Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

İşte olması gereken...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı hondam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olmus aslında bır ıkaz tabelası varsa uyulması gerekır cunku bugun yok yarın yok belkı sen uymadıgında gun sulama olursa napcaz tabela vardı ama sulama yoktu dıyıp pretosto mu yapcaz.?
    Senın bu tur yorum larına alıskın degılım vallah bu hıc olmamıs coq bence varsa bır uyarı ıkaz uyalım arkadaslar tehlıkelı alanı gectıkten sonra kendıne guvenen tekerını asıp gıtsın ısterse
    Hocam anlamaniz için konuyu biraz açayim.
    Bakin Türkiye'de bir sürü insan radar cezasi yiyor.
    Ustelik radar olan yerlerde uyari tabelalari var.
    Bunca insan görmüyor mu bu tabelalari.
    Görüyor tabi ki.
    Eeee?
    Kerizmi bunlar?
    Degiller hocam.
    Sadece tabelalari sallamiyorlar.
    Sallamiyorlar çunku tabela var ama çogunda radar yok.
    Yani sansa kalmis bir is.

    Diyelim ki bir yere gidiyorsunuz.
    Viraj tabelasi gordunuz.
    Hizinizi azaltip, uygun pozisyon aldiniz.
    Ama ortada viraj falan yok.
    Vesupanallah çekip devam ediyorsunuz.
    Bir sure sonra yine bir viraj tabelasi.
    Yine hizinizi azaltip, pozisyon aldiniz.
    Fakat yine ortada viraj falan yok.
    3. Tabelayi takmazsiniz hocam.
    Ama 3. de viraj gerçekten varsa patlarsiniz.

    Bu sürüs realitesidir.
    Tren geçidi olmayan yerlere de tabela koyarsaniz, gerçek tren geçidinde surucu patlar.
    Yani benim anlatmak istedigim sudur.

    Bir yere bir uyari koyuyorsaniz, o uyari ciddiye alinmali.
    Gereksiz yerlere uyari koyarsaniz, ve surucu uyardiginiz tehlikeyle karsilasmazsa, bir sure sonra ciddiye almamaya baslar.
    Bu çok daha tehlikeli bir durumdur.

    Gerçi karayolunun ortasina çiçek diken zihniyeti ayrica tebrik etmek lazim.
    Bu zihniyet, sigara paketinin üzerine resim basan zihniyettir.


    Komik oluyor hocam.
    Ama Allah var ben çok egleniyorum.
    Simdi yoldan herhangi birini çevirseler ve bu herhangi biri gunde iki paket sigara içen biri olsa.
    Sonra su fotograftaki ablanin yanina yatirsalar, bak gor sen sabahlar olmasini.
    Sabaha kadar da o resimli paketten en az 3 tane orgazm sigarasi içerler.
    (Ulem elemanda birine çok benziyor.)
    Yani realiteyi yazdim ben.
    Yoksa kurallara uymayin demis degilim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı GT250rAlanya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antalya bölgesinde de DİKKAT SULAMA VAR tabelası hemen hemen her refüjde mevcut
    Ama bu kadar büyük yok tabi ki, büyüklükleri bi kask kadar.
    Bu bence daha başarılı olmuş..

    Her yere şart
    haklısın %80-90 her refüjde var ama çok küçük tabelalar.
    112ciyiz

  3. #23
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Bir ara yetkililere gideyimde sadece sulama yapacağınız zaman tabelayı asın yapmadığınız zamanlar kaldırın diyeyim bari.

    Oyuncak mı tabelalar yahu?

    Biz trafiğe çıktığımız andan itibaren her tabelayı kaale almakla yükümlüyüz ötesi yok.

    Bir tabelanın olması olmamasından daha iyidir öyle değil mi?

  4. #24
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    ülkemizde trafik işaretleri çok dikkate alındığından dolayı tabelanın görevini eksiksiz olarak yerine getireceğine eminim, zaten görevini savsakladığı farkedilirse direk doğununda doğusuna sürüle.

    eğer trafik kanunlarında belirtilen kurallara riayet edilse idi Murat dahil bir çok arkadaşımız ile halen bu platformda yazışıyor olurduk.

    bu sebepten boşverin motosikletin tabiatında ölmek çok da uç bir sonuç değildir mevzubahis coğrafya Türkiye ise.

    horouzn birisi yolun ortasına çiçek mi dikilir diyor. oraya çiçek dikmekle kalmayız üstünde piknik de yaparız.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Kasım 2010
    tabelaları önce kafaların içine koymak lazım gardaş

  6. #26
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    su çimleri damla sulama sistemi ile sulasalar, hem o çiçekler çimler her neyse daha verimli daha güzel yetişseler hem su israfı olmasa hem de kimse ölmese...

  7. #27
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Umuttepe civarında ( bahsettiğin eski İstanbul Yolu'nun ilerisi, sen muhtemelen Bayındırlık tarafında çektin bu fotoğrafı) sulama hatası yüzünden iki kişi kaza yapıyorduk. Hani duyarlılar demişsin ya orada da vardı sulama çalışması diye tabela CÜZDANIM BÜYÜKLÜĞÜNDE! Ayrıca büyük bile olsa tabela sürekli orda. Burda önemli olan suyu yola akıtmamak. Zor bir şey değil bu!

    Sanki İsviçre'de yaşıyormuşuz parayı harcayacak yer bulamıyormuşuz gibi ÜST GEÇİTLERE YÜRÜYEN MERDİVEN KOYACAKLARINA adam gibi firmalarla iş yapsınlar milletin hayatıyla oynamasınlar. İzmit'e geliyorsan Anıtpark'ın asfaltını bilirsin, buz pisti gibi. Orada da sürekli yola akıyor su.

    Ayrıca duyarlılar dediğiniz yerde 8 muhtemelen fotoğrafı çektiğin yerin 100 mt ilerisi) bir hafta öne arkadaşım ER6-n ile açık bırakılmış logar kapağından geçti. Gerçekten duyarlılar.

    Geçen sene de Santral yokuşunda ben geçmiştim, Allah'tan hızlı gidiyordum ve yokuşun tepesiydi üzerinden uçtum resmen. Ama dönüşte baktığımızda bir Doblo komple ön takımı bırakmıştı orada. - Ayrıca geçtikten sonra belediyeye gidip olaydan bahsetmiştik ekip gönderiyoruz demişlerdi, 3 saat sonra ise bir doblo hala açık olan logara düşmüştü-

    Yine santral yokuşunda aracın birinden yağ akmıştı ve yol iki gün yağlı kaldı ve iki gün sonra sadece kum dökmekle yetindiler yola. Santral yokuşunun ne kadar dik olduğunu hatırlatmama gerek yok herhalde kum dökülecek son yer orasıdır. Eğim 40 derece vardır herhalde...



    Gerçekten duyarlılar... Haklısın...
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  8. #28
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umuttepe civarında ( bahsettiğin eski İstanbul Yolu'nun ilerisi, sen muhtemelen Bayındırlık tarafında çektin bu fotoğrafı) sulama hatası yüzünden iki kişi kaza yapıyorduk. Hani duyarlılar demişsin ya orada da vardı sulama çalışması diye tabela CÜZDANIM BÜYÜKLÜĞÜNDE! Ayrıca büyük bile olsa tabela sürekli orda. Burda önemli olan suyu yola akıtmamak. Zor bir şey değil bu!

    Sanki İsviçre'de yaşıyormuşuz parayı harcayacak yer bulamıyormuşuz gibi ÜST GEÇİTLERE YÜRÜYEN MERDİVEN KOYACAKLARINA adam gibi firmalarla iş yapsınlar milletin hayatıyla oynamasınlar. İzmit'e geliyorsan Anıtpark'ın asfaltını bilirsin, buz pisti gibi. Orada da sürekli yola akıyor su.

    Ayrıca duyarlılar dediğiniz yerde 8 muhtemelen fotoğrafı çektiğin yerin 100 mt ilerisi) bir hafta öne arkadaşım ER6-n ile açık bırakılmış logar kapağından geçti. Gerçekten duyarlılar.

    Geçen sene de Santral yokuşunda ben geçmiştim, Allah'tan hızlı gidiyordum ve yokuşun tepesiydi üzerinden uçtum resmen. Ama dönüşte baktığımızda bir Doblo komple ön takımı bırakmıştı orada. - Ayrıca geçtikten sonra belediyeye gidip olaydan bahsetmiştik ekip gönderiyoruz demişlerdi, 3 saat sonra ise bir doblo hala açık olan logara düşmüştü-

    Yine santral yokuşunda aracın birinden yağ akmıştı ve yol iki gün yağlı kaldı ve iki gün sonra sadece kum dökmekle yetindiler yola. Santral yokuşunun ne kadar dik olduğunu hatırlatmama gerek yok herhalde kum dökülecek son yer orasıdır. Eğim 40 derece vardır herhalde...



    Gerçekten duyarlılar... Haklısın...
    Arkadaşım konuyu açan benim ve temel mesajım tabelaların gerekli olduğu yerlerde çoğalması bizim dikkatimizi çekmesi ve bizimde ona göre hareket etmemizdir.
    Bir yolculuğumda bu tabelayı gördüm fotoğrafını çekip konuyu açarak sizlerle paylaştım.

    Sende bu konuda yaşadıklarını olumsuzlukları gayet güzel anlatmışsın ancak bunları belirtirken sürekli ben sanki "duyarlılık" kelimesi etmişim gibi üzerime gelmişsin

    Bu konudaki yazılarımı iyi oku bir tane "duyarlılık" kelimesi bulabilecekmisin bakalım?

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    neguzel daha belırgın sekılde tabelalar ıle yapmaları lazım

  10. #30
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Geç kalınmış bir tabela...

    Bir çok insanın canı mı yanması gerekiyordu bu tabela için?

  11. #31
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı TORAMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ara yetkililere gideyimde sadece sulama yapacağınız zaman tabelayı asın yapmadığınız zamanlar kaldırın diyeyim bari.

    Oyuncak mı tabelalar yahu?

    Biz trafiğe çıktığımız andan itibaren her tabelayı kaale almakla yükümlüyüz ötesi yok.

    Bir tabelanın olması olmamasından daha iyidir öyle değil mi?
    Senin yetkililere gidip, böyle bir sey demene gerek yok.
    Onlarin zaten bu isi yapmalari gerekir.
    Yani sulama varsa, tabela koyacak, sulama olmadigi zaman o tabelayi oradan kaldiracak.

    Senin de yazdigin gibi, oyuncak degil bu tabelalar.
    Gereken yerde, gerektigi gibi kullanilacak.

    Örnegin yol yapim çalismasi varsa, oraya, bu yolda çalisma var yazili bir tabela asilacak.
    Ama çalisma bittiginde o tabela kaldirilacak.

    Kisacasi her uyari isareti, uyari gereken yerlerde kullanilacak.
    Kendi kendimize, trafik kurali icat etmeyelim.

    Viraj olmayan yere, viraj tabelasi konulmaz.
    Sehir olmayan yere, yerlesim birimi tabelasi konulmaz.
    Havaalani olmayan yere, havaalani tabelasi konulmaz.
    Sulama olmayan yere de sulama var diye tabela konulmaz.


    Kisacasi, bir tabela, isaret ettigi olayla anlam kazanir.
    Ayrica iki türlüdür.
    Bir sabit tabelalar
    ikincisi de degisken, geçici tabelalar.

    Yol yapim çalismasi, sulama var gibi tabelalar, geçici tabelalardir.
    Keza, yol yapim çalismalari sirasinda kullanilan hiz siniri tabelalari da öyledir.
    Bunlar, eylem zamaninda kullanilir.
    Eylemin olmadigi zaman kaldirilir.

    Bu arada sürücü açisindan bir noktayi önemle belirtmek isterim.
    Türkiye gibi insan hayatinin bes kurusluk degeri olmayan bir ülkede yasiyorsan, çiçek, agaç gördünmü zaten yavaslayacaksin.
    Tabelaya gerek yok.
    Sulama da olur, kayar dusersin.
    Bal almaya gelmis ari da olur, sokar düsersin.
    Koparmaya gelmis ayi da olur, çarpar düsersin....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #32

    Üyelik
    06 Kasım 2010
    Şehir
    Wiesbaden
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R 2011
    Yurtdışı ile ilgili sorusu olan bi arkadaş vardı onun için cevaplamak istedim.. Şu anda Wiesbaden' da kalıyorum Almanya' da.

    Burada trafikle ilgili en ufak bir sorun yok. Yemin ederim böyle bir düzen, böyle bir işleyiş görmedim. neredeyse 8 senedir otomobil kullanıyorum, izmir' de bile böyle bir hoşgörü görmedim. (ki son zamanlarda izmirde de insanlar azıtmıştı. izmir olarak örnek vermemin sebebi kişisel fikrimce 3 büyük şehir arasında trafiği en insanca kullanan insanların izmirde olmasıdır.) Ama bunun öncelikle sebebi buradaki insanların eğitimi , kültürü ve kendini kontrol etmeyi öğrenmesi ve karşısındaki insana toleranslı yaklaşması...

    Tabi ki bunlar iyi olunca, yolun yapısı , sulama vb. gibi şeyler insanın gözüne çok takılmıyor. çünkü altyapı bunlar olması gerekenler. Ama bizim gibi geri kalmış ülkelerde olması gerekenler bile olamadığı için, böyle tabela tubela 3. sınıf dünya ülkeleri gibi şeylerle uğraşıyoruz. Burada bazen 2 saat durmaksızın yağmur yağıyor ve yolda bi tane birikinti göremezsin.. sulama için açıkçası bir fikrim yok çünkü hiçkimseyi yol ortasında bişey sularken görmedim gündüz vakti, fakat eminim ki trafiğin en düşük olduğu saatte yapılıyordur , yapılıyorsa bile, ki yapıldığından emin değilim gerçekten.. bizim gibi öğleyin değil. belki de tesisat bile döşemiş olabilirler altına gecenin belirli saatlerinde belirli miktarda, belirli debide su verilmesini sağlayan sistem bile yapmış olabilirler..

    bu ve bir çok konuda avrupa bize farkatmış durumda,

    ne yazık ki durum bu...
    it matters not how strait the gate, how charged with punishments the scroll, i am the master of my fate;
    i am the captain of my soul.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)