin aynı hacime ve aynı özelliklere sahip iki farklı motorsikleti alıp biri hava soğutmalı diğeri de su soğutmalı olsun 1.vites de gidebileceğiniz kadar ilerlemeye çalışın bakın neler oluyor ? hava soğutmalı motor herşeye rağmen ki performansı düşecek ama ilerlemeye devam edecekken su soğutmalı motorsiklet su kaynatacaktır. cevap gayet basit

  6. #6
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha az arıza cıkarsın diyedir bence ( bilerek söyledim birseş degil tahmin. )
    Evet radyötör filan extra kamaşıklık olabilir

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:04 ----------

    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana enduro kullanan bir arkadaş şu şekilde anlatmıştı:

    "ağır arazi şartlarında yavaş ilerleyen su soğutmalı bir motor yeterli hava akımını alamayacağından ötürü radyatörü soğuyamayacak ve su kaynatacaktır. dolayısıyla arazide sıkıntı yaşatabilir. tabi çamur ve balçığa çok fazla girip çıkılıyorsa radyatördeki fanlarda bir süre sonra zarar görebilir ve radyatörü soğutamayabilir.

    hava soğutmalı motorlar ise ısı yüzünden sadece şişeceğinden dolayı performansında bir kayıp olacaktır ama her koşulda ilerlemeye devam edecektir."
    Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim Evet arazi şartlarında mantıklı ama neden 650 gs ve 800 gs lerde böyle bişey düşünmemiş olabilir ve uzun yolda , yazın ortasında hava soğutmalı motor biraz zorlanmazmı

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:07 ----------

    Alıntı azgurbuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Offroad'un vazgeçilmezleri; yağlı debriyaj, su soğutma, telli jant, zincir

    Basitlik için yağ soğutma; su yok, pompa yok, kaçak yok, fan yok, müşür yok...
    Haklısınız

  7. #7
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    BMW 1200 GS;

    Tek silindirli ise su soğutmaya gerek yok. Zaten motoru güzel soğuyacak şekilde tasarlanıyor.

    Sonuçta soğuyor nasıl soğuduğunun önemi var mı ?

  8. #8
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Alıntı kamsea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle eğer çok yüksek devir çeviren bir motor yapısına sahip değilse en iyi motor hava soğutmalı motordur. örneğin aynı hacime ve aynı özelliklere sahip iki farklı motorsikleti alıp biri hava soğutmalı diğeri de su soğutmalı olsun 1.vites de gidebileceğiniz kadar ilerlemeye çalışın bakın neler oluyor ? hava soğutmalı motor herşeye rağmen ki performansı düşecek ama ilerlemeye devam edecekken su soğutmalı motorsiklet su kaynatacaktır. cevap gayet basit
    Haklısınız racingler yüksek performanslı motorlar olduğu için su soğutma olmazsa olmazları .

    Şöyle bakarsak dünyaca ünlü Harley Davidson ' da motorlarında hava soğutma kullanıyo demekki bu dev markaların bildikleri bişey var

    Bana kalırsa bu motorların motor aksamı çok sağlam olduğu için şişme bile zor oluyodur diye tahmin ediyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------

    Alıntı y.infernal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW 1200 GS;

    Tek silindirli ise su soğutmaya gerek yok. Zaten motoru güzel soğuyacak şekilde tasarlanıyor.

    Sonuçta soğuyor nasıl soğuduğunun önemi var mı ?
    Doğru söylüyorsunuz ama merak ediyoruz işte

    Hava/yağ soğutmalı yatık çift motor ('Boxer'), 4 zamanlı, tek eksantrik ve bir silindir için dört supap, merkezi denge mili

    Motorunun özellikleri de buymuş

  9. #9
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    Alıntı cesur509 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız racingler yüksek performanslı motorlar olduğu için su soğutma olmazsa olmazları .

    Şöyle bakarsak dünyaca ünlü Harley Davidson ' da motorlarında hava soğutma kullanıyo demekki bu dev markaların bildikleri bişey var

    Bana kalırsa bu motorların motor aksamı çok sağlam olduğu için şişme bile zor oluyodur diye tahmin ediyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------



    Doğru söylüyorsunuz ama merak ediyoruz işte

    Hava/yağ soğutmalı yatık çift motor ('Boxer'), 4 zamanlı, tek eksantrik ve bir silindir için dört supap, merkezi denge mili

    Motorunun özellikleri de buymuş





    Yukarıdaki 5000cc den büyük motosikletin üzerindeki uçak motoruda hava soğutmalı zaten yeterli seviyedeki hava, su soğutma gibi iş görür. Hava sudan daha güçlü soğutur




    Bmw neden hava soğutma kullanmış olabilir ?
    -Suyun ağırlık yapacağı düşüncesiyle kilodan kazanmak.
    -Boxer motor kullanıldığı için hava sirkülasyonunun su soğutmadan bir farkı olmaması
    -Yada Bmw mühendisleri şöyle demiş olabilir:" Bu motoru kullananlar zaten uçak hızında gider hava soğutma yeterlidir."

  10. #10
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.

    Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.

    Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.

    Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz




    O değil de, iyi öğrenmişim yahu

  11. #11

    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Şehir
    Kartal-Uğur Mumcu
    Motosikleti
    K 1200 LT
    1200 GS Advanture bir motordur.Yüksek güç ve torklu bu motor şehir trafiği için yapılmamıştır.Doğa ve uzun yol için tasarlanan motorun hava ile soğutulması aynı zamanda bir mühendislik dehasıdır.Tıpkı Hitler'in soğuk kış şartlarına dayanabilmesi için WW de kullandırdığı gibi.
    ''Anlayabilseydin,ağlayabilirdin...''

  12. #12
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    arazide kullanım için tasarlandığındandır

  13. #13
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Alıntı y.infernal adlı üyeden alıntı Mesajı göster





    Yukarıdaki 5000cc den büyük motosikletin üzerindeki uçak motoruda hava soğutmalı zaten yeterli seviyedeki hava, su soğutma gibi iş görür. Hava sudan daha güçlü soğutur




    Bmw neden hava soğutma kullanmış olabilir ?
    -Suyun ağırlık yapacağı düşüncesiyle kilodan kazanmak.
    -Boxer motor kullanıldığı için hava sirkülasyonunun su soğutmadan bir farkı olmaması
    -Yada Bmw mühendisleri şöyle demiş olabilir:" Bu motoru kullananlar zaten uçak hızında gider hava soğutma yeterlidir."
    Teşekkür ederim zahmet edip resimde eklediğiniz için açıklayıcı oldu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:16 ----------

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.

    Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.

    Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.

    Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz




    O değil de, iyi öğrenmişim yahu

    Teşekkür ederim çok açık yazmışsınız haklısınız

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------

    Alıntı osmanefe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1200 GS Advanture bir motordur.Yüksek güç ve torklu bu motor şehir trafiği için yapılmamıştır.Doğa ve uzun yol için tasarlanan motorun hava ile soğutulması aynı zamanda bir mühendislik dehasıdır.Tıpkı Hitler'in soğuk kış şartlarına dayanabilmesi için WW de kullandırdığı gibi.

  14. #14
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW R1200GS 1,170 cc'lik 2 silindirli hava/yağ soğutmalı boxer motora sahip.

    Motorun silindirleri şasinin iki yanından dışarı sarkarak, motorun yanlarından gelen rüzgarı alıyor. Ayrıca silindir başları motor yağı tarafından soğutuluyor.

    Hava soğutma basitliği ve zor hasar görmesi, hasar görse bile yolda bırakmaması sebebiyle zor şartlarda görev yapacak araçlarda tercih edilen bir soğutma sistemidir. Örneğin 2. Dünya Savaşı uçaklarında mümkün oldukça hava soğutmalı motorlar kullanılırdı, çünkü su soğutmalı bir motora isabet edecek bir mermi soğutma sıvısı kaybına sebep olarak motorun aşırı ısınmasına, uçağın savaş dışı kalmasına sebep olur. Su soğutmalı bir araçta radyatör hasar gördüğünde aracı çalıştırmaya devam etmek çoğu zaman mümkün değildir. Hava soğutmalı araçlar ise zor şartlarda hasar görecek daha az parçaya sahiptir.

    Hava soğutmalı araçlar daha basittir. Su pompası, radyatör, termostat gibi parçaları yoktur. Olmayan parça da sizi yolda bırakmaz




    O değil de, iyi öğrenmişim yahu
    Cok acik, guzel ve dogru bi mesaj olmus.
    We are many...

  15. #15
    romeomustdie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    Alanya/Antalya
    Motosikleti
    Suzuki DR-Z 400 S
    Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011

    - Hava bedavadır ama su paralıdır kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.

    - Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.

    - Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.

    Saygılarımla,
    insan acizdir, muhtaçtır, fazla artislik yapmamalıdır.

  16. #16

    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Şehir
    Kartal-Uğur Mumcu
    Motosikleti
    K 1200 LT
    Alıntı romeomustdie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011

    - Hava bedavadır ama su paralıdır kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.

    - Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.

    - Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.

    Saygılarımla,
    En açıklayıcısı bu olmuş.Teşekkürler...
    ''Anlayabilseydin,ağlayabilirdin...''

  17. #17
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    1. Basit olan iyidir.
    2. BMW için hava değil de rüzgar soğutmalıdır diyebiliriz. Bu ne demektir; Hareket halindeki bir cismin üstünden geçen havanın hızı arttıkça, o bölgede hava basıncında düşme ve akabinde de, hava süratinin artmasına parelel olarak ortam ısısında düşme gerçekleşir. Yani; BMW 1200 GS, boksör tipi silindir yapısı nedeniyle, seyir halinde mükemmel bir soğutmaya sahiptir.
    3. 1200 GS sadece rüzgar soğutmalı da değildir, ilaveten yağ soğutma sistemine de sahiptir.
    4. Boksör tipi BMW motosikletler, üretimi geçtikleri yıllardan bu güne çok büyük teknolojik bir evrim geçirmemiştir. ufak tefek değişikler haricinde nerdeyse birbirlerinin aynısıdır. Strok boy/oranı her daim uzun tutulduğundan; torkları yüksek ama devirleri düşüktür. Bu da, daha az devir ve daha az ısınma, haliyle daha az gereksinim duyulan bir soğutma demektir.
    5. 1200 GS'lerin debriyajları kuru tiptir. Yani; 4 tekerlilerle aynı yapıdadır. Diğer motosikletlerin yağlı tip debriyajları, çoklu disk yapıları nedeniyle istenmeyen ısı artışına neden olabilirler. Oysa BMW daha işin başında, yapısı nedeniyle avantaja sahiptir.
    Kısacası; Mevzubahis olan BMW ise; söze gerek yoktur.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  18. #18
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Alıntı romeomustdie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava Soğutmasına Alternatif Yaklaşımlar Teorisi - Masaçuses 2011

    - Hava bedavadır ama su paralıdır kimse de suya para vermek istemez ve bunu farkeden BMW mühendisleri bu teknolojiyi geliştirmişlerdir.

    - Küresel ısınma ile birlikte yok olan su kaynakları ileride su bulunması konusunda sıkıntı yaratacak ve su soğutmalı tüm motorlar yolda kalacak ancak hava soğutmalı motorlar varlıklarını devam ettireceklerdir.

    - Su soğutmalı bir motorla hava atamazsınız ancak hava soğutmalı bir motor ile bunu başarmanız mümkündür.

    Saygılarımla,
    1979 larda üretmine başlanan gs o zamanlarda küresel ısınma ön görülüyordu, bu kadar yaygara yapılmıyordu, bmw mühendisleri bunu baz alarak yapsalardı tüm motorlarını hava soğutmalı yaparlardı.Boxer motoru devam ettirmelerin nedeni 2. dünya savaşında en çok bu motorun kullanılmasıdır.

    Bu motor tipi, dar alanda minimum dirençle maksimum güç alınması için kısa piston kolu kullanımına izin verir. Fakat yüksek yakıt tüketimi sebebi ile günümüzde pek tercih edilmemektedir.

    Şu verdiğim linkite bmw gs tarhini inceleyebilirsiniz.

    http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?t=644


    Her ne kadar GS enduroda olsa v motor tipi bence hiç enduruyo uygun bir motor değilidr çünkü endurdo yan yatar, çamura saplanır, sudan geçer taşa çarpar bunlar düşünüldüğünde v motor performansı iyi bile olsa dış etkenler çok açıktır.





    Şehir içi işkencedir, yaz aylarıda bacaklarınız yanar sıcak gelmesin diye konulan çeşitli parçalar yüzlerce eurodan başlamaktadır.Bakımı kolaydır sadece onuda borusan sağolsun hiç ucuza yapmaz.

    Zaten Türkiyede 1200 Gs olupta toprak yola çıkanların sayısı bir elin parmaklarını geçmez.


    Konunun cevapı ise gerek yok bu kadar açıkta olan bir motora gerek yok zaten tesleride yapılmıştır su soğutması takarak arasındaki fark az olunca gerek duymamışlardır.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  19. #19

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    1930 larda BMW bu motoru ürettikten sonra 1980 lere gelindiğinde dönüp bir bakıyorki ilk ürettiği makine ile son ürettiği makine arasında neredeyse hiç fark yok, 1930 larda ürettiği ilk makine dahi 1980 de ürettiği son makine ayarında sıfır çalışıyor.
    Dönen tekere çomak sokmayayım iyisi mi diyor

    1980 den bugüne 40 yıl daha geçiyor ilk ürettiği boxer lar hala ayakta bugün istesen onlarla dünya turuna çıkarsın ( şaka değil çıkarsın ve üstelik hiçbir sıkıntı yaşamazsın )

    Şimdi siz olsanız tutup bu dünya harikası motoru kaldırıp su soğutmalı bir sisteme dönmeye kalkar mısınız ?

    85 senedir sorunsuz dönen tekere çomak sokulur mu

    Ne su soğutması ? Suya ne gerek var ? Suyu ona ihtiyacı olan düşünsün

    O bir BMW boxer !

  20. #20

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)