''DEMİR KIÇ'' denen ölüm organizasyonu !..
Reklamlar
-
Hep beraber Aydın’da piknik yapmak için İzmir’deydik. Dört yıl önceydi sanırım.
Sabah erkenden Migros’un otoparkında buluşup güle oynaya konvoy yapıp 30-40 motor yola çıkacaktık.
Bir telefon geldi.
Bir saat sonra Ankara uçağında ağlayan dört adam olarak Kastamonu’ya cenaze almaya gidiyorduk.
Merkezi yurt dışında bulunan Iron Butt (Demir Kıç) organizasyonunun
OMM (One More Miles-Bir Mil Daha isimli motosiklet organizasyonu) tarafından
düzenlenen “Gündoğumundan günbatımına” yarışına katılan arkadaşımız
Atilla Tunç Şafakla Sinop’tan çıkıp güneş batmadan varmaya çalıştığı Anamur’a
çok uzaklarda, Kastamonu virajlarında sürücü hatasıyla hayatını kaybetmişti.
Cenazeyi almak için Kastamonu’ya giderken eriyen asfalta belediyeler kürekle kum serpiyordu.
Çok etkilendiğim için hep anlatırım;
Cüzdanını, kırık telefonunu, botlarını, üzerinden kesilerek çıkartılmış elbiselerini bir torbaya koydular.
Kanlı kaskını ben taşıdım. Sessiz, efendi yaşdaşımı ertesi gün İzmir’de ağlayan iki küçük kızıyla birlikte toprağa verdik.
Allah rahmet eylesin, nur içinde yatsın.
Sonra OMM derin bir sessizliğe gömüldü. Sonuç olarak ne söylenebilirdi ki.
Hiçbirine ne gönül koyduk ne sitemde bulunduk.
Olayın “Kaza” bölümüne odaklanıp “Sorumluluk” işine hiç girmedik.
Ancak bir taziye mesajı bile gelmeyince üzüldük. Bunu duyunca Demir Kıç’ın yurt dışı merkezinden
“Arkadaşınız sevdiği işi yaparken mutlu bir biçimde öldü” şeklinde cevap alınca doğal olarak üzüntümüz kızgınlığa dönüştü.
Sonrasında ise birçok motosiklet kulübü olarak ortak bir bildiriye imza atarak
“Yolda olmak değil, Varmak '' kavramlarına odaklanılmış, trafiğe açık alanlarda
zamana veya hareket halindeki bir başka araç, kişi ya da kavrama karşı yarışılan
her türlü motosiklet organizasyonunu ve bireysel sürüşü reddettiğimizi duyururuz.
Yarıştığımız kişinin kendimiz dahi olmayacağını, motosikletin bizim için hobi içerikli bir ulaşım aracı
olduğunu ve kulübümüzdeki aslolan paydanın motosiklet değil, arkadaşlık kavramına dayandığını ilan ederiz.” dedik.
Geçtiğimiz günlerde Balıkesir Motosiklet Kulübü’nün aynı organizasyonu dört kişiyle yeniden tekrarladığını öğrendim.
Bu yarışa katılmış bazı motorcu dostlarım ile bunu bir ego çıtası olarak gören heyecanlı
diğer kitlenin beğenisini fark edince konuyu buraya taşımak istedim.
Medyanın ve basın savcılarının nasıl çalıştığını bilerek Türkiye’deki tüm motosiklet organizasyon
ve oluşumlarına açıkça ihtar etmek isterim ki bu yazı tarihi itibariyle muhtemel bir mahkeme belgesidir.
Trafiğe açık alanda bu ve benzer yarışları Türkiye sınırları içerisinde düzenlemenin açıkça suça teşvik olduğunu hatırlatırım.
Böyle bir organizasyonun uluslararası listesinde kulübünüzden katılan kişilerin
isimleri yayınlansın diye izin almaya kalkarsanız ben de Atilla’nın hürmetine
kimseyi temsil etmeksizin kendi adıma bu konuyu mahkemeye taşır sizden davacı olurum.
Atilla’nın ölümünü engelleyemedik ama Türkiye yollarında motor kullanmak
zaten ciddi bir riskken bir daha kimsenin böyle saçma bir şey yüzünden
ölmemesi bilinç ve idrak sorunu yaşayan çoğunluk kitlemize borcumdur.
Benim asıl anlamadığım Motosiklet Federasyonu’nun ne iş yaptığıdır.
Ülkeye giren kaskların hangi standartta olduğunu mu inceliyor?
Yoksa motosikletlerin trafik kanunları içerisindeki spastik mevzuata kurban gitmişliğiyle mi mücadele ediyor?
Karayollarına asfalt kayganlığıyla, mıcır saçmalığıyla, soğuk asfalt enayiliğiyle ilgili bilgilendirmede mi bulunuyor?
Kafasına göre yol sulayan belediyelere bu nedenle hayatını kaybeden motorcular adına bir ihtar,
bir mahkeme mi açmış?
Bizimki elindeki uluslararası yarış hakkını kaybetti, millet karayollarında uluslararası yarış düzenliyor,
Yahu ne yapıyor bu federasyon? Ne!
Rauf Gerz 2008/09
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
Reklamlar
-
"iron butt" çok lüzumsuz ve tehlikeli bir sidik yarışı.
gün içinde bilmemkaç kilometre devirme telaşına sokuyorlar insanları.
uyduruk ve anlamsız bir tanımlama "demir kıç"
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
yazıyı baştan sona kadar çok dikkatli bir şekilde okudum ve çok haklısın birşeyler yapmalı ama lafta değil aslında sırf bu konu içinde bile toplanıp protesto etmeli birlikle imza toplanarak dilekçe ile yasal haklar aranmalı lafta değil gerçekten duyarlı insanlar ve imkanı olanların böyle bir organizasyon yapması şart. gezi için toplanılıyor bu ise bizim hem önceliğimizdir hem zorunlu vazifemizdir eğer motorcuyuz diyorsak ve motorsiklete binen sevdiklerimizi düşünüyorsak tabi
-
Motosikletle giderken başımıza saksı düşse federasyonu mu suçlayacağız?
Başında sevmediğimiz bir adamın bulunduğu bu federasyonun işi sadece motosiklet sporları. Kaldı ki bunu geçenlerde açıkladı ve sokaktaki motorcularla ilgilerinin veya bunlarla ilgili görevlerinin olmadığını söyledi.
-
Neden bizden biri yaptığında gıpta edip alkış tutarken , canımız yandığında tu kaka deriz?..
Bizim sitede biri yapmıştı... Hem de belgeleriyle bir topic açmıştı..Sanırım 3 yıl önceydi...
Topiği patlama yapmıştı...
O zamanlar ben bile kızmıştım ama herkes çanak tutmuştu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/etki...2km-gun-4.html
Linki de burda hatta....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Bu organizasyonun türkiye şartlarına göre olmadığını daha öncede yazmıştım.Bu amerikan icadı düz çöl yollarında yapılan saçma sapan bir icat.Bizim batı hayranı entel dantel motorcularımız,bu olayıda malesefki Türkiye ye getirdiler.
İtalyan Paolo nun önderliğinde kurulan OMM derneği sadece para tuzağıdır aslında.Vaktiyle bende bunlar ne yapıyor acep deyip bunların kursuna katılmıştım.Daha sonra gördümki,öyle bir kursa katılmakla falan olmuyorİnsanlara bronze,silver,gold gibi payeler vermek için defalarca kurslara katılmaları isteniyor.Yani aynı kişiyi defalarca soyuyorlar.
Bütün numaraları insanlara ingilizce birkaç terim öğretip havaya sokmak.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Necatik35 açıklama ve bilgilendirmen için teşekkür..
Türkiye Motosiklet federasyonu'nun görevleri arasında;
6/p) Spor ve hobi amaçlı motosiklet sürüş eğitimi veren özel kurs ve eğitim programlarının standartlarını belirlemek ve onaylamak,
6/ r) Motosiklet sürücülerinin haklarının korunması, diğer taşıtlara göre
özel bir statüye kavuşturulması için gerekli kamu-kurum, kuruluş ve
bakanlıklarla görüşmelerde bulunmak, bu konuda eğitim, panel ve toplantılar düzenlemek.
Bakınız... http://www.resmi-gazete.org/sayi/122...a-statusu.html
Burada önemli olan birliktelik ve beraberliktir..
Bu birliktelik ve beraberlik sonucu da ülkemiz genelinde çoğunluğun sesi
olmak ve faydalı işlere imza atmak asıl hedefler arasında yer almalıdır..
Üstteki yazıda açık ve net olarak...
'' Benim asıl anlamadığım Motosiklet Federasyonu’nun ne iş yaptığıdır.
Ülkeye giren kaskların hangi standartta olduğunu mu inceliyor?
Yoksa motosikletlerin trafik kanunları içerisindeki spastik mevzuata kurban gitmişliğiyle mi mücadele ediyor?
Karayollarına asfalt kayganlığıyla, mıcır saçmalığıyla, soğuk asfalt enayiliğiyle ilgili bilgilendirmede mi bulunuyor?
Kafasına göre yol sulayan belediyelere bu nedenle hayatını kaybeden motorcular adına bir ihtar,
bir mahkeme mi açmış?
Bizimki elindeki uluslararası yarış hakkını kaybetti, millet karayollarında uluslararası yarış düzenliyor,
Yahu ne yapıyor bu federasyon? Ne! ''
diyerekten sorgu sual vardır..
Bu sorgu ve sual vakti zamanında ses getirse ve cevap bulsa idi AYE'nin
kızı belki de babasız kalmayacaktı..
Kimbilir yarın hangi çocuklar babasız kalacak !...
Biz ne diyoruz..
Konuyu gevşetmeye çalışan Levsy ne diyor !?
hayret !.. ne diyeyim.. hayret !.... vede sabır tabiki de...
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
söz konusu kazayı hatırlıyorum. sanırım yola çıktığı bir arkadaşı daha vardı. iki motor olarak seyrediyorlardı.
hatta o gün için hesap yapmıştım.
1200 km lik yolu 12 saate almak amacıyla yola çıkan birisi ortalama 100 km hız la çiş molası bile vermeden yol alması gerek. ihtiyaç molası vermese bile benzin almak için duracak. yani 100 km/h hız yeterli olmayacak. daha fazla hız yapmakta Türkiye de saçmalık denen böle bişiye giriştiler diye çok düşündüm.
demek ki bu yarıştı kanuni hız limiti 70 iken.
Şeyh Şamil arkadaşımızın dediği gibi yarışlarla federasyon ilgileniyorsa. buda demir kıç denen birliğin bir organizasyonu ise federasyon bunu engelleye bilirdi. iç işlerine bir baş vuru kanuni hız sınırı 70 yüzde on payla 77 geçtiklerinde hop ceza hop ceza nereye kadar, daha olmadı suçta ısrar çek kenara. ve bir can daha yaşardı.
federasyon ve veya bu konularla ilgili arkadaşlarımız yabancı veya yerli bu tarz birlik yada toplulukları takip ettikçe savcılara suç duyurusunda bulunsa bir çok canların daha heder olması engellene bilir.
bu arada rekabete açık bir olay Sinop Anamur arası gün doğumundan gün batımına !!!!!
dakar misali bu olay organize edilir hat boyu yollar incelenir, gereken yenilemeler iyileştirmeler yapılır sağlık kuruşuşları alarmda ambulanslar la takip, gerekirse bir kaç helikopter. projeye göre plan yani. organizasyon duyurulur yurt içinden ve dışından lisanslı ( öle benim gibi hevesli değil ) sporcular pilotlar davet edilir neden olmasın.
heycan verici bir hat gözümde canlandırayım diye bir arama yaptırdım adam havadan paramotorla geçmiş.
http://hakanoge.kesfetmekicinbak.com/makaleler/00220/
-
iron butt- demir kıç !..
iron butt
1 günde 1000 mil (1609 km) yol yapan motosikletçilerin kazandığı gayri resmi bir ünvandır.
Bazı kuralları olan rota hazırlandıktan sonra, iron butt yetkililerine gönderilir.
Rotanın onaylanması durumunda, rotayı gerçekleştirdiğinize şahitlik yapmak üzere,
iron butt'tan yetkililer gelip başlangıç noktasından çıkışınızı ve dönüşünüzü tescil ederler..
Yol boyunca(rota) yapılan tüm harcamalarda kredi kartı kullanma zorunluluğu vardır.
iron butt rally ise; 11 günde 11.000 mildir(17.699 km ) ve çok daha zordur.
Geçekleştirebilmek için kalın bir cüzdan ve sağlam bir (butt & g.t & popo) kıça sahip olmak gerekir..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı
iron butt
1 günde 1000 mil (1609 km) yol yapan motosikletçilerin kazandığı gayri resmi bir ünvandır.
Bazı kuralları olan rota hazırlandıktan sonra, iron butt yetkililerine gönderilir.
Rotanın onaylanması durumunda, rotayı gerçekleştirdiğinize şahitlik yapmak üzere,
iron butt'tan yetkililer gelip başlangıç noktasından çıkışınızı ve dönüşünüzü tescil ederler..
Yol boyunca(rota) yapılan tüm harcamalarda kredi kartı kullanma zorunluluğu vardır.
iron butt rally ise; 11 günde 11.000 mildir(17.699 km ) ve çok daha zordur.
Geçekleştirebilmek için kalın bir cüzdan ve sağlam bir (butt & g.t & popo) kıça sahip olmak gerekir..
onların poposu ve cüzdanları onlara kalsın. saçmalık öle rotayı belirle yetkisi olmayan bir adam gelsin tamam beğendim, cık yola ben seni karşılıyacağim ve orada aferin diyeceğim.
yapılamayacak ve gidilemeyecek bir yol değil belki. ama basket maçın da bile oyuncu düştüğünde oradaki ter başkasını kaydırmasın diye bir paspasçı gelip silerek kurutuyor.
bunu kanunlara uygun uluslar arası uzun yol yarışları için belirlenen prensiplere kurallara ve disipline sadık kalınarak federasyon organize eder mi yoksa - o da ne - der mi.
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Bu organizasyonun türkiye şartlarına göre olmadığını daha öncede yazmıştım.Bu amerikan icadı düz çöl yollarında yapılan saçma sapan bir icat.Bizim batı hayranı entel dantel motorcularımız,bu olayıda malesefki Türkiye ye getirdiler.
İtalyan Paolo nun önderliğinde kurulan OMM derneği sadece para tuzağıdır aslında.Vaktiyle bende bunlar ne yapıyor acep deyip bunların kursuna katılmıştım.Daha sonra gördümki,öyle bir kursa katılmakla falan olmuyor
İnsanlara bronze,silver,gold gibi payeler vermek için defalarca kurslara katılmaları isteniyor.Yani aynı kişiyi defalarca soyuyorlar.
Bütün numaraları insanlara ingilizce birkaç terim öğretip havaya sokmak.
İlk yazıyı okuduktan sonra aklıma gelenleri yazmak için hazırlanırken bunu gördüm, yazmama gerek kalmadı.
-
-
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Neden bizden biri yaptığında gıpta edip alkış tutarken , canımız yandığında tu kaka deriz?..
Bizim sitede biri yapmıştı... Hem de belgeleriyle bir topic açmıştı..Sanırım 3 yıl önceydi...
Topiği patlama yapmıştı...
O zamanlar ben bile kızmıştım ama herkes çanak tutmuştu..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/etki...2km-gun-4.html
Linki de burda hatta....
trenox adlı üyeden alıntı
bayadır girmiyodum siteye. tekrar teşekkürler arkadaşlar.
şimdi düşünüyorum ve kıyasıyorum da sanırım böyle bi olaya bir daha hayatta giremem. bırakın o kadar yolu motor bile artık eski zevkini vermiyor. o kadar canlar gitti,o kadar değerli insanlar kaybettik ve üzüldük ki insan neler düşünoyr ister istemez. herkesin yolu açk olsun. tekeri yere sağlam bassın...Allah hepimizi kazlardan belardan korusun...daha fazla dikkat edelim şu mereti kullanırken...
alp zaten arkadaşta bir süre sonra yaptığından pişmanlık duyduğunu belirtmiş
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
Levsy adlı üyeden alıntı
Motosikletle giderken başımıza saksı düşse federasyonu mu suçlayacağız?
Başında sevmediğimiz bir adamın bulunduğu bu federasyonun işi sadece motosiklet sporları. Kaldı ki bunu geçenlerde açıkladı ve sokaktaki motorcularla ilgilerinin veya bunlarla ilgili görevlerinin olmadığını söyledi.
bence motosiklet federasyonunun işi bu değil demek bu işin içinden en kestirme yoldan sıyrılmaktır.
en azından motosikletlerin trafikte var olduğu ve diğer araçlar tarafından tanınması için şöförler odalarını bilgilendirecek bir organizasyon yapılsa, bir bildiri dahi yayınlansa işimiz kolaylaşabilir.
otomobil federasyonunun işi otomobil sporları olabilir. otomobil sürücüleri trafikte motorcuların çektiği eziyeti çekmiyor. bu yüzden motosiklet federasyonundan sadece otomobil federasyonunun yaptığı işin aynını yapması beklenmemeli.
belediyeye, karayollarına ihtar çekmek yada dava açmak olayın hukuksal boyutunu çok büyütebilir ancak basit yöntemler ile motosiklet sürücülerinin haklarını aramasına yardımcı olabilirler.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
Madem öyle hepimiz demir popoyuz yani...Ülkemin öyle yolları varki...Sakın memleketimin yollarını aşağıladığım düşünülmesin.Daha iyi olmalı sadece.
Kaymak gibi asfalt yolu suya boğarız,içini oyarız biz.Sağa virajda terse eğim veririz.
-
Bu adamlar ne hakla trafiğe açık alanda yarış düzenliyorlar.Avukat olan yada avukat tandığı olan bi arkadaş suç duyurusunda falan bulunabilir aslında.
-
Ekim92 adlı üyeden alıntı
Bu adamlar ne hakla trafiğe açık alanda yarış düzenliyorlar.Avukat olan yada avukat tandığı olan bi arkadaş suç duyurusunda falan bulunabilir aslında.
Bu genel anlamdaki yarışlardan değildir.Bu insanın kendi kendine yarışmasıdır ve suç olacağını sanmıyorum.Ama en tehlikeliside insanın kendi ile yarışmasıdır.
Bunun kanunlar nazarında suç olduğunu sanmıyorum.Sadece radar cezaları ile cezalandırılabilir.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
-
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)