Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Naked motor ve stablize yol??

    REKLAM ALANI
  1. #21
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Ben nakketten yanayım, ama son çıkan bmw f650 gs, v strom'dan daha çekici ve daha alçak duruyor, naket gibi diyebiliriz v stromu görünce adam korkar ben bunu nasıl sürecem ama bmw f650 gs bin git havası var, çok güzelde aksesorları var. Benim fikrim anlaşımıştır ama yinede söyliyim Bmw f 650 gs aynı modelin f800gs isminde güçlendirilmiş motor ve boyu uzamış şeklide var ama, o baya tuzlu ve yüksek 1200gs ler kadar nerdeyse sele yüksekli var
    bahsettim modelin linki http://www.bmw-motosiklet.com/2985.aspx
    ve 800gs nin http://www.bmw-motosiklet.com/3031.aspx

    ikiside 800cc motor var f650gs ismi yanıtmasın.
    Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Hmm.İkisinde de 800 cc motor var öyle mi ?? Güzelmiş.Benim XL de neden bu kadar rahat gidiyo diyodum ki az önce farkettim benimki de 500 cc imiş

  3. #23
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paris-Dakar Rallisi enduro motosiklet yarışıysa Kamaz kamyon ne cins bir motosiklettir?

    Bizim adventure tip motosiklet sandıklarımız da aslında has enduro mudur? Eğer öyleyse, KTM resimdeki motosikletin ismini yanlış mı koymuştur? "Adventure" yerine "Enduro" mu yazmalıdır?

    Her şeye rağmen, son Dakar rallisini kazanan 650 CClik tek silindirli ve 150 kiloluk KTM modeliyle 1200GS'nin mi daha çok ortak yanı vardır yoksa bizim kalender Ramzey'in mi?

    Gene çiçek:

    KTM 690 Enduro:



    Dakar yarisi (artik paris -dakari kalmadi terror sagolsun) bir enduro yarisidir. Kamyon , arac, motosikletler icin ayri ayri klasmanlar duzenlenir. Ama zamanlamada 1 dk once gelen Kamaz kamyon KTM den once geldi diye birinci olmaz. Motorlarin finishte kendilerine has siralamalari vardir. Sadece ayni kulvari paylasiyorlar.

    Cross bir motor ile uzun yol yapamazsin. Dayaniklilik olcemek icin degil , motora hakimiyet ve hizli olmanin olculdugu bir yaristir. Ayni ralli gibi. Cunku toplamda yaris 45 dk bile surmuyor. Yani surucu seleye oturmus oturmamis. Hic bir onemi yok.Hatta cogunda sele bile yok. Minimize edilmis bir kaplama vardir .

    Enduro bu motorlarin tiplerini belirler. 990 nasil Adventure ise BMW 1200GS in Adventure ve Standart olarak iki modeli vardir. Adventure lar adinda anlasilacagi gibi macera perestler icin ozel uretilmis olup daha yuksek suspansiyon ve daha buyuk benzin deposu ile donatilmistir.Yoksa Enduro motordan hic bir farki yoktur. Enduro motorda Adventure kelimesi bunu anlatmak icin kullanilir.

    Walla 650cc KTM in Ramzeyin tek benzeyebilecegi konu ikisininde ruhsatlarinda motosiklet yazmasi

    Zaten 1200cc lik BMW hic bir yarista kullanilmaz. Iki tarafindan fiskiran boxer motor ile kum tepelerinden atladigindan saga yada sola agir ceken silindir blogu yuzunden nasil ineceginin bile garantisi yok. Bu yuzden BMW gecmis senelerde hep tek silindir 650cc Dakar modeli ile katildi. Dakarda kum, camur , bataklik parkurlarinin asiri olusu 1, viteste tam guc ve tam tork veren motor ihtiyacanin tek aciklamasi. Motorun cok agir olmasi camura daha rahat gomulmesi demek.

    Simdi ramzey ilk bakista goze cross gibi gorunuyor, KTM de ayni gorunuyor belki.
    Ama hayatinda ilk defa otomobil goren biri bir otoparkta Ferrari ve Tofasi yan yana gorudugunde , orda kac araba var dediklerinde . 2 der. Ikiside 4 tekerlekli aractir sonucta onun gozunde.

    Ama sana sorsak bir ferrari bir Tofas var dersin. Aradaki bariz farki direk ayirt edersin ve iki araci ayni sifatta anmak bile, ferrari muhendisi ve tasarimcisini asagilamak gibi gelir sana.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #24

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu arada ben yanlış anladıysam düzeltin ama 1200 GS ile K1200 R'ın motorları birbirinden tamamen farklıdır

  5. #25
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    yüreğinin götürdüğü yere git arkadaşım. Modellerden hangisi hoşuna gidiyorsa onu al hepside güzel makinalar. tabiki gsr nin yeri bende başka

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu arada fikrimi söyleyeyim, kullanım amacı tabi ki önemli ama üzerine bindiğinde hangisinde daha iy hissediyorsan onu al.

  7. #27
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada ben yanlış anladıysam düzeltin ama 1200 GS ile K1200 R'ın motorları birbirinden tamamen farklıdır
    Benim bahis ettigim R1200R BMW lerde o kadar cok harf basta ve sonda varki eksik yazilinca tum model degisebiliyor.

    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #28

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dakar yarisi (artik paris -dakari kalmadi terror sagolsun) bir enduro yarisidir. Kamyon , arac, motosikletler icin ayri ayri klasmanlar duzenlenir. Ama zamanlamada 1 dk once gelen Kamaz kamyon KTM den once geldi diye birinci olmaz. Motorlarin finishte kendilerine has siralamalari vardir. Sadece ayni kulvari paylasiyorlar.

    Cross bir motor ile uzun yol yapamazsin. Dayaniklilik olcemek icin degil , motora hakimiyet ve hizli olmanin olculdugu bir yaristir. Ayni ralli gibi. Cunku toplamda yaris 45 dk bile surmuyor. Yani surucu seleye oturmus oturmamis. Hic bir onemi yok.Hatta cogunda sele bile yok. Minimize edilmis bir kaplama vardir .

    Enduro bu motorlarin tiplerini belirler. 990 nasil Adventure ise BMW 1200GS in Adventure ve Standart olarak iki modeli vardir. Adventure lar adinda anlasilacagi gibi macera perestler icin ozel uretilmis olup daha yuksek suspansiyon ve daha buyuk benzin deposu ile donatilmistir.Yoksa Enduro motordan hic bir farki yoktur. Enduro motorda Adventure kelimesi bunu anlatmak icin kullanilir.

    Walla 650cc KTM in Ramzeyin tek benzeyebilecegi konu ikisininde ruhsatlarinda motosiklet yazmasi

    Zaten 1200cc lik BMW hic bir yarista kullanilmaz. Iki tarafindan fiskiran boxer motor ile kum tepelerinden atladigindan saga yada sola agir ceken silindir blogu yuzunden nasil ineceginin bile garantisi yok. Bu yuzden BMW gecmis senelerde hep tek silindir 650cc Dakar modeli ile katildi. Dakarda kum, camur , bataklik parkurlarinin asiri olusu 1, viteste tam guc ve tam tork veren motor ihtiyacanin tek aciklamasi. Motorun cok agir olmasi camura daha rahat gomulmesi demek.

    Simdi ramzey ilk bakista goze cross gibi gorunuyor, KTM de ayni gorunuyor belki.
    Ama hayatinda ilk defa otomobil goren biri bir otoparkta Ferrari ve Tofasi yan yana gorudugunde , orda kac araba var dediklerinde . 2 der. Ikiside 4 tekerlekli aractir sonucta onun gozunde.

    Ama sana sorsak bir ferrari bir Tofas var dersin. Aradaki bariz farki direk ayirt edersin ve iki araci ayni sifatta anmak bile, ferrari muhendisi ve tasarimcisini asagilamak gibi gelir sana.
    Hocam güldürdün valla beni
    Muhabbetin bir yana , güzel açıklama olmuş teşekkürler bilgileniyoruz.

  9. #29

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dakar yarisi (artik paris -dakari kalmadi terror sagolsun) bir enduro yarisidir. Kamyon , arac, motosikletler icin ayri ayri klasmanlar duzenlenir. Ama zamanlamada 1 dk once gelen Kamaz kamyon KTM den once geldi diye birinci olmaz. Motorlarin finishte kendilerine has siralamalari vardir. Sadece ayni kulvari paylasiyorlar.

    Cross bir motor ile uzun yol yapamazsin. Dayaniklilik olcemek icin degil , motora hakimiyet ve hizli olmanin olculdugu bir yaristir. Ayni ralli gibi. Cunku toplamda yaris 45 dk bile surmuyor. Yani surucu seleye oturmus oturmamis. Hic bir onemi yok.Hatta cogunda sele bile yok. Minimize edilmis bir kaplama vardir .

    Enduro bu motorlarin tiplerini belirler. 990 nasil Adventure ise BMW 1200GS in Adventure ve Standart olarak iki modeli vardir. Adventure lar adinda anlasilacagi gibi macera perestler icin ozel uretilmis olup daha yuksek suspansiyon ve daha buyuk benzin deposu ile donatilmistir.Yoksa Enduro motordan hic bir farki yoktur. Enduro motorda Adventure kelimesi bunu anlatmak icin kullanilir.

    Walla 650cc KTM in Ramzeyin tek benzeyebilecegi konu ikisininde ruhsatlarinda motosiklet yazmasi

    Zaten 1200cc lik BMW hic bir yarista kullanilmaz. Iki tarafindan fiskiran boxer motor ile kum tepelerinden atladigindan saga yada sola agir ceken silindir blogu yuzunden nasil ineceginin bile garantisi yok. Bu yuzden BMW gecmis senelerde hep tek silindir 650cc Dakar modeli ile katildi. Dakarda kum, camur , bataklik parkurlarinin asiri olusu 1, viteste tam guc ve tam tork veren motor ihtiyacanin tek aciklamasi. Motorun cok agir olmasi camura daha rahat gomulmesi demek.

    Simdi ramzey ilk bakista goze cross gibi gorunuyor, KTM de ayni gorunuyor belki.
    Ama hayatinda ilk defa otomobil goren biri bir otoparkta Ferrari ve Tofasi yan yana gorudugunde , orda kac araba var dediklerinde . 2 der. Ikiside 4 tekerlekli aractir sonucta onun gozunde.

    Ama sana sorsak bir ferrari bir Tofas var dersin. Aradaki bariz farki direk ayirt edersin ve iki araci ayni sifatta anmak bile, ferrari muhendisi ve tasarimcisini asagilamak gibi gelir sana.
    Ben ne kadar yanlış biliyormuşum yav! Ama suç KTM'de, aklımı onlar karıştırdı. Sen kalk enduro modelinin ismini Adventure koy, kros modelinin ismini Enduro koy, enduro şampiyonalarına 125'lik, 250'lik, 450'lik "kroslarını" gönder, sonra forumlarda zırvalasın bu garip.

    Koskoca KTM'sin, rastgele isim koymadan önce insan bir Türk bulup sorar değil mi, enduro nedir, kros nedir, adventure nedir, ralli nedir diye.


    KTM 990 Adventure:



    KTM 690 Enduro:



    Çok Ferrarilerin tamamlayamadığı 2010 Dakar'ı 75 ve 82'nci sıralarda bitiren iki Tofaş (Jincheng jc450y):
    [B]J şimdi asker[/B]

  10. #30
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Sanırım bu soruya en iyi cevaplardan birini verebilecek olan benim. Zira uzun yolda ham naked (cbf 600) hem de enduro (ucundan sayılsa da TDM 850) kullandım. İlk söyleceğim söz, İstanbul'dan birkaç kilometre sonra, hele bir de otobandan çıkılmışsa, direkt enduro olayı başlar. Asfalt yollar bile enduro tadına gelebilir. Kaldı ki İstanbul'un içinde bile çoğu yer enduro gibi. Yunanistan'ın yol koşulları da bize benziyor. Orda yolda göreceğiniz en popüler makineler TDM900, Transalp ve VStromdur... Bu makinelerin bizim memlekette nasıl en popüler makineler olduğunu da anlayamıyorum doğrusu...

    Blogumda bu iki motorun karşılaştırması konusunda bir yazı yazmıştım. motorla.wordpress.com . İncelerseniz, işinize yarayabilir diye düşünüyorum.
    http://www.motorla.co

  11. #31

    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Arkadaşlar tüm yorumlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, gerçi kararsızlığım hala var ama yine de epey fikir edindim. Aslına bakarsanız benim merak ettiğim tam olarak şuy du; Ben off road yapmayacağım seyahatlerim uzun ama yoldan olacak, ve nadiren de bir toprak köy yoluna girebileceğim. Birincisi oturuş pozisyonu açısından naked motor rahatsızlık verir mi bikaç saat sonra? İkincisi toprak yolda bu aletin amortisörleri zarar görür mü? fotolara bakıyorum ama enduro ile naked arasında sadece bikaç santimlik amortisör farkı görüyorum. Sonuçta enduro diye tabir edilen motorlar da aslında enduro değil daha çok dual purpose oluyor. Naked istememin sebebi motoru herşekilde endurodan daha çok beğeniyor ve üstündeyken daha hakim olduğumu hissediyor olmam. BMW f650 düşünmüyorum çünkü kullanan bir arkadaşım tek silindirin 110 km/s ten sonra zangır zangır titrediğini söylüyor. İyice düşüneceğim ya V-Strom 1000-650, veya 1000 lik naked bi motor alacağım. Ama arkadaşlarımla tura çıktığımda ben de naked varsa, kötü bir yolda onlar gider ben gidemezsem de çok üzülürüm.

  12. #32
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı mavikaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tüm yorumlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, gerçi kararsızlığım hala var ama yine de epey fikir edindim. Aslına bakarsanız benim merak ettiğim tam olarak şuy du; Ben off road yapmayacağım seyahatlerim uzun ama yoldan olacak, ve nadiren de bir toprak köy yoluna girebileceğim. Birincisi oturuş pozisyonu açısından naked motor rahatsızlık verir mi bikaç saat sonra? İkincisi toprak yolda bu aletin amortisörleri zarar görür mü? fotolara bakıyorum ama enduro ile naked arasında sadece bikaç santimlik amortisör farkı görüyorum. Sonuçta enduro diye tabir edilen motorlar da aslında enduro değil daha çok dual purpose oluyor. Naked istememin sebebi motoru herşekilde endurodan daha çok beğeniyor ve üstündeyken daha hakim olduğumu hissediyor olmam. BMW f650 düşünmüyorum çünkü kullanan bir arkadaşım tek silindirin 110 km/s ten sonra zangır zangır titrediğini söylüyor. İyice düşüneceğim ya V-Strom 1000-650, veya 1000 lik naked bi motor alacağım. Ama arkadaşlarımla tura çıktığımda ben de naked varsa, kötü bir yolda onlar gider ben gidemezsem de çok üzülürüm.

    Mavikan

    Simdi uzun zamandir motorcu ve bu isin profesiyonel egitimini yurt disinda almis nadir insanlardan biri olarak sunu soyliyim. Senin yasadigin bocalama yi gayet iyi biliyorum, cunku zamaninda bende yasadim.

    Bir motoru sadece uc bes test surusu ile bilmek bile yeterli degil. Oyle olsaydi her halde ben 100 den fazla farkli modelde uzman olurdum. Motoru benimsemek onu hissetmek lazim.

    Senin ihtiyaclarin gezilerinde belki bir koye, yada tarihi kalintilar bulunan bir vadiye girerim o zamanda zorlanmiyim teredut etmiyim. Ama %90 asfaltayim durumu. Sanirim bu arada boyunda 1.70

    Simdi 1000cc tum enduro motorlar agirdir , toprak yolda guzel gider. Rahatlikla 200 gidersin ama seleleri yuksektir. Toprak yolda ayagini nereye koyacagin belli olmaz. Asfal gibi degildir. Zaten parmak ucun degerken birden toprakta onuda bulmaz isen oldugun yere dusmen icten bile degil.

    Naked motorlar alcak seleleri ile 1.70 boy civarindaki insanlar icin daha ideal dir. BMW nin titresimi oyle abartilacak sekilde degil. Ama sele boyu yuzunden sana cok ideal. Diger yandan enduro motorlarin seleleri her zaman nakedlardan daha rahattir. Cunku nakedlarda hafif one dogru kapanik gider iken enduroda tam olarak dik durursun. Dizlerinde asagi sarkiktir, naked ta ise hafif cekik.

    Benim sahsi tavsiyem butceni bilmiyorum cunku

    CBF 600S ABS


    yada Yamaha Mt-03 olabilir. Cunku MT-03 tum nakedlardan farkli olarak cross bir govdenin evrim gecirmis hali.Ayrica genelde nakedlarda olmayan alt govde korumasi da istenildiginde offrada cikmanin guvenini veriyor.


    Enduro der isen , Suzuki DL 650 ABS yada BMW F650 GS tir, Ikiside abs li bu onemli bir nokta.

    Yok ben hem hizli hem enduro hem ses hem tarz istiyorum diyor isen

    O zaman Ducati multistarda 1200 alacaksin. Hem sinifinin en alcak seleli motoru, hem en hafifi hemde 280 km son hizi ile en hizlisi , hemde offrada giden bir motor.

    ismo61 bunu beğendi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #33

    Üyelik
    27 Eylül 2010
    mt-03 diyorum eğer niyetin 200 km'lerde gezmek değilse.. tek silindir ama torklu cihazdır.. şehir içinde de keyif verir.. binip 1000km yol yapıcam dersen olmaz ama (=

  14. #34

    Üyelik
    30 Eylül 2010
    çok teşekkürler arkadaşlar, alınca fotolarını koyarım, gönlüm CBF e kayıyor ama bakalım hayırlısı

  15. #35
    DarksideR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    Şehir
    Istanbul, Kadikoy
    Motosikleti
    Yamaha MT 03
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    yada Yamaha Mt-03 olabilir. Cunku MT-03 tum nakedlardan farkli olarak cross bir govdenin evrim gecirmis hali.Ayrica genelde nakedlarda olmayan alt govde korumasi da istenildiginde offrada cikmanin guvenini veriyor.

    MT-03 'den ne zaman bahsedilecek diye merakla bekliyordum , Teşekkürler Zeda 3000

  16. #36
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı DarksideR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT-03 'den ne zaman bahsedilecek diye merakla bekliyordum , Teşekkürler Zeda 3000
    Ne demek zaten bu amacla tasarlanmis bir motor. Tek binici olsam direk alirdim. Ama artci ile uzun yol icin endurolar kadar rahat degil. Ilerde iki motora gecer isem tercih edebilecegim bir makine.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  17. #37
    DarksideR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2006
    Şehir
    Istanbul, Kadikoy
    Motosikleti
    Yamaha MT 03
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne demek zaten bu amacla tasarlanmis bir motor. Tek binici olsam direk alirdim. Ama artci ile uzun yol icin endurolar kadar rahat degil. Ilerde iki motora gecer isem tercih edebilecegim bir makine.
    max. 500 km'ye kadar molasız gittim artçı ile, ilk aldığımızda artçımın titreşime alışık olmaması sebebi ile yaklaşık 100 km'de bir mola veriyorduk ama sonra alışınca etkilememeye başladı, elbette endurolar kadar rahat değil ama düşünüldüğünden çok daha rahat bir motor. Özellikle selenin iki parça olması ve arka tarafın daha bi kalın olması başarılı.
    Motorun sesi ise çok daha ayrı bi konu tabi (olumlu anlamda söylüyorum)

  18. #38
    olcaytoshow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Varadero
    madem uzun yol yapacaksın kesinlikle grenajlı almalısın. naked i tercihlerinden silip sport touring'mi enduromu almalıyım diye düşünmelisin

  19. #39
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    bana kalırsa sana en uygun motor cbf600 diye düşünüyorum.

  20. #40

    Üyelik
    10 Ocak 2024
    En önemli hususlardan biri lastiklerin kumlu, çakıllı zeminde tutunması. Naked motorlar (Huqsvarna svartpilen gibi özel lastikle çıkarılmamışsa) asfalt lastikleri ile piyasaya sürülür ve kumlu zeminde ufak bir yatma ile ufak bir gaz ile kayarlar ve kendinizi yerde bulursunuz. Dolayısıyla ben yukarıda verdiğim marka gibi naked ile araziyi birleştiren motorları öneririm fakat en iyi seçenek yine de enduro sanırsam.
    sallami bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler