%100 Türk yapımı motorsiklet var mı?
Reklamlar
-
17 Aralık 2024, 20:23
#101
Hocam sağolun, ben bütün sosyal medyaları bıraktım sildim. Rahmetli pederin ilk arabası,2 yıl ehliyetsiz kullanmış. Emniyettekilerle kavga edince resmini asmışlar duvara ehliyet vermeyeceksiniz diye. Sonra İlçe savcısı ile çevirmede ehliyet sorulunca verdinimiz mi istiyorsunuz diye kavgaya ediyor. Savcı araya girip ehliyeti alıyor. Araba 1970 model.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Reklamlar
-
17 Aralık 2024, 20:32
#102
Ülkemizde, halkımızda kendini gömmek, bizden olanı alaya almak, hakir görmek her dönem moda olmuştur.
Uhrevi konulardan başımızı kaldırıp biraz dünyevi konulara odaklandığımızda yapamayacağımız, başaramayacağımız hiçbir şey yok. Motosikleti boşver bu ülke 100 sene önce uçak üretiyordu.
-
17 Aralık 2024, 21:10
#103
%100 Japon malı motosiklet varmı ?
-
17 Aralık 2024, 21:29
#104
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
%100 Japon malı motosiklet varmı ?
Performans isteyen her üretici Avrupa mallarına mahkum .
-
17 Aralık 2024, 21:49
#105
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Performans isteyen her üretici Avrupa mallarına mahkum
.
Sağlamlık isteyende Japon a mahkum demekki %100 tek bir millete ait ürün yokmuş , varsada yeni icad edilmiş birşey dir 20 sene sonra aynısından yaparlar , bu çağda belki 20 senede sürmez 5-10 senede daha ucuza daha kaliteli veya daha işlevsel yaparlar..
-
17 Aralık 2024, 22:17
#106
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sağlamlık isteyende Japon a mahkum
demekki %100 tek bir millete ait ürün yokmuş , varsada yeni icad edilmiş birşey dir 20 sene sonra aynısından yaparlar , bu çağda belki 20 senede sürmez 5-10 senede daha ucuza daha kaliteli veya daha işlevsel yaparlar..
İş abi gene bir yerde saçmalıyor , Öhlins'in keçelerini üreten firma kesin Japon sağlamlığında üreten bir firmadır. Mesela Ktm'nin keçeleri Skf'nindi . Kısaca her Avrupalı Asyalıdır her Asyalı Avrupalıdır .
-
17 Aralık 2024, 22:50
#107
Aslında el yapımı gayet güzel motorlar yapılabilir lakin hiç ucuz olacağını sanmıyorum.
Eski harley motorlara bakıyorum diğer yandan f750gs kasasına sahip 125 cc çinli motorlara bakıyorum. Bir ara fabrikanın birine neden daha iyi motor tasarlamıyorsunuz imkan verirseniz zevkle uğraşırım minvalinde iş başvurusu yapmıştım, ipleyen olmadı. İnsan bir "sizi ararız" diye bir cevap verir yani.
Aslında oldukça zevkli ve güzel işler yapılabilir lakin zaman ve para meselesi.
Ortaya çıkarttığınız motorun tescili bile sanırım oldukça uğraştırır.
-
18 Aralık 2024, 01:50
#108
kryeck adlı üyeden alıntı
... Bir ara fabrikanın birine neden daha iyi motor tasarlamıyorsunuz imkan verirseniz zevkle uğraşırım minvalinde iş başvurusu yapmıştım ipleyen olmadı.....
Söyle hangi fabrika o seni işe alana kadar boykot edelim
-
18 Aralık 2024, 07:19
#109
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Söyle hangi fabrika o seni işe alana kadar boykot edelim
İsmi bende kalsın, gerek yok.
-
18 Aralık 2024, 08:06
#110
Kimse 1000 rrrrr motor beklemiyor ama, bi 50, 100, 125, 200 lük motorlar olsa cuptır, scooterdır, commuterdir, cg dir, mopeddir. Bunaları buralarda üretsekte en çok çine verdiğimiz paralar bunlar içindir herhalde. Bunların yan sanayisiydi, aksesuarcısıydı derken baya bir kesim ekmek yer. Benzinin giderek pahalılaştığı dönemde bu makineler köyde, kentte kasabada iş yapar.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
18 Aralık 2024, 10:30
#111
sampsonte adlı üyeden alıntı
aynı kalitede ve daha ucuz olacaksa neden yapılmasın bizim işimize gelir
Bunun mümkün olmadığının farkında mıyız peki?
Bu tabii uzun yıllar sonucunda yakalanabilecek bir şey de, bunu hedeflesek dahi üretmeli miyiz ben orasında hala emin değilim.
-
18 Aralık 2024, 11:27
#112
Uzun uzun yazmaya gerek yok...
KTM gibi bir devin konkordato ilan etme aşamasına geldiği, Nissan ve Honda'nın özellikle elektrikli araç pazarındaki rekabette ayakta kalabilmek için birleşme görüşmelerine başladığı bir ortamda, tutup da yerli ve milli motosiklet üretme fantezisine girmeye gerek yok...
https://newatlas.com/motorcycles/ktm-enters-restructuring/
https://motomatters.com/analysis/2024/12/02/ktm_insolvency_and_motogp_what_we_know.html
https://www.bbc.com/news/articles/cr56r74214eo
Bunu yıllar önce yapacaktık. Nitekim denedik de. Yerli uçaktan, yerli otomobile, şeker fabrikalarından, Sümerbank'a kadar onlarca sanayi hamlesi yapıldı. Bugünlere ulaşmamızın en önemli lokomotifi oldular. Ancak maalesef çok farklı nedenlerle bunları küresel ölçekte birer değer, birer marka haline getirmeyi başaramadık. Bırak onu, yaşatamadık bile...
Yerli bir motosiklet üretebilir miyiz? Tabii ki üretiriz de, bizim TOGG gibi olur işte. Siz bunu küresel ölçekte rekabet edebilir, feasible bir değere dönüştüremezseniz, ancak milli duyguları okşamakla yetinirsiniz. Eminim burada üretilsin diye savunanların çoğu da gider Japon alır
Kısaca sermayenin ve markanın yerlisi ve millisi olmaz. Hele 21. yüzyıl dünyasında bu hiç mümkün değil. Sanayileşme devrini ıskalayıp, en verimli çağınızı kısır tartışmalara heba ederseniz, olacağı budur...
-
18 Aralık 2024, 13:40
#113
Soru üretebilir miyiz, değil satabilir miyiz.
Eminim bu ülkede kişisel olarak binlerce kişi motosiklet üretebilir ama bir kişi satamaz...
Haaa üç beş tane eşe dosta meraklısına satar ama hobiden ileri gidemez....
Ekonomik değer oluşturamaz.
Ne demişler marifet iltifata tabidir. Alıcısı olmayan mal zayidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
fazil adlı üyeden alıntı
Yamaha'da kronik arıza durumlarında geri çağırmalar oluyor.
Eğer geri çağırma olduysa bedavaya tamir ederler.
Benim ikinci el aldığım Fz6 motorun kronik TPS problemi vardı, garanti bittikten yıllar sonra bile bedavaya değiştirmişlerdi.
Yabancı forumlardan araştırmak lazım.
Biz işte bunu başardığımız da yerli motosiklet yapar mıyız, yapsak satılırmıyı anca sorabiliriz.
Kendimizi küçümsemek için yazmıyorum veya bu örneği vermiyorum. Başaranlarla aramızda ki farkı ortaya koyuyorum.
-
18 Aralık 2024, 14:48
#114
Ben bir motosikleti $50bin'e mal ediyorsam motosiklet üretebiliyor muyumdur?
-
18 Aralık 2024, 18:35
#115
Yüzde 100 herhangi bi yerin malı olan motosiklet dünyada yok gibi bişey, onu yapmak imkansız da zaten. Ama yapmaya kalkışsak kralını yapacak potansiyelimiz var gibi görünüyor. Zaten belli komponentleri birleştirince geriye şase tasarımı ve çelik kalitesi kalıyor, günümüzde kalitesiz motor üretmenin çok zor olduğunu düşünüyorum.
-
19 Aralık 2024, 11:28
#116
https://www.instagram.com/ttcustomturkiye/?hl=en
Fatih Altayli ile programi var, orda anlatiyor Almanya´da nasil motor patenti aldigini
-
19 Aralık 2024, 13:07
#117
recaip adlı üyeden alıntı
https://www.instagram.com/ttcustomturkiye/?hl=en
Fatih Altayli ile programi var, orda anlatiyor Almanya´da nasil motor patenti aldigini
Ben bu paylaşımı bulamadım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)