Motor uzerine her hareketin teknik bir aciklamasi ve kurallari vardir. Vites kucultmede buna dahil.
Dedigin gibi kirmizi isik ilerde belirdi ve durma pozisyonuna geciyoruz
Birincisi debriyaja basip motoru durdurmaya calismayiz.Bu yanlis. slipway diye de adlandirdigimiz kizaklama durumuna maruz kalirsin. Yani debriyaja bastigin anda motor yavaslayacagina daha fazla ileri itme gucu gosterir cunku zincir ve pistondaki tum surtunmeyi kesip onu Naturel vites konumuna getirmis olursun.
Ikincisi frenleme on frende %70 arka frende %30 guc baskisi uygulanacak sekilde nazikce yapilir.On frene asilip deponun ustunde kendinizi bulmayin birden
Durma olayina az bir mesafe kalana kadar vites KUCULTULMEZ !!!!! Bu bilinen ve yapilan bir hatadir. Motorunuz 50km/h yada 100km/h hizla giderken hizinizi 20 ye kadar hic vitese dokunmadan dusurebilirsiniz , motor stop etmez ve teklemez. Kompresor diye adlandirilan teknik rahatsiz bir durus ve gereksiz bir usta sofor egosunu tatmin hareketinden baska bir sey degildir. Pistondaki bir kitlenme takla atmaniza sebep verebilir.
Durma eyleminin gerceklesmesine az kala yada yaklasik 10 mt lik bir mesafe kala vites 2. vitese takilir ve durma eylemi devam eder. Motorunuz tamemen durunca Naturel vitese alirsiniz.
Peki neden vites kucultulmez: Fiziken one dogru atilim halende bulunan motorunuza ters oranti guc uygularsiniz durma eylemi sizin on tarafa dogru yigilma eylemine donusur. Kontrolsuz bir durus olur.Sonucta siz motorun ustune duruyorsunuz. Ona kaynaklanmis bir metal degilsiniz
Sadece frenemi basacam?
Evet ne debriyaja basip Natural vites etkisi yaratin ne de vites ile oynayin. Debriyaj devrin artik yetmedigi ve motorun sesinin hafif teklemeye basladigi anda kullanilir. 50km /h hizla giden bir arac siz frene normal bastiniz diye stop etmez. !!
Peki neden 2. viteste duruyorum? Basit bir teknik sebebi var. Siz durma eylemi icinde iken birden yesil yanabilir ve araclar hareket edebilir. Sizde trafikten geri kalmamak icin gaza asildiginizda motorunuz birden 1. viteste bagirmaz duzgun bir bicimde kalkar. Yada birden bir arac serit degistirir ise hemen gazi acarak siyrilma sansiniz vardir. Cogu kendini usta sana sofor Naturel viteste isiga yanasir. Sonra birden yesil yaninca gaz verir ama vitesi unutmustur. Isiklarda siklikla duydugumuz bagiran bir motor sesi ama gitmeyen bir arac durumu ortaya cikar
Amacimiz sarsintisiz ve konforlu bir surus yapmak. Tum bu teknikler bunun icin gelistirilmistir.
saygilar sevgiler