Gerçekten Karbüratörü Değiştirmeli miyim?
Reklamlar
-
Arkadaşlar,motorumda bir sorun var.Çok düşük devirde motorum sorunsuz gidiyor fakat,4000-5000 devir arası gaz artırınca motor boğuluyor gibi oluyor,normalde atılması lazım ama sanki onu bişey geri çekiyormuş gibi oluyor ama 5500 deviri geçince düzeliyor ve motor atılıyor.Nizipteki en iyi motorcu dedikleri adama gittim,Dedim böle böle,Karbüratör değişmeli mi dedim,oda alakası yok bakarız şimdi dedi.Hava ayarı falan verdi.Subaplarına falan baktı şu bu derken,Gerçekten karbüratöründe sorun var,Gaz verdiğin zaman normalden fazla benzin cekiyor,Buda motorun bu devirlerde performansıını düşürüyor dedi.Servis te daha önce değişmelisin demişti,inanmamıştım.Artık bu motorcu da değiştir dediğine göre bu işi yapmalıyım.Servisine gittim işte bugun,dedim abi karbüratörü kaça dğeişiyon dedim,Tabi daha önce karbüratörün garantisi falan yok mu diye sordum,abi normalde ben söker gönderirim fabrikaya ama %90 bu karbüratör kurcalanmıs derler değiştirmezler dedi.Kalfası cok cıkarcı birisiydi onu da işten cıkarmıs,dedim heralde bi art niyeti yok.(suç bende ki karbüratörü kurcalatmıstım yani baska biyere temizletmiştim,artık oda hırpalamıs mı ne yapmıs,ki 2 depo da suriye benzini kullanmıştım)abi 38 tl bana gelişi var normalde 45 tl ye veriyoruz,Sana takmasıyla beraber 40 tl dedi.Nasıl bişey takıcaksın dedim yani marka olarak,Oda bak orda senin motorun sıfırı var,onun üstündekinden takacam dedi.Markasına baktım Keihin di.Sanırım iyi bi marka.Motorun üstünde gelen karbüratörleri buymus.Benimkin de de Denni marka karbüratör var,Ve ayar tutmuyor,ne yapsam olmadı,mecburen değiştireceğim.Para konusunda da kolaylık sağladı yanımda hiç para yok olsa da biranda 40 tl ödeyemem dediğimde,Sende o zaman hafta bir 10 tl ödersin nolcak senin canın sağolsun ama motoru kurcalatma abi,Bi malla oynarsan afedersin b.ku cıkar karbüratörü değiştirdikten sonra benzinini yağını koy bin ne gereği var hızın mızın gezmek için kullan motorunu falan dedi.Bende işte yarın geleyim dğeiştir dedim,Zaten karbüratörü istedi fabrika dan yarın 8 e kadar açığım gelirsen takarız merak etme dedi.Sizce doğru bir karar mı değiştirmek? değiştirdikten sonra hiçbiseyiyle uğrasmayacam ne kaçak benzin ne kaçak bişey.sizin de fikirlerinizi öğrenmek istiyorum acil bi şekilde yarın aksama kadar vaktim var çünkü.Takacağı karbüratörün markası Keihin,Fabrikanın sıfır motorların üstünde gönderdiği karbüratörlerden miş.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:57 ----------
BU arada Ehliyet fiyatını sordum B ve A2 için kurs ücreti 600 tl.Diğer masraflar hariç.Bu arada Lise diploması istiyorlarmıs ama ben Üniversiteye basladım bu sene,Öğrenci belgesi götürsem kabul ederler değil mi? Çünkü Lİse diploması Üniversite de öğrenci dosyasının içine koyuluyor ve öğrenciye geri verilmiyor.Fotokopisini de hiç çektimedim açıkçası.Birde bu 600 tl kurs ücretinden sonra daha baska ne masraflar yapabilirim.Bunu da acıklarsanız cok tatmin olacağım :D 18 Aralıktaki sınava gireceğim.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
Reklamlar
-
Başlığın 3/1'lik bölümünü okuyabildim sadece.
Daha sonrasinda yazilari biribirine karistirdim.
Tamamini okuyup yardimci olanlar cikar mutlaka.
Gecmis olsun simdiden.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
ah paşam ah. ben boşuna burda bi yerlerimi yırttım demi ? neyse değiştir karburatörü eğer dogruysa kurtulursun. değilsede allah sabır versin.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
Selam arkadasım senın daha oncelerı bırde hava fıltre sı ıptalı ıle alakalı bır sorun olmustu sanırım.
usta adam once o karburatoru soker ıgne pıston meme lerıne varsa kelebek ıne bakar parcalardakı asınmaya hava fıltresının durumuna bakar. kullandıgın yakıt a bakar atesleme sorunu varmı buna bakar motosıklet e bıner bı tecrube eder bu nalattıklrımın emınım hıc bırını yapmamıslardır.
burda bır bılgı paylasımı alıs verısı yapılmaya calısılıyo sımdı senın sorunla alakalı nasıl bırsey yazılır benı yanlıs anlama ama sen yaptıracaksın sorununu nasıl cozdugunu burda anlatıp bızlerı bılgılendıreceksın.
tabıkıde sorupda bırbırımızden ogrenecegımız cok bılgı var ancak senın sorun bence hıc olmamıs..
ben cevap verıyorum degıstırme saydıklrıma baktır bence. ne olcak sımdı degıstırmıcenmı
Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:
-
karbüratörü alırken dikkat etmen gereken asıl nokta yakıt tüketimi farkı vardır bunu unutma. ayrıca değiştirmen motor için büyük gelişme olur neden çekiniyorsunki tak iyisini keyfine bak. 2. sorunada a2 ehliyet kursu 150tl diğer masraflar ile 300tl falan 600tl kurs ücreti olamaz ya
-
hondam adlı üyeden alıntı
Selam arkadasım senın daha oncelerı bırde hava fıltre sı ıptalı ıle alakalı bır sorun olmustu sanırım.
usta adam once o karburatoru soker ıgne pıston meme lerıne varsa kelebek ıne bakar parcalardakı asınmaya hava fıltresının durumuna bakar. kullandıgın yakıt a bakar atesleme sorunu varmı buna bakar motosıklet e bıner bı tecrube eder bu nalattıklrımın emınım hıc bırını yapmamıslardır.
burda bır bılgı paylasımı alıs verısı yapılmaya calısılıyo sımdı senın sorunla alakalı nasıl bırsey yazılır benı yanlıs anlama ama sen yaptıracaksın sorununu nasıl cozdugunu burda anlatıp bızlerı bılgılendıreceksın.
tabıkıde sorupda bırbırımızden ogrenecegımız cok bılgı var ancak senın sorun bence hıc olmamıs..
ben cevap verıyorum degıstırme saydıklrıma baktır bence. ne olcak sımdı degıstırmıcenmı
arkadaş doğru demiş
olaya gelince ver 40 lirayı yaptır . motor düzelmezse zaten parasını vermediğin için iade edersin.
40 lirayı karbüratöre veriyor gibi düşünme düştüğün sorunun çözümü için verdiğini düşün.
ayrıca daha ne masraflar çıkacaktır . vergisi benzini servis bakımı diye, bu para o yüzden devede kulak
-
ayrıca şu anda sadece a2 ehliyetinin komple ehliyet elinde masrafı min.350 tl max.420 tl. kardeşiminki 340 a mal oldu bnm 2 sene önce a2+b herşey içinde 800 tl ye mal etmiştim.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
hondam adlı üyeden alıntı
Selam arkadasım senın daha oncelerı bırde hava fıltre sı ıptalı ıle alakalı bır sorun olmustu sanırım.
usta adam once o karburatoru soker ıgne pıston meme lerıne varsa kelebek ıne bakar parcalardakı asınmaya hava fıltresının durumuna bakar. kullandıgın yakıt a bakar atesleme sorunu varmı buna bakar motosıklet e bıner bı tecrube eder bu nalattıklrımın emınım hıc bırını yapmamıslardır.
burda bır bılgı paylasımı alıs verısı yapılmaya calısılıyo sımdı senın sorunla alakalı nasıl bırsey yazılır benı yanlıs anlama ama sen yaptıracaksın sorununu nasıl cozdugunu burda anlatıp bızlerı bılgılendıreceksın.
tabıkıde sorupda bırbırımızden ogrenecegımız cok bılgı var ancak senın sorun bence hıc olmamıs..
ben cevap verıyorum degıstırme saydıklrıma baktır bence. ne olcak sımdı degıstırmıcenmı
Emin ol herşeyine baktı,hava filtresini söktü,memelerine baktı,nerden yakıt aldıgımı sordu,ateşlemesini kontrol etti.Yemin ederim bunların hepsini yaptı.Dedim ya yapılabilecek herseyi yaptı.Oda once senin dediğin gibi hava yarında ateslemesinde bilmem neresinde sorun olduğunu düşündü,baktı ama sorun yok dedi.Ki adam yapsa benden para kazanacaktı,belli ki karbüratör gitmiş.yazardım tam ayrıntılı olarak ama gördüğün gibi okumakta zorlanmıs demiyim de İşte neyse o şekilde uzun yazı okumayı sevmeyen arkadaşlar var.Nizipin en iyi motorcusuydu zaten.odeğiştir dediyse,değiştirmeliyiz ama bende size bir sorayım dedim,çünkü forumumuzda sadece benim yaşım kadar motor tecrübesi olan abilerimiz var.
bu arada 600 tl kurs ücreti Hem B hem A2 ehliyeti için.Sadece A2 değil yani.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
bu 600 tl üzerine 200 tl vergi 30+30+40+40 sınav ücretlerinide ekleyin 30+40 da emniyet ve şoförler odası yani a2+b toplam ehliyet elinde 1000 tl ye mal oluyor
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
bu 600 tl üzerine 200 tl vergi 30+30+40+40 sınav ücretlerinide ekleyin 30+40 da emniyet ve şoförler odası yani a2+b toplam ehliyet elinde 1000 tl ye mal oluyor
hmm 1000tl yi gözden cıkaracağız yani.Gerçi verelim gitsin,Köşe bucak arabayla olsun motorla olsun polislerden kaçmaktan bıktım.Asayiş ekipleri de motorsiklet durduruyo burda,basbaya bağlıyolar motorları binip götürüyolar emniyet parkına.Nizipte ehliyetsiz araç kullanmak,hele hele motor,cok zor oldu.yakalanıp 1000 tl ye yakın parayı bir çırpıda harcayacağıma,o parayı ehliyete verir,polis sorunca da paşalar gibi cıkarıp,Polisin yüz ifadesini görmek isterim.Bir defa da değil,10larca defa!
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
pasa216 adlı üyeden alıntı
Emin ol herşeyine baktı,hava filtresini söktü,memelerine baktı,nerden yakıt aldıgımı sordu,ateşlemesini kontrol etti.Yemin ederim bunların hepsini yaptı.Dedim ya yapılabilecek herseyi yaptı.Oda once senin dediğin gibi hava yarında ateslemesinde bilmem neresinde sorun olduğunu düşündü,baktı ama sorun yok dedi.Ki adam yapsa benden para kazanacaktı,belli ki karbüratör gitmiş.yazardım tam ayrıntılı olarak ama gördüğün gibi okumakta zorlanmıs demiyim de İşte neyse o şekilde uzun yazı okumayı sevmeyen arkadaşlar var.Nizipin en iyi motorcusuydu zaten.odeğiştir dediyse,değiştirmeliyiz ama bende size bir sorayım dedim,çünkü forumumuzda sadece benim yaşım kadar motor tecrübesi olan abilerimiz var.
bu arada 600 tl kurs ücreti Hem B hem A2 ehliyeti için.Sadece A2 değil yani.
Ehlıyet konusunda sana yardım edemen 2000 de aldım ben o zaman kursa para falan vermedeım subeye de 30 tl verdım kart parası sımdı sadece a2 200 300 tl falan galıba.
asıl konu bunların hepsını yaptı dıyosun ve olmadı. karburator u de degıstır ozaman olmazsa yardım ıste. ıste ozaman seve seve. ancak sole bır ornek vereyım sana lotodan para cıkmasını ıstıyosun ama hıc loto oynamıyısun nasıl olcak
Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:
-
hondam adlı üyeden alıntı
Ehlıyet konusunda sana yardım edemen 2000 de aldım ben o zaman kursa para falan vermedeım subeye de 30 tl verdım kart parası sımdı sadece a2 200 300 tl falan galıba.
asıl konu bunların hepsını yaptı dıyosun ve olmadı. karburator u de degıstır ozaman olmazsa yardım ıste. ıste ozaman seve seve. ancak sole bır ornek vereyım sana lotodan para cıkmasını ıstıyosun ama hıc loto oynamıyısun nasıl olcak
olacak inş. olacak karbüratörü değiştir sorun düzelir dedi.Ve benzini de Shellden al Yakar petrol(PETROL OFİSİ ŞUBESİ) dan opetten (NİZİPTEKİ OPET) alırsan,ve kaçak benzin kullanırsan yine aynı sorunla karsılasırsın.Bu sefer deponda gidebilir dikkatli ol dedi.Mesela söyliim,kaçak benzinden 2 depo kullandım,ondan kazandığımı buna vereceğim şimdi,onn için kaçak benzini uzun zamandır kullanmıyordum,kullanmayacam da.Benzin de shellden devam edeceğim.Benzinsiz kalırım ama birdaha burdaki petrol ofisinden almam.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
Ben sana bu ustayıda gözüm tutmadı demiştim sübap ayarların düzgün mü? hala boşmu geziniyorsun?
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
draggy adlı üyeden alıntı
Ben sana bu ustayıda gözüm tutmadı demiştim
sübap ayarların düzgün mü? hala boşmu geziniyorsun?
işte senin gözüm tutmadı dediğin usta subap ayarlarını veremedi.En son gittiğim adamın lakabı uyanık.Motorcularda Uyanık dediğin zaman herkes tanır nizipte.Okadar ki iyi bir motorcu.Katalizörüde orda iptal ettirmiştim zaten.işte subap ayarlarını da tekrar o verdi,açık geziyodum şuan hiç ses yok.Sadece motor ısındığı zaman stop etme sorunu birde yukarda anlattığım gaz yememe sorunu.Shellden benzin aldım,biraz hafifledi ama stop etmeyi daha önce den de yapıyordu.2-3 gün erteledim şimdilik.İyice fikir sahibi olmak istiyorum
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
pasa216 adlı üyeden alıntı
işte senin gözüm tutmadı dediğin usta subap ayarlarını veremedi.En son gittiğim adamın lakabı uyanık.Motorcularda Uyanık dediğin zaman herkes tanır nizipte.Okadar ki iyi bir motorcu.Katalizörüde orda iptal ettirmiştim zaten.işte subap ayarlarını da tekrar o verdi,açık geziyodum şuan hiç ses yok.Sadece motor ısındığı zaman stop etme sorunu birde yukarda anlattığım gaz yememe sorunu.Shellden benzin aldım,biraz hafifledi ama stop etmeyi daha önce den de yapıyordu.2-3 gün erteledim şimdilik.İyice fikir sahibi olmak istiyorum
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...im-lutfen.html
Oku kardeş belki sana fikir verebilir
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
forewer adlı üyeden alıntı
işte aynı sorun.Ki bu konuyu açmadan önce senin konuyu okumuştum günler öncesinden.Ama bugun değiştirmişsin ve sorun düzelmiş.Şimdi nasıl peki motosikletin? yani 4000-5500 devir arasında motoru sanki birileri çekiyormus bırakmıyormus gibi oluyor mu? Tam anlatamadım ama aynı sorun işte.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
değiştirdinmi karburatörü ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
değiştirdinmi karburatörü ?
yok bugun 8 e kadar açığım demişti zaten,Bende üniversiteden cıkınca servis 3 dk bekleyemedi,kaçırdım.Ordan direkt Nizipe gidiyodum.Ama bugun saat 17,15 te cıktım,ee adam bölüm baskanı tabi uzun süre tuttu sınıfta,Önce dolmusla antepin cıkısına gittim 1 saatte,sonra ordan da nizip dolmusuna bindim saat 19,30 du nizipe gelebildim.Çünkü dolmuscu doymuyor 15 dk yolcu bekledik.İnip baska arabaya bineyim dedim ama aksamüstü hiç araba gelmediği için geç kaldm.Sonra 19,30 da evde yemek ye namazı kıl üstünü basını değiştir motoru garajdan cıkar derken saat 20,30 oldu.Yarına kaldı artık ya da 2-3 gün sonra.
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
-
pasa216 adlı üyeden alıntı
işte aynı sorun.Ki bu konuyu açmadan önce senin konuyu okumuştum günler öncesinden.Ama bugun değiştirmişsin ve sorun düzelmiş.Şimdi nasıl peki motosikletin? yani 4000-5500 devir arasında motoru sanki birileri çekiyormus bırakmıyormus gibi oluyor mu? Tam anlatamadım ama aynı sorun işte.
Sorun tamamen düzeldi kökten çözdük.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
iyiymiş bende bugun biraz bastım da motor ısınınca yine stop etmeye teklemeye basladı karbüratörü mecburen dğeiştircem yarın.Onn için okuldan erken cıkık nizipe gelmeye calısıcam ki gündüz gözüyle test edeyim
Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)