Motorumu satıyorum sattıktan sora başıma neler gelebilir
Reklamlar
-
Evet başlık çok açıklayıcı olmamış olabilir ben size şöle anlatayım yaklaşık 2 senedir kıçık motor selesinden hiç ayrılmadı her gitiğim yerde vardı her gideceğim yere gelirdi yani baya kankayız ama ne yazıkki Askerlik nedeniyle satacağım 5 ay sonra askerim moturumu satıyorum bu 5 ay boyunca çok zorlanırmıyım satanlar neler yaşıyor bu konuda teşekkürler
aslında hiç satmak istemiyorum kınalı kuzumu ama vatani görev ne yapalım.
ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !
Reklamlar
-
ASkerlik kaç ay yapacaksın ?
15 ay bile olsa
garaja bırakıp bi arkadaşından bakmasını rica edebilirsin.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
Bakımlarını yapıp bırakırsan hiç bir sorun yaşamazsın..
KIŞ AYLARINDA YATAN MOTORUMUZUN , SÜRÜŞE HAZIRLANMASI
Yaz sezonu ile birlikte daha yoğun olarak kullanacağımız motorsikletimizin, bizi üzmeden ve problem çıkartmadan keyifli sürüşler sağlayabilmesi için muhakkak kontrol ve bakımlarını ihmal etmemeliyiz.
Motorsikletimizin bakımlarından evvel iyice gözleyerek genel bir muayeneden geçirmemiz doğru olacaktır.
AKÜ :
Motosikletinizi kışın hiç çalıştırmamışsanız baharda ilk çalıştırma anında akünüz basmayabilir.Akü petekleri uzun zaman şarj ve deşarj olmadığından petekler sertleşir ve üzerinde elektrik tutamaz hale gelir. Akünüzü uzun süreli şarj etmek suretiyle tekrar eski durumuna getirebilirsiniz. Fakat şarj tutmamaya devam ediyor ise maalesef akünüz elden çıkmış demektir ve yeni akü almak zorunda kalacaksınız demektir. (kesinlikle basmayan akülere kendisinden yüksek amperde bir akü ile takviye yapmayınız)
BUJİ-HAVA FİLTRESİ BAKIMI:
İlk çalıştırma anında marş bassa bile bujiler ateşleme yapmayabilir.En güzeli çalıştırmadan önce buji/bujileri söküp temizlemek ,tırnak aralıklarını kontrol etmek hafifçe zımparalamak , gerekirse yenisi ile değiştirmek.
Uzun süreli beklemelerde kağıt hava filtreleri rutubetten oldukça etkilenmektedir.Bu yüzden garaja çekilen motorun hava filtresi sökülüp temizlenerek kuru bir ortamda muhafaza edilmelidir.Sünger hava filtreleri de ilk çalıştırma anından önce mutlaka temizlenmelidir.
Gaz teli, debriyaj teli, kumanda butonları, sinyal, far ve kontak anahtarı da W-40 ile hafifçe yağlanmalıdır.
FREN HİDROLİK YAĞI KONTROLÜ :
Fren hidrolik yağlarının da seviyesi kontrol edilmeli tamamlanması gerekiyorsa hidrolik kutusunun üzerinde yazan kalınlıkta yağ konulmalıdır(DOT3, DOT4 gibi..)
YAĞ VE YAĞ FİLTRESİ BAKIMI
Motor yağı parlak ve akışkan olmalıdır..Motor yağı önceki değiştirme tarihine ve km.sine bakılarak, altı ay geçmişse ya da km. si geçmiş ise (her yağın kullanım km.si yağın cinsine ve özelliklerine göre değişiklik gösterir) değişmesi gerekir.Yağ filtresi ise her iki yağ değişiminde bir değiştirilmelidir.
LASTİK VE ZİNCİR BAKIMI:Lastik havaları soğukta ve uzun süren beklemelerde mutlaka azalacaktır.Baharda motoru ilk çalıştırma anında hemen lastik havaları el kitabındaki değerlerde tamamlanmalıdır.Kış boyunca kapalı alanda da bekleyen lastikler mutlaka hareket ettirilmeli, sert yüzeye temas ettirilmemeli altına mutlaka karton gibi yumuşak malzeme konulmalıdır.Aksi halde baharda balans yapan bir çift lastikle karşılaşabilirsiniz. Zincir sökülerek gazyağı veya motorin ile temizlenmeli (asla benzin kullanmayınız) ve yerine takılarak gerginlik ayarı yapılarak yağlanmalıdır.
SU VE BENZİN KONTROLÜ :
Radyatörde eksik var ise mutlaka seviye tamamlanmalıdır ve su yerine tamamen anti-friz kullanılmalıdır.
Motorunuz kış boyunca yattığı için deposundaki benzin yanıcı özelliğini kaybeder Boşaltılarak yeni benzin konulmalıdır.. (kışın beklemeye terk edilen motorların depoları mutlaka tam dolu bulunmalıdır) Sebebi ise dolu depoda benzin buharlaşması minimumdur. Boş depolarda benzin buharlaşması en üst düzeydedir..Benzin koyulaşır ve özelliğini kaybeder...
ELEKTİRİK SİSTEMİ :,
Elektrik sistemi , motorsiklette adeta sinir sistemi gibidir. Farlar, fren lambaları ve sinyallerin ampuleri kontrol edilmeli, bir problem var ise yenilenmelidirler. Kablo ağı ve sigortalar, tek tek; herhangi bir paslanma veya korozyon gibi, motorsikletinize zarar verebilecek sorunlara karşı önlem almalıyız.
ŞASİ KONTROLU .
Motorsikletimizin şasisi de gözden geçirilmeli, bütün vida ve bağlantılar kontrol edilmelidir. Gevşek veya eksik bağlantı elemanları varsa elden geçirilmelidirler. Aynı zamanda korozyona karşı da şasi yoklanmalıdır.
DIŞ BAKIMI :
En son olarak ta motorumuzu yakışıklı ve aynı zamanda, güneş, hava şartları gibi dış etmenlere karşı koruyacak uygulamalar olacaktır. Motorumuzu güzelce temizledikten sonra; grenajlara UV korumalı bir cila uygulamak hem şıklık verecek, hem de tekrarladığımız sürece boya korunmuş olacaktır.Sele ve plastik grenajlara deri veya plastik koruyucularla koruma altına alınmalıdır. Şasi ve jantlar için de metal koruyucu malzemeler; dış etmenlere karşı güzel bir kale görevi göreceklerdir.
Bütün bu kontrolleri yaptıktan sonra gönül rahatlığı ile yola çıkabilirsiniz.Eğer bu bakımı yapma imkanınız yok ise yetkili bir servise götürmenizde yarar vardır.
Kış boyunca motora binmemenizden veya az binmenizden dolayı gevşeyen reflekslerinizi de hesaba katarak ilk anlarda fazla hız yapmamanız gereklidir.
Kolay gelsin..
-
-
arkadaslarin dedigi gibi bakimlarini yapip garajda sehpasinda brakirsan bisey olmaz.ama illa da saticam diyosan.sattiktan sonra devir islemlerini yapmazsan vergiler sana biner,motorun yakalandigi her kamera ve radar cezasi sana gelir.
RIDE or DIE
-
chopper_77 adlı üyeden alıntı
Evet başlık çok açıklayıcı olmamış olabilir ben size şöle anlatayım yaklaşık 2 senedir kıçık motor selesinden hiç ayrılmadı her gitiğim yerde vardı her gideceğim yere gelirdi
yani baya kankayız ama ne yazıkki Askerlik nedeniyle satacağım 5 ay sonra askerim moturumu satıyorum bu 5 ay boyunca çok zorlanırmıyım satanlar neler yaşıyor bu konuda teşekkürler
aslında hiç satmak istemiyorum kınalı kuzumu ama vatani görev ne yapalım.
Kardesım 5 ay sonra askerım dıyosun ALLAH sag saglım gıdıp gelmenı nasıp etsın.
sımdı 5 ay ne demek oluyo subat ta askersın muhtemelen. 15 ay yapıcaksın sanırım 2011 subat ta gıdıceksın ve 2012 mayıs ayında yanı sezon basında gelceksın ALLAH ın ıznıyle. Bence ımkanın varsa satma koy grajına gelınce bın ben 2 motosıklet ımı bırakıp gıtmıstım grajıma ıyıkıde ole yapmısım..
Kaybedicek birşeyin yoksa asla (arkana) bakma...:cat:
-
zaten askerden sonra araba alıcam ama 5 ay hiçbir vasıta olmıycak oturduğum yer mrkeze uzak bide iş yerimde öler bu açıdan çok sıkıntı yaşıycam
ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !
-
kardesım tek kelımeyle cok kotu yanlız kalıyorsun sevgılım olsamasaydı motorum olsaydı dıye solenırsın ben cok pısman olmustum her yerde de aradım motorumu keske olsaydı dıye helede benım gıbı evın uzaksa merkeze
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)