Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

BMW 1200 GS Neden hava soğutmalı ?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Merhaba, bende hep şunu merak ediyorum, yeni kasa sulu 1200gs lerde neden bir tane fan var? Çift radyatör var fakat radyatörün birinde fan var diğerinde Yok!

    Bilmem kaç bin Euro luk bir motorda maliyet kaygısı ile yapılmış bir seçenek değildir tek fan koymak. Bilen varsa teknik olarak açıklarsa iyi olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, bende hep şunu merak ediyorum, yeni kasa sulu 1200gs lerde neden bir tane fan var? Çift radyatör var fakat radyatörün birinde fan var diğerinde Yok!

    Bilmem kaç bin Euro luk bir motorda maliyet kaygısı ile yapılmış bir seçenek değildir tek fan koymak. Bilen varsa teknik olarak açıklarsa iyi olur.
    Radyatörlerin sıvı bağlantısı vardır. Tek fan gibi düşün. Yer darlığından iki tane koymuş olabilir.

  3. #43
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Euro emisyonlarından dolayı istemeyerek sulu sisteme geçilmiştir. Aynı problem HarleyDavidson ve Ducatide de mevcuttur.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçi ben su soğutmalı olmayanlarından bahsetmiştim
    Siz iyi viraj alıyorsunuz su soğutmalı BMW boxer yoktur derken anında ters dönüş...

    Hava soğutmalı motor belli bir performansin üzerine çıkamaz. Harley de öyleydi, BMW boxer da öyle.

    "Emisyon yüzünden" diye uydurmayın. Varsa güvenilir kaynağınız söyleyin, inanalım.

    Harley'in 107 cubic inch lik motorunun hem hava, hem de su soğutmalı versiyonu var. Büyük ve pahalı modellerine su soğutmalıyı koyuyorlar. Demek emisyon yüzünden değilmiş değil mi? 114 cubic inch olani sadece su soğutmalı.

    Bakın sizin gibi boş konuşup ahkam kesmiyorum. Diğer başlıkta linkler var. Bakın, öğrenin, cocuk gibi tutturup inat etmeyin.

  5. #45

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz iyi viraj alıyorsunuz su soğutmalı BMW boxer yoktur derken anında ters dönüş...

    Hava soğutmalı motor belli bir performansin üzerine çıkamaz. Harley de öyleydi, BMW boxer da öyle.

    "Emisyon yüzünden" diye uydurmayın. Varsa güvenilir kaynağınız söyleyin, inanalım.

    Harley'in 107 cubic inch lik motorunun hem hava, hem de su soğutmalı versiyonu var. Büyük ve pahalı modellerine su soğutmalıyı koyuyorlar. Demek emisyon yüzünden değilmiş değil mi? 114 cubic inch olani sadece su soğutmalı.

    Bakın sizin gibi boş konuşup ahkam kesmiyorum. Diğer başlıkta linkler var. Bakın, öğrenin, cocuk gibi tutturup inat etmeyin.
    Tamam

    bak şimdi ben seni dinleyip tutturmuyorum
    su soğutmanın egzos normları gereği mecburiyete dönüştüğü için sadece sen burada üzülme diye kaynakta bulmuyorum

    nasıl olsa bir dünya gerçeği bu o yüzden bir yere kaçmıyor ikimizde sorun yapmayalım

    sen kendi kendine öğrendiğinde öğrenirsin o zaman özelden teşekkür etmene gerek yok oldu mu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Euro emisyonlarından dolayı istemeyerek sulu sisteme geçilmiştir. Aynı problem HarleyDavidson ve Ducatide de mevcuttur.
    Ve BMW de ve onlarcasında

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam

    bak şimdi ben seni dinleyip tutturmuyorum
    su soğutmanın egzos normları gereği mecburiyete dönüştüğü için sadece sen burada üzülme diye kaynakta bulmuyorum

    nasıl olsa bir dünya gerçeği bu o yüzden bir yere kaçmıyor ikimizde sorun yapmayalım

    sen kendi kendine öğrendiğinde öğrenirsin o zaman özelden teşekkür etmene gerek yok oldu mu
    Anlaşılan çok da söyleyecek birşeyiniz olmadığına göre "Yav he he" deyip bitirelim isterseniz.

  7. #47

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılan çok da söyleyecek birşeyiniz olmadığına göre "Yav he he" deyip bitirelim isterseniz.
    Bak ama böyle uzatırsan bir link koyarım madara olursun iyisimi ben he he demiş olayım anlaşalım

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak ama böyle uzatırsan bir link koyarım madara olursun iyisimi ben he he demiş olayım anlaşalım
    Öyle de olur. Nasil isterseniz. Hem ben de madara olursam siz de yanlız kalmamış olursunuz

  9. #49

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle de olur. Nasil isterseniz. Hem ben de madara olursam siz de yanlız kalmamış olursunuz
    Bak ben senin madara olmaman için elimden geleni yaptım ama değil mi ? Her defasında birşeyler yazıp duracağına keşke biraz kendin araştırsaydın... Bak o zaman bu linki incele ve biraz öğren ve bak bakalım hava soğutmalı motorların su soğutmaya dönme nedeni modernizasyonmuymuş yoksa emisyon ile ilgisi varmıymış yokmuymuş oku bakalım

    http://www.therideadvice.com/why-the...-isnt-too-hot/

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------

    Son cümleyi de iyi oku

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak ben senin madara olmaman için elimden geleni yaptım ama değil mi ? Her defasında birşeyler yazıp duracağına keşke biraz kendin araştırsaydın... Bak o zaman bu linki incele ve biraz öğren ve bak bakalım hava soğutmalı motorların su soğutmaya dönme nedeni modernizasyonmuymuş yoksa emisyon ile ilgisi varmıymış yokmuymuş oku bakalım
    Sanal dahi olsa daha da rezil olmamak için Google taraması yaparak şaşırttınız beni. Ama kendiniz gibi rastgele birinin yazdığı bir yazı bulmanız şaşırtmadı. Bakın ben de ne buldum:

    https://www.thoughtco.com/liquid-coo...idsons-2399538

    Bu cümleyi iyi okuyun iyi okumak nası oluyosa?

    "Contrary to popular belief, Harley-Davidson didn’t have to go with liquid-cooled heads because of regulatory constraints or government certification requirements. The system was designed based on customer feedback gleaned from Project Rushmore, and Harley left the door open to either expand it throughout the lineup or eliminate it if customers revolt."

    Demek neymiş? Bir çok insanın yanılıp zannettiği gibi ülkelerin dayattığı emisyon veya verimlilik kuralları için değil, müşteri memnuniyeti o yönde olduğu için su soğutmayı tercih etmiş Harley

    Diyeceksiniz ki "benimki de yazı, seninki de, hangisi doğru nerden bilelim?" Çünkü ben direk project Rushmore da çalışan mühendislerden biriyle yapılan röportajı okumuştum. Orada adam gayet net niye su soğutmaya gidildiğini anlatıyordu. İkna olma ihtimaliniz olsaydı arar bulurdum sizin için ama üslubunuz hiç öyle göstermiyor.

    Su soğutma modern bir sistem. Pozitif yanları, negatif yanlarından çoook ileride. Anlamak isteyene kolay da, sizin gibi istemeyene göre saatli bomba gibi bişey su soğutma...

    Motosiklet forumunda konuştuğumuz şeylere bakın yahu. Oldu olacak dünya tepsi mi yuvarlak mı onu tartışalım bi de.

  11. #51

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    http://www.motorcyclenews.com/news/2...f-air-cooling/

    Konu hakkında güzel bir makale, daha önce Bike'ta da yazan Martin Fitz-Gibbons kaleme almış. Bu bilgileri her ne kadar kaynak vermemiş olsa bile, büyük motor firmalarının tasarımcı-yöneticilerinin verdiği bilgilerden derlemiştir.

    Özet olarak söylediği şu; emisyon kısıtlamaları arttıkça, hava soğutmalı motorlar da azalacak.

  12. #52
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Forumda, eskiden hava kafa kullanan İstanbul'daki trafik polislerinden birisi olsa da anlatsa.
    O 800 lük, iki kişi binilen o motorların ne hale geldiğini.

    Bakımsızlığın da etkisi vardır ama, yol kenarına çekip beklediklerine bizzat şahit olmuştum.

  13. #53

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanal dahi olsa daha da rezil olmamak için Google taraması yaparak şaşırttınız beni. Ama kendiniz gibi rastgele birinin yazdığı bir yazı bulmanız şaşırtmadı. Bakın ben de ne buldum:

    https://www.thoughtco.com/liquid-coo...idsons-2399538

    Bu cümleyi iyi okuyun iyi okumak nası oluyosa?

    "Contrary to popular belief, Harley-Davidson didn’t have to go with liquid-cooled heads because of regulatory constraints or government certification requirements. The system was designed based on customer feedback gleaned from Project Rushmore, and Harley left the door open to either expand it throughout the lineup or eliminate it if customers revolt."

    Demek neymiş? Bir çok insanın yanılıp zannettiği gibi ülkelerin dayattığı emisyon veya verimlilik kuralları için değil, müşteri memnuniyeti o yönde olduğu için su soğutmayı tercih etmiş Harley

    Diyeceksiniz ki "benimki de yazı, seninki de, hangisi doğru nerden bilelim?" Çünkü ben direk project Rushmore da çalışan mühendislerden biriyle yapılan röportajı okumuştum. Orada adam gayet net niye su soğutmaya gidildiğini anlatıyordu. İkna olma ihtimaliniz olsaydı arar bulurdum sizin için ama üslubunuz hiç öyle göstermiyor.

    Su soğutma modern bir sistem. Pozitif yanları, negatif yanlarından çoook ileride. Anlamak isteyene kolay da, sizin gibi istemeyene göre saatli bomba gibi bişey su soğutma...

    Motosiklet forumunda konuştuğumuz şeylere bakın yahu. Oldu olacak dünya tepsi mi yuvarlak mı onu tartışalım bi de.
    Güneş balçıkla sıvanmaz

    Ne kadar debelensen de

    pes artık !

    Ben seninle birşey iddialaşmıyorum hala anlamıyorsun

    Ortada olan , bilinen , bugün değil yıllardır bilinen bir şeyi söylüyorum.

    Ben değil herkes bunu biliyor

    Sen hala dünya düz derdindesin

    O yüzden tamam sana küçük rdünyanda mutluluklar.

    Neye inanmak istiyorsan ona inan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda, eskiden hava kafa kullanan İstanbul'daki trafik polislerinden birisi olsa da anlatsa.
    O 800 lük, iki kişi binilen o motorların ne hale geldiğini.

    Bakımsızlığın da etkisi vardır ama, yol kenarına çekip beklediklerine bizzat şahit olmuştum.
    Hava soğutmalı bmw kullandın mı merak ettim ?

  14. #54
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Hayır kullanmadım.
    Kullanmaya da hiç niyetim yok.

    Niye kullanayım ki? 70 ler den kalan motoru.

  15. #55

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Cebefe
    BMW mühendisleri bi b*k bilmiyo. Ben daha iyi biliyorum. II. Dünya savaşında uçak yapan dedemin fabrikasıydı...

  16. #56

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    BMW gibi mühendisliğin kitabını yazmış bir firmanın motorunda neden hava soğutma kullandığının veya su soğutmalıya tek fan koyduğunun cevabını biz burada aylarca tartışsak bulamayız.
    Bay Balta bunu beğendi.

  17. #57
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...su soğutmalıya tek fan koyduğunun...
    Cevabı siz biliyor musunuz?
    Ben de merak ettim?

    Baktım.
    Radyatörlerin sıvı bağlantısı varmış.
    http://bmwmcmag.com/wp-content/uploa...10-570x402.jpg

  18. #58

    Üyelik
    17 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Cebefe
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabı siz biliyor musunuz?
    Ben de merak ettim?

    Baktım.
    Radyatörlerin sıvı bağlantısı varmış.
    http://bmwmcmag.com/wp-content/uploa...10-570x402.jpg
    Cevabı mühendis olan bi arkadaş verirse daha yerinde olacaktır. Ama şu var ki BMW gibi firmanın imzası gibi olan bi modelin mühendisliğini tartışacak seviyede değiliz..

  19. #59

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır kullanmadım.
    Kullanmaya da hiç niyetim yok.

    Niye kullanayım ki? 70 ler den kalan motoru.
    Onların o hale geldiği yerde japonların çoktan mezarda olacağını bilirdiniz ondan sordum

  20. #60
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Bay Balta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW mühendisleri bi b*k bilmiyo. Ben daha iyi biliyorum. II. Dünya savaşında uçak yapan dedemin fabrikasıydı...
    Bunu bana yazdınız sanırım.

    Nazi, Hitler korkusu neler yaptırmış.
    İsterse yapmasın. Adamın bi tarafından kan alırlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onların o hale geldiği yerde japonların çoktan mezarda olacağını bilirdiniz ondan sordum
    Sorsam.
    Motorunuz kaç model?
    Ve kaç km de?
    BMW cilerin en büyük söylemidir. Her seferinde bunu söylerler.
    Çok arkadaşım oldu BMW kullanan.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)