BMW R1200R cok guzel bir naked olmasina ragmen. Endurosundan tanidigimiz hava sogutmali bu motor naked bir motor icin fazla agirlik demektir. Heleki yana yatislarda silindir bloklari risk teskil etmektedir. Sadece 6000 devirde 115 NM uretmesi naked anlayisina gore biraz uzak.
Ama BMW nin motorununuzun omurlu olmasi , titresimsiz olmasi uzun yollarda ayri bir zevktir. Ayrica BMW de surus konforu icin tum sistemler fiyata dahil gelir.
Italyan bir efsane dir bence moto guzzi . BMW gibi saftli aktarmasi olmasina ragmen eteklerini toplamis bir bayan gibi, silindirleri V seklinde daha derli topludur.Tok bir sesi vardir , surus dengelemesi BMW den iyidir. Fakat son hizi dusuk bir motordur. 2009 dan itibaren 4 valve tir ve ekonomik bir surus verir. Surus pozisyonu rahattir.Ama Turkiye pazarinda taninmadigindan ikinci el derdi olan biri isen alma derim. Bu motora hayranliktan sahip olunur. Binmek icin degil
Eger daha once vahsi dogada hic sirtina binici almamis bir ata binmedi ise Ducatinin Hypermotards 1100 ne demektir bilmen zor
4750 rpm de 102Nm tork ureten normal disi bir motoru var. 90 beygir olmasi seni sasirtmasin , 90 beygir NET tekerlekteki 90 beygirdir. Rakiplerine gore kat kat ustundur. Motordan cikan sesi gecici duyma bozukluguna sebep verebilir. Gazi sonuna kadar cevirmek icin mangal gibi bir yurek ister. Cunku sehir icinde boyle bir canavar ile yasacagin seyler kalbini zorlayabilir. Yeni kasa multistrada nin yakin akrabasi dir. Ama uzun yol icin BMW yada Moto guzzi gibi ideal bir motor degildir. Guc, karizma , tasarim istiyor isen Ducati dogru secimdir. Acikcasi servis ve yedek parca olarak ta rakipleri Moto guzzi ve BMW den daha ucuzdur. Borusanin elinde olan BMW cidden tuzludur.
Ducati senelerdir uretim politikasi olan , brembo frenler, tum hortumlarin celik olusu, Birinci sinif iscilik ile cekicidir ama BMW gibi ABS versiyonu yoktur.
umarim fikir vermistir