Senelerce naked motor kullanmis biri olarak once kucuk bir bilgi ile basliyalim, biliyor isende tekrar olsun
Enduro motor ingilizceden gelen Endurance kelimesinin alt kelimesidir sozluk anlami dayanikli demek. Dual purpose da diyebilecegimiz, hard olmayan offradlarda ve asfalt yollarda sana tek tip surus rahatligi verir. Bunun ise tek sirri suspansiyonlarin yuksekligi dir.
Ornek Suzuki
Naked motor ise adinda belli ettigi gibi race motorlarin ciplak halleridir. Race motorlar ile ayni motor bloguna sahiptirler tek farklari daha torklu olmalari icin belli degisikliklere gidilmis olmasidir. Bu yuzden race motorlar ile ayni son hiza sahip degiller. Ama suspansiyonlari ayni yukseklikte hatta bazen ayni seri uretimdedir. G kuvveti minimuma indirmek adina asfalta yakin halde tasarlanirlar. Bu yuzden asfalt disi kullanima uygun degildir. Otopsici arkadasin yaptigi bir istisnayi durumdur ama sonucta kisa kollu olan suspansiyon lar cukurlarda surekli dibine kdar vurarak , suspansiyona zarar verecektir. Bunun haricinde bu sidetli vuruntular motor blogunun yataklarinida catlatmaktadir. Cunku bu motorlar yere yakin olmasi icin tasarlanmistir.
Ikinci ornek yine suzukiden
Simdi yolu ve ne yapmak istedigini zaten bastan biliyorsun. Aslinda bu aciklama sana cevabi da veriyor olmali.
1.70 boy olayinda enduro motorlarin en uygun boylusu olan BMW F650GS de dusunebilirsin. Malzeme isciligi olarak BMW Suzukiden daha kaliteli olsa dahi Suzikinin asfalt verileri BMW den daha iyidir. Ama Suzuki BMW den daha yuksek bir seleye sahiptir. Yanlis hatirlamiyor isem 80cm . Seleyi traslayarak alcak sele durumuna getirebilirsin. Boylece ayaklarin rahatlikla yeter. Ama uzun yolda bu selenin orjinal halindeki yumusakliga da ihtiyac duyacaksin.
Acikcasi ben tum detaylari net bir bicimde yazip secimi sana birakmayi daha dogru buluyorum