Benim egzoz sesinden hic bir sikayetim olmadi , o debriyajdan gelen sikirtiya bir zaman sonra sinir oldum. Motorun rolantide sesini duymami engelleyecek kadar tiz bir sesti. Zaten dikkat edin youtube taki ducati videolarina adam egzozu cekerken egzozun sesini hep debriyaj bastirir. Jawa gibi gelir ses videoda. Halbuki gercekte ducati sesi resmen aslan kukremesi.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Benim de 2.motorum Kanuni Tiger idi ve değiştirmediğim(depo,devir saati,egzost,bobin vs.vs.)yeri kalmamıştı ve felaket kötü bir motordu.sadece görünüş vardı o kadar.Son derece güvensiz,giderken yağ tapası atmış sonradan!
Zor kurtulmuştum çakma yerli çinli kanuniden !
OOOOO tam aradığım topiği açmışsınız.. çamurlama vaki gelmiş:)
suzuki gs 500 ::mükemmel motor olmasına rağmen çok ısınıyordu özellikkle yazın marmariste bindiğimden bu konudan şikayetçi idim 2002 yılının şartları ile çözümü 20/50 yağ kullanmakta bulmuştum. o sıralar tamirciler 10/40 aravba yağı kullanıyordu:)şimdi 2010 un şartlarında yağ radyatörüm var:) ısınma problemi var ısınmıyor çünkü:)....
yamaha dt 125:: arka beşiğin burçları çok zayıf. makina çok seri ve devirli . arka beşik resmen sallanıyor tornacıda yeni burç yaptırınca sorun çözülüyor..
kymco ck 125:: çok sağlam makina lakin vibrasyon konusunda apaçiyi yer ::)). çözüm ise yok.. satıyorsun...
yamaha tt 600:: karbüratör emme manifoltu yırtılıyor..2 adet devasa karbüratörü var. rivayete göre 2cisi belli bir devirsen sonra işleme giriyormuş.. hiç farketmez 7 litre kadar yakıyor..bende olmadı ama arka beşiği kırma hastalığı var. arka amortisör çok sert. yalnızca 2 adet 85/90 kilo adam binince çalışıyor...beşik te muhtemelen bundan kırılıyor:)1000 km de çıkma karo arka lastiği bitiriyordu. hiç 0 lastik takmadım bu sebepten ötürü:)
kawasaki er5/kle 500 volant mıknatısları dökülüyor.. türkiyedeki hemen hemen hermotorda var merak ediyorsanız volant tarafı yan kapağı açın:)motor yağına su karıştırma,bende olmadı 2 arkadaşım çok çekti bu sorundan..duruken giderken sürekli karbüratör tahliyeden benzin döker,kimine göre depo vanasında vakum varmış bu özelliğini yitirince bu şekilde dökermiş.. karb a pislik de gelse sık olan bir hadisedir forumda çok kişinin de başına gelmiştir.er5 lerde her ne şekilde olursa olsun motor devrilirse tako kırılır:) direksiyon yamulur.. tecrübeye sabittir...genelde takoya sunfix ve siyah sprey boya ile tamir yaparlar.yapanları gördüm:) ben de yapıcaktım benimki iflah olmayacak halde olduğundan yenisini almıştım. nikelaj kısmı siyaha boyalı ise o tako işlemlidir alırken dikkat edin..egsozun içindeki duvarlar dökülüyor. ve hoş olmayan bir ses yapıyor..
akünün bulunduğu kısımdaki şase destekleri kırıktı bir gün baktığımda er 5 imin. yine karbüratörü temizliyordum. farkettikkten sonra bu onu son görüşlerim oldu..:))
kle den çok memnun kaldım er5 ten hiç memnun kalmadım. er5 99 kle 92 modeldi...
virago 250:: emme manifoltu yırtılıyor..arka amortisörler dayanıksız. 2 kişi kullanımda sert bir lakada patlamıştı benimkiler. az yakıyor deli sağlam alet. 70 binde geçen sene sattıydım..sahibindende ilanını görebilirsiniz. vişne çürüğü rengi 98 model izmir. sanırım km yi düşürmüş::)
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
güzel paylaşımlar olmuş evet katılımcılar biraz daha olmalı
Afedersiniz gidip kimseye sormadan danışmadan BMW F650 almışlığım var motoru satın aldığım para kadar tamirine uğratım motor bir yıl bende kaldı genel toplamda 2 ay binmedim sanırım. Bir daha mı BMW' mi töbeeeee.......
(F800 GS Hariç oda zaten hayal )
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
1000rr dan memnun değildim.. yağ eksiltme huyu vardı... cbf 250 de egzantirik zinciri devamlı bozuluyor ve devamlı amartisör keçesi patlıyordu.. geri kalan ses sorunlarını sorundan saymıyorum... belki kurye olmamda motorun bozulması açaısından olabilir... ha bide cbf her yağ değişimimde yağını eksik verirdi elime....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
güzel bi topik olmuş,ilk motorum kanunı hussar dı beni motordan soğutmuştu.1000-1500tl arası masraf yapmıştım gene düzelmıyordu.750 tl ye taksıtle sattım
MOTOR bence bır hastalıktır.
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
cbf150 birçok seveni olduğu halde ben memnun kalmadım,performansı düşük,yakıt tüketimi hacmine göre (çok çok dikkatli kullanılmadığı takdirde) yüksek ve farı da çok çok kötü aydınlatıyordu,6250 kmde sattım,3 ay binebildim.
cbr 125 vardı tek memnuniyetsizliğim yedek parçasının pahalı olması ve adanadaki servisin pekte müşteri kazanma kaygısı olmadığıydı. yoksa cbr 125 125cc bir motora göre istediğinden fazlasını veriyor.
CBF150 kullandım 2 sene kadar. Sınıfındaki en heybetli görünen makinaydı. Ybr falan bisiklet gibi kalıyordu altımda. Farına uyuz olmuştum. Gaz kapatıldığında veya vites boşa alındığında kısa far park lambasına dönüşüyordu. Karanlıkta üzüyordu insanı. Orjinal arka tekeri rezaletti. Arka frene her bastığında kayar mı yahu motor. Bir de devir saati koymak yerine vites göstergesi koyak nasıl bir zihniyettir hiç anlayamadım... Hoş vites göstergesinin işlevini genel olarak anlamış değilim ya neyse...
Aprilia pegaso kulanıyorum 25000 kmdir falan. Kendi hatalarım dışında bir problem yaşatmadı bana. (eski veya bakımsız zincir vs) Problem olarak farını söyleyebilirim. Yetersiz kalıyor. Gece uzun yola çıkmayı sevmiyorum bu yüzden. Uzunları yakınca bile iyi aydınlatma yok, artı karşıdan gelen arabalar fazlasıyla rahatsız oluyor. Her türlü ayarı denedim olmadı. Üstelik canavar gibi aydınlatması olan osram night breaker ampul kullanıyorum. Başka ampulle daha da kötü. Böylesine süper bir motora zayıf aydınlatma yakışmıyor... Motorun tipini bozmayacağına inansam sis farı falan takacağım nerdeyse...
"in the land of the blind, one eyed is the king..."
"bu gün ilk defa adam akıllı motora binip test etme imkanım oldu.öncelikle çok seri bir motor asla hantallık yok.virajlarda oldukça dengeli ve en çok hoşuma giden tarafı süspansiyonu oldu taşlı bir yola girdim ve daha önce libertydeki gibi sarsıcak diye beklerken ummadığım kadar iyi bir süspansiyon ile karşılaştım.fazla bir sürat denemesi yapamadım malum henüz rodajda ama çok rahat bir şekilde 90 kmyi geçti ama ben yavaşladım.vites geçişleri çok yumuşak ve rahat bu motora gitgide kanım ısınmaya başladı.şimdi depo kılıfı branda ve koruma demiri arıyorum.düzcede aksesuar bulmak zor internetten araştırıyorum.
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/67141-sym-xs125k.html#ixzz1Cu3hNsMF"
ikinci mesajda size ait (motoru ilk aldığınız zamandaki izlenimleriniz) demekki aradan geçen zaman motoru daha iyi tanımanıza neden olmuş.
Ya arkadaşım sen boşver Acun'u. Onda bir Honda düşmanlığı var ama çözemedik biz. Kendi ağzıyla kendini ele veriyor. Ne işin var kardeşim 8.000 devirde. Sonra da egzantirikten ses geliyo diyo. sen 8-9 bin devirlerde kullan 250 cc motoru, sonra da egzantirikten ses gelince motor kötü de. boş konuşuyor bana kalırsa
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
İlk motorum kanuni bretondu. Sesi çok güzeldi. Ama kazık gibi debriyajı, 2. vitese geçmeyen şanzımanı, tutmayan ön arka tambur frenleri ve en kötüsü 90 km den sonra elcikleri bile tutamamanıza yol açan vibrasyonu sevmediğim yanlarıydı. Zaten 7000 km sonra sattım ama kolay satıldı.
Evet !
Tvs Apache !
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
hiç o kadar tafsilatlı liste yapmadım. elimden birçok motor geldi geçti. kendi satın aldığım motorlar:
suzuki gxr600
suzuki hayabusa
yamaha R1
honda cbr 600rr
ve şu an kullandığım hyosung gt250r. eski mopedlerimi saymıyorum. bu makinalarda sorunlar var fakat ben genelde motoru boş zamanlarımda kontrol ederim. gevşeyen yeri var mı, çatlak patlak var mı, yağının seviyesi ne durumda, yağ yakıyor mu, subap sesi var mı vs. eğer bir sorun görürsem gerekirse motoru indirir hallederim. en küçük bir şeyin bile eksik olmasını kabul etmem. bu yüzden pek yolda kalmadım elh. motorların zincirlerini de çoğunlukla henüz iyi durumdayken değiştiririm. pahalı parça almaktansa mümkün olduğunca uyumla fakat içime sinen yan sanayi alırım.
çin motorları çıktığında motor ustalığını bıraktım. özellikle kanuninin bir cup modeli (hangisi hatırlamıyorum yeni çıkıyordu cuplar) yağ değişimi için gelmişti. motordan hiç anormal ses gelmiyordu. bir problem oldu, işim vardı galiba sonra gelmesini söyledim. adam iki adım gitmeden motor kilitledi. çok şükretmişimdir iyi ki ellemedim diye. mondial scooterların dükkana lastik patlağı ile girip akıl almaz karbüratör arızaları ile durup dururken başıma bela olduğunu hatırlarım. çinlilere de motorlarına da lanet edip bu işi bıraktım. birçok kimse bunların ticaretini yaptı. bana da teklif edildi bayilikleri ama almadım. gece rahat uyumak isterim ben. ilk dönemde insanlar çin motrlarının rezilliğini bilmiyordu. birçok kimse bir hevesle zar zor denkleştirip alıyordu. bu parayı bir güzel yiyip akşam rahat rahat uyuyamazdım. o yüzden şimdi vicdanım çok rahat.
ilk motorum kymco agility 125 rahatsız selesi dışında sınıfında gayet başarılı bir motor ,
honda cbf 150 iyi güzel kaliteli ve çok rahat sürüşü var fakat sıfır alınırsa birçok iyileştirme yapmak gerikiyor.
motoru almadan ne mal olduğunu iyice araştırmadan almam,aldığım motorlardanda memnunum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)