Motosiklette fırlatma koltuğu
Reklamlar
-
30 Ağustos 2010, 21:09
#1
Biraz Uzun olacak şimdiden söylemesi…..
Bu konuyu açmadan önce çok düşündüm, kimiler gülüp geçecek, kimileri gerizekalı olduğumu düşünecek, kimileri de belki olabilir diyecek. Kim bilir belki de ben düşünmüştüm bunu diyen olacak.
Sene 2007 motosikletle daha 1-2 yıllık geçmişim var, birgün motosiklet kazalarına dair videoları izlerken aklıma neden motosiklette fırlatma koltuğu yok diye düşündüm.
Sonra kendi kendime ‘’saçmalama’’ dedim adam havaya fırlayıp ta düşerken mi ölsün veya arkadan gelip araba çarpıpta mı ölsün diye düşünmüştüm.
Ancak böyle bi konu 07.05.2008 de forumumuzda konuşulmuş : ve daha önce de düşünülmüş
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...asil-olur.html
Ama hep aklımın ucunda kaldı bu olay.
Ve büyük gün.
Bir gün call center da çalışırken WAS GUCKST DU ? isimli program yapan Kaya Yanar’ın videolarını izliyordum, BMW’de yan koltukta oturan POLIZEI arkadaşı tek tuşla 4-5 metre havaya fırlatmıştı.
İşte Linki Videonun :
http://www.youtube.com/watch?v=pK9gFGC15ps
bu linkten göremeyenler WAS GUCKST DU Polizist Hakan cabrio yazarak izleyebilirler.
Bu videodan sonra demek ki olabiliyormuş dedim.
O zamandan bu yana tekrar bugün videoları karıştırırken gördüm, tekrar beynimde yer etti.
Bu koltuğun motosikletlere yapılabilmesi hakkında ben APAÇİLER hariç herkesle tartışmak istiyorum.
Yapılabilir mi diye ?
Bu koltuğun kullanım amacı kazanın kesin gerçekleşeceğinden emin olunan yerlerde,
Motosiklet hakimiyeti kaybedilen ıslak zeminlerde, ( Rahmetli Murat abimizin olayı gibi )
Yani motor yan yatmadğı zamanlarda. Gerçi motosiklet ile bariyerlere sürüklenirken de bizi 3-4 metre sola veya fırlatarak bariyerlerden kurtarma açısından da kullanılabilir mi?
Deneyimli usta motosikletçilerle bu konuyu konuşmak istiyorum.
Yapılamazsa neden?
Asla kesin çözüm değil onun farkındayım.
Ben bu sistemin yapılma konusundan anlamam, ancak 70-80 kg bi insanı yerden 3-4 metre fırlatacak yayların motorun altına sıkıştırılması ile ve tek düğme ile bu yayların serbest bırakılması ile dediğim olay gerçekleşir mi?
Saatte 200 km hızla giderken ve önümüze hiç beklemediğimiz bi anda çıkan engeller vb şeyler, yol kenarındaki sulamada kaybettiğimiz dengede 200 km hızla giderken çarpmak mı sürüklenmek mi yoksa, bu koltuk sayesinde havaya fırlayarak ve rüzgarın verdiği güç ile geriye veya belli açılarla sağa sola yükselmek mi daha mantıklıdır ?
Düşüşte tabi ki paraşüt gibi bi seçenek olamaz.3-4 metre yükseklite açılan paraşüt ancak biz düşene kadar yeni açılıyo olur BENCE.
Ama bazı montlar geliştirildi boyun kısmından hava yastıklı, bunun sırt ve kalça tarafı veya herhangi bir tarafı hava yastıklısı geliştirilebilir mi?
Bu çalışmayı yapmak gibi bir amacım yok, ama sitede belki denemek isteyen olabilir. BELKİ!
Sadece medeni çerçeveler içinde tartışmak istiyorum.
Ama tabi ki trafikte kullanımında arabaların altına fırlamak gibi bi olay da söz konusu , kullanım yerleri dikkatli olunmalı.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
Reklamlar
-
30 Ağustos 2010, 21:13
#2
-
30 Ağustos 2010, 21:15
#3
Murat abinin olayındaki gibi bi denge kaybı olayında motosiklet düz pozisyonda ve savrulur posziyonda olduğunu farzediyorum.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
30 Ağustos 2010, 21:21
#4
yayla degilde koltuk altına yerlestirilebilen kücük bi pistonun ateşlenmesiyle mümkün olacagını düşünüyorum.
whatever doesn't kill me, makes me stronger.
-
30 Ağustos 2010, 21:22
#5
Judgee adlı üyeden alıntı
yayla degilde koltuk altına yerlestirilebilen kücük bi pistonun ateşlenmesiyle mümkün olacagını düşünüyorum.
Hocam sistem ve teknik konusunda yetersiz olduğum için kafam o kadar basıyo o konuda
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
30 Ağustos 2010, 21:28
#6
-
30 Ağustos 2010, 21:34
#7
Ana msjı okumadım gerçi ama artçı fırlatma koltuğu olabilir mesela
-
30 Ağustos 2010, 21:37
#8
GKN adlı üyeden alıntı
Ana msjı okumadım gerçi ama artçı fırlatma koltuğu olabilir mesela
belli konuyu okumadığın benimde yazacağım iki satır var da kafadan engellenmişiz
GT250rAlanya adlı üyeden alıntı
APAÇİLER hariç herkesle tartışmak istiyorum.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
30 Ağustos 2010, 21:40
#9
coq adlı üyeden alıntı
Dogada hoplayip ziplamayi seven endurocu tayfasi için tehlikeli olabilir.
Nereye inecegin belli degil çünkü..
Kaskimizi ve korumalarimizi takalim...
ilkay abi
nerden buldun bunu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:38 ----------
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
belli konuyu okumadığın
benimde yazacağım iki satır var da kafadan engellenmişiz
fatih abi sana apaçi diyen kim abi ya,lafımın nereye gittiğini sende biliyosun.
sen örnek motosikletlilerden birisin abi
yapma lütfen
yap yorumunu
tartışıyoruz.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
30 Ağustos 2010, 21:45
#10
Ucaklarda bu ise yariyor cunku ariza aninda irtifa kaybediyorlar sonucta bir nebze zaman var ayrica ucagin sagi solu her yeri bagimsiz bos hava ile cevrili. Direk yok, trafik isigi yok.
Motorda boyle bir an yok her sey saniyeler icinde oluyor. Yatarken panik dugmesine bastigin anda kendini soldaki viyadukten 20mt asagi dogru suzulurken de bulabilirsin. Tunelde olabilecekleri soylemiyorum bile.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
30 Ağustos 2010, 21:47
#11
coq adlı üyeden alıntı
Dogada hoplayip ziplamayi seven endurocu tayfasi için tehlikeli olabilir.
Nereye inecegin belli degil çünkü..
Kaskimizi ve korumalarimizi takalim...
ahah foto 10 numara :D
'4' TEKER BEDENİMİ, '2' TEKER RUHUMU TAŞIR !
-
30 Ağustos 2010, 21:50
#12
Yapılabilir:Örneğin araba sürerken araba aniden patinaja aldımı nasıl otomatik kilitler engelliyor(bazı arabalarda öyle bildigim kadarıyla) Motordada gidon tankı tokatlamaya başladığında veya sert frenlerde teker 2-3 merte kaydığında olabilir.
Yapılamaz:Sisteme güvenemezsiniz düğmeli olsa düğmeye konsantre olursunuz veya yanlışlıkla basılabilir.
Kaza sonrası motorun altında kaldınız diyelim o anda sistematik bi arızayla koltuk fırladı. Suratınız dağılabilir belki daha da kötüsü olur.
Ve birçok neden var olmaması için .Olursada uzun uzun düşünülmesi gerek bence .Yoksa bide onun haberlerini almaya başlarız
-
30 Ağustos 2010, 21:53
#13
aslında ilginç bir düşünce fakat kaçımız o paraşüt denen şeyi kullanmayı biliyoruz rüzgarla sürüklenip elektirk tellerinde kızartma olmayalım sonra yada tam üst geçitin altından geçerken kaza anında açılıp üst geçite altan çakılmayalım şakası bir yana güzel düşünce tebrik ederim.
Tekeriniz Taş Kaskınız Asfalt Görmesin Dostlar.
-
30 Ağustos 2010, 21:53
#14
ilk düşündüğümüzde mantıklı geliyor ama türkiye yolları ve şartları göz önüne alındığında trafikle bu fırlatma olayı gerçekleştirildiğinde 3-4 metre fırlatsa elektrik tellerine çarpar adam :D veya trafik ışık direğine bu da işkence çekerek ölmek gibi birşey oluyor , dağda bağda olsan neyse ama trafikte özellikle türkiye şartlarında zor gibi görünüyor ama denemek lazım
-
30 Ağustos 2010, 21:54
#15
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
30 Ağustos 2010, 21:57
#16
bütün olumlu ve olumsuz yönlerini toplayıp bi plan yapıcam, belki yapabilecek birini bulurum ve maketlerle deneme imkanımız da olur. Ama üstüne düşmeyi planlıyorum bu konunun
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
30 Ağustos 2010, 21:58
#17
Hava yastıklı mont yada anında etrafınızı saracak bir balon daha koruyucu olabilir...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
30 Ağustos 2010, 21:59
#18
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
30 Ağustos 2010, 21:59
#19
bence kaza anında motordan fırlamak yerine ne biliyim motorun yanından çubuklar felan çıksında da motor devrilmesin :-) mantıklı
-
30 Ağustos 2010, 22:00
#20
draggy adlı üyeden alıntı
Hava yastıklı mont yada anında etrafınızı saracak bir balon daha koruyucu olabilir...
evet, şimdi birleştirelim.
havaya fırlayacaksın ve kocaman hava yastıkları diri vicudunu saracak.
o zaman biraz olabilir.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)