Motorsiklette Nasıl Vites Küçültülür ?
Reklamlar
-
27 Ağustos 2010, 18:22
#1
Merhaba arkadaşlar şimdi derdim şudur ;
misal olarak 4. viteste gidiyoruz derken kırmızı ışıgı gördük ve yavaşlamaya başladık hareketli iken mi kademe kadememi vites düşürmek mantıklıdır yoksa durduktan sonra elimiz depriyajda iken mi hepsini düşürmek doğrudur ? Motorsiklete zarar vermekten korktugum için bu soruyu yöneltiyorum sizlere
yardımlarınız için teşekkürler ...
Reklamlar
-
27 Ağustos 2010, 18:25
#2
1.2.3.4.5.6
6.5.4.3.2.1
diğer kombinasyonları bilemeyeceğim.
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
27 Ağustos 2010, 18:27
#3
Hızın düştükçe vitesi de küçültürsün, normali budur
Durmak üzereyken de 2'den boşa alırsın ya da doğrudan 1'e düşürerek durursun, ama 1'e düşünce debriyajı bırakmayarak motoru boşta tutmuş olursun. Böylece durma halindeyken vites geçişleriyle uğraşmaz, daha kolay kalkarsın.
1'e düşürmeyi adeta durma noktasında yapmalısın. Hız fazla olmamalı.
-
27 Ağustos 2010, 18:27
#4
diğer arkadaşları bilemiyorum ama ben hızımı düşürürken doğal olarak kademe kademe de vitesi küçültürüm yani motor hareket halindeyken duracağım noktaya kadar 1.vitese inmiş olurum beklerkende duruma göre bazen boşa, bazen de 1.viteste depriyaja basılı konumda beklerim
-
27 Ağustos 2010, 18:31
#5
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
27 Ağustos 2010, 18:33
#6
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.
-
27 Ağustos 2010, 18:35
#7
Levsy adlı üyeden alıntı
Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.
Takılması doğal... 600 cc lerde de aynı şey oluyor... Biraz debriyajı yoklarsan sorun kalmaz bu durumda....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
27 Ağustos 2010, 18:36
#8
Levsy adlı üyeden alıntı
Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.
Aynen öyle
Eğer aniden durmanız gerekirse ve vitesleri durduktan sonra düşürmeniz gerekirse debriyajı vites düşüşleri arasında hafif kavratıp bırakmanın faydası olabilir - özellikle de düşük cc motorlarda.
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Takılması doğal... 600 cc lerde de aynı şey oluyor... Biraz debriyajı yoklarsan sorun kalmaz bu durumda....
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
27 Ağustos 2010, 18:37
#9
Bak bu uygun vites olayını öğrenmezsen,viraj alırkende yavaşlaman gerekir,atıyorum 5. vitestesin virajı 3'le alman gerekicek,sen şimdi vitesi durunca düşürmeye güdümlü olduğun için,debriyaj sıkılı viraj alıcaksın,buda tehlikeli bir durum olucak...
hem duruduğunda hemde haraket halindeyken vites küçültmeyi tam anlamıyla öğrenmeye çalış
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
27 Ağustos 2010, 18:38
#10
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Takılması doğal... 600 cc lerde de aynı şey oluyor... Biraz debriyajı yoklarsan sorun kalmaz bu durumda....
Sonuçta kompresyon konusunda son derece haklısın. Özellikle vitesi erken düşürmeler motorun canına okuyor tabii ve arka tekeri kaydırma riski oluyor. Önemli olan durur vaziyetteyken vitesi küçültmeye alışabilmek ya da becerebilmek sanırım. Ama çoğumuz bunu yapamıyoruz veya uğraşmak istemiyıoruz.
-
27 Ağustos 2010, 18:38
#11
Levsy adlı üyeden alıntı
Tamam da, vitesler takılıyor, dururken geçmek bilmiyor genelde. Çoğu kişi bu sorunu yaşıyodur sanırım, özellikle düşük hacimli motosikletliler.
Bütün motosikletlerde durum aynıdır. Dururken sadece tek vites geçirebilirsin. Şanzıman dişlilerinin sıralı olmasından kaynaklanıyor. Bu durumda yarı debriyaj yapıp motoru 1-2 cm hareket ettirip vitesi geçirebilirsin.
-
27 Ağustos 2010, 18:40
#12
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Gayet mantıklı bir soru... Pek çoğumuzun bilmediği konu... Cevabından anlamadığınız düşünüyorum....
Soruna gelince arkadaşım....
Eğer acil durman gerekmiyorsa elin debriyaj da durup, teker durduktan sonra vitesleri küçltmen motorun için en idealidir....
Her durumda dururken vites küçülterek durmak motoru kompresyona bindirmektir ki motoru götürmek için kullanılan basıncın 7 katı br ters basınç oluşturur... Bu da motorun ömrünü kısaltır...
Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
aynen dediğin gibi ama acil durumlarda özellikle virajlarda debriyaj fren yapmak çok tehlikelidir bunun yerine motorun ömrünü kısaltıp kendi ömrünü arttırmak istersen yapıcağın mantık mesela 4. vitesdesin ve birden keskin viraja giriceksin debriyaja basıp 3. vitese tak hafif gaz ver sonra debriyaja basmadan gazı kes frene hafifçe asıl çok daha kısa mesafede yavşladığını görüceksin tabi bu acil durumlarda gerekli bu alıntıyı alp_tunay dan yaptım iyi açıklamış çünkü
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
27 Ağustos 2010, 18:43
#13
takendy adlı üyeden alıntı
1.2.3.4.5.6
6.5.4.3.2.1
diğer kombinasyonları bilemeyeceğim.
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Gayet mantıklı bir soru... Pek çoğumuzun bilmediği konu... Cevabından anlamadığınız düşünüyorum....
Soruna gelince arkadaşım....
Eğer acil durman gerekmiyorsa elin debriyaj da durup, teker durduktan sonra vitesleri küçltmen motorun için en idealidir....
Her durumda dururken vites küçülterek durmak motoru kompresyona bindirmektir ki motoru götürmek için kullanılan basıncın 7 katı br ters basınç oluşturur... Bu da motorun ömrünü kısaltır...
Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
sevgili alp_tunay hep savunduğum bir konu vardır mantıksız soru olmaz , mantıksız cevap olur diye...
cevabımda soruyu anlamadığımdan değil yaptığımdan bahsettim ; evet teknik olarak yavaşlarken debriyaj ile yavaşlayıp durunca vitesi kalkış vitesine düşürmek motor ömrünü bir nebze arttırabilir ancak motorda şahsen ben herdaim gücün elimin altında olmasını isterim , yani o anki hızıma cevap verecek vites aralığı olmalıdır. hızını düşürüp vites düşürmez isen yüksek viteste ani hızlanmanın cevabını alamazsın...
unutmayınız ki fren kadar yeri geldiğinde gazda kazaları ve olumsuzlukları engellemektedir.
herdaim gazı çektiğinizde cevap verecek viteste olmakta fayda görüyorum.
bırakın motor 3 -4 ay erken bozulsun....
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
27 Ağustos 2010, 18:47
#14
durumdan duruma değişen karışık bir mevzu. bazen vitesleri kademeli düşürmek bazen de durduktan sonra düşürmek evladır.
ama kesin olan birşey var vites düşürürken kompresyona bindirirseniz motora zarar verebilir.
hızlı durulması gereken durumlarda eğer kompresyon etkisini kullanmak düşünülmüyorsa önce durup sonra vites küçültülmesi doğru olur.
burda asıl önemli olan şey vitesin nasıl düşürüldüğüdür ki vites düşürürken deviri hafif yükseltmeli yani biraz gaz vermelisiniz.
-
27 Ağustos 2010, 18:51
#15
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
27 Ağustos 2010, 18:52
#16
kurubuz adlı üyeden alıntı
Bütün motosikletlerde durum aynıdır. Dururken sadece tek vites geçirebilirsin. Şanzıman dişlilerinin sıralı olmasından kaynaklanıyor. Bu durumda yarı debriyaj yapıp motoru 1-2 cm hareket ettirip vitesi geçirebilirsin.
DIIIIIITTT aynlış
Benim motorum olduğu yerde rolantide çalışırken 1'den 5'e,5'ten 1'e tıkır tıkır geçiyor,siizin motürler bozuk
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
27 Ağustos 2010, 18:52
#17
ilgi alakanız için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar
-
27 Ağustos 2010, 18:56
#18
Toplam 27 üye
Böyle konular lazım bize yahu, parmaklar paslandı birşeyler yazmaya yazmaya.
-
27 Ağustos 2010, 19:05
#19
-
27 Ağustos 2010, 19:11
#20
kurubuz adlı üyeden alıntı
650 dragstarım olduğu dönemlerdede cbf deki gibi oluyordu,onundamı şanzıman kırıktı acaba
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)