Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

%100 Türk yapımı motorsiklet var mı?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ağaoğlu 700. 000 tl verip elektrikli araba almış(Allah versin) Garajında yok yok milyonluk servet değerinde.
    Fakat çıkıp bir etox bir şamil de olsa fenamı olur. Koleksiyoncular bari almıyorki adamlar ilerlesin atılım yapsın. Kaldıki biz alacağız.
    Başlık açılır. "xxx model yerli cup almak istiyorum" cevaplar gelir " çin malından daha ucuz değilse alma"....yada...."şukadar daha ekle yamaha al"
    Aselsan 1919...1920 modelleri cep telefonlarını çıkardığında piyasada titreşimli panasonic ,renkli ekranlı siemens s10 , ufak boyutları ile samsung ... vsvs vardı ve aselsanın sanırım 1923 modelinde tüm özellikler bir aradayken yinede satılamdı... Hatta son modeli oldu sanırım daha öodel yapılmadı...
    Biz elin şeyiyle gerdeğe girmeyi seven milletiz.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı devilcerkez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce birçok kez TÜBİTAK projesinde çalıştım. Bir projeniz varsa bilimsel değilse desteklenmiyor. Belki benden daha tecrübeli olabilirsiniz ;ama bu ülkede yapmak istediklerim engelleniyor diyorsanız buna inanmam.

    Alo Bimer 150 i arayarak ya da e-posta yollayarak bürokrasi de sıkıntı çektiğiniz yerleri belirttiğinizde daha hızlı yol almanız için size dönüş yapıyorlar.

    Eğer bir kurum hakkında iddalarınız varsa Bilgi Edinme başvurusu yaparak bilgi alabilir iddalarınızın cevaplarını görebilirsiniz.Örneğin karadenizdeki petrol kuyularının yabancılarının kontrol ettiğini kapattığı konusunu TPAO'dan öğrenebilirsiniz.

    TürkTelekom'un kiralanmasının mantığını da bu yolla öğrenebilirsiniz.Avrupadaki özelleştirmeleri araştırabilirsiniz.

    Askeri gücüne güvenen bir ülkeyiz.Artık asker gücü değil teknoloji gücü önemli dimi. Japonların ordusu yok ;ama güçlüler. Çünkü orada herkes çok konuşmuyor duygusal davranmıyor, onlar çalışıyorlar.

    Ayrıca Nükleer Santral'e HES'e karşı çıkanlara da ben karşıyım.Amerika'da 80 den fazla (bilinen) nükleer santral var. Biz de bir tane yapılacak halk tepkisi var.Bir de diyorlar Ruslar, Amerikalılar yapmasın. O zaman bir çözüm söyle ya da çözüm için git yüksek mevkilere yazı yaz. Bir müdürün ya da personelin yazacağı olumsuz yazı seni caydırmasın.

    Baz istasyonu istemeyenler de cep telefonu kullanmasın.



    Amerika'da et ucuz eğitim çok pahalı.

    Rusya'da iletişim çok ucuz içki ucuz belki başka şey pahalı.

    İstanbul'da deprem olacaksa senin orada ne işin var arkadaşım.Muhtemel İSt. doğumlu değilsin, dön köyüne. Köyünde yatırım yap çalış.

    Şili'deki maden ocağını gördün mü ya da bizim maden ocağını. Ben görmedim konuşmuyorum.Varsa aramızda madne mühendisi bunu açıklayabilir.

    Tekrar söylüyorum. Ramzey yapabilir ;ama siz alır biner misiniz?

    Kola deyince Cola Turka'ya hacı hocaların dersiniz.Ona suç atıp İsrailin kolasını içersiniz.
    Samsun, Maltepe'yi kötü deyip Marlbora içersiniz.Gidip fabrikalarına niye kötü bilmezsiniz.
    Amerika'ya kızarsınız yazdığınız klavye amerikan malı, amerikan malı olmasa QWERTYU Q klavye F bile değil.

    Hepsinini cevabı hükümet, devlet ise işte siz başınıza çoban arıyorsunuz demektir.

    Kırıcı olduysam özür dilerim.
    Güzel yamışsınız da, önce biraz araştırsaydınız keşke.

    İlk olarak çok bilinen, ama klasikleştiği için artık insanların "yine mi bu örnek" dediği bir acıklı hikaye; Devrim otomobilleri, herkes otomobilin benzini bittiği için çalışmadığı, bu yüzden projenin sonlandırıldığını biliyor. Ama yapılan üç araçtan birisinin hala eskişehir' deki fabrikada çalışır vaziyette korunduğunu kaç kişi biliyor. Bir araç çalışmadığı için yapılan onca masrafın fuzuli olduğunu ağız birliği etmişçesine haykıran basın, aynı yıl Tarım Bakanlığı' nın "At neslinin ıslahı için" ayırdığı 25 milyon TL' den ve bunun sonuçlarından bahsetmiyor.

    İkinci olarak devrim otobomilleri ülkemiz için endüstiyel bir başarı olarak değil de, 27 Mayıs ihtilalinin imajlarından biri olarak özellikle kabul ettirilmeye çalışılıyor. Devrim projesi sona "erdirildikten" 5 yıl sonra 1966 yılında Anadol, Ford ve Koç ortaklığı OTOSAN tarafından üretilerek piyasaya sürülmüştür. Yeri gelmişken söyleyeyim Anadolu' da Devrim gibi Türk malı zannedenler; Anadol' un tasarımı İngiliz, motoru ve mekaniği de İsrail yapımıdır. İlgilenenlere ayrıntılı olarak iletebilirim.

    Şimdi birçok kişinin bilmediği bir iki örnek daha vereyim. Belki biraz ufkumuz genişlemiş olur.

    Nuri Demirağ' ın uçak fabrikasının atıl hale getirilmesi, Etimesgut uçak fabrikasının traktör fabrikası haline getirilmesi, Raybus projesinin batalanması gibi Cumhuriyet sonrası gerçekleştirilmeye çalışılan Sanayi Devriminin nasıl engellendiğini bir çok kişi bilmiyor. Sonra da beş metrekarelik alan içinde duyduklarını gördüklerini türkiye' nin gerçekleriymiş gibi herhangi bir platformda dile getiriyorlar. bilmeyenler de onlara hak veriyorlar.


    Bunların dışında çok dahi vahim bir örnek daha:

    Devrim projesinde çalışan en genç mühendisin ağzından;
    "Turgut Özal`ı reddettik lokomotif ithal edilmedi

    KEMALETTİN Vardar, 2 bin 500 beygir gücünde lokomotif üretimine başladıktan sonra bir gün Ankara`ya çağrıldıklarını aktarırken, burada dönemin Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarı ve eski Cumhurbaşkanı Turgut Özal ile yaşadığı anıyı şöyle anlattı: `Turgut Özal Ankara`daki toplantıda bize bir yazı okudu. Yazıya göre, İskenderun-Libya arasında maden cevheri taşınacaktı. Bunun için de 5 bin beygirlik lokomotiflere ihtiyaç vardı. Bizden bunu yapamayacağımız yönünde imza almak istediler. Bu yolla ithalatın yolu açılacaktı. Ben çıkıp `Biz Yaparız` dedim. Özal benim için `Kim bu?` diye sordu. Eskişehir müdürü olduğum da söylenince, `Ne getiriyorsunuz bunu. Tabii böyle konuşacak` diye tepki gösterdi. O akşam genel müdürümüz çok acele bir iş dolayısıyla aniden Fransa`ya gitti. Sonunda proje yapılmadı. Zaten durumdan vazife çıkartılan havadan geliştirilmiş bir projeydi."

    Kimse çıkıp "bu ülkede isteyen istediğini yapabilir, kimsenin engel olduğu yok, zırvasını söylemesin.

    Türkler herşeyi yapar ! Yeter ki izin verilsin !

  3. #63
    devilcerkez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı bobber adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....

    Türkler herşeyi yapar ! Yeter ki izin verilsin !

    İzni nerden alıyoruz hocam?Yazdığımı okumamışsınız.
    Volkanyaldiz.com
    Mantık insanı ve motor sadece araç.

  4. #64

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı devilcerkez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzni nerden alıyoruz hocam?Yazdığımı okumamışsınız.
    Ben sizin yazdıklarınızın hepsini okudum, ama siz benim söylemek istediklerimi anlamamışsınız, kimseden izin istenmiyor, sadece engel olmasınlar yeter demek istiyorum. Bunu bile açıklamak zorunda kalıyorsam, yukarıdakileri boşuna yazdığımı anlıyorum.

  5. #65
    devilcerkez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    BMW F650GS

    a

    Hocam açıkçası ben örnekler verdim, siz de vermişsiniz. Ben 3 -4 dönemdir ülkede olanları iyi takip ediyorum. Ben engel görmüyor her şeye bahane diyorum. Siz ad vermişsiniz engel demişsiniz sadece.Ben başarı hariç her şeye bahane diyorum sadece.

    Birisiyle tanışıyorsunuz. Kaynaşıyorsunuz. çalıştığı yere davet ediyor.Ya da selamımı söyle orada işini hallederler diyor. İşte bizim ülke böyle. Sen istersen sisteme söv, istersen hükümete, istersen şeriat var de. İstersen nudist de her şey BAHANE. Şeriat vardı engel oldu, hükümet engelledi, İsrailliler baskı yaptı engelledi.BEYİN FIRTINALARI. Başarı odaklı çalışmıyoruz. Adamıma göre çalışıyoruz.


    Bu yaz amerika'da staj için uğraşıyorum. 6 aylık staj yapmak istiyorum. Sistemlerini inceliyorum yaklaşık 1 aydır. Şaşırdıkça şaşırıyorum. Forumlarına üye oldum, okudum. Kimse gözünün yaşına bakmıyor.Herkes başarı odaklı, çözüm odaklı çalışıyor.
    Volkanyaldiz.com
    Mantık insanı ve motor sadece araç.

  6. #66

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Engel olurlar.İzin alınamaz vermezler.Çünki kapitülasyon lar devam ediyor.Yabancı yatırımcı yatırım amaçlı geldiginde en kıyak yerler tarım orman mera sera ne olursa olsun en kıyak şekilde peşkeşçekilip krediler onaylanıp tüm izinler pürüzsüz şekilde alınıp üretim için start verilmiyormu.Veya varsa da mevcut firmalarımız yabancılar tarafından el altından alınmıyormu.Bizde ağzımızı açıp bakmıyozmu.Biz üretimin ne oldugunu öğerenirken adamlardan, onlar çoktan tüm ticaret yasalarının kitabını yazmamışlarmıydı.Ezelde Dayı nın dedigi gibi biraz ama onlar bir masadan kalkmadan biz masaya oturamayız otursakta kırıntıları toplarız.Çünki içimizde yalaka yaltakcı çok.Bizim mantıgımızdaki Ticarete bak:1 kuruşa ithal et 100 tl ye utanmadan sat.Serbest piyasa.Vatan millet euro.Bir inşaat firması devi bilmem kaçyüz milyara araba almış.Veya bir zengin aile oglu bilmem nerde otomobil müzesi açmış.Bilmem hangisinin bilmem ne üzerine vakıf açmış gelirler bagışlar dudak uçuklatıyo neymiş ögrenci okutuyomuş..Ekonomiye yön verdigi düşünülen yanında çalıştıranlara ekmek verdigi devlete kdv yarattıgı düşünülen insanlardan biri acaba ''ya hep global ekenomi kapsamında servet yığıp duruyoruz saçma sapan hobilerimiz ihtiraslarımız varkafamızda biraz çalışıyo,acaba bu vatana topluma yakışacak milli gurur duyuracak bir hamle yapsakmı'' Diye düşünüyormu acaba.Sizce??????????????????????????????????????? ???????????????????

  7. #67
    devilcerkez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    BMW F650GS


    ......
    Volkanyaldiz.com
    Mantık insanı ve motor sadece araç.

  8. #68
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Mondial in arka sepeti kocaman olan beyaz renkli bi scooter ı var,merak etmeyin o %100 yerli.
    Gene her topikte olduğu gibi millet atmış tutmuş,bir kahvehane ortamı yaratılmış.çok üzücü.
    %100 yerli bir şey daha var,o da otokar ın ürettiği 6x6 Arma serisi.motor değil,ama girin bakın neymiş.lütfen boş meydana sallamayın!
    Bu topiklerde atıp tutmadan evvel,biraz araştırın.
    Yoksa hala,brandası çalındığı için topik açan,15 yaşında gelip te 1000rr mı R1 mi zx10r mı diye soran,yada yatağında çekilen resim ile abuk subuk ilgisiz topiklere liderlik yapan zihniyetin içinde duman soluyacağız!!
    Herkes hakettiğini yaşar.

  9. #69

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Bu konu içindeki son mesajımdır.

    Bu da bir başka "bahane":

    Devrim' in başına gelen talihsizliklerin benzerleri aşağıdaki araçların da başına gelmiştir.

    Aslında aşağıda okuyacaklarınız Devrim' in başına gelenlerden çok daha vahimdir. Bırakın otomobili, uçak yapabiliyorken, ithal eder duruma düşürülmek. İhtilalden sonra Türkiye dışa bağımlı hale getirilmek istenmiş ve 2010 itibariyle başarıya ulaşılmıştır.



    ALTINBOĞA OTOMOBİL ÜRETECEKTİ

    http://www.altinboga.com/hakk.asp
    www.altinboga.com

    Neden Yerli Otomobil Üretmiyoruz?
    Bu soruya cevap olarak prototip olarak üretilen 2 farklı otomobilin; 1976 ve 1981 de yakılmasını da verebiliriz...Yakılmayı bırakın; bürokrasinin nasıl yararlı çalışmaları engellediğini görün... Türkiye ye uçak fabrikası kazandıran, yurtdışına bile (İspanya, Irak ve İran) uçak satacakken engellenen, fabrikası kapattırılan, iflas ettirilen ayrıca ülkeye demiryolları yaptığından soyadı Demirağ olan NURİ bey' (Nuri Demirağ) in akrabalarından OKTAY DEMİRAĞ ın şirketi otomotiv konusunda bir çok çalışmaya girmiş ve engellenmiş.. En son M.Kemal Atatürk ün 100 doğum yılı anısına YÜZÜNCÜ YIL adıyla üretmek istediği otomobil yakıldı..
    ''Takvimler 31 Ağustos 1977 Çarşamba gününü gösterirken Hürriyet Gazetesi’nde bir haber yayınlanıyordu. “Yeni bir tip otomobil yapılıyordu, o da yandı.” Aynı gazetede Altınboğa Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Oktay Demirağ, “Yangın bizi yıldırmadı, yerine örnek otomuzu yapıp, seri üretime geçeceğiz.” açıklamasını yapıyordu. Oktay Demirağ, 1976’da yapmış olduğu Türk malı otomobil yanınca yeni bir araba yapmak için kolları sıvadı. 25 yıllık bir mücadeleden sonra triportör (üç tekerlekli araba) için izin alan Demirağ, sonunda ana hedefi olan dört tekerlekli bir arabayı da üretti. Dört tekerlekli olarak tasarlanan üç arabadan ilkini yılbaşında piyasaya çıkarmaya hazırlanan Oktay Demirağ, “Bürokrasi 1976’dan bu tarafa oyaladı. Deli muamelesi yaptı. Sanayi Bakanlığı’nda mesela deniyordu ki ikinci kattaysan üçe, üçten dörde, dörtten beşe, beşten altıya, kapı numaralarını değiştiriyorlardı, telefon açıyordu, Oktay Demirağ geliyor, filanca deli geliyor bunu yolcu et. Dinliyordu yarım saat, bir saat, bu şekilde 25 senemi yedi Sanayi Bakanlığı, dilekçelerin hepsinin fotokopisi duruyor. Bu ülke batacak sizin yüzünüzden demiştim, bugünkü hadiselerin hepsini anlatmıştım. O gün kurulan fabrikalar 6 ayda, bir senede kendisini amorti ediyordu. Ama Allah’ın yardımıyla yılmadım. Türkiye’nin şah damarına ameliyat gerçekleştirdim.” şeklinde konuştu.''
    http://arsiv.zaman.com.tr/2001/12/17/haberler/h37.htm

    Altınboğa firması otomobil üretmek için çok çabalamış fakat hiç destek görmemiş..
    Firma, BERKAY adlı küçük 4x4 bir araçta üretmek istiyordu ama bu konuda bir gelişme yok.Firmanın tek üretimi (bildiğimiz kadarıyla) Maya adlı triporter.
    Teknik özellikler şu şekilde;
    Motor tipi
    Kubota Z 482 E Diesel
    2 Silindir
    Çap x Strok
    67 x 68
    Kapasite
    479 cc (29.23 cu . in)
    Max Güç
    10.4 kW(13.9 HP)
    Elektrik
    12 V. 45 Ah
    Su soğutmalı
    Şanzıman
    Senkromeç
    Vites
    4 ileri 1 geri
    Ön Süspansiyon
    Helezon yaylı ve hidrolik amortisörlü
    Arka Süspansiyon
    Makaslı ve Hidrolik amortisörlü
    Frenler
    Ön arka hidrolik / Park
    Tekerlekler
    450 x 10 / 500 x 10
    Max. Hız
    65 km/h - 70 km 70km / h
    Yakıt kapasitesi
    17 lt
    Yakıt Tüketimi
    2.3 lt /h per
    Yükleme Kapasitesi
    750 kg
    Ağırlık
    571 kg



    ''ALTINBOĞA Türkiye'de ilk defa motor hariç şanzıman, diferansiyel, şase, kabin ve diğer yan sanayi parçalarının üretimini kendi bünyesinde toplayarak, uzun yılların birikimi ve tecrübesi ile MAYA'yı üretmiş bulunmaktadır.ALTINBOĞA'nın MAYA'da geliştirmiş olduğu ve yüklü vaziyette alsa dahi sürgülü kasa sistemi sayesinde kolayca açılıp motor bakımı yaılabilme özelliği dünyada sadece MAYA'da bulnmaktadır.Patent No: a19980147''

    http://www.altinboga.com/altinbogama...?kategori_id=4

  10. #70
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    bikaç konu daha vardı böyle, oralarada yazmıştık, yine yazarız kafamızdakini

    efendiiim

    1) bu işler hevesten, vatan millet segisinden, tırıdan, vırıdan önce ilk başta sermaye işidir.
    ve büyük yatırımdır. kimse yola türk arabası yapalım diye çıkmaz, araba yapıp motor yapıp satalım, para kazanalım'dır maksat.
    fizibilite yapılır, pazar araştırılır falan filan. kar varsa yatırım yapılır.

    2) memleketimizde ortaklıklar yürümez, kardeşler kanlı bıçaklı, ortaklar mahkemelik olur.
    şartların zorladığı ortaklıklar biraz palazlanınca hemmen mayoz bölünmeyle nihayetlenir.
    işbu halde büyük yatırımlar için gerekli dinamikler bi atölyede uzun süre bi arada barınamaz. (para, ekip, teknik bilgi, vs.)

    3) mevcut eğitim sisteminden çıkan;
    -mühendis sudan çıkmış taze levrek
    -tekniker yaşı geçkin lise mezunu
    -teknisyen bakkala sigara almaya göndermelik çırak
    kıvamındadır.

    4) organize sanayilerde yönetim aidat toplar, başkada organizasyonları görülmemiştir.

    5) devlet sermayeyi buralara yönlendirmez, destek olmaz, sanayi politikası üretmez, köstek olur, ayakbağı olur, işi yokuşa sürer. destekler yerini bulmaz, büyük büyür, küçük küçülür, kimsenin aklına motor yapmak gelmez hayat gailesinde.

    devrim arabasının türk mühendisin eseri olduğuna inanmıyorum. ford'un atıl projelerinden biri bence. hazin bir efsane, dokunaklı, duygulu. tam da sanayimize yakışır şekilde
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  11. #71
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bikaç konu daha vardı böyle, oralarada yazmıştık, yine yazarız kafamızdakini

    efendiiim

    1) bu işler hevesten, vatan millet segisinden, tırıdan, vırıdan önce ilk başta sermaye işidir.
    ve büyük yatırımdır. kimse yola türk arabası yapalım diye çıkmaz, araba yapıp motor yapıp satalım, para kazanalım'dır maksat.
    fizibilite yapılır, pazar araştırılır falan filan. kar varsa yatırım yapılır.

    2) memleketimizde ortaklıklar yürümez, kardeşler kanlı bıçaklı, ortaklar mahkemelik olur.
    şartların zorladığı ortaklıklar biraz palazlanınca hemmen mayoz bölünmeyle nihayetlenir.
    işbu halde büyük yatırımlar için gerekli dinamikler bi atölyede uzun süre bi arada barınamaz. (para, ekip, teknik bilgi, vs.)

    3) mevcut eğitim sisteminden çıkan;
    -mühendis sudan çıkmış taze levrek
    -tekniker yaşı geçkin lise mezunu
    -teknisyen bakkala sigara almaya göndermelik çırak
    kıvamındadır.

    4) organize sanayilerde yönetim aidat toplar, başkada organizasyonları görülmemiştir.

    5) devlet sermayeyi buralara yönlendirmez, destek olmaz, sanayi politikası üretmez, köstek olur, ayakbağı olur, işi yokuşa sürer. destekler yerini bulmaz, büyük büyür, küçük küçülür, kimsenin aklına motor yapmak gelmez hayat gailesinde.
    Bunlar varolan durumun tespitleri aslında. Nedenleri değil.
    devrim arabasının türk mühendisin eseri olduğuna inanmıyorum. ford'un atıl projelerinden biri bence. hazin bir efsane, dokunaklı, duygulu. tam da sanayimize yakışır şekilde
    Bu ağır olmuş. En azından o projede çalışanların emekleri adına. ve ilk defa sizden duyuyorum böyle bir iddiayı. Dayanağınız nedir?
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  12. #72

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Altınboğa'nın üretmek istediği model 1980'li yılların güvenlik normlarını karşılayabileceğini sanmıyorum. Bu tasarım resmen 1969-1983 yılları arası üretilen Volkswagen 181'in kötü bir kopyası. Dalga geçilecek kadar kötü bir tasarımı varmış.
    http://imcdb.org/vehicle_196852-Volk...1-Typ-181.html
    Devlet desteği olmadan da bu işler yapılmaz, saygı duyarım.

  13. #73
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlar varolan durumun tespitleri aslında. Nedenleri değil.


    Bu ağır olmuş. En azından o projede çalışanların emekleri adına. ve ilk defa sizden duyuyorum böyle bir iddiayı. Dayanağınız nedir?
    maksat karlılıktır, gazla araba çıkmaz dedim. sonra karlılığın ve sanayi karakteristiğimizin kökenlerine indim eğitimi ekledim. bilmem daha tesbiti nedeni. topu kime atam? hükümete mi girişimciye mi? esas sebep topu hep birilerine atma içgüdüsü belkide bende sanayideyim. yapamadık arkadaş. kamerun niye yapamadıysa ondan yapamadık

    ha devrim meselesine gelince. o da ayrı bi gaz. 130 gün müydü? bunun tasarımı var, enjeksiyonu var, kalıbı var, dökümü var, modeli var, yüzlerce parçası var. o araba o atölyeden hiçten yapılıp çıksa bu hareketin önünü kesemezsin. o kaabiliyet 130 günlük gaz işi değil. geçmiş ister, teknik ister, isterde ister. yoksa kaportayı bile bükemezsin.

    ha maksadım muhalefet değil, yanlışımız affola, aklımdakini yazdım.

    devrimde o yılların ford'larına pek benzer.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  14. #74
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    1996 yılında üretilmeye başlanan Profosyonel isimli kamyon serileri, sınai ve ticari mülkiyeti BMC’ye ait. %100 Türk malı sermaye ve mühendisliği.





    Buda Megastar serisinden midibüs, 2004 yılında 74 mühendis ve 159 teknik elemanın 5 yıl süren çalışması sonucunda üretildi.



    Türkler birşey üretemez, üretmek istersede izin verilmez geyiğini boşverin.

    Satılabilecek herşeyi üretiriz, ama o treni kaçırdık maalesef.

    Satabilmek için marka olmak lazım, ticari veya savunma sanayide markanın önemi yoktur pek. Standartları karşılayıp uygun fiyat verirseniz satarsınız.

    Fakat hafif ticari , otomobil ve motosiklet piyasasında marka olmadan satamazsınız.

    Şu anki dünyaca ünlü markaların doğduğu yıllarda dedelerimiz at pisliğinden arpa ayıklayıp yemek yapmaya çalışıyorlardı ne yazık ki.

    Bu gün devlet bütün işi gücü bırakıp bir otomobil üretmek için destek verse ve çok güzel bir otomobil üretilse kime satacağız?

    Kaldı ki bu işler artık ulus işi olmaktan çıkmıştır. Hangi Opel %100 Alman, hangi Peugeot %100 Fransız, hangi Fiat %100 İtalyan?

    Bir örnekde motosikletden vereyim, mesela Kanuni.

    Şu an tam kapasite motosiklet üretme yeteneğine ve imkanlarına sahip, Sanırım mondial de öyle.

    Neden üretmiyorlar peki, çünkü almayız
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  15. #75
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Verdiğin bilgilerin bir çoğu doğru ama eksik.
    %100 yerli üretim başka bir birşey %100 yerli sermaye başka bir şey.
    BMC,diğer adıyla British Motor Corporation bu araçlarda kullanılan motorların ana tedarikçisi,ama BMC'de sadece şasi,plastik aksamlar,kaporta,kabin malzemesi vs. de %100yerli üretim.
    2.si de sizin demenize göre Otokar bir marka filan değil.Otokar ı uzun uzun anlatmak isterim,ama o kadar vaktim yok.Eğer marka olamazsanız,savunma sanayi adına ne dışarı satarsınız ne içeri.Onun içinde ''savunma sanayinde marka olmanın önemli yoktur pek'' lafı tamamen yanlıştır.
    Tekrar altını çiziyorum %100 yerli sermaye başka bir kavram, %100 yerli üretim başka bir kavramdır.
    BMC nin 1975 yılında aldığı dizel motor üretme yetkisi vardır,devlet tarafından verilmiştir ama, 83 ' te Volvo Trucks ortaklığı ile Yavuz serisini,85 te ise Cummins Engine Company ile motor konusunda destek alarak Fatih serisini üretmiştir.Şimdiki Profesyonel serisindeki motor %100 yerli değildir.Leyland motor desteği ile üretilmektedir,Çukurova Holding bünyesi içinde.
    Kaynaklar için:www.bmc.com.tr yada http://en.wikipedia.org/wiki/BMC_(Turkey) bakabilirsiniz.
    Herkes hakettiğini yaşar.

  16. #76

    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr
    TT Custom için ne diyorsunuz? Türk malı olduklarını söylüyorlar.

  17. #77
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    http://www.otomobil.com.tr/detay.asp...ikinci-bitirdi

    türk malı demekte zor artık
    hp türk malı mı ? yakında üzerinde türk malı yazan hp pc ler üretilecek

  18. #78

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Potenza

    Mondial in arka sepeti kocaman olan beyaz renkli bi scooter ı var,merak etmeyin o %100 yerli.
    Gene her topikte olduğu gibi millet atmış tutmuş,bir kahvehane ortamı yaratılmış.çok üzücü.
    %100 yerli bir şey daha var,o da otokar ın ürettiği 6x6 Arma serisi.motor değil,ama girin bakın neymiş.lütfen boş meydana sallamayın!
    Bu topiklerde atıp tutmadan evvel,biraz araştırın.
    Yoksa hala,brandası çalındığı için topik açan,15 yaşında gelip te 1000rr mı R1 mi zx10r mı diye soran,yada yatağında çekilen resim ile abuk subuk ilgisiz topiklere liderlik yapan zihniyetin içinde duman soluyacağız!!



    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newr...#ixzz17YliV6F0
    ..Hocam yapma yav senide inandırmışlar.Mondialin ki üretim bandı degil.Montaj hattı Ugurmondial bir motorsiklet MARKA sı degil.Marka bir ürünü tasarlar.Portatipini yapar yada yaptırır.Kendi adına testlere tabi tutturur.İstedigi herhangi bir mekanda üretim standartlarına uygun şekilde imalata verir.Menşei her yer olabilir.Menşe ile marka yı tartışmayalım burada.
    menşe”, “bir eşyanın ekonomik milliyeti” olarak tanımlanabilir. Kara suları da dahil olmak üzere, tümüyle bir ülkede elde edilen veya üretilen eşya o ülke menşelidir. Ancak, eşyanın başka bir memlekette değişiklik ve işlem görmesi veya üretimin birden fazla ülkede gerçekleştirilmesi halinde eşya başka bir menşe kazanabilirir. Menşe kazandıran işlem ve işçilik gümrük kanun ve yönetmeliğinde tanımlanmıştır.
    Reno ve tofaşın ki gümrük kanununca ayarlanan bölüme dahil.Gümrük kanunları lozan anlaşması geregi uluslar arası standartalara endeks li.İşlerine nasıl geliyorsa yani.Bmc nin ki de aynı.Kanuni de aynı....ramsey de aynı .... degilmi diyenleri duyar gibiyim.TT custom unki karışık.Marka olabilir belki ama TT ekledikleri için %100 yerli degil.Motoru oradan,eksozu buradan,amortisör öteden,kumanda paneli beriden, jantlar arjantin den,şaft mayami den.Depo ve yan kapak dizaynı ve şasesi belki kendi emekleri ama daha fazlası oldugunu sanmıyorum günahlarını almayayım.Fakat birçok markanın distribütörlügünü almışlar.

  19. #79
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010

    !!!!

    şimdi arkadaşlar madem böyle türk malı istiyorsunuz. gelin bir birliktelik olalım. biz bu senaryoyu kralım. bu iş forumlarda yazı yazmakla olmaz. kimi gelir bilgisini koyar kimi parasını. sonucunda bir iş çıkar. misal yapacağımız motorun adı devrim olsun. motor kısmı hariç geri kalan kısımları çok rahat yaparız. hesaplamaları 3d modellemeyi şase kalıplarını çıkarmayı çok rahat yapabiliriz. şimdi burada sorun motor kısmı bu elektrikli motor olarak çözersek o da kolay olur. misal 600 cc lik motor gücünde motor tasarlayalım. buraya emeği geçen herkes motora ortak olsun. misal 1000 kişiyiz. herkesin şirkette 1/1000 hissesi olsun. fiyatınıda 5000 tlnin altında tutmaya çalışalım. ve herkese tavsiye edelim. bunu yapmaya var mısınız yoksa siz hala tartışmaya devam mı edeceksiniz.
    bir çok başarılı marka böyle doğmuştur. ama tartışmaya devam ederseniz uçan araba çıktığında bir arkadaş niye %100 TÜRK malı yok diye foruma yazacak:

  20. #80

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    5000'in altında değil ,vatandaş ekonomisi ile 1500Tl'lık cub motosiklet yapmamız gerekir.
    Bu da ancak çinden gelen parçalarla olur,her şey otomasyona geçmiş durumda ve el emeği ile 1500T'lık cub üretilemez.


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)