bir motosikletin başından geçenler
Reklamlar
-
Motoru aldığım ilk gün eve gelene kadar hiç bir sorun yoktu yanlızca 4. 5. viteslerde gazı sonuna kadar açınca debriyaj kaçırıyodu eve geldim park ettim kilitledim sabah işe gidicem marşa basıyorum çıt diye bir ses motorda hareket yok (akü boş) sonra servisi aradım bana aküsü şarj edilmemişti ilk şarjı yapmayınca motor şarj edemiyo gibisinden birşey söylediler. servise bıraktım motoru ertesi gün akşam aldım aküyü şarj ettiler ve debriyajın ayarlandığını söylediler eve geldim ama debriyaj hala kaçırıyordu. sabah marşa bastım tekrar aynı olay çıt sesi ve hareketsiz bir motor sonra servisi tekrar aradım getir bakalım dediler götürdüm bıraktım ertesi akşam aldım şarj dinamosu değiştirilmiş ve akü sorunu çözüldü debriyajda herhangi gelişme yok.
Bir iki hafta sonra rodaj bittikten ve 1000km bakımı yapıldıktan sonra arkadaşımla selimpaşaya gidiyorduk küçükçekmece yakınlarında benzin almak için istasyona girdim çıkarken vitesi 1 aldım benzinlikten çıktım 2. vites yok hatta boşa bile geçmiyor haydaaa...neyse geriye eve döndüm mecburen servise gittim sen ne yaptın motora falan filan nasıl oldu servisteki ustadan bir de fırça yedik şanzumanda trasfer dişlisimi ne kırılmış bana nasıl kırdın diyo adam, söktüm şanzumanı çekiçle kırdım allah allah neyse sözde garantiden değiştirildi parça ama 70 milyon ödedim nasıl garantiyse anlamış değilim hala
Üzerinden 1 hafta geçti tekrar aynı sorun 1. vites var, 2 ve devamı yok...
3.haftada 3.arıza
neyse tekrar yaptılar ve debriyajın da değiştirildiğini söylediler, ama debriyaj hala kaçırıyor sonra bi 70 ytl daha nasıl oluyo anlamış değilim
Bazı arkadaşlarımızın uyarıları üzerine yanlış anlaşılmalara sebep olmaması açısından düşmemle ilgili detayları ekliyorum...
ama bu arada ben bi kez düştüm şöyle oldu bir 206 ben sağa dönerken önüme daldı ve ben aniden ön freni sıkınca yolun da ıslak olması ile motor yarım metre kadar kaydı ve toparlayamadım, sol tarafa düştüm...motoru kaldırdım sağını solunu kontrol ettim sadece ayak koyduğunuz pag kaynak yerinden kopmuştu onun dışında görünür bir problem yoktu ve yoluma devam ettim...1. viteste kalma sorunu ben düşmeden önce ortaya çıkmıştı, bir hafta sonra aynı sorun aynen tekrarlandı ve yine garantiden çözülmüş oldu...ama bu sefer trasfer dişlisi değiştirilmedi
Neyse iki üç hafta normal (debriyaj hariç) kullandım bu sefer egzos susturucunun kaynak yerinden çatladı onuda ben yapmışım, birde sağ taraftaki fanın ayakları kırıldı onuda ben kırmışım servis öyle söylüyor 120 milyonda öyle verdim ve bu serviste bozulan parçalar sadece bir kez garantiden değiştiriliyormuş yani debriyaj balatası garantiden değiştirilmiş daha önce ikinci kez değiştirilmiyormuş aldığım günden beridir düzelmedi debriyaj servisteki usta bana fabrikaya soracağını ordan gelen cevaba göre debriyajı garantiden değiştirip değiştirmeyeceğini söyledi ayrıca bana sorulmadan motorun yağı değiştirilmiş ve o gün servisteki ustayla konuşmamızda motor yağını ben değiştirmiştim neden değiştirdin dedim, motor yağını sen mi değiştirdin falan sorular sordu ertesi gün beni aradı fabrikadan cevap gelmiş getir debriyaj balatasını değiştirelim dedi götürdüm bıraktım ve motorda başka bir sorun oluştu motorun yağ boşlatma tıpası diş kaçırmış ve bunu ben motor yağını değiştirirken yapmışım peki ozaman bana sormadan yağ değiştirirken neden dişler sağlamdıda debriyaj balatasını değiştirirken diş atladı bunu hala anlamış değilim meğersem ben yağ değiştirirken diş atlatmışım ama öncekinde belli olmamış ikinci kez yağ boşaltırken çıkıyor hayret ya insanları bu kadar apt.lmı sanıyorlar acaba
Ve sonra bu tıpa 130km/sa. hızla giderken halıcıoğlu köprüsünde yerinden çıkıyo ve motor yağı yola dökülmeye başlıyor motorun arka tekeride yağın üzerinden geçiyor motorun arkasını 130km hızla giderken sağ tarafımda gördüm boyum uzun olmasa belki toparlayamazdım ayaklarımı yere koydum motoru olabildiğince dik tutmaya çalıştım ve ön freni kullanarak yavaşlattım çektim
sağa durdum motordan yağın boşalmasını izledim sinirlerim bozuldu.bunlar en basit olanları ben o köprüde yere düşebilirdim arkamdan gelen kamyonet üzerimden geçebilirdi hayatımı kaybedebilirdim ve bunların sebebi servisteki ustaya yağı ben değiştirdim dememdi....
ayrıca motoru alalı 3 ay oldu 24 ocak 2006 da motor 2 ay ben kullandıysam 1 ay serviste kaldı
evet bu durumda ne yapmam gerekiyor bilmiyorum ama beni motorumdan soğutmayı başardılar...
kimmi bunlar
motorum: DD 250-9E
servis : AYKON elektronik motorluaraçlar san. ve tic. ltd. şti.
usta : ??????
etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........
Reklamlar
-
Geçmiş olsun ne diyceğimi bilmiyorum,motosiklet en ufak arızada insanın hayatı tehlikeye giriyor. Ben olsam heralde gider ustayı bi güzel pataklardım...
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
-
İlk önce başından geçenlere çok üzüldüm. Raptor gibi motorun böyle sorunlar çıkarmaması lazım..
Burada büyük hakıszlık yapmışlar. Hakkını sonuna kadar aramalısın, sen iyilikle anlatmışsın olayı.. Doğrusuda bu zaten. Bundan sonra bağır çağır. Malesef bizim insanımızın çoğu böyle anlıyor. Olmadı hakkını mahkemede aramalısın.. Sana yeni bir motor verebilirler..
-
cuk_o Kardeş öncelikle geçmiş olsun...
Gerçekten büyük bir kazayı tecrüben ile atlatmışsın bu sevindirici ama bir motorun başından geçenler felaketlede sonuclana bilirdi. Olaylara bu anlayışla bu bakış acısı ile yaklaşan bir Servis bir usta oldukca kral motor'da olsa başımıza heran bir facianın gelmesi olası bir durum. Bu adı servis ismi usta diyen geçen insanlar için birşeyler yapılması muhakkak şarttır. Ama gün geçmiyorki yerini yenileri dolduruyor bununda yolu kesinlikle eğitimden geçiyor. Bu yüzdendirki Marka motosiklet firmalarında çalışan Ustalarımız belli eğitimlere tabi tutulmaktalar.
Bizim burada suçumuz ise 2 yıl garanti güvence gibi teşvik edici ibareler kullanan insalarımıza güvenip fiyat bakımındanda göz önüne alarak araştırmadan satın almamızdır.
Satın aldıktan sonrası ise zaten tamamen zevk işinden çıkıp işkenceye dönüşen bir cok marka var bunlarda gerçekten çin çin dediğimiz markalar satıştan sonra servisin ve ustaların kulaklarını cin latmaktan başka bir işe yaramıyor.
Motora olan sevgin hiç bitmesin dostum...
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
-
Sanırım benim bugün bi tarafımı yırtarak anlattığım şeyleri dinlemeyenlere en "güzel" örnek olmuştur. Örnek her ne kadar kötü şeyler de içerse en azından daha sonra duyabileceğimiz kötü haberler için de bir tavsiye niteliği taşımakta.
Bence sabitlenmesi gereken bir mesaj.
Not: Şükrü dostum tekrar tekrar geçmiş olsun. Her zaman yanındayım..
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
-
bi yağ tapasını bile doğru düzgün takamayıp diş kaçıran servisten şanzıman problemini halletmesini beklemek hayalcilik olur sanırım.hayır madem ortada diş kaçırmış bi tapa var.sen veya o tarafından yapılan hata olması farketmez bu sorunun halldilmesi gerekirdi.o şekilde bi aracın yola çıkarılmasına izin verilmesi zaten ihmalkarlık.sonuçlarını sen yaşamışsın zaten.
garantiden yapıldığı iddia edilen bi işlem için nası olurda ücret talep edilebilir.sana sormadan yağ değişimine nası karar verilebilir.bu nası servistirki müşteriyi azarlama cürretini kendinde buluyor.
bu adamlara karşı nası bi yaptırım talebinde bulunursun orasını daha deneyimli arkadaşlar cevaplasın ama sanıyorumki aynı sağır tepkisizlikle karşılık vereceklerdir.suçu sana yıkmaya niyetli oldukları belli.en azından yağını kendin deiştiğini söylemeseydin.ellerine koz vermiş oldun.çok zorlanırlarsa motorunun garanti kapsamı dışı olduğunu söyliyceklerdir
-
UMARIM İŞİNE YARAR!!!
Malın;
Teslim tarihinden itibaren garanti süresi içersinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu,maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması
.... durunlarında ücretsiz olarak değiştirme işlemi yapılacaktır.
Garanti Belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetinin Korunması Genel müdürlüğü'ne başvurabilirler.
O kadar parayı verdiğin bir motorun arızasıyla neden uğraşasınki,ver adamlara,yenisiyle değiştir.SAYGILAR.
-
Dostum istersen yukarı yazdıklarını bir de buraya ekle başkalarına örnek olsun . http://www.sikayetvar.com
Senin için gerçekten üzüldüm. /
[SIZE="2"][COLOR="Red"]ÇİN olsun JAPON olsun ama önce İNSAN olsun[/COLOR][/SIZE]
-
kardeş çok geçmiş olsun, bu olay biraz da şansla alakalı olsa gerek. servis ve motorun sorunları açısından, umarım bundan sonra böyle problemler yaşamazsın, yeter artık yaşıyacağın kadar yaşamışsın zaten...
kardeş şansın açık olsun, yine de just_life in dediği gibi motora olan olan sevgin bitmesin...
-
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun ucuz atlatmışsın. Bence en iyisi servisini değiştir. Bu tip insanlarla başa çıkmak imkansız. Her problemi kullanıcı hatası diye üzerine yıkarlar. Bizim arabanın dikiz aynası durup dururken düşmüştü ve servis kullanıcı hatası demişti. Bağırdım çağırdım yaptılar. İnsanların gözünü para bürümüş. Nerden yolarız diye bakıyorlar. Senden motorun garanti kapsamında olduğu halde aldığı paraların bir açıklaması yok.
06 AB 3263
0 Rh+
Bugün kaç motorcuya selam verdin?
-
evet yaşadığın bu olumsuzluklar gerçekten düşündürücü ve üzücü servis hakkında gerekli şikayette bulunmalısın bence servis müdürlüğüyle görüş bu konuyu
-
büyük geçmiş olsun. motorun kalitesi, ustanın ustalığı ve işini ne kadar ciddiye alarak yaptığı motor üzerinde daha da önem arz ediyor. aslında kabahat biraz da bizde çünkü ucuz mala çok rağbet ediyoruz, mal almadan önce tanıtımların çok etkisinde kalıyoruz, her tamircide tulum giymiş adamı usta olarak kabul ediyoruz. aslında şu var. sanırım çin malı motor alanlar şunu öğrenince belki durum biraz daha değişir. çin malı alınmaz. ama bakıyorum bazı arkadaşlar çin malından inip yine çin malına bime eğilimindeler. tabi maddiyat önemli diyenler de olacaktır. ama hayatımız daha mı ucuz? ben öğrenmek için çin malı mondial 110ft aldım ve motorda kalitenin önemli olduğunu motor dökülmeye ve servisteki ustaları(!) tanımaya başladığımda ve iki kere kaza yaptığım zaman öğrendim. son olarak lütfen şu ucuz motorlardan uzak duralım. hatta ben benim motoru basının önünde yakmayı dahi düşünüyorum.
-
Arkadaşım öncelikle tekrar geçmiş olsun,
konuyu daha önce bana aktarmış olduğun için aklıma geldi...Sen Sarıkayalara mail atmıştın..Sana direk cevap gelmemişti ama Aykona gelmişti. Sen mail attıktan sonra Aykonun sana verdiği cevap da çok ilginçti..." Bildirmene gerek yoktu kendi aramızda hallederdik bizim aramızdaki dialog önemli şeklinde" verilen cevabı kastediyorum...bu sorunların hangisinin servis hatası hangisinin firma imalat hatası olduğunun netleşmesi lazım bence...
Ayrıca tüketici olarak haklarınla ilgili daha detaylı bilgilere buradan ulaşabilirsin http://www.ttkd.org.tr/
Sana "yaşadılarını, sorunlarını paylaş paylaşmazsan ben anlatıcam ....motosiklet.net dayanışmasından yardım al" diye iyi ki de ısrar etmişim.
İşte motosiklet.net dayanışması bu
yardımcı olan ve olmak isteyen tüm arkadaşlara teşekkürler!
sevgiler
Paylaşımlarımız ve yolumuz hep açık olsun!
-
cuk_o gerçmiş olsun. Yaşadıklarını yaşayan birçok insan var. Ama onlar internet nedir, bilgisayar nedir bilmedikleri için çoğunun sorununu biz burdan göremiyoruz. Dışarda tahmininizden daha çok sorun yaşayan tehlike atlatan insanlar var. Bir hata varsa firmanın bunları üstlenmesi gerekir. Bilmeyeni kandırmak çok kolay. Şu an dışarda yaşananlarda öyle zaten. Ben mekaniğe hakim olduğum için bana sökmez ama başkası motordan anlamıyorsa kandırmak çok kolay oluyor. Ülkemizin geldiği şu hale ve o satıcıların bu denli kendi halkını kazıklama çabasını kınıyor ve bu firmaları protesto ediyorum. Almayın diyede nasihat ediyorum.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Geçmiş olsun senin başına gelenlerde pişmiş tavuğun başına gelmemiştir ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
-
-
beyler o kadar kolay değil döv söv bilmemne gönül ister ki kafasına odunla koyalım bi tane kalsın oracıkta.. ama nebilim ben bu ali ustanın(aykondaki usta) iyi olduğunu ama sabrının taşmak üzere olduğunu öğrenmiştim bu murat beyden... yani her gelenden ücret taleb etmeden çok iyi bi şekilde mtoorun tamirini yapıp teslim ediyolardı.. sanırım artık para kazanmak istiyolar. ben zamanında kendimi yırtmıştım aptal saptal kanallarda embesil reklamlara para harcamak yerine tüketici memnuniyeti sağlamaya çalışsınlar diye...ancak birsürü insan bana karşı çıkmıştı zamanında neyse bu önemli değil... benim ikinci bi alternatif motorum vardı hala da var yamaha virago... şimdi napıcam bilmiyorum regal raptor almayı düşüğnüyodum ama bu durumu okuduktan sonra hangi motoru alsam karar veremez oldum... anlaşılıyor ki artık aykon para kazanmak istiyor. çünkü garanti kapsamındaki bi parça değişimi tamir ya da her neyse para ödemesi yapılmamalıdır ama bu adamlar para alıp ceplerine atıyor... böle olmaz..
-
Arkadaşlar bi önceki yazımda da belirttiğim gibi bizler tüketici olarak bazı haklara sahibiz.Yukardaki yazımda bir link verdim,motorun garanti kapsamı dahilinde ne gibi haklarımız olduğunu belirtebilmek için.Ama linki tıklamaya,resmi kaydetmeye...vs. üşenen yada bilmeyen arkadaşlar için buraya tekrar yazmak istedim;
Her motorun GARANTİ BELGESİ'nde yazar!!!
GARANTİ ŞARTLARI
1- Garanti süresi,malın teslim tarihinden başlar ve 2 yıldır.
2- Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garantisi kapsamındadır.
3- Malın garanti süresi içersinde arızalanması durumunda,tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür.Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna,servis istasyonu olmaması durumunda malın satıcı,bayi,acentesi,temsilciliği,ithalatçısı na bildirimtarihinden başlar.Sanayi malını atızasını 5 iş günü içersinde giderilmemesi halinde ithalatçı ,malın tamiri tamamlanıncaya kadar,benzer öezlliklere sahip başka bir sanayi malını tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
4- Malın garanti süresi içerisinde,gerek malzeme,gerek işçilik,gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde,işçilik masrafı,değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.5- Malın;
Malın;
Teslim tarihinden itibaren garanti süresi içersinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu,maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması,
Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
Servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı,bayi,acentesi,temsilciliği,ithalatçı sı,düzenleyeceği raporla,arızanın tamirinin mümkün bulunmadığını belirtmesi durumunda ÜCRETSİZ OLARAK DEĞİŞTİRME İŞLEMİ YAPILACAKTIR.
6- Malın Kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arzalar garanti kapsamı dışındadır.
7- Garanti belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetinin Korunması Genel Müdürlüğü'e başvurulabilir.
Evet arkadaşlar biz bu malı alırken satıcı ve bizim aramızda bu anlaşma taahhüt edilir.Yani satıcı ve ben bunları kabul ettiğim için bu malı alırım.Yok adam derse ki bana şu madde geçerisizdir;o zaman alsın kendi kullansın malını.Bu maddelerde dikkat edilmesi gereken husus şudur sevgili dostum;5.madde senin mağdurluğunu tam anlamıyla anlatmaktadır.Servise götürdüğünde bilmem ne dişlisinin kırıldığını sana 2 kere söylemişler ve hiç bir hakları olmadığı halde (4.maddeye itafen) senden para almışlar.Şu an yasalar önünde haklısın ve sonuna kadar hakkını aramalısın.Yoksa bütün motosiklet sürücüleri bu gibi durumlardan ötürü motor binmekten soğuyacaklar.Hakkını aramaya başladığın andan itibaren motosiklet.net ailesi olarak senin destekciniz.Saygılar.
-
geçmiş olsun
bu işten sahiden anlayan insanlarla konuşmanda fayda var tüketici dernekleri, avukat vs.
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
geçmiş olsun dostum.
çok fazla yazıp çizmeye gerek yok.
yukarıda anlattıklarını ispatlayan belgelerin varsa, tüketici mahkemesine gidersin, söke söke tüm hakkını alırsın.
dikkat edin arkadaşlar;
yetkili servise gidip, far ampulü dahi değiştirseniz, yapılan işlem için iş emri açtırın yada, servis-garanti kitapçığına işletin.
yok-mok diyenler olacaktır mutlaka ama diretip en azından yapılan işlemlerin yazıldıgı imzalı kaşeli bir evrak alın.
bu, daha sonra adli bir durumda, sizin için kanıt olacaktır.
çin olsun, japon olsun, ne zıkkım olursa olsun bütün motorlar arıza yapar.
herkes yukarıdaki uyarıyı dikkate alırsa, firmalar bu kadar sallabaş olamayacaklardır.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler