arkadaşlar onu bunu bilmem bence imkansız değil yapılır...ha benım dedıgım gıbı degılde belkı baska bı şekıl yapılır ama yınede yapılabılır oldugu düşüncesindeyim..
arkadaşlar onu bunu bilmem bence imkansız değil yapılır...ha benım dedıgım gıbı degılde belkı baska bı şekıl yapılır ama yınede yapılabılır oldugu düşüncesindeyim..
Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.
Bende daha önce düşünülmüş hatta yapılmıştırda bizim haberimiz yoktur düşüncesindeyim
Simdi olayin teknik açiklamasi benim boyumu asar ama bildigim kadariyla bir noktayi açiklamaya çalisayim.
Bir çarpma aninda size zarar verecek olan darbenin degeri 300G olsun.
Yani çarpma siddeti 300G ve uzerinde olursa, size zarar verir.
Simdi demirden yapilmis bir kask 1000G ye kadar olan siddete dayaniyor.
Kumastan yapilmis bir kask ise, sadece 400G siddete dayanabiliyor.
Yani demir daha dayanikli.
Fakat senin bas belan olan tirci sadece demire veya kumasa çarpmiyor.
Onlarin içinde biz variz.
Ne demistik biz 300G siddete dayanabiliyoruz.
Simdi asil soru su.
1000G siddete dayanan demir ve 400G siddete dayanan kumas bu siddeti bize nasil yansitiyor?
Diyelim ki bir araç size 800G siddetinde çarpti.
Eger demir 800G siddetin yarisini emiyorsa,ve bize yansittigi siddet miktari 400G olursa ne olur?
Cevap veriyorum ambulansla ugrasilmaz,-ki zaten canlari isterse geliyorlar-direkt cenaze arabasi çagirilir.
Kumas 400G siddete dayaniyor ve bu siddetin tamamini emiyor.
Yani bize bisey yansitmiyor.
(olacak sey degil)
bu durumda aldigimiz darbenin siddeti bize 400G olarak yansir.
Yani demirle ayni...
Yani isin özü, koruma malzemesinin darbeyi ne kadar emip, ne kadarini bize aktardigi ile ilgilidir.
Bu gün kullandiginiz kasklarin, demirden yapilmamasinin sebebi, hafiflik ya da maliyet kaygisi degil, darbeyi demirden daha az yansitabilen maddeler bulunmasindan dolayidir.
Bazi maddeler, darbeyi esneyip, bükülerek emer.
Bazilari kirilarak emer.
Mesele darbenin vucuda hangi siddetle aktarildigidir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
tamam işte benim anlatmak istediğim olayda bu..ben illa demir olsun demiyorum hangisi darbeyi en aza indiriyosa ondan olsun...bu arada vaktinizi ayırıp bana yorum yazdıgınız içinde ayrıca TEŞEKKÜRLER
Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.
Sanırım 2 sayfayı aynı şeyleri yazarak geçirdik sonunda durabildik (sanırım)
Gece gece iyi kaynak oldu
Elleriniz dert görmesin
beyler bence ne yapılırsa yapılsın gereksiz ağırlık yapıcağı için çoğu kişi tercih etmiycek adamlar kaskı bile zarzor takıyor ama hava yastığı tarzında motoru ve sürücüyü kaplıyıp derbeyi emicek kol bacak gibi vucudun kolay zarar göricegi bölgelere basınç uygulayarak savrumasını önlese süper oludu tıra karşı koyamasada %60 korur bu sistem tabi yapılırsa gene mühendis ağbilrimizin sanat eseri oluştuması gerekir gibi ama yapılırsa süper olur
daha öncede söyledim yine söylüyorum bence imkansız değil.günümüz teknolojisi o kadar ilerledi ki neredeyse imkansız diye bişey kalmayacak.örneğin japonlar dağları yıkıp o toprağıda denize koyup havaalanı yaptılar.bundan 50-60 yıl önce bi insana bunun yapılacağını söyleseydiler inandırabilirler miydi....
Bilge Kişi Gökteki Ayı Gösterir; Aptal İse Onun Parmağına Bakar.
Bu arada;
size yeni bir fikirmis gibi gorunuyor ama bu konuda bir çok çalisma var.
Ornegin hava yastikli ceket ya da tulum kullanilmaya bile baslandi.
Mevzunun nasil çalistigina dair video.
Tiklayayim, seyredeyim..
Bide soyle bisey buldum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Kaza yaptıktan sonra otobanın ortasına yatmazsanız tır falan çiğnemez..
Ve paylaşımlara bakılırsa denecek tek birşey kalıyor "daha ne olsun" .
Bunlar kullanılmasını bilene bence tam koruma sağlar. Biyere çarpmadan 5-10 metre önce motoru yatırabilirsin mesela. Buda korumalarının sana faydasını sağlar.
http://www.youtube.com/watch?v=Lc1Tx...ayer_embedded#!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)