Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lastik Nasıl Patlar

    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Haberlerde genelde duyduğumuz haberlerden biri "lastiği patlayan araba-kamyon-otobüs bilmem nereye yuvarlandı uçtu"
    Bu yüzden özellikle ağır taşıtların yanından geçerken tedirgin olurum hep "şimdi lastiği patlarsa napalım acaba" diye.
    Ama geçen gün otoyolda giderken bi 20 metre önümde sağ şeritte giden kamyonda resmen bomba patladı, toz içinde kaldı heryer ama kontrolünü kaybetmedi ve emniyet şeridine yanaştı. Yanından geçerken gördümki sol ön tekeri patlamıştı.
    Lastik hakkaten böylemi patlar? Asıl merak ettiğim ise bizim motosikletlerin lastiğide böyle patlarsa ne yapabiliriz? Başına gelen oldumu hiç?
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Bizde bi pickup içindeyken sağ arka lastiği patlamıştı.
    Hafif bi sarsıntı birazcıkta ses.
    Lastik 2 parça neredeyse.
    Bence aracın ağırlığı ve lastiğin boyutu bide hava basıncıyla ilgili.
    Büyük lastik yüksek basınç ve birkaç ton.
    Motosiklette olcağını sanmıyorum

  3. #3
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Kamyoncular lastikleri son damlasına kadar kullanmaya çalıştıklarından o şekilde patlamalar olabiliyor , yollarda ki lastik kalıntılarıda bundan kaynaklıdır . Ama çok çok son damlasına kadar kullanılmayan teker bu şekilde patlamaz , daha sakin kendi içine kapanık patlar :D...
    Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır. Jack London

  4. #4
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    tubeless lastik yavaş yavaş iner diye biliyorum acaba şambrelli olduğu içinmi öyle patladı ve indi birden.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  5. #5
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Şambrelli lastiğin dış lastiği yaracak kadar güçlü patlıyacağını sanmıyorum.
    Tubeless lastik bence daha çok etki yaratır.
    Tıpkı çok şişirilmiş balona iğne batırmak gibi

  6. #6

    Üyelik
    02 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul sancaktepe
    Motosikleti
    CBR600RR
    Asırı sıcaklık ve lastık omrunun bıtmesı olsa gerek tamırcılık yıllarımda bu gıbı seylerle sık olmasada hatırı sayılacak kadar fazla karsılastım... kamyon ve bazı agır vasıtaların cemberlı jantı olan on tekerleklerınde olur (cember) kesınlıkle hızlı bır sekılde sollayın ve on tekerlek hızasında yan serıt te bıle uzun sure yolculuk yapmayın.

    Lastık patlarsa bısey olmaz sesın sıddetı korkutur (cok yakında degılsenız) ancak cember abartısız ıkıye bolebılır.
    Sımdı motosıklet te dublex lastıkte jant yamuk ıse hemen ıner (bazen) veya sıddetlı bır darbe sonucu. bısey batmasıyla anıden ınmez..
    Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:

  7. #7
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Kanuni olarak 18 tona müsade edilmesine rağmen 30- 40 ton yükle (+15 ton civarı kendi ağırlığıda var) ve iliği kemiği sömürülmüş lastikle yada kaplama lastikle yola çıktıklarında gayet normal oluyor bu gibi durumlar. Bayram tatili dönüşü Aynı sebepten sağ yanına yatmış bir kamyon gördüm. Sağ viraja girdiğinde sağ ön lastik patlayınca kurtaramamış sürücüsü...
    O lastik o gürültü ile patladığında yanında olmamata fayda var. Lakin motorla birlikte kaç metre havalanırsınız kestirmek zor. İnanılmaz bir basınç oluşuyor...
    Şöyle diyim kamyon altında oksijenle kaynak yapan eleman elindeki kaynağı lastiğin yanına dikatsizce bırakıp kamyonun altından çıktığı anda lastiğin gümlemesi ile abartısız 5-6 metre fırlayıp duvara şiddetle çarptığı bir olay bilirim. Bu olayı yaşayan arkadaş 15 gün rapor almıştı

  8. #8
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Benim fzr1000 in arka tekerine bi civi girmisti bende hic ellemedim 2 senedir masallahi var yumusamadi bile.kaliteli lastigin farklarindan biride bu olsa gerek.
    RIDE or DIE

  9. #9
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanuni olarak 18 tona müsade edilmesine rağmen 30- 40 ton yükle (+15 ton civarı kendi ağırlığıda var) ve iliği kemiği sömürülmüş lastikle yada kaplama lastikle yola çıktıklarında gayet normal oluyor bu gibi durumlar. Bayram tatili dönüşü Aynı sebepten sağ yanına yatmış bir kamyon gördüm. Sağ viraja girdiğinde sağ ön lastik patlayınca kurtaramamış sürücüsü...
    O lastik o gürültü ile patladığında yanında olmamata fayda var. Lakin motorla birlikte kaç metre havalanırsınız kestirmek zor. İnanılmaz bir basınç oluşuyor...
    Şöyle diyim kamyon altında oksijenle kaynak yapan eleman elindeki kaynağı lastiğin yanına dikatsizce bırakıp kamyonun altından çıktığı anda lastiğin gümlemesi ile abartısız 5-6 metre fırlayıp duvara şiddetle çarptığı bir olay bilirim. Bu olayı yaşayan arkadaş 15 gün rapor almıştı

    Böyle bir olayı çok öncelerden hatırlıyorum. Adam lastikle uğraşırken lastik patlamış ve adam uzaktaki bi evin çatısına uçmuştu. Öldü haliyle.

    Sebep bu demek, yüksek basınç, ağır tonaj, bitik lastik. Her türlü kullanıcı hatası yani.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  10. #10
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Youtube da arka lastik patlatan cok klip var.ancak on teker patlarsa kontrlu saglayabilirmiyiz emin degilim.
    RIDE or DIE

  11. #11
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Genelde kullanıcı hatası denebilir. Nadiren de olsa lastiklerde imalat hatalarıda çıkıyordu eskiden fakat son zamanlarda yok denecek kadar az ...

    Şunuda söylim lastiklerin basınç odalarında kalite kontrolleri yapılırken içine hava yerine su basılır.. Nedeni ise lastik yarılarak patladığı anda tesisi komple havaya uçurmaması içindir.. Su ile patlatıldığında önemsenmeyecek bir şiddetle patlıyor

  12. #12

    Üyelik
    21 Eylül 2010
    herkese selamalr motorsiklette lastigin zamanında degişmesi gerkir aslında bu araçlardada öyledir ama motorda daha fazla tehlike yaratır,lastikte tırnaklar rın iyi olması erimemiş olması lastigin iyi oldugu anlamına gelmez.lastik sertleşmişse degiştirilmesi gerekir aksi taktirde yolu tutmaz ve büyük tehlike yaratır.virajlarda kayar yada frene bastıgınızda yolu tutmaz.lastiginiz tubles degil ise düz yolda ön tekerin patlaması çok korkunç çünkü süratlıysan kontrol çok zor olur soguk kanlı davranmak gerekir.motor frenine burakacaksın direksiyon hakimiyetini saglamaya calısacaksın arka frene ve on frene orantılı basacaksın.vıtes dusup motor frenını mutlaka kullanacaksın.ama tabıkı o anda ınsan belkıde başka şeyler yapar çünkü istere istemez panik olabilir.tubless lastikte ömrü bitmişse yüksek suratta yarılma olabılır bu da dıger lastıkle aynı tepkiyi yaratır.lastik alırken dış lastigin üzerinde dot yazan bir yazı vardır,o yazının yanında lastıgın uretım tarıhi yazar ki küçük cc de motor kullanların çogu bunu bilmez lastıgı aldıgınız zaman aldıgınız zamanın yanı yılın tarıhının olmasına dıkkat edin ornek 2010 da sıfır lastik alyorsun ama lastik 2005 e ait stokta kalmış ve ucuza veryorlar o lastigin zaten ömrü bitmiştir çünkü her lastigin belli bir raf ömrü vardır ki bu lastige ve markaya göre degişir. onun için lastik alırken lütfen herkes dikkat etsin.büyük motor kullanan arkadaşlar zaten bu konuda çok titizlerdir ki çünkü yüksek süratta lastik motorun can damarıdır.

  13. #13
    cr4zy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    Bmw r 1200 gs
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tubeless lastik yavaş yavaş iner diye biliyorum acaba şambrelli olduğu içinmi öyle patladı ve indi birden.
    Dostum tubeless lastikte basınç düştüğünde birden janttan ayrılıyor. Bunu kardeşimin today 50sinde defalarca yaşadım; çünkü kapıda yatan bakımsız bi motordu arka teker hep hava kaçırıyordu.
    Demem o li yavaş inmesini falan bekleme.


    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim fzr1000 in arka tekerine bi civi girmisti bende hic ellemedim 2 senedir masallahi var yumusamadi bile.kaliteli lastigin farklarindan biride bu olsa gerek.
    Siz de lastik basıncınızı sık sık kontrol ettirseniz iyi olur. Farkında olmadan çivinin battığı yerden hava sızmış olabilir. Bu da sürüş esnasında lastiğin birden janttan ayrılmasına sebep olabilir. Tabii lastik dönerken birden çivinin yerinden çıkması da aynı sonucu doğurur, bunu hiç birimiz istemeyiz. Saygılar...
    SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)