Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Motosiklette fırlatma koltuğu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    arkadaşlar onu bunu bilmem bence imkansız değil yapılır...ha benım dedıgım gıbı degılde belkı baska bı şekıl yapılır ama yınede yapılabılır oldugu düşüncesindeyim..
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Bende daha önce düşünülmüş hatta yapılmıştırda bizim haberimiz yoktur düşüncesindeyim

  3. #63
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı oktay299 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlattıklarınız çok doğru ama bi de şöyle bi durum var...yine tır çarptığını sayarsak(bende taktım tıra haa) kumaşla aldığımız darbeyle üzerimizde çelik varken aldığımız darbe bir olmaz herhalde..


    Simdi olayin teknik açiklamasi benim boyumu asar ama bildigim kadariyla bir noktayi açiklamaya çalisayim.

    Bir çarpma aninda size zarar verecek olan darbenin degeri 300G olsun.
    Yani çarpma siddeti 300G ve uzerinde olursa, size zarar verir.

    Simdi demirden yapilmis bir kask 1000G ye kadar olan siddete dayaniyor.
    Kumastan yapilmis bir kask ise, sadece 400G siddete dayanabiliyor.

    Yani demir daha dayanikli.
    Fakat senin bas belan olan tirci sadece demire veya kumasa çarpmiyor.
    Onlarin içinde biz variz.

    Ne demistik biz 300G siddete dayanabiliyoruz.

    Simdi asil soru su.
    1000G siddete dayanan demir ve 400G siddete dayanan kumas bu siddeti bize nasil yansitiyor?

    Diyelim ki bir araç size 800G siddetinde çarpti.
    Eger demir 800G siddetin yarisini emiyorsa,ve bize yansittigi siddet miktari 400G olursa ne olur?
    Cevap veriyorum ambulansla ugrasilmaz,-ki zaten canlari isterse geliyorlar-direkt cenaze arabasi çagirilir.

    Kumas 400G siddete dayaniyor ve bu siddetin tamamini emiyor.
    Yani bize bisey yansitmiyor.
    (olacak sey degil)

    bu durumda aldigimiz darbenin siddeti bize 400G olarak yansir.
    Yani demirle ayni...

    Yani isin özü, koruma malzemesinin darbeyi ne kadar emip, ne kadarini bize aktardigi ile ilgilidir.


    Bu gün kullandiginiz kasklarin, demirden yapilmamasinin sebebi, hafiflik ya da maliyet kaygisi degil, darbeyi demirden daha az yansitabilen maddeler bulunmasindan dolayidir.

    Bazi maddeler, darbeyi esneyip, bükülerek emer.
    Bazilari kirilarak emer.

    Mesele darbenin vucuda hangi siddetle aktarildigidir.


    Not Mesajı: bu metindeki kisi ve kuruluslar, kullanilan meteryaller, ve verilen rakamlar, tamamen hayal urunudur. Yazim sirasinda hiç bir canliya zarar verilmemistir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #64

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    tamam işte benim anlatmak istediğim olayda bu..ben illa demir olsun demiyorum hangisi darbeyi en aza indiriyosa ondan olsun...bu arada vaktinizi ayırıp bana yorum yazdıgınız içinde ayrıca TEŞEKKÜRLER
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  5. #65
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Sanırım 2 sayfayı aynı şeyleri yazarak geçirdik sonunda durabildik (sanırım)

    Gece gece iyi kaynak oldu
    Elleriniz dert görmesin

  6. #66
    mamt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    Şehir
    İST-çapa
    Motosikleti
    KAWASAKİ ER-5
    beyler bence ne yapılırsa yapılsın gereksiz ağırlık yapıcağı için çoğu kişi tercih etmiycek adamlar kaskı bile zarzor takıyor ama hava yastığı tarzında motoru ve sürücüyü kaplıyıp derbeyi emicek kol bacak gibi vucudun kolay zarar göricegi bölgelere basınç uygulayarak savrumasını önlese süper oludu tıra karşı koyamasada %60 korur bu sistem tabi yapılırsa gene mühendis ağbilrimizin sanat eseri oluştuması gerekir gibi ama yapılırsa süper olur

  7. #67

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    daha öncede söyledim yine söylüyorum bence imkansız değil.günümüz teknolojisi o kadar ilerledi ki neredeyse imkansız diye bişey kalmayacak.örneğin japonlar dağları yıkıp o toprağıda denize koyup havaalanı yaptılar.bundan 50-60 yıl önce bi insana bunun yapılacağını söyleseydiler inandırabilirler miydi....
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  8. #68
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu arada;
    size yeni bir fikirmis gibi gorunuyor ama bu konuda bir çok çalisma var.
    Ornegin hava yastikli ceket ya da tulum kullanilmaya bile baslandi.



    Mevzunun nasil çalistigina dair video.

    Tiklayayim, seyredeyim..

    Bide soyle bisey buldum.

    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #69

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada;
    size yeni bir fikirmis gibi gorunuyor ama bu konuda bir çok çalisma var.
    Ornegin hava yastikli ceket ya da tulum kullanilmaya bile baslandi.



    Mevzunun nasil çalistigina dair video.

    Tiklayayim, seyredeyim..

    Bide soyle bisey buldum.

    ama bunlar sanırsam sadece yere düşüp sürüklenmelerde faydalı oluyor.benim düşüncem her durumda bizi koruması(sürüklenme-çarpma-düşme-tır altında kalma)
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  10. #70
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Kaza yaptıktan sonra otobanın ortasına yatmazsanız tır falan çiğnemez..
    Ve paylaşımlara bakılırsa denecek tek birşey kalıyor "daha ne olsun" .

    Bunlar kullanılmasını bilene bence tam koruma sağlar. Biyere çarpmadan 5-10 metre önce motoru yatırabilirsin mesela. Buda korumalarının sana faydasını sağlar.


    http://www.youtube.com/watch?v=Lc1Tx...ayer_embedded#!

  11. #71

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaza yaptıktan sonra otobanın ortasına yatmazsanız tır falan çiğnemez..
    Ve paylaşımlara bakılırsa denecek tek birşey kalıyor "daha ne olsun" .

    Bunlar kullanılmasını bilene bence tam koruma sağlar. Biyere çarpmadan 5-10 metre önce motoru yatırabilirsin mesela. Buda korumalarının sana faydasını sağlar.
    motoru yatırdağında sürüklenirken tır altında kalırsan nolcak
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  12. #72
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Alıntı oktay299 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yatırdağında sürüklenirken tır altında kalırsan nolcak
    hehe Ozaman TIRafiğe kapalı alanda sürceksin

  13. #73

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hehe Ozaman TIRafiğe kapalı alanda sürceksin
    böyle bişi olmayacağına göre..hadi benim projeye devam edelim
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  14. #74
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Alıntı oktay299 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle bişi olmayacağına göre..hadi benim projeye devam edelim
    Sanırım birkaç gün bu koltukta aç susuz duramam
    Ya acil durumda yanlardan tekerler düşse dengede tutsa o sırada havaya fırlasak

  15. #75

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım birkaç gün bu koltukta aç susuz duramam
    Ya acil durumda yanlardan tekerler düşse dengede tutsa o sırada havaya fırlasak
    o kadar vakit olacağını sanmıyorum hocam...gel işte inat etme yapalım benim projeyi
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  16. #76
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Alıntı oktay299 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar vakit olacağını sanmıyorum hocam...gel işte inat etme yapalım benim projeyi
    2 strafor arasına beton atıp halatlarla önden arkadan belimize dolasak

  17. #77

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 strafor arasına beton atıp halatlarla önden arkadan belimize dolasak
    o zaman birer tulum alıp içine beton dolduralım..kesin çözüm
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  18. #78
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Alıntı oktay299 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman birer tulum alıp içine beton dolduralım..kesin çözüm
    Sus sus çalacaklar fikirlerimizi

  19. #79

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    ANKARA
    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sus sus çalacaklar fikirlerimizi
    gece gece iyi kaynattık ha sağolasın
    Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.

  20. #80
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Alıntı oktay299 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gece gece iyi kaynattık ha sağolasın
    Valla iyi geldi Sende sağolasn


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)