Kendi aramızda iç savaş yaşayacaz nerdeyse racingçiler,nakedçılar,scootercılar anlamıyorum racingçiler ölüyorda diğerleri sağmı kalıyor
Kendi aramızda iç savaş yaşayacaz nerdeyse racingçiler,nakedçılar,scootercılar anlamıyorum racingçiler ölüyorda diğerleri sağmı kalıyor
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
Her ne kadar racing tarzını pek sevmesem de suç tabii ki motosikletlerde değil. Geçen bir arkadaşın paylaştığı konuda anlatılığı "ikarus sendromu"na bir örnek. Bazıları altında güçlü motorlarla yola çıkınca "en iyisi benim, kimse beni geçemez, ben kaza yapmam" sanıyor.
allah rahmet eylesin
Yazdıklarım polemik oluşturacak şekilde yazmışım. İlk önce gerdirdiğim için üzgünüm.
Ben bilinçli motorcu ile hava atan tiplerin farkını yazdım. Yoksa cc nin bir önemi yok bilinçli olduğunuza göre. Kapalı kaskımdan tutunda bütün korumalarım var. Eski motorum scooterdı yine aynı korumalarım vardı. O da iki teker nede olsa.
Ego mantıklı bir şekilde tatmin edilmeli. Bu yüzden cahilce, zincirleri kırarak kullanılmamalı. Yoksa sonuçları acı oluyor böyle. Ben hava atıyorsam atarım bu kadar korumayla, kimse kim olduğumu görmez bilmez. Motoruma bakarlar sadece o da bana yeter. Çevre edinirim bol bol yeni arkadaşlıklar kurarım. Bugüne kadar sahip olduğumuz herşeyin, hissettiklerimizin egomuzla içli dışlı olduğunu görelim.
Ben kimsenin sahip olduklarına ve heveslerine laf etmedim.
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
ilk olarak vefat eden arkadaşa alalhtan rahmet diliyorum...
gökhan abi sana katılıyorum tamamı ile çokta guzel yazmışsın özellikle bu kısmına gulerek katıldım...
''Biz totonuzu yere yakın tutan ellerinizi göğüs hizanızın altına indiremediğiniz çift silindirli vibrasyon mucizelerinize bindiğiniz zman, pata pata küte garip sesler eşliğinde, kafanızda yere düştüğünüz zaman çenenizi dağıtacak akdar dekolte bir kaskla sokaklarda endam eyliyorsunuz die bir kez olsun sesimizi çıkardık mı?? ''
super yazmışsın abi tebrik ederim guzel bir cevap olmuş tum racing dusmanlarına..
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
Allah rahmet eylesin. Ailesine sabırlar diliyorum :(
Bir garip yolcu...
benmde gecen gun ark ımın biri oldu bri suan hastanede yogun bakımda gece 2 de motorla giderken opet petrol sirketinin ısladıgı yolda kayıp dustuler ve bir arkadasım canından oldu dieri ise 3 gundur komada hala bekliyoruz
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
Motordan düştüğünüzde üzerinizden hangi kamyonun hangi otobüsün geçeceğini bilmediğiniz sürece trafikte kullandığınız motorun tarzı pek birşey farketmiyor. Yinede en tehlikelisi race ler tabiki.
Dikkatli kullanmak yetmiyor kurallara uysak yeticek aslen,trafiği kullanan herkes olarak.
Allah günahlarını bağışlasın..
Allah rahmet eylesin ,kardeş hangi hastane, isim falan biliyormusun tanıdık olmasın
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
Bence biraz abartı bir yazı oldu bu sefer..
Şu bir gerçek ki (çok istenirse istatistikte çıkartabilirim) en fazla ölümlü kazaya karışan motosikletler racing..(İstatistikler böyle arkadaşlar ben totomdan sallamıyorum)
Bunun nedeni racing kullananların hepsinin kola kask takan, anlık ivmelenmenin verdiği hazdan başı/beyni dönüp motor sürerken transa geçen, görmemiş oğlu olmalar değil elbette..
Ancak ticari scooterları bir kenara ayırırsak neden en yüksek ölüm oranı racinglerde bunu da sorgulamaya izin verilmeli en azından..
Belki yeri burası değil ama bana racing alacağım diye gelen her arkadaşımı istisnasız vazgeçirmeye çalışıyorum..
"Ya, motosiklet bizim ülkemize göre değil abi" diye hiç düşünmedik mi?
Ben de diyorum ki racing türü ivmelenme gücü yüksek motosikletler bizim ülkeye göre hiç değil..
Biliyorum çok kişi kızacak bana (az kızın ne olur) ne demek istediğimi anlatabildim umarım..
Kaza yapana allah rahmet eylesin, kalanların başı sağolsun..
Bir yere kadar haklısın.... Ama chopper ya da diğer motorlarda da ağır yaralanmalı kazalar az değil... Medya da ölümlü kazalar ilgi gördüğü için race ler fişlenmiş....
Diğer tarzlarda da ölümler az değil... Ölümlü olmasa bile sakat kalanların sayızı oldukça fazla...
Tam net bir sonuç almak mümün değil... Kaza tutanağında motorların tarzları yazmıyor... Keşke özellikle yazsalar...
GKN ın dedikleri harfiyen doğru... At sahibine göre kişner...
Enduroya binipte ölen yok mu?...
Naked a binipte ölen yok mu?...
Ya sakat kalanlar?....
Kaza yapma ihtimali en fazla olan tarzdır race... Ama her race binen kaza yapacaktır diye bir kanun da yok....
İhtimaller üzerine net konuşmak yanlış olur...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Hocam bikere kizan kizsin, bosver cokda önemli degil. Herkez burda düsüncelerini ortaya dökebilecekki bi nebze olsun cözümler bulunsun, önlemler alinabilsin biseylere. Ben korkmadan, herzaman söylerim her bulundugum ortamda ss motosikletlerin tehlikeli oldugunu ve cok ciddi bir tecrübeden sonra alinip kullanilabilecegini. Bunun aksini iddia eden varsa alnini karislarim onun ciksinda karsima konussun o adam, milyon tane örnek vereyim ben ona. SS tarzi ariza motosikletlerin söndürdügü ocaklardan ya o adamlarin haberi yok yada bambaska dünyalarda yasiyorlar ben bunu bilir bunu söylerim.
Neymis efendim motosikletin kusuru yokmus birakin allahinizi severseniz. Bunu görememek yada görmezden gelmek insanlari yanlis yöne tesfik etmektir, yeni baslayan genclere kötü örnek olmaktadir. Bununda kimse aksini iddia edemez.
Ama sununda bilincindeyimki kullanimi müthis derecede haz ve bagimlilik yaratan aletler. Nerden biliyosun hic ss kullandinmi sanki diyecek olanlar cikacaktir onuda kullandim ne oldugunu iyi biliyorum. Ama bazi zevklerime karsi gem vurmam gerektigi fikrine erisebildim allaha cok sükür. Kaza yaparak degil sakat kalarak degil, arkadasimi kaybederek degil. Bilincli olarak okuyarak inceleyerek.
Bunu yazmak istemiyordum ama yazicam cünkü cok etkilendim cok üzüldüm rahmetli murat doganay a. Bu cocuk iyi motosiklet kullaniyordu biliyorum ama o altindaki motosiklet bir Bmw lt1200 olsaydi o kazayi yapmazdi ve aramizdan ayrilip gitmezdi kimseyi aglatmazdi. ince bir püf noktasi var arkadaslar yapmayin gözünüzü seveyim.
Evet belki at sahibine göre kisner cogu zaman ama, o atin sahibinin sinirlarini asabilecegi noktalar herzaman olacaktir ve bu noktalar ss motosiklerde had safhadadir. Polemik yaratmaya gerek yok herkez diledigi seyi yazsin kimin dogru kimin yanlis yazdigi zaten belli.
Saygilar.
http://difm :cat:
Ne ihtimali yahu? Ben istatistiklerden bahsediyorum..
Elbette at sahibine göre kişner ve motoskletler için söylenmiş en güzel sözlerden birisi de bu..
Lakin, ne yollarımız yol, ne kanunlarımız kanun, ne araba sürücülerimiz sürücü ne de motosiklet sürücülerimiz sürücü..(sözümün meclisten dışarı olduğunu söylememe gerek yok sanırım..)
Chopper/cruiser denilen tur motorlarında veya herhangi bir motosiklet türünde yarım kaskla gezip, kafalarını oynatmadan göz bebekleriyle etraflarını süzen kişiler olabilir..
Lakin bunlar olsa olsa etraflarına hava atmak için debelenen bir grup tohuma kaçmış amca veya yeni nesil dangozlardır..
Kaldı ki kendilerinden başka zarar verdikleri kişi sayısı muhtemelen racing motor kullananların verdiklerinden azdır..(konuştuğumuz minvalde)
Hal böyle iken racing motosikletlere karşı toplumda bir ön yargı oluşmasını yadırgamanın lüzumu yok..
Aksine bunun böyle olmadığını anlatmaya çalışmak, bunu söyleyen diğer motosiklet sürücülerine dalaşmaktan daha mantıklı değil mi? (sitedeki genel gördüklerime istinaden bunu yazdım, herhangi bir hedefim yok)
Yav şurda şunları yazarken bile ikide bir parantez açıp aman kime alınmasın diye kasmam bile bir şeyler anlatmıyor mu?
Tekrar düşüncemi ifade etmek istiyorum..Racing motosikletler kişisel görüşüme göre memleketimiz için "fazla" gelmektedirler..
Fazla kelimesini tırnak içine almamın manasını düşününüz lütfen..
Diyeceklerim bunlardır..
Selam&sevgi..
En çok ölümlü kaza racingde , neden sürat yüksek aynı süratlerde araba ile kaza yapsak ölmezmiyiz? büyük ihtimal ölürüz bu sürat nedir 150km ve üstü "bence"...
Gelelim bugun vefat eden arkadaşa sürati yüksekmiş en az 180 diyorum cesedi gördüm çünki , sonra arkadaşı geldi duymuş iki lafladım dediği cümle şuydu "250 300 basıyorum diyodu sat dedik çok kez" bunlarıda yazmayı istemezdim ama..
Ben çok kez dediğim kelime şudur kaza varsa ortada ona buna bahane bulmayın hatayı önce kendinizde arayın..
Bu forumdada çok gördüm şöyle sürücüydü böyle efsaneydi , goygoycu bir toplumuz herkezi anında efsaneleştirebiliyoruz , ama öyle değil bu racingi gerçekten sürecek kapasitede bu hem tecrübe hemde kafa yapısı olarak fazla adam yok , hepsi gaz kolunu çevirip vites atmayı biliyor evet ya gerisi?
Ha bu mevzu zaten kabak tadı verdi benim bu foruma bakan 10 15 kişiye bişeler anlatmak gibi bir gayretimde yok ama lütfen bu araçlara binerken gerinizi düşünün bırakın havasını cartını curtunu alın güzel bir araba onla gezin ama artık bilinçlenin ve ölmeyin...
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
kardeş hangi hastanede çalışıyorsun
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
ben bugüne kadar sahil yolunda, aileler ve çoluk çocuk arasında motorunu devir kesiciye sokan endurocu ya da choppercı görmedim. Ama, aniden çocuk mu fırlar ve saire... düşünmeden bu dediğimi yapan en az 6-7 racing makine kullanıcısı gördüm... kimse kimseyi kandırmasın... bizim gördüğümüzü her bir racing kullanıcısı da görüyor... motorunu adam gibi kullanan da üstüne alınmasın...
ZEKA BOCALAR, DİL SÜRÇER, ZİHİN TÖKEZLER
LUCRETIUS
Avrupa standartlarında muaynemiz var ama okadr yüklenme büyükbaşlara
Avrupa standartlarına uygun yolda olur elbet.. :?
ses konusunda kesinlikle kızmıyorum sessiz motor olmazz (tabi kücück cc lerine ragmen boş egsozlarla insanı katil etmeye çalışan tipleri saymazsak)
Allah rahmet eylesin..
Kurtlarla arkadaş ol, yalnız elinden baltayı bırakma..
Çok haklısın...
Nette bir arama yapın yüzlerce belki binlerce "direk 600 cc ile başlasam olurmu " yada "bilmem ne kadar 125 cc scooter kullandım 600cc race alıcam ne ersiniz" gibi bilnçsiz başlıklar var... Eğitimsiz bilinçsiz ve ezik duygularla dolaşan gençlik olduğu sürece bu haberler bitmez...
r1200gt si r1200 s i olup 120 km nin üzerini görmemiş insanlar tanıyorum. Ama bakın adama doktor avukat vs .. Yani insan eğitimli olunca çok şey değişiyor....Akside olabilir fakat biz ona istisna diyoruz. Yine herşey dönüp dolaşıp eğitime bağlandı maalesef. En büyük eksiğimiz.
Yollarımız Avrupa standardında olsa ne olucakki. Avrupada herkes 300 km ilemi gidiyor yolları güzel diye. Emin olun bizden daha yavaştırlar ve kurallarada bir o kadar uyuyorlardır.
benim görüşüme göre , A2 ehliyete yeni standartlar getirilmeli ...Mesela motor sınıfına göre ( naked enduro racing vs...) ehliyet almanın dışında , bu tip motorların kullanım şekillerinin öğretildiği zorunlu sertifika kursları şart koşulmalı...Belki bu şekilde bilinçsiz kullanımdan kaynaklanan kazalar önlenir ve racing ci endurocuya endurocu da naked cıya topu atmaz ...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)