Çini Japonu Bırakın Artık
-
29 Ağustos 2010, 17:42
#21
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
sımdı bana deselerkı mct 250alacagına gıt honda cgl 125 al deseler hıc almam daha ıyı yanı. sonucta tıpı bana gore degıl bunuda dusunmek lazım degılmı ?
tamam belki bende almam ama şöyle bişey de var şimdi önümüzde 2 seçenek var birisi sağlam bi markanın görünüş itibariyle çelimsiz bi motoru diğeride kalitesiz bi markanın güzel duran motoru şimdi bu adam elindeki parayla ikisinide alabiliyo tamam ama olay zaten aldıktan sonra başlıyo coq'unda dediği gibi sağlam olan markayı alırsa hiç yoktan işi görülecek ve morali bozulmuyacak şimdi bozuk motor sadece para kaybı değil zaman ve en önemlisi de onun getirdiği moral bozukluğu öyle bir eşyde insan motordan da soğuyabilir motorum yok ama arabada yaşadım bu olayı o yüzden biliyorum yani uzun lafın kısası bence öyle bi durumda yapılacak en tutarlı davranış biraz daha sabır şuan benim yaptığım gibi
[B]Sabırla beklenen bu günler beklendiğine değer mi bir gün gülmeyen şu baht bir gün tebessüm eder mi konuştuğumuz onca şey ve beklentiler hep hayal mi?[/B]
Reklamlar
-
29 Ağustos 2010, 18:26
#22
3 yıldır Çinli kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim ki, bu forumda yapılan en iyi davranışlardan biri, yeni motorcu olacak ve üstelik bunu kısıtlı imkanlarla yapacak arkadaşlara Çin mallarının tavsiye edilmemesidir.
İlk anda çoğu arkadaşımızın aklına gelen "parası olmayan Çinli alır" ifadesini ben "parası olan Çinli alır" diye değiştirmek istiyorum ve bu fikrimin doğruluğunda da ısrarcıyım.
3 yılda yaptığım masrafları keşke liste halinde bir kenarda tutsaydım ve sizlere burada sunsaydım.
Bu motoru hakkındaki yorumları bildiğim halde aldım. Üstüne bir oturdum ve oturuş pozisyonu, gidon açıklığı vs ilk anda diğer modellere kıyasla çok hoşuma gitti. Firmanın camekanında kendimi görünce de tam vurulduğum an oldu ve ne olursa olsun arkadaş diyerek bunu aldım.
Titreşimi çoğu arkadaşın abarttığı gibi asla değil ve öyle elleri uyuşturacak, ayakları bilmem ne yapacak derecede titreşimin de hiç bir Çinlide olacağını sanmıyorum. Asla yolda kalmadım ama bu motorun değil neredeyse tamamen benim marifetim sayesinde oldu. Bu marifet nedir? Asla limitlerini zorlamamak, hor kullanmamak ve sık sık para harcamak.
Ben bu modele vuruldum, bunu adam gibi kullanır ve hiç acımadan sık sık masraf ederim diyorsanız bu Çinli motorları alın. Çünkü unutmayın ki bu motorlar parası olmayan için değil, parası olan içindir. Aynı Japon motosikletler için söylendiği gibi yani.
-
29 Ağustos 2010, 18:47
#23
Levsy adlı üyeden alıntı
3 yıldır Çinli kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim ki, bu forumda yapılan en iyi davranışlardan biri, yeni motorcu olacak ve üstelik bunu kısıtlı imkanlarla yapacak arkadaşlara Çin mallarının tavsiye edilmemesidir.
İlk anda çoğu arkadaşımızın aklına gelen "parası olmayan Çinli alır" ifadesini ben "parası olan Çinli alır" diye değiştirmek istiyorum ve bu fikrimin doğruluğunda da ısrarcıyım.
3 yılda yaptığım masrafları keşke liste halinde bir kenarda tutsaydım ve sizlere burada sunsaydım.
Bu motoru hakkındaki yorumları bildiğim halde aldım. Üstüne bir oturdum ve oturuş pozisyonu, gidon açıklığı vs ilk anda diğer modellere kıyasla çok hoşuma gitti. Firmanın camekanında kendimi görünce de tam vurulduğum an oldu ve ne olursa olsun arkadaş diyerek bunu aldım.
Titreşimi çoğu arkadaşın abarttığı gibi asla değil ve öyle elleri uyuşturacak, ayakları bilmem ne yapacak derecede titreşimin de hiç bir Çinlide olacağını sanmıyorum. Asla yolda kalmadım ama bu motorun değil neredeyse tamamen benim marifetim sayesinde oldu. Bu marifet nedir? Asla limitlerini zorlamamak, hor kullanmamak ve sık sık para harcamak.
Ben bu modele vuruldum, bunu adam gibi kullanır ve hiç acımadan sık sık masraf ederim diyorsanız bu Çinli motorları alın. Çünkü unutmayın ki bu motorlar parası olmayan için değil, parası olan içindir. Aynı Japon motosikletler için söylendiği gibi yani.
-
29 Ağustos 2010, 18:50
#24
Bknz::. Çinli Alıcak Kadar Zengin Değilim.
-
29 Ağustos 2010, 19:00
#25
Parayı Japon motosikletleri alırken peşin olarak belli bir miktarda, Çinli malları aldıktan sonra "taksitle" belirsiz miktarlarda ödersiniz
-
29 Ağustos 2010, 19:04
#26
Levsy adlı üyeden alıntı
Parayı Japon motosikletleri alırken peşin olarak belli bir miktarda, Çinli malları aldıktan sonra "taksitle" belirsiz miktarlarda ödersiniz
işte ztn peşinatımız oLsa bizde bir japon aLırdık =)
-
29 Ağustos 2010, 19:27
#27
Gültekin adlı arkadaşımız bir topikde şöyle diyor bence haklı da...
"çin düşmanı arkadaşlar inansın azıcık. eleştirirken insaflı olsunlar biraz...
motora yeni başlayacak arkadaşlar var, bütçesi kısıtlı olan insanlar var, motor soruyorlar ne alalım diye, millet ağız birliği yapmışçasına "aman çin malı alma" diyorlar.
adam acemi. illaki düşe kalka, debriyajı sıyırta sıyırta öğrenecek.
çoğumuzun zaten bütçesi kısıtlı.
soruyor; ne alayım?
cevap; aman çin malı alma... başlangıç için, ybr, cbf al.
tamam da, yolun başındaki bu insanlar, 3500-4000 ytl verip, ybr-cbf alıp onu mu parçalasınlar?
bir yıldan beri mondial KT 125 motorumu satmaya çalışıyorum.
milletin çin düşmanlığı yüzünden, adı çıkmış dokuza, inmiyor sekize. halbuki, fiyatına göre canavar gibi motor. yapandan, getirenden, bize sunandan ALLAH razı olsun.
bakın yukarıda eleman yazmış. mondialim var kullanamıyorum
mondialin hangi modelini kullanamıyorsun? cevap yok. ne sıkıntısı var? cevap yok...
ben kullanıyorum. hem de çatır çatır. her işimi görüyorum. sen neden kullanamıyorsun?
Ümmet abi mondial mt 125 ile, 70 bin km. yol yaptı. 10 kez yurt turu attı. o nasıl kullandı?
15-20 bin kullanan diğer arkadaşlar nasıl kullanmışlar?
yağını-gazını koyup, sağını-solunu sıktıktan, ve köküne kadar bağırtıp, hayabusa performansı beklemedikten sonra, arslanlar gibi kullanabileceğin, ucuz yollu, hayatını renklendirecek, ihtiyacını görecek, seni diğerlerinden farklı kılacak güzelim bir motoru neden alma diyorsunuz?
eksikleri yok mu? var tabiiki. çocuğun gibi ihtimam göstereceksin. saldım çayıra, mevlam kayıra yapmayacaksın. (aslında tüm motorlar için geçerlidir)
ilk etapta, 4000 liralık motoru parçalayacağına, al, 1500 liralık motoru parçala...
motora ve trafiğe hakim olmaya başladığın zaman, yarı fiyatına sat, git gönlündeki motoru al.
neyse... coştuk yine..."
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:23 ----------
Şunuda ekleyeyim yakın bir zamanda alıcam bi çinli bakımlarını hiç aksatmıcam ama her yola vurucam onu.Her gittiğim yerden de fotolarını videolarını eklicem. Bakalım ne zaman parçalancak çok merak ediyorum. Tecrübe etmekte fayda var..
Asla pes etme !
-
29 Ağustos 2010, 19:34
#28
arkadaşlar biz öyle hazırcı bir milletiz ki Çin malı seviyesinde bir motosiklet bile üretemeyiz ama çamur atmayı da çok severiz.
Bu şekildeki yaşam tarzına parazitlik diyoruz bilindiği gibi.Arkadaşlar önemli bir tespitte bulundum Çin ve Hindistan malı araçların hepsi üzerinde karalama kampanyası yapılıyor.Çok ciddiyim.
Aslında olaylara yukardan bakabilsek ne kadar aciz bir durumda olduğumuzu görebiliriz.Hep hazırcıyız,hep yiyiciyiz elin Çinlisi ucuza bir motor yaptı diye,Hintlisi ucuza Tata yaptı diye karalama kampanyasını hemen başlatıyoruz.
Bir de bazı arkadaşlar yazmış Çinlileri zengin ettiniz diye..
Ben zengin edebildiysem ne mutlu bana.Büyüklerimizin 20-30 yıl önce mobiletlerle uğraştığı zamanları ve jawa-honda piyasasını bir hatırlayın bakalım üst tabakadan başka bir kesimin o motosikletleri alma imkanı varmıydı?Honda ve Yamaha bugün de aynı kafadalar.Türkiye piyasası çok yüksek fiyatlarda...
Ben kendi adıma Çinlilere bir kez daha teşekkür ediyorum onlar olmasa şu an motosiklet üzerinde olamazdım.Ayrıca çinli motosiklet kullanıcılarına sitem edip çinli motorları karalamayın.
Bu ülkenin ehliyet sistemini bilmeyen varsa detaylarıyla anlatalım. Sözün özü parası olan gitsin Hondasını alsın Çinlilere çamur atmasın.
-
29 Ağustos 2010, 19:39
#29
-
29 Ağustos 2010, 19:45
#30
bugüne kadar kullandığım motorlarla hiç yolda kalmadım sağlammışlar demekki yolda kalmakda istemem sırf bu yüzden çin malı almam zaten bir motor beni yolda bırakırsa o motorla ne hız yaparım nede birdaha yola çıkarım satar kurulurum güvenliğim benim için daha önemli paramdan
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
29 Ağustos 2010, 20:43
#31
arkadaşlar bozukmuş fln farketmez parası olan bunu alıcak yapcak bişi yok
Her Zaman Kötüyü Söyle. O Zaman Kahin Olma Şansın Artar.
-
29 Ağustos 2010, 20:47
#32
zaten su ybr alın dienler özellikjle beni çileden çıkardı ybr saglam zart zurt deyip durdular ybr topiğini takip ediyorum en son gördüğüm iki arıza motorlarındaki sorundan bahsetmiş bi kişi cevap yazmamıs 1 kişi bile cevap yazamamıs ve adam diyorki hangi servise götürdüysem çözemedi dio e hadi inanmıyorsanız girin ybr 125 topiğine
çin japon tartışması uzarda gider ....
nedenmi çin alıyorum : ucuz , yedek parça istemediğin kadar , yakıt düşük , yedek parça fiyatları inanmıcan kadar ucuz en basitinden 2005 orjinal JAPON krank 450 tl çin ne kadar 50 TL , max 30.000 km saglıklı gider ( iyi kullanımda ybr 100.000 kmde gider) bu tezide çüretelim hep beraber
ybr=4.500 tl uag = 1.600 tl
ybr=100.000 uag= 30.000 en kötü ihtimal
ybr = 1 tane uag= 3 tane istersen farkı model hemde yeni gıcır gıcır
ybr =ortalama 100km uag=ortalama 120km
ekonomik durumu düşünürsek 5 sene öncesine kadar 10 kişiden birinde motor vardı şimdi ise 10 kişiden 5 inde motor var hatta ekonomik durumu bozulup iyi ve yüksek fiyattaki motorunu satım gidip çin motoru alanlarda var.
sizede benden tavsiye alıcanız markalar
HONDA SUZUKİ KAWASAKİ AGUSTA KTM APRİLİA BMW DUCATİ
ucuz olsun dersen kalite istemez isen MONDİAL
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
29 Ağustos 2010, 20:56
#33
Çıkın sokağa bir bakın.
5 motosikletten 3 ü çin modeli, 1 i ybr, 1 i de diğer modeller...
Yani bu çinlilerin hepsi mi kötü arkadaş, hiç mi memnun olan yok?
Madem bu motorlar o kadar kötüde, insan gibi kullananlar mı diyim artık, nasıl tertemiz kullanıpta kilometrelerce yol gidiyor.
Valla bilmiyorum ama sanırım babasının parasıyla yada yardımıyla, japonunu alan çekilmiş köşeye, oturduğu yerden ahkam kesiyor.
Bizim bütçemiz bu kadar kardeşim, ne japonları övüyorsun hala bana ?
Tmm japon motorlu kardeşim, en büyük sensin Eğer motorla ilgili fikrin yoksa sus! Sus bari de umudumuz kırılmasın..
Motosiklet aşktır !
Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !
-
29 Ağustos 2010, 21:01
#34
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
zaten su ybr alın dienler özellikjle beni çileden çıkardı ybr saglam zart zurt deyip durdular ybr topiğini takip ediyorum en son gördüğüm iki arıza motorlarındaki sorundan bahsetmiş bi kişi cevap yazmamıs 1 kişi bile cevap yazamamıs ve adam diyorki hangi servise götürdüysem çözemedi dio e hadi inanmıyorsanız girin ybr 125 topiğine
çin japon tartışması uzarda gider ....
nedenmi çin alıyorum : ucuz , yedek parça istemediğin kadar , yakıt düşük , yedek parça fiyatları inanmıcan kadar ucuz en basitinden 2005 orjinal JAPON krank 450 tl çin ne kadar 50 TL , max 30.000 km saglıklı gider ( iyi kullanımda ybr 100.000 kmde gider) bu tezide çüretelim hep beraber
ybr=4.500 tl uag = 1.600 tl
ybr=100.000 uag= 30.000 en kötü ihtimal
ybr = 1 tane uag= 3 tane istersen farkı model hemde yeni gıcır gıcır
ybr =ortalama 100km uag=ortalama 120km
ekonomik durumu düşünürsek 5 sene öncesine kadar 10 kişiden birinde motor vardı şimdi ise 10 kişiden 5 inde motor var hatta ekonomik durumu bozulup iyi ve yüksek fiyattaki motorunu satım gidip çin motoru alanlarda var.
sizede benden tavsiye alıcanız markalar
HONDA SUZUKİ KAWASAKİ AGUSTA KTM APRİLİA BMW DUCATİ
ucuz olsun dersen kalite istemez isen MONDİAL
bakkal hesabıyla işler yürümez arkadaş 3 tane ybr alırım 1 tane çinli almam çinli 30.000km sorunsuz gidecekmiş sor bakalım forumda 30.000km yapmış kaçtane çinli var varsa kaçpara masraf etmiş bi ybr parası çıkartmışmı çıkartmamışmı sor. Yok artık uag 200km/h yapıyodu en son orda karar kılmıştık dye hatırlıyorum
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
29 Ağustos 2010, 21:10
#35
*/ AHm3T /* tebrikler
Her Zaman Kötüyü Söyle. O Zaman Kahin Olma Şansın Artar.
-
29 Ağustos 2010, 21:16
#36
durum gerçekten böyle ama.
bir çinli konusu açıyorum.
10 cevaptan 8'i aynı türden şöyle,
'' çin alacağına git bir ybr al ''
++ ulan ybr ile başlayayımda motoru paramparça mı edeyim, bırak bir çin alayımda iyice bi öğreniyim işte.
'' 1500 daha koysan iyi bir japon alırsın ''
++ Vericekmisin o 1500 ü sen kendi cebinden, benden çıkmadı da ??
'' çok çabuk bozulur, dökülür, kırılır, paramparça olur, 10 güne elinde kalır ''
++ kullandın mı diye sordum. hayır, forumda yazılanlar bu şekilde dedi
Motosiklet aşktır !
Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !
-
29 Ağustos 2010, 21:18
#37
İşte Yani Durum Ortada
Her Zaman Kötüyü Söyle. O Zaman Kahin Olma Şansın Artar.
-
29 Ağustos 2010, 21:20
#38
[QUOTE=
ybr=100.000 uag= 30.000 en kötü ihtimal
[/QUOTE]
uag nin motorunu 500 liraya tekrar sıfırlayabilirsin,km uzarda gider
Göze Giren Şemsiye Açılmaz:cat:
-
29 Ağustos 2010, 21:27
#39
X-Fi adlı üyeden alıntı
bakkal hesabıyla işler yürümez arkadaş 3 tane ybr alırım 1 tane çinli almam çinli 30.000km sorunsuz gidecekmiş sor bakalım forumda 30.000km yapmış kaçtane çinli var varsa kaçpara masraf etmiş bi ybr parası çıkartmışmı çıkartmamışmı sor. Yok artık uag 200km/h yapıyodu en son orda karar kılmıştık dye hatırlıyorum
doru diyosun parası olan bakkal hesabı yapmaz. ayrıca ben 120 dedim 120 de yapmasın 100 yapsın anasını satim yaw arkadaş nasıl bi kanıt istiyosun ya mondial servisinde açlışan cocukl abi bi kere balata değiştirdim dio 50.000 km deydi en son motor ha temiz biniyo temiz bakıyo motoruna bnm motrda 15.000 oldu sadece debriyaj balatası değiştirdim oda biraz keyfi oldu.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
29 Ağustos 2010, 21:51
#40
Arkadaş
Ben çin malı almak isteyene alma derim Tamirinden bakımından sorunundan bıkar, motorculuktan da soğursun. bunlar tecrübelerimle sabittir, daha önceki forumlarda uzuun uzuuun yazdım. Tek nderdim özellikle hevesli kardeşlerimi yanıltmamak ve motorculuğu uzun soluklu olarak yaşamlarının bir parçaları yapmalarına yardımcı olmak.
Arkadaşlardan biri ucuz motor alayım ki düşüp kıracağım, masraflı olmamsın demiş. Ben böyle bir motorcu mantığı daha görmedim Motorcu insan düşmeyi, kırıp parçalamayı değil,bundan nasıl sakınacağını düşünür. ayrıca Hocanın dediği gibi ''Bana damdan düşeni getir''. Düşmenin ne olduğunu ilk seferinde anlıyor insan. ikinci ve bilemedin üçüncüde (elbette basit düşme kazalarından bahsetmekteyimç..) bir çok motorcu, bir yerde yanlış yapıyorum. Binmeden önce bu eksiklikleri gidermeliyim, yoksa da binmemeliyim der!! Kendimden biliyorum.
Bir diğer arkadaş Ümmet Perkitan ağabeyimizin Çinli motoru ile bilmemkaç bin km yaptığını yazmış. Üşenmez de, internet sitesi sayesinde iletişim kurarsa, Ümmet ağabeyin kaç motorla ve hangi belaları atlatıp da o turları bitirdiğini kendisinden öğrensin Hoş, sonradan aldığı Yamaha xmax hepten mahfetti ağabeyimizi ama
Şimdi bu foruma Çin malı denen motorları kullanan arkadaşlarımızın samimi yazılarını, tecrübelerini beklemekteyim zira çoğunun karnından konuştuğunu hissediyorum. Bir arkadaşımızda ''10 motordan 5-7-9 u Çinli, bu kadar insan memnun değilde mi sürüyor-kullanıyor'' demiş. Afedersin ama babamın bir lafı vardı ben çok gençken: herkes damdan atlasa sende mi atlayacaksın
Kazasız belasız sürüşler.
Poturdak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)