Motorsiklette Nasıl Vites Küçültülür ?
Reklamlar
-
ThE_Unforgiven adlı üyeden alıntı
Işıklara yaklaşıp durma konusuna girmişken uzun yıllar önce tartıştığımız bir konu geldi aklıma
Kırmızıda beklerken motor boşta mı olmalı yoksa el debriyajda motor 1nci vitestemi olmalı sizce?
Konuyu hortlatmak gibi olmasın da..
Tam olarak bu soruya cevap alabilir miyim acaba birisinden?
Reklamlar
-
mcskngr adlı üyeden alıntı
Konuyu hortlatmak gibi olmasın da..
Tam olarak bu soruya cevap alabilir miyim acaba birisinden?
3 senelik konu hortlatmışın valla
Her zaman 1. viteste olmalı.. İki sebebi var..
1-Arkadan gelen duramazsa kaçış manevrası yapman gerekecek.. O durumda en son isteyeceğin şey vitese geçmekte vakit kaybetmen..
2-Birkaç kere yaşadığım yeşil ışık yandığında 'boşta' kaldığından dolayı 1-2 sn geç kalkıp korna yemek.. Bu durum aynı zamanda tehlike arzediyor.. Arkadaki yeşile odaklanmışsa seni farketmez üzerinden geçer..
Birde tavsiye.. Işıklara yaklaşırken yada dururken ara ara debriyaj sıkılıyken gaz verin.. 'Ben buradayım beni unutma' demenin en iyi yollarından biridir..
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
3 senelik konu hortlatmışın valla
Her zaman 1. viteste olmalı.. İki sebebi var..
1-Arkadan gelen duramazsa kaçış manevrası yapman gerekecek.. O durumda en son isteyeceğin şey vitese geçmekte vakit kaybetmen..
2-Birkaç kere yaşadığım yeşil ışık yandığında 'boşta' kaldığından dolayı 1-2 sn geç kalkıp korna yemek.. Bu durum aynı zamanda tehlike arzediyor.. Arkadaki yeşile odaklanmışsa seni farketmez üzerinden geçer..
Birde tavsiye.. Işıklara yaklaşırken yada dururken ara ara debriyaj sıkılıyken gaz verin.. 'Ben buradayım beni unutma' demenin en iyi yollarından biridir..
Sırf bu soru için yeni konu açmak istemedim.
Cevap da gayet yeterli oldu, teşekkür ederim
-
Bence Bu tarz konuları Videolu anlatmak lazım,Youtube de Altınelbiseli adam gayet güzel anlatıyordu.
Linki bulduğum zaman paylaşacağım
-
Ben ışıklara yaklaşınca debriyaja basıp arka arkaya saydırıp 1 e kadar düşürüp debriyaja basılı şekilde 1de durup, yeşil yazınca ön kaldırarak kalkıyorum.
-
-
Bir kere 4. viteste kaçla gittiğin ve ışığa mesafen çok önemli. Kompresyonu kullanacak zamanın varsa tabii ki vites küçültmelisin, ancak ışığa çok yakınsan direk durmalısın. tecrübelendikçe bunu ayarlamayı öğrenirsin. mühim olan ilk başta ( aslında her zaman ) hiç bir şartta ani fren yapacak durumda olmamandır.
-
Beklerken arkam dolu ve kıpırdamayan trafikse ben boşa atıyorum.
Trafikte sürekli debriyaj kullanmaktan ve gün içinde de hep mouse kullanmaktan (solağımda) bileğim ağrıyor zaten.
ışığı fırsat bilip bileğimi dinlendiriyorum.
Daha iyi anlatmak için istanbul maslak iş çıkış trafiğine beklerim bir akşam.
-
Hızın düştükçe viteside ona paralel düşür,yüksek hızda giderken birden 1 yada 2 ye takma dişlileri peynir gibi yersin.
-
-
ectuna adlı üyeden alıntı
Beklerken arkam dolu ve kıpırdamayan trafikse ben boşa atıyorum.
Trafikte sürekli debriyaj kullanmaktan ve gün içinde de hep mouse kullanmaktan (solağımda) bileğim ağrıyor zaten.
ışığı fırsat bilip bileğimi dinlendiriyorum.
Daha iyi anlatmak için istanbul maslak iş çıkış trafiğine beklerim bir akşam.
beklerken boşa atıyorum.
yoksa yaklaşırken demek istemedim. yanlış anlama olmasın. (düzeltme)
=== Eğitim Şart ===
-
Seyir halindeysen debriyajı sık vitesi düşür debriyajı sal,tekrar debriyajı sık tekrar vites düşür ve tekrar sal,tekrar ve tekrar.Debriyajı bir kere sıkıp çat çat çat diye iki-üç vites birden düşürmemelisin.Dururken sorun olcağını sanmıyorum.
Honda CBF150 - Yamaha XT660X | Hedef: Yamaha WR250R > Suzuki DRZ400SM > KTM 450SMR
< Four wheels move your Body, Two wheels move your Soul. >
-
halilom adlı üyeden alıntı
Bunu yapmayı öğrenmek temizinden 2 ayımı aldı.. Hala tam olarak yapamasam da %80 çözdüm..
-
smhsaygin adlı üyeden alıntı
Seyir halindeysen debriyajı sık vitesi düşür debriyajı sal,tekrar debriyajı sık tekrar vites düşür ve tekrar sal,tekrar ve tekrar.Debriyajı bir kere sıkıp çat çat çat diye iki-üç vites birden düşürmemelisin.Dururken sorun olcağını sanmıyorum.
Gerek yok buna, debriyaj sıkılıyken gaz vererek düşürülebilir vites. En sonda 2'deyken hafifçe ayağını dokundurup boşa alırsın. Işıklarda boşta mı viteste mi konusuna gelince, eğer yokuş yukarı biyerse tabiki viteste debriyaj sıkıl ve sağ ayak frenin üzerinde sol ayak yerde durmalı. Ama düzlükse keyfinize göre, şahsen ben 1 dakika boyunca debriyajı sıkılı tutamam yorulurum.
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...
-
05 Haziran 2016, 23:03
#75
lickup adlı üyeden alıntı
Gerek yok buna, debriyaj sıkılıyken gaz vererek düşürülebilir vites. En sonda 2'deyken hafifçe ayağını dokundurup boşa alırsın. Işıklarda boşta mı viteste mi konusuna gelince, eğer yokuş yukarı biyerse tabiki viteste debriyaj sıkıl ve sağ ayak frenin üzerinde sol ayak yerde durmalı. Ama düzlükse keyfinize göre, şahsen ben 1 dakika boyunca debriyajı sıkılı tutamam yorulurum.
anlamadım hocam. mesela 70 le gidiyoruz 4. vitesteyiz karşımızda kırmızı ışık var. debriyaja 1 kere basılı tutarak 4. vitesten hareket ederken 1 e kadar düşürebiliyor muyuz. her viteste debriyajı bırak-sık yapmamız gerekmiyor mu?
-
05 Haziran 2016, 23:15
#76
yunusesss adlı üyeden alıntı
anlamadım hocam. mesela 70 le gidiyoruz 4. vitesteyiz karşımızda kırmızı ışık var. debriyaja 1 kere basılı tutarak 4. vitesten hareket ederken 1 e kadar düşürebiliyor muyuz. her viteste debriyajı bırak-sık yapmamız gerekmiyor mu?
Motosiklet kullanıyor musun? Debriyajı çekersin gelmek istediğin vitese gelir debriyajı bırakır gaza basar gidersin
-
05 Haziran 2016, 23:36
#77
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Gayet mantıklı bir soru... Pek çoğumuzun bilmediği konu... Cevabından anlamadığınız düşünüyorum....
Soruna gelince arkadaşım....
Eğer acil durman gerekmiyorsa elin debriyaj da durup, teker durduktan sonra vitesleri küçltmen motorun için en idealidir....
Her durumda dururken vites küçülterek durmak motoru kompresyona bindirmektir ki motoru götürmek için kullanılan basıncın 7 katı br ters basınç oluşturur... Bu da motorun ömrünü kısaltır...
Acil olmadıkça durduktan sonra vites küçültmeni öneririm..
siz yalnış biliyorsunuz
hiç bir motosiklet dururken vitese kolay geçmez yavaşlarken 1- uygun devire gelince vites düşürür ve depriyajı yavaşca salarsın veya 2- depriyajı salmassınız (5-4-3-gibi)düşürürsünüz uygun vitese veya boşa gelince Salarsanız
bazı motosikletler dururken boşa zor çıkar bunları durmaya yakın boşa almak gerekir
BİRİNCİ ŞIK: ağır ağır yavaşlarken geçerli
İKİNCİ ŞIK : motosikletle sert bir şekilde yavaşlarken geçerli
ben kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa alırım kırmızı ışıkta veya trafikte elim- ayağım depriyajda beklemem araçtada bu aynıdır
-
06 Haziran 2016, 22:27
#78
tr100a adlı üyeden alıntı
siz yalnış biliyorsunuz
hiç bir motosiklet dururken vitese kolay geçmez yavaşlarken 1- uygun devire gelince vites düşürür ve depriyajı yavaşca salarsın veya 2- depriyajı salmassınız (5-4-3-gibi)düşürürsünüz uygun vitese veya boşa gelince Salarsanız
bazı motosikletler dururken boşa zor çıkar bunları durmaya yakın boşa almak gerekir
BİRİNCİ ŞIK: ağır ağır yavaşlarken geçerli
İKİNCİ ŞIK : motosikletle sert bir şekilde yavaşlarken geçerli
ben kırmızı ışığa yaklaşırken vitesi boşa alırım kırmızı ışıkta veya trafikte elim- ayağım depriyajda beklemem araçtada bu aynıdır
Cub yarı otomatik motorda nasıl olur? Birde devir saati yoksa?
-
06 Haziran 2016, 22:36
#79
Benim bildiğim şudur
Olduğun viteste olabildigince yavaşlarsın sonra debriyajı sıkıp vitesi küçültürsün. Burada önemli olan vitesi küçültürken motorun hareket ediyor olması.
-
07 Haziran 2016, 04:39
#80
Abiler şimdi benim anlayacağım dilden bi cevap istiyorum sizden kompresör felan demeyin anlamıyorum, 5. Viteste 70 ile gidiyorum karsımda birden kasis gördüm yada bi araba cıktı aradan normal frene basınca kısa mesafede durmayacak ya vuracam yada sert basıp kayacam, fakat vitesi 5 ten 4 E düşürürsem ve frenede basarsam kısa mesafede durup kazadan sıyrılacam hangisi doğru ? Ayrıca bu vites düşürerek frenleme yapmayı sürekli kullansam bi zararı varmı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)