Yeni SÜRÜCÜLERE rüzgar uyarıları !.
Reklamlar
-
Bugün rüzgarlı hava gideceğim istikamet soldan 30km/saat rüzgar gösteriyor. Daha önce de bu şekilde bir rüzgarda 100 km gitmiştim. Sizce 30 km/saat şiddetli bir rüzgar mı? Yanlız bu yolu ybr 125 ile almam gerekiyor. Güçlü motorlar gibi rüzgarı yarıp geçmem mümkün değil.
Reklamlar
-
zarkropher adlı üyeden alıntı
Bugün rüzgarlı hava gideceğim istikamet soldan 30km/saat rüzgar gösteriyor. Daha önce de bu şekilde bir rüzgarda 100 km gitmiştim. Sizce 30 km/saat şiddetli bir rüzgar mı? Yanlız bu yolu ybr 125 ile almam gerekiyor. Güçlü motorlar gibi rüzgarı yarıp geçmem mümkün değil.
Allah kolaylık versin. Rüzgarlı havalarda YBR ile köprüden geçerken zorlanırdım
Dün gene "eh işte" şiddetinde rüzgarlı idi. Önümde bir YBR gidiyordu. Bayağı tokatlıyordu motoru. Adam zorlanıyor gözüküyordü. Dışardan öyle gözüktüğünü bilseydim pek kalkışmazdım. Benim motor şimdi biraz daha ağır. Çok zorlanmadan geçtim.
Motordan motora bu kadar farkettiğini bilmiyordum.
(belki adam direksiyonu çok kasıyordu ondan da olabilir tabii, bilemem. Gerçi omuzları ve kolları gergin gözükmüyordu)
=== Eğitim Şart ===
-
ectuna adlı üyeden alıntı
Allah kolaylık versin. Rüzgarlı havalarda YBR ile köprüden geçerken zorlanırdım
Dün gene "eh işte" şiddetinde rüzgarlı idi. Önümde bir YBR gidiyordu. Bayağı tokatlıyordu motoru. Adam zorlanıyor gözüküyordü. Dışardan öyle gözüktüğünü bilseydim pek kalkışmazdım. Benim motor şimdi biraz daha ağır. Çok zorlanmadan geçtim.
Motordan motora bu kadar farkettiğini bilmiyordum.
(belki adam direksiyonu çok kasıyordu ondan da olabilir tabii, bilemem. Gerçi omuzları ve kolları gergin gözükmüyordu)
Suzuki Inazuma da benim de gözüm var aslında ama, üstüne 2-3 daha koyup, 500-650 cc enduro almayı planlıyorum. 2004-2006 arası v-strom,transalp. Şehir içi için güzel motor ybr ama bende hep uzun yol yapıyorum. Uzun yolda da hız dışında bir sıkıntısı yok ybr'in. SAdece kamyn ve tır sollayabiliyosunuz.
Bakalım rügarın üstüne birde yağmura yakalanmayız umarım.
-
işin gücün rast gitsin. Yolun açık olsun. Kazasız belasız varırsin inşallah.
zarkropher adlı üyeden alıntı
Suzuki Inazuma da benim de gözüm var aslında ama, üstüne 2-3 daha koyup, 500-650 cc enduro almayı planlıyorum. 2004-2006 arası v-strom,transalp. Şehir içi için güzel motor ybr ama bende hep uzun yol yapıyorum. Uzun yolda da hız dışında bir sıkıntısı yok ybr'in. SAdece kamyn ve tır sollayabiliyosunuz.
Bakalım rügarın üstüne birde yağmura yakalanmayız umarım.
-
Konu güncel kalsın çok faydalı bilgiler. Dün öğleden sonra boğaz köprüsünde yediğim ani rüzgarla sağ şeritten en sol şeride geçirdi beni ve yolun yamalı bohça gibi tepeli çukurlu ve kaygan asfalt olması yüzünden kontra tekniği yapayım derken ön tekerlek altımdan kayacak gibi oluyordu . Aman diyeyim lütfen dikkat! Kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
Bir motorcunun karsilasacagi en korkutucu doga olaylarindan biridir. Hele bide motorunuz hafifse yusuf ettirir
-
Konuya güncel gelsin malum serin havalar başladı.
Antalyada 8 9 km git gel 20 km yol yapıyorum bazen giderken değilde dönüşte şeriti ortalamak zorunda kalıyorum ilk sayfada yazanları zaten uyguluyormuşum onu anladım ama 125 kg motor 70 de ben yine hafif kalıyoruz.
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ...
Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
-
15 Temmuz 2015, 19:25
#28
GÜNCEL bilgi tazeleme 😊 otoyolda rüzgar bazen tedirgin edici seviyede oluyor
-
15 Temmuz 2015, 20:31
#29
ectuna adlı üyeden alıntı
Allah kolaylık versin. Rüzgarlı havalarda YBR ile köprüden geçerken zorlanırdım
Dün gene "eh işte" şiddetinde rüzgarlı idi. Önümde bir YBR gidiyordu. Bayağı tokatlıyordu motoru. Adam zorlanıyor gözüküyordü. Dışardan öyle gözüktüğünü bilseydim pek kalkışmazdım. Benim motor şimdi biraz daha ağır. Çok zorlanmadan geçtim.
Motordan motora bu kadar farkettiğini bilmiyordum.
(belki adam direksiyonu çok kasıyordu ondan da olabilir tabii, bilemem. Gerçi omuzları ve kolları gergin gözükmüyordu)
50 km üzerindeki rüzgarlarda bile geçtim köprüden önceleri 30-35 km beni korkutuyordu ama artık çok takmıyorum doğrusu 1 dizlerinle depoyu sıkıca kavra, 2 gidonu ve kollarını çok kasma, düşük viteste ama yüksek devirde sür yapabiliyorsan rüzgarın estiği tarafında bir yüksek araç olmasına dikkat et sinyalleri yak ki az da olsa sorun olduğunu anlasın arkadan gelenler...
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
-
15 Temmuz 2015, 21:26
#30
Elinize sağlık çok güzel bir paylaşım.
-
15 Temmuz 2015, 22:24
#31
çok faydalı bir bilgi emeginize saglık konu açılmışken sormak istedim
Kullandıgım vespa da uzun tur camı vardı ,ilk iki ay bu camla beraber kullandım motor inanılmaz savuruyordu ve her an düşecekmişim gibi geliyordu bende bu olayı acemiliğimden dolayı olduğunu düşünüp zamanla alışırım diyordum ama bir türlü alışamadım camı çıkardım 150 cc lik motor sanki 250cc gibi oldu savrulma olayı bitti ama bu seferde rüzgarsız havada bile inanılmaz rüzgar varmış gibi hissetmeye başladım .size sorum şu olacak bu cam motorla beraber satıldığına göre bir amacı bir mevsimi yada bir faydası elbet vardır ama ben pek faydalanamadım bu cam kullanılmalı mı kullanılacaksa hangi dönemlerde takılmalı.
-
18 Temmuz 2015, 02:56
#32
Dümdüz ve tenha duble yolda sırf rüzgardan dolayı 70-80'lerden 40-50 km/h'lara indiğimi biliyorum; Nazilli çıkışı - Denizli yönü... Ne rüzgar ama ... Dalga dalga ! ... Sanki yandan biri geçerken dokunduruyor da tökezletiyor gibi ...
Hızı düşürünce de çözümlenmiş olmuyor; 40'larda tıngır mıngır gidiyor olmuyorsun; mücadele devam ediyor... ve bu, rüzgar, fena yoruyor!
En iyi çözüm; planlanandan önce kenara çekip mola verip bir kahve yudumlamak... Rüzgarın öfkesi geçmemişse de en azından dinlenmiş oluyorsunuz...
Uzun yolculuklarda, yani şehrin engebeleri bitip de yolun her iki tarafında da geniş düzlüklerin olduğu ve rüzgarların dörtnala uzaklardan gelip uzaklara estiği çevre yollarında mutlaka dikkate alınması gereken bir konu rüzgarlar...
-
18 Temmuz 2015, 03:11
#33
Bana buyuk ekte olmus oldu hic uzun yol yapmadim sehir ici ruzgar konusunda tek yaptigim devirli kullanmak ve motoru ruzgara dogru agirligini vermekti cok hafif
Buyuk araclarin yanindan gecerken dizlerimle motoru sıkıyordum ve gidonu daha saglam tutuyordum bu püf noktalar icin tesekkurler
-
18 Temmuz 2015, 07:48
#34
Birkac sene once bir seyahatimde yanlardan vuran siddetli ruzgara maruz kalmistim.Ruzgar okadar siddetliydiki 130kg motora ve uzerinde 80 kg beni vurdugu an yan seride atiyordu bircok kez.Uzerine yagmurda atistiriyordu.
Saat geceydi ve ormanlik alandi o yuzden durmadan devam ettim..Soyleyebilecegim tek sey gercekten cok zorlu bir tecrube idi.Boyle bir durumda surus teknigini bilmek,oturakli agir bir motorla yolda olmak ve her zaman onemli olan lastikler bayati onem tasir.
Faydali bilgi icin konuyu acan arkadasa tesekkur ediyorum...
-
Önümüz kış, kesinlikle güncel kalması gereken bir konu bu okumakta fayda var.
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
-
biz motora rüzgar yemek için bin miyormuyuz , Rüzgarı olmasa arabayla yoluma devam ederdim
-
satoyama adlı üyeden alıntı
güzel konu..
hayatımda 1 kez rüzgara habersiz yakalandım
o zamanlar kymco cub um vardı. gece tam çapa mevki, millet caddesinde yavaş yavaş giderken hiç rüzgar yoktu. bir anda sağ ara sokaktan sanki bir dev basınçla rüzgar eski. motorun iğrenç aerodinamiği eklenince bildiğinin 40la giderken havalanıyor, yere kapanıyordum ucuz yırttım..
Ayni yerde ayni olayi yasadim, bir daha millet caddesinden gecmemeye calistim, vakif gurebayi kullndim genelde
-
ne kadar zaman oldu bilmiyorum siteye girmeyeli başka bir amaçla girmiştim bugün (motorum çalındı) gelen bir beğeni nedeniyle bu metni gördüm. Eklemekte fayda var rüzgar öyle birşey ki çok kısa aralıklarda şiddeti ve etkisi farklı olabiliyor son 1-2 ayda ( motorum çalınmadan önce) atlattığım iki tehlike oldu birisi Esenyurt Doğan Araslı bulvarı üzerinde dümdüz bir yol burası şehrin genelinde hava rüzgarlı ama risk oluşturacak seviyede değildi burası da adından anılacağı üzere Esen bir yurt o yüzden biraz daha şiddetli Esenyurt Belediyesine Avcılar istikametinden gelmeden 500 metre öncesinden rüzgar şiddetini inanılmaz artırdı sanki biri omzunuzdan sizi ittiriyor gibi neredeyse normal yerlerin 2-3 katı gibi bir de yeni yapılan o devasa blokların aralarından esen rüzgar patlamaları gerçekten işi oldukça zorlaştırdı... köprüde bile yapmadığım şeyi yapıp durup biraz beklemek zorunda olduğum ve hatta 1 viteste devam etmek zorunda kaldığım anlar olsu (lodos en kötüsü galiba şerefsiz lodos hayın lodos kappe lodos) ikinci olay köprüde başıma geldi yine rüzgarın olduğu ama normal yolda şiddetinin çok da etkili olmadığı bir cumartesi günü 70-80 km hızla 1. köprüye yaklaştım yol tertemiz ve trafik yok hız kesmeden köprüye orta şeritten bir girdim ki aman Allah resmen cehennemin ortasındayım rüzgar öyle bir hırpalıyor ki dayak yemiş gibiyim ölüm korkusunu hiç bu kadar hissettiğimi hatırlamıyorum normalde köprüye sağ şeritte sakin bir şekilde girerim orta şeritten sağa geçemiyorum, yavaşlamak istiyorum beceremiyorum bildiğim bütün duaları ettim kelime-i şehadet getirdim bağıra bağıra sesim soluğum kesildi neyse ki sonuna kadar motoru devirmeden çıkabildim... ofise geldiğimde kollarım bacaklarım belim kısacası bütün kaslarım ağrıyordu sanki 1 saat bir ayıyla güreşmişim gibi...
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
-
Konunun tekrar güncel hale getirilmesi çok iyi olmuş.
Son derece faydalı bilgiler var, sıkılmadan okuyalım arkadaşlar.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)