Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Naked motor ve stablize yol??

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Arkadaşlar merhaba,

    Ben de motor ailesine katılmaya karar verdim. . Tecrübeli arkadaşlardan biraz fikir almaya ihtiyacım var. Geçmişte motorsiklet kullandım, ders te alacağım. Kararsız kaldığım nokta ise şu; "Enduro mu Naked mi" . Motorsikletle uzun yollar yapmayı planlıyorum Türkiyede ve Avrupada belki. Gerektiğinde toprak ve stablize yollara da gireceğim elbette, geneli asfalt olsa da. Ayrıca kış ayları haricinde İstanbul içinde de sıkça kullanacağım. Naked motorların tipi, kullanımı, sesi ve sele yüksekliği bana daha çok uygun (170 boy). Fakat dediğim gibi stablize ve toprak yollara da gireceğim için naked ne kadar uygun olur bilemem. Alternatiflerim;


    Enduro;
    - Honda 650 Transalp
    - Suzuki 650 V-Strom

    Naked;
    - Honda CBF 600
    - Suzuki GSR 600

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.

    Gökhan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Bence anlattıklarına göre Enduro almalısın...Tabi hangisi kanına giriyorsa onu al sonra aklın kalmasın...Belirttiğin modeller dışında başka modelle de ilgilenmiyorsan Transalp derim...

  3. #3
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Merhaba.
    Aramıza hoş geldiniz.

    Bahsettiğiniz makinaların hiç biri yabana atılacak makinalar değil.
    Fakat yol şartlarınızı göz önünde bulundurursak bahsettiğiniz motorlar sizin için daha iyi olacaktir.
    Fakat kullanım amacınızda ayrı bi faktör.

    Transalp'ta 100 km hızdan sonra hafif bir vibrasyon söz konusu.
    Fakat bu çokta rahatsız edici bir durum değil.
    Çünkü transalp'ın yol statüsü zaten asfalt değil.
    Bu nedenle V-strom'a göre düşük fiyatıyla transalp alternatif olabilir.

    Suzuki DL650 daha çok asfalt ağırlıklı 67 bg 62 mn tork olan bir enduro ile touring arası bişey
    Birde V-strom tel jant olmaması arazide darbe emme özelliğini yitiriyor.
    Daha çok asfalt ağırlıklı bir motor.

    Saygılar.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  4. #4
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı mavikaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Ben de motor ailesine katılmaya karar verdim. . Tecrübeli arkadaşlardan biraz fikir almaya ihtiyacım var. Geçmişte motorsiklet kullandım, ders te alacağım. Kararsız kaldığım nokta ise şu; "Enduro mu Naked mi" . Motorsikletle uzun yollar yapmayı planlıyorum Türkiyede ve Avrupada belki. Gerektiğinde toprak ve stablize yollara da gireceğim elbette, geneli asfalt olsa da. Ayrıca kış ayları haricinde İstanbul içinde de sıkça kullanacağım. Naked motorların tipi, kullanımı, sesi ve sele yüksekliği bana daha çok uygun (170 boy). Fakat dediğim gibi stablize ve toprak yollara da gireceğim için naked ne kadar uygun olur bilemem. Alternatiflerim;


    Enduro;
    - Honda 650 Transalp
    - Suzuki 650 V-Strom

    Naked;
    - Honda CBF 600
    - Suzuki GSR 600

    Fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.

    Gökhan
    gökhan kardeşim bak forumda benim nickimle bir arama yap bi yerde yazmıştım bende hyosung gt 650 var suzuki v strom dl 650 ile aynı motora sahip ben üzerine enduro lastik taktırdım ve enduro olarak kullanıyorum Van'da çıkmadığım dağ kalmadı şehirler arası yolda eğer cadde lastiği de takarsan 240 km hızı görüyorsun
    yani hız istiyorsan hız enduro özellik istiyorsan enduro çok rahat kullanıma sahip makinedir
    ha diğerleri kötümüdür dersen suzuki gsr ile belki ama cbf ile kesinlikle stabilizeye giremezsin motosiklete yazık olur altları alçak çünkü
    benim tavsiyem harici yukarıda yazdıklarından sadece v-stromu öneririm
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bir işimi halledip az sonra derin detay yazacağım....
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  6. #6
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    stabilize denilince benim aklıma hep farklı şeyler geliyor
    stabilizenin anlamı --> http://tr.wiktionary.org/wiki/stabilize

    aşağıdada Sivas ile ilgili bir haber var , şimdi stabilize yol bu ise her motorla bu yolda gidiilir , he stabilize deyince el değmemiş bakir yerler derseniz o zaman iş değişir...

    http://samanyoluhaber.com/ShowFlashN...ookieSupport=1
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  7. #7
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Senelerce naked motor kullanmis biri olarak once kucuk bir bilgi ile basliyalim, biliyor isende tekrar olsun

    Enduro motor ingilizceden gelen Endurance kelimesinin alt kelimesidir sozluk anlami dayanikli demek. Dual purpose da diyebilecegimiz, hard olmayan offradlarda ve asfalt yollarda sana tek tip surus rahatligi verir. Bunun ise tek sirri suspansiyonlarin yuksekligi dir.

    Ornek Suzuki



    Naked motor ise adinda belli ettigi gibi race motorlarin ciplak halleridir. Race motorlar ile ayni motor bloguna sahiptirler tek farklari daha torklu olmalari icin belli degisikliklere gidilmis olmasidir. Bu yuzden race motorlar ile ayni son hiza sahip degiller. Ama suspansiyonlari ayni yukseklikte hatta bazen ayni seri uretimdedir. G kuvveti minimuma indirmek adina asfalta yakin halde tasarlanirlar. Bu yuzden asfalt disi kullanima uygun degildir. Otopsici arkadasin yaptigi bir istisnayi durumdur ama sonucta kisa kollu olan suspansiyon lar cukurlarda surekli dibine kdar vurarak , suspansiyona zarar verecektir. Bunun haricinde bu sidetli vuruntular motor blogunun yataklarinida catlatmaktadir. Cunku bu motorlar yere yakin olmasi icin tasarlanmistir.

    Ikinci ornek yine suzukiden


    Simdi yolu ve ne yapmak istedigini zaten bastan biliyorsun. Aslinda bu aciklama sana cevabi da veriyor olmali.

    1.70 boy olayinda enduro motorlarin en uygun boylusu olan BMW F650GS de dusunebilirsin. Malzeme isciligi olarak BMW Suzukiden daha kaliteli olsa dahi Suzikinin asfalt verileri BMW den daha iyidir. Ama Suzuki BMW den daha yuksek bir seleye sahiptir. Yanlis hatirlamiyor isem 80cm . Seleyi traslayarak alcak sele durumuna getirebilirsin. Boylece ayaklarin rahatlikla yeter. Ama uzun yolda bu selenin orjinal halindeki yumusakliga da ihtiyac duyacaksin.

    Acikcasi ben tum detaylari net bir bicimde yazip secimi sana birakmayi daha dogru buluyorum
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #8
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senelerce naked motor kullanmis biri olarak once kucuk bir bilgi ile basliyalim, biliyor isende tekrar olsun

    Enduro motor ingilizceden gelen Endurance kelimesinin alt kelimesidir sozluk anlami dayanikli demek. Dual purpose da diyebilecegimiz, hard olmayan offradlarda ve asfalt yollarda sana tek tip surus rahatligi verir. Bunun ise tek sirri suspansiyonlarin yuksekligi dir.

    Ornek Suzuki



    Naked motor ise adinda belli ettigi gibi race motorlarin ciplak halleridir. Race motorlar ile ayni motor bloguna sahiptirler tek farklari daha torklu olmalari icin belli degisikliklere gidilmis olmasidir. Bu yuzden race motorlar ile ayni son hiza sahip degiller. Ama suspansiyonlari ayni yukseklikte hatta bazen ayni seri uretimdedir. G kuvveti minimuma indirmek adina asfalta yakin halde tasarlanirlar. Bu yuzden asfalt disi kullanima uygun degildir. Otopsici arkadasin yaptigi bir istisnayi durumdur ama sonucta kisa kollu olan suspansiyon lar cukurlarda surekli dibine kdar vurarak , suspansiyona zarar verecektir. Bunun haricinde bu sidetli vuruntular motor blogunun yataklarinida catlatmaktadir. Cunku bu motorlar yere yakin olmasi icin tasarlanmistir.

    Ikinci ornek yine suzukiden


    Simdi yolu ve ne yapmak istedigini zaten bastan biliyorsun. Aslinda bu aciklama sana cevabi da veriyor olmali.

    1.70 boy olayinda enduro motorlarin en uygun boylusu olan BMW F650GS de dusunebilirsin. Malzeme isciligi olarak BMW Suzukiden daha kaliteli olsa dahi Suzikinin asfalt verileri BMW den daha iyidir. Ama Suzuki BMW den daha yuksek bir seleye sahiptir. Yanlis hatirlamiyor isem 80cm . Seleyi traslayarak alcak sele durumuna getirebilirsin. Boylece ayaklarin rahatlikla yeter. Ama uzun yolda bu selenin orjinal halindeki yumusakliga da ihtiyac duyacaksin.

    Acikcasi ben tum detaylari net bir bicimde yazip secimi sana birakmayi daha dogru buluyorum
    valla sana tamamen katılıyorum benim motosikletim istisna v-stromun bire bir taklidi olduğundan dır diye tahmin ediyorum (grenajları hariç)
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla sana tamamen katılıyorum benim motosikletim istisna v-stromun bire bir taklidi olduğundan dır diye tahmin ediyorum (grenajları hariç)
    Motor bloklarinin bir olmasi seni yaniltmasin . BMW 1200GS ile 1200R naked modelinin motorlari ayni ama yaptiklari hizda verdikleri performansta ap ayari.

    Eger enduro motor uret deselerdi muhendislerden sunu isterdim

    Tork ureten V motor

    Yuksek suspansion kollari

    her iki yola uygun lastik.

    Bunlar birinci ve ucuncu maddeleri senin motorunda var, ama 2, madde malesef yok.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor bloklarinin bir olmasi seni yaniltmasin . BMW 1200GS ile 1200R naked modelinin motorlari ayni ama yaptiklari hizda verdikleri performansta ap ayari.

    Eger enduro motor uret deselerdi muhendislerden sunu isterdim

    Tork ureten V motor

    Yuksek suspansion kollari

    her iki yola uygun lastik.

    Bunlar birinci ve ucuncu maddeleri senin motorunda var, ama 2, madde malesef yok.
    bundada haklısın o yüzden fazla hoplayıp zıplatacak yollarda kullanmıyorum
    ama dağ patikalarnda harika oluyo yaf
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  11. #11

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Kıllık ediyorum, farkındayım ama V-Strom, Transalp, 1200GS enduroysa Dünya Enduro Şampiyonasına katılan motorlar arasındaki V-Strom'ları, Transalp'leri GS1200'leri biri benim için işaretlesin bizahmet. İşaretçi arkadaş o modelleri bulamıyorsa, onları ucundan kıyısından andıran bir iki motor işaretlesin
    Fotoğraf aşağıda:



    Ramzey 200GY bile V-Strom'dan çok daha endurodur bana kalırsa.

    Konuyu saptırdım, biraz ayar çekeyim: Peki Ramzey midir Mavikaan'ın işini görecek motosiklet? Hayır değildir. Aradığı motositlet bence V-Strom.
    [B]J şimdi asker[/B]

  12. #12
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kıllık ediyorum, farkındayım ama V-Strom, Transalp, 1200GS enduroysa Dünya Enduro Şampiyonasına katılan motorlar arasındaki V-Strom'ları, Transalp'leri GS1200'leri biri benim için işaretlesin bizahmet. İşaretçi arkadaş o modelleri bulamıyorsa, onları ucundan kıyısından andıran bir iki motor işaretlesin
    Fotoğraf aşağıda:



    Ramzey 200GY bile V-Strom'dan çok daha endurodur bana kalırsa.

    Konuyu saptırdım, biraz ayar çekeyim: Peki Ramzey midir Mavikaan'ın işini görecek motosiklet? Hayır değildir. Aradığı motositlet bence V-Strom.
    Sanırım siz iki kavramı birbirine karıştırıyorsunuz.

    Enduro motosiklet ile Enduro kelimelerini.

    Dünya Enduro şampiyonasını açıklamak gerekirse Dünya Dayanıklılık Yarışması diye açıklayabiliriz ve Kross tipi motosikletlerle yapılır. Dolayısı ile o fotoğrafta Sadece kross tipi motosikletler görürsünüz.

    Enduro motosiklet dediğimizde ise hem asfalt hem arazi şartlarında belli limitlerde kullanabileceğiniz motosiklet tipini anlatır bize. Ne SS veya Naked kadar asfalt performansı verirler ne de Kross motor kadar arazi performansı.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  13. #13

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım siz iki kavramı birbirine karıştırıyorsunuz.

    Enduro motosiklet ile Enduro kelimelerini.

    Dünya Enduro şampiyonasını açıklamak gerekirse Dünya Dayanıklılık Yarışması diye açıklayabiliriz ve Kross tipi motosikletlerle yapılır. Dolayısı ile o fotoğrafta Sadece kross tipi motosikletler görürsünüz.

    Enduro motosiklet dediğimizde ise hem asfalt hem arazi şartlarında belli limitlerde kullanabileceğiniz motosiklet tipini anlatır bize. Ne SS veya Naked kadar asfalt performansı verirler ne de Kross motor kadar arazi performansı.
    Yani süperspor şampiyonasında süpersporlar yarışır, süpermoto şampiyonalarında süpermotolar yarışır ama enduro şampiyonalarında endurolar yarışmaz, öyle mi?

    Neden acaba? Başında "süper" yok diye mi?

    Bir "süperenduro şampiyonası" icat edelim bari de 1200GS'ler yarışsız kalıp mahzun olmasın

    Not: Hakikaten süperenduro şampiyonası diye bir şey varsa ve 1200GS'leri yarıştırıyorlarsa ne morarım ama!

    Not 2: Arkadaşlar, bugün keyfim yerinde olduğundan herhalde, takılıyorum sadece. Ukalalık etmeye falan çalışmıyorum
    [B]J şimdi asker[/B]

  14. #14
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Simdi Ante yazmis zaten dogru olarak

    Bu KTM nin cross versiyonu sizin resimdekiler ile ayni yol icin yada asfalt icin kesinlikle uygun olmayan bir motor turu


    Bu da yine KTM nin enduro motoru yola uygunluk sekli zaten her halinden belli



    Yeni dakar olarak adlandirilan Arjantin Cili rallsindeki ayni enduro motor. (Emin olun cok zor)



    Bu da BMW nin bir resmi F650 Dakar modeli zaten hayli meshur. BMW artik yarismiyor ama sebebi dayaniklik degil. Sponsorluk ve pazar hedefleri yuzunden.


    Uzgunum ama sizin su Ramzey bu yarislara katilmak icin biraz gayri ciddi bir motor
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  15. #15
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi Ante yazmis zaten dogru olarak

    Bu KTM nin cross versiyonu sizin resimdekiler ile ayni yol icin yada asfalt icin kesinlikle uygun olmayan bir motor turu

    Bunun sele yüksekligi nedir abi ?
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  16. #16
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    hyonun naked modeline hastayım ben...
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  17. #17
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    bencede enduro tarzı istediğin motor görünüyor.Suzuki 650 V-Strom gayet mantıklı seçim
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  18. #18
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun sele yüksekligi nedir abi ?
    992 cm 125 cc ama deve gibi boyu var
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #19

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi Ante yazmis zaten dogru olarak

    Bu KTM nin cross versiyonu sizin resimdekiler ile ayni yol icin yada asfalt icin kesinlikle uygun olmayan bir motor turu
    http://images03.olx.fr/ui/1/99/82/1619782_1.jpg

    Bu da yine KTM nin enduro motoru yola uygunluk sekli zaten her halinden belli

    http://www.motorcyclistonline.com/fi...right_side.jpg

    Yeni dakar olarak adlandirilan Arjantin Cili rallsindeki ayni enduro motor. (Emin olun cok zor)

    http://images.gizmag.com/hero/8830_18020882808.jpg

    Bu da BMW nin bir resmi F650 Dakar modeli zaten hayli meshur. BMW artik yarismiyor ama sebebi dayaniklik degil. Sponsorluk ve pazar hedefleri yuzunden.
    http://www.motorcycleinfo.co.uk/reso...hpn_r900rr.jpg

    Uzgunum ama sizin su Ramzey bu yarislara katilmak icin biraz gayri ciddi bir motor
    Paris-Dakar Rallisi enduro motosiklet yarışıysa Kamaz kamyon ne cins bir motosiklettir?

    Bizim adventure tip motosiklet sandıklarımız da aslında has enduro mudur? Eğer öyleyse, KTM resimdeki motosikletin ismini yanlış mı koymuştur? "Adventure" yerine "Enduro" mu yazmalıdır?

    Her şeye rağmen, son Dakar rallisini kazanan 650 CClik tek silindirli ve 150 kiloluk KTM modeliyle 1200GS'nin mi daha çok ortak yanı vardır yoksa bizim kalender Ramzey'in mi?

    Gene çiçek:

    KTM 690 Enduro:



    [B]J şimdi asker[/B]

  20. #20
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    enduro kelimesi pek heybetli pek sanli "dayaniklilik"tan geliyor ama dual-purpose dedin mi cift amacli pek karaktersiz heybetsiz bir isimlendirme, "dayaniklilik" motoruyla kebaba mangala da gidilse sani var enduro endurodur.

    soruyu soran arkadas icin: naked dedigimiz standart motosiklettir her yolda gider, ama toprakta daha performans istiyorsan cift-amacliya yonel.
    "yorgunum cok yorgun"


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler