BMW 1200 GS Neden hava soğutmalı ?
Reklamlar
-
31 Ağustos 2017, 13:17
#21
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?
O gün orada konaklamak, ve yeni ustalarla tanışmak istersen, neden olmasın?
Reklamlar
-
31 Ağustos 2017, 13:24
#22
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
O gün orada konaklamak, ve yeni ustalarla tanışmak istersen, neden olmasın?
Peki dostum haklısın ama yağmur bir anda bastırsa o zaman yine zarar vermez mi ısınmış motora
-
31 Ağustos 2017, 13:28
#23
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Peki dostum haklısın ama yağmur bir anda bastırsa o zaman yine zarar vermez mi ısınmış motora
Evet kabul ediyorum, biraz abartmış olabilirim, fakat başına iş açması hiç uzak bir ihtimal değil.
Bloğun konumu itibari ile, yağmur ne kadar da şiddetli olsa, senin hortumla direkt tuttuğun kadar su, birden bire bloğa, özellikle silindire nüfuz etmez.
-
31 Ağustos 2017, 13:38
#24
-
31 Ağustos 2017, 13:40
#25
Moderatör
Tüm bunların sebebi küresel ısınma, buzullar eriyo ya ondan.
-
31 Ağustos 2017, 14:11
#26
Bir yerde okumuştum, suyu ayrıştırmak -iyonize miydi hidrolizemiydi neydi- hiç de zor değilmiş. Suyu oluşturan oksijen ve hidrojen ayrıştırıldığında ortaya çıkan hiidrojeni yakıt olarak kullanıp, bedavadan birazcık pahalıya yolculuk yapılabilir. Yani yanınıza alacağınız pet şişe suyu hem içersiniz hem de motosikletinizi sürersiniz.
-
31 Ağustos 2017, 14:58
#27
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Bir yerde okumuştum, suyu ayrıştırmak -iyonize miydi hidrolizemiydi neydi- hiç de zor değilmiş. Suyu oluşturan oksijen ve hidrojen ayrıştırıldığında ortaya çıkan hiidrojeni yakıt olarak kullanıp, bedavadan birazcık pahalıya yolculuk yapılabilir. Yani yanınıza alacağınız pet şişe suyu hem içersiniz hem de motosikletinizi sürersiniz.
Hidroliz. Kolay ama ucuz degil. Bayağı elektrik harcıyor.
Hidrojenle çalışan Honda Clarity yıllardır satılıyor Amerika'da...
-
31 Ağustos 2017, 16:11
#28
Fan/doğal sogutabiliyorsan sistemi hava sogutmali sistem çok daha uzun ömürlu ve her yönden avantajlidir.
-
31 Ağustos 2017, 16:21
#29
Gs1200 hava soğutmalı değil, YAĞ SOĞUTMALİ ve bildiğim kadarıyla yağ Radyatorüne sahip bir motor.
2012 yılında sonraki modellere su soğutma da eklenmiştir.
-
31 Ağustos 2017, 18:09
#30
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?
orta okulda etki tepki vardır böyle birşey yaparsan metale müthiş bir zarar verirsin conta yapısını bozar somun vidaları ışı değişikliği ile bozarsın
scooterlarda bu sebeple motora su gelmeyecek yere koyuyorlar etrafı kapalı sadece sıçrayan sula geliyor
-
31 Ağustos 2017, 18:18
#31
Bu çok manasız bir hareket olur.. motor zaten iç mekanizmadaki mevcut ısıyı en kısa sürede dışarı atabilecek alüminyum gövdeye sahip.. alüminyumda çatlama patlama olmazda , su tutmak gibi bir isi yapmak olsa olsa en çok boru , elektriklı motor bağlantılarında sorun çıkarabilir. Soğumak dediğimiz şey elinizin yanmamasi degil ki , zaten siz kısa da olsa mola için durduğunuz da aluminyum gerekli isı transferini 3 dakika içinde yapacaktır.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ha ha.
Başlık 2010 da açılmış. Hava soğutma, boxer motor ve BMW bi güzel yağlanmış, yere göğe konamamış.
... Ve BMW 2013'te su soğutmaya geçip hepsine ters köşe yapmış
Meğer herifler tembelliğinden yapmıyormuş
Bu arada Harley da su soğutmaya geçti. Ama gizli saklı. Radyatörü bulana aşkolsun.
Yahu durmadan yazıyorsun maaşallah teknoloji teknoloji kimse bilmiyor bir sen biliyorsun. Güzel iyi de biraz birşey öğrenipte yazsan olmazmı 😁
BMW boxerlar airhead - oilhead - hexhead olarak 3 tipe ayrılır ve hiçbirisinde su soğutma kullanılmaz
oilhead ve hexhead ler hava+yağ soğutmalıdır.
airhead ler ise sadece hava soğutmalıdır.
Allahın kulu çıkıpta ben bir bmw boxer ile dünya turu yaptimda çok basıp motoru şişirdim diyemez.
Bırak bunu oilhead veya hexhead gibi yeni versiyonlarda
1950 model bmw de bile diyemez.
Ben buradayım hadi çıksında biri desin bakalım !
O yüzden bilip bilmeden konuşuyorsun.
Su soğutma ise sadece egzos normlarına uyabilmek için kullanılmakta motor ısınması şişmesi gibi durumlar söz konusu olduğundan değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Harley diyorsun Harleyden de haberin yok
bak bakalım su soğutmaya geçen harley modelleri hangileri
Ben yazmayacağım sen araştır öğren bakalım oradaki durumu kavrayabilecek misin 😁
-
-
Ya hocam bmw bu yapıyosa bi bildiği vardır adamların sen kullanmana bak
-
enolaguy adlı üyeden alıntı
Yahu durmadan yazıyorsun maaşallah teknoloji teknoloji kimse bilmiyor bir sen biliyorsun. Güzel iyi de biraz birşey öğrenipte yazsan olmazmı 😁
BMW boxerlar airhead - oilhead - hexhead olarak 3 tipe ayrılır ve hiçbirisinde su soğutma kullanılmaz
oilhead ve hexhead ler hava+yağ soğutmalıdır.
airhead ler ise sadece hava soğutmalıdır.
Allahın kulu çıkıpta ben bir bmw boxer ile dünya turu yaptimda çok basıp motoru şişirdim diyemez.
Bırak bunu oilhead veya hexhead gibi yeni versiyonlarda
1950 model bmw de bile diyemez.
Ben buradayım hadi çıksında biri desin bakalım !
O yüzden bilip bilmeden konuşuyorsun.
Su soğutma ise sadece egzos normlarına uyabilmek için kullanılmakta motor ısınması şişmesi gibi durumlar söz konusu olduğundan değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Harley diyorsun Harleyden de haberin yok
bak bakalım su soğutmaya geçen harley modelleri hangileri
Ben yazmayacağım sen araştır öğren bakalım oradaki durumu kavrayabilecek misin 😁
Gülünçsünüz yahu. Bakın bu 1200gs sahiplerinin forumu. Antifriz değişimini tartışıyorlar. 1.5 litre antifriz alıyormuş.
http://www.r1200gs.info/forum/14-mai...#/topics/29866
Başka bir şey yazmama gerek var mı? Bakın bunlar da radyatörler:
O da ikna etmediyse bikebandit.com da son model GS'in tüm motor şeması ve parçaları var. Bi göz atın.
Üsluba gelince, bilgiye ulaşmanın bu kadar kolay olduğu bir zamanda, kafanıza göre doğru yanlış birşeyler uydurup, üstelik de bişey biliyormuş gibi meydan okurcasına yazıp, sanal dahi olsa kendinizi küçük düşürmeye ne gerek var? Öyle değil mi ama?
Bu arada Harley ile ilgili diğer foruma link atmıştım. Orada yazıyor hangi modellerin su soğutmalı olduğu. Bakın, okuyun, öğrenin, paylaşın, anlatın, vs...
-
enolaguy adlı üyeden alıntı
Yahu durmadan yazıyorsun maaşallah teknoloji teknoloji kimse bilmiyor bir sen biliyorsun. Güzel iyi de biraz birşey öğrenipte yazsan olmazmı
BMW boxerlar airhead - oilhead - hexhead olarak 3 tipe ayrılır ve hiçbirisinde su soğutma kullanılmaz
oilhead ve hexhead ler hava+yağ soğutmalıdır.
airhead ler ise sadece hava soğutmalıdır.
Allahın kulu çıkıpta ben bir bmw boxer ile dünya turu yaptimda çok basıp motoru şişirdim diyemez.
Bırak bunu oilhead veya hexhead gibi yeni versiyonlarda
1950 model bmw de bile diyemez.
Ben buradayım hadi çıksında biri desin bakalım !
O yüzden bilip bilmeden konuşuyorsun.
Su soğutma ise sadece egzos normlarına uyabilmek için kullanılmakta motor ısınması şişmesi gibi durumlar söz konusu olduğundan değil
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Harley diyorsun Harleyden de haberin yok
bak bakalım su soğutmaya geçen harley modelleri hangileri
Ben yazmayacağım sen araştır öğren bakalım oradaki durumu kavrayabilecek misin
maalesef uslubununz bence de hos degil.
herneyse sadece merakimdan soruyorum cunku benim mantigima pek yatmadi. su sogutmanin emisyonlari nasil azalttigini motor sicakligina (dolayisiyla yanmaya da etkisi yok) hic deginmeden aciklayabilir misiniz?
-
fenerbahceli adlı üyeden alıntı
Peki dostlar. Diyelim ki 100 cc hava soğutmalı bir motorunuz var. Ve 80 km yol gittiniz. Hem dinlenmek hem de motorunuzu dinlendirmek için durdunuz. Durduğunuz yerde bir çeşme ve hortum var. Motorunuzun motorunu daha hızlı soğutmak için hortumu alıp su tutsak acaba bir zarar verir mi, yani bir tarafı çatlatır mu? Yoksa hiç böyle bir şeye gerek yok mu?
sonra blok çatladı
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
Yanlis:R1200gs hava-yag sogutmalidir.
Dogru:R1200gs 2013 ten lc versiyonundan itibaren hava-su sogutmalidir.
Yanlis:R1200gs enduro tipi bir motosiklet tir.
Dogru:R1200gs %80 asfalt olarak tasarlanmıs touring motosiklet tir.
GS arazi için tasarlanmis diyen arkadaşlara sadece tebessüm edebiliyorum. 260 kilo enduro motosiklet olmaz. Amaç çalı cirpiya toprak yola girmek se onu ben smt 990 ile de yapıyorum.
-
Ben cocukken volkswagen kaplumbagamiz vardi, babam anlatirdi Hitler cetin kis sartlarinda calisacak bir motor tasarlamasi icin vw mucidini yanina cagirtmis, sabaha kadar bana bir motor tasarla sogukta donmasin calissin, tasarlayamazsan sabah kursuna dizilirsin diye soylemis.. sabaha kadar hava sogutmali vw kaplusu tasarlamis eleman.. ustelik lastikleri cikarilinca jantlari demiryolu raylarina tam oturacak sekilde tasarlanmis...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Gülünçsünüz yahu. Bakın bu 1200gs sahiplerinin forumu. Antifriz değişimini tartışıyorlar. 1.5 litre antifriz alıyormuş.
http://www.r1200gs.info/forum/14-mai...#/topics/29866
Başka bir şey yazmama gerek var mı? Bakın bunlar da radyatörler:
http://img.motorkari.cz/upload/image...-3/4742969.jpg
O da ikna etmediyse bikebandit.com da son model GS'in tüm motor şeması ve parçaları var. Bi göz atın.
Üsluba gelince, bilgiye ulaşmanın bu kadar kolay olduğu bir zamanda, kafanıza göre doğru yanlış birşeyler uydurup, üstelik de bişey biliyormuş gibi meydan okurcasına yazıp, sanal dahi olsa kendinizi küçük düşürmeye ne gerek var? Öyle değil mi ama?
Bu arada Harley ile ilgili diğer foruma link atmıştım. Orada yazıyor hangi modellerin su soğutmalı olduğu. Bakın, okuyun, öğrenin, paylaşın, anlatın, vs...
Gerçi ben su soğutmalı olmayanlarından bahsetmiştim hangisi şişiyormuş şimdi bu havalı BMW lerin varsa çıksın biri şöylesin ben buradayım demiştim...Çünkü ortadaki konu hava soğutmalıların dezavantajlılığı üzerine idi o yüzden onları masaya yatırmıştım Ama olsun sen benim su soğutmadan haberim olmayacağı şeklinde bir duruma inanmak istemişsin hoş bende var o paylaştığından bir tane ama yapacak bir şey yok sen öyle algılamak istedikten sonra seni kıracak halim yok internete dahi girip bakamıyorum o yüzden sana buradan da kuzenim yazıyor ne diyeyim artık bilemedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------
KTMADDICTED adlı üyeden alıntı
Yanlis:R1200gs hava-yag sogutmalidir.
Dogru:R1200gs 2013 ten lc versiyonundan itibaren hava-su sogutmalidir.
Yanlis:R1200gs enduro tipi bir motosiklet tir.
Dogru:R1200gs %80 asfalt olarak tasarlanmıs touring motosiklet tir.
GS arazi için tasarlanmis diyen arkadaşlara sadece tebessüm edebiliyorum. 260 kilo enduro motosiklet olmaz. Amaç çalı cirpiya toprak yola girmek se onu ben smt 990 ile de yapıyorum.
işte bu kadar
Arazide tepe yukarı kaldı bir yerde motor kafası yukarıda ileri gidemiyor patinaja kaliyor yana dönmen imkansız şimdi nasıl hareket edebileceksin orada ? nasıl başaracaksın oradan kurtulmayı 200 KG üzeri bir motorla düşünen yok
Motor ne kadar büyük ve haşmetli ise o kadar arazi ve aslen her şeyi başarabilir mantığı daha bir 20 sene bitmez bu gidişle bizde
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
bozok_54 adlı üyeden alıntı
maalesef uslubununz bence de hos degil.
herneyse sadece merakimdan soruyorum cunku benim mantigima pek yatmadi. su sogutmanin emisyonlari nasil azalttigini motor sicakligina (dolayisiyla yanmaya da etkisi yok) hic deginmeden aciklayabilir misiniz?
Şimdi uslubunuz hoş değil derken konunun en başında bana karşı olan usluba da bir baksaydınız keşke diyebiliyorum size....
Gelelim diğer konuya evet emisyonları sağlamak için su soğutma yapmak zorundasınız mantıklı gelse de gelmese de bu böyle
Nedeni basit, kontrollü yanmayı sağlayabilmek için herşeyden önce sabit motor ısısını elde etmeniz gerekir bunu başarmak hava soğutmalıda zordur
Neden budur oldu mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------
Birde sapla saman karıştırılmaz ise memnun olurum
Bir arkadaş egzoz norm sorunları yokken de su soğutmalı motorlar yapılıyordu o yüzden olayı egzos normuna bağlayarak sallıyorsun demiş
Bu sapla samanı karıştırmaktır çünkü daha iyi olmasaydı harley ve bmw su soğutmaya geçmezdi ifadesi üzerine başlayan bir konuda harley veya BMW nin neden su soğutmaya geçtiği tartışılır
Cevap olarak egzos normlarını karşılamak üzere mecbur kaldılar dendiğinde bu defa dönüp
eskiden egzos normları sorun oluşturmuyordu o zaman da sulu motor vardı bu yüzden sallama denmez
Çünkü ortadaki konu sulu motorların eskiden var olup olmadıkları değil harley ve bmw nin neden su soğutmaya geçtiğidir ve onlarda eskiden değil egzos normları nedeniyle sonuna kadar direndikten sonra geçmiştir ve bu bilinen bir gerçektir
Benim fikrim değil haberiniz olsun dünya şartları... Geçiş yapmazsan motor üretmene izin vermiyorlar sebep ondan anlaşılıyor artık değil mi ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)