Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Su soğutmamı daha iyi hava soğutmammı?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    CBF150-2011-Silver
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr 125 sen durmadigin surece duracak bi makina degil hararetten agriza cikarmasi icin cok extrem durumlar gerekir iki kisi 40 derece sicakta yokus yukari trafikte gidersen olur ama onun haricinde zor.

    2 sene kullandim hala da durur bi kere fan acti o da artik acsin hakkidir dedim zaten baska motor olsa te en basta su koyardi cbr 125 o konuda cok iyidir.
    kardeşim bağışla ama cbr125 de fan var mı
    olumune bu sevda..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    cbr 125te fan yok..

    internette biraz araştırdım fanlı olan modelleride varmış ama bnm motorda olmadığına eminim, ilginç bi durum
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  3. #23

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    şunuda eklemek gerekir zannımca zamanında su soğutmalı askeri araçlar ile başarı sağlanamayan yerlerde hava soğutmalı araçlar girdi devreye ve çölleri geçtiler o araçlarla.
    örnek için alman nazi ordusunun kullandığı araçlara bakmanız yeter.

  4. #24
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunuda eklemek gerekir zannımca zamanında su soğutmalı askeri araçlar ile başarı sağlanamayan yerlerde hava soğutmalı araçlar girdi devreye ve çölleri geçtiler o araçlarla.
    örnek için alman nazi ordusunun kullandığı araçlara bakmanız yeter.
    Çölleri yerine Rusya ve kışı dersek yazdıklarınız yüzde yüz doğru oluyor

  5. #25
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaşlar,

    Yanlış bilgilendirme yapmamaya özen gösterin ya da başka bir deyiş ile bilen yazsın, bilmeyen öğrensin. Su/sıvı soğutmalı motorlar uzun ömürlü ve sabit bir güç-verim üretmesi için imal edilirler. Fazladan konulan pompa, radyatör-fan gibi enstrümanlar ağırlık arttırmakla beraber motorda ufak bir güç çekerek çalışrılar. Ancak, yanma odası sıcaklığını sabir tuttuğundan verim-performans buna bağlı olarak aşınma vs çok daha iyi durumda olur.
    Hava soğutmalı motor ise basittir, daha hafiftir, ancak birbirinden çok farklı atmosfer sıcaklılarına maruz kaldığından, yanma odası da bundan etkilenerek değişken sıcaklılarda ortalama bir verim ile çalışırlar. Su soğutmadaki standart ve neredeyse değişmeyen, en ekonomik ve nominal yanma odası sıcaklığını tutturamazlar. Örneğin iyi mühendislik ürünü olmayan hava soğutmalı motorun Hararet Yaptığını nerdeyse ancak motor Sıkıştıktan sonra anlarız. Aslında bu da silindir-segman-yağ grubunun aşırı ısındığını gösterir ki, bu esnada zaten segmanlar özellikle fazla gevrekleşmiştir çoktan. Yani aşınmış, özellğinin bir kısmını kaybetmiştir vs.
    Su/sıvı soğutmalı motorlarda ise düşük hızlarda hararet göstergesinin yükselmesi elbette normaldir denebilir ki gelişmiş modellerde gerek radyatör hesabının iyi yapılmışolması ve Fan desteği gibi özellikler sayesinde bu konu tamamen bertaraf edilmiştir.

    tekrar açıklama ekleriz elbette
    Poturdak

  6. #26
    n61l - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2008
    Şehir
    Fiyordlar
    Motosikleti
    jawa 638
    denizci konuya bilimsel yaklasmis ben de kullanici alarak yaklasacagim....

    ne kadar az parca o kadar dusuk ariza riski demektir bana gore, eger motor hava sogutmayla da yeterli guc ve calisma sicakligini sagliyabiliyorsa benim tercihim bundan yana olurdu hem de daha havali keza bu mantikla calisan efsane motorlari biliyoruz, boxer bmw'ler, xt600, gs500, ybr-titanlar gibi...

  7. #27
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı n61l adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    denizci konuya bilimsel yaklasmis ben de kullanici alarak yaklasacagim....

    ne kadar az parca o kadar dusuk ariza riski demektir bana gore, eger motor hava sogutmayla da yeterli guc ve calisma sicakligini sagliyabiliyorsa benim tercihim bundan yana olurdu hem de daha havali keza bu mantikla calisan efsane motorlari biliyoruz, boxer bmw'ler, xt600, gs500, ybr-titanlar gibi...
    Katılıyorum arkadaş

    bizm iklimde hava soğutmalı iyi motorlar asla sorun çıkartmazlar
    çöl ya da kutup koşullarında iş değişir
    Poturdak

  8. #28
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş,

    Bu konuda çok yazdığımiçin hakketten üşeniyorum ama şunu demek lazım, hava soğutmalı iyi bir makine her yere gider, herşeyi yapar. Soru ise şu; hangisi daha uzun ömürlüdür. Hava soğutmalı yaparak soğutma pompası ve donanımından kurtulup hafiflik-ekonomiklik sağlayacağım dersin ama diğer yandan ortalama bir verim tutturursun. Harareti kontrol edemediğin için bir anlık yüksek sıcaklıkta ve tam yükte aşınmaların artar vs... üşendim yine yaa Su iyidir iyi, serinletir, ılık tutar
    188.000 km de 200.000 km leri geçen yunuslara sormalı bence sürekli şehiriçinde kullandıkları için ortalama verimleri 250.000 sanırım ee yeter allah bereket versin
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  9. #29
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    su soğutmalı daha iyi soğutuyor olabilir
    fakat hava soğutmalı işimizi görüyor
    kaliteli bir motosikletde zaten sorun olmuyor hava soğutma
    giden motosiklete havadan bol ne var hem ne öyle aman su koy antifiriz koy

  10. #30

    Üyelik
    10 Haziran 2010
    uzun yol için su soğutma daha ideal ozman ...

  11. #31
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    Alıntı qenc_motorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşim bağışla ama cbr125 de fan var mı
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr 125te fan yok..

    internette biraz araştırdım fanlı olan modelleride varmış ama bnm motorda olmadığına eminim, ilginç bi durum
    radyatörün arkasına bakarsanız görürsünüz fanı....
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  12. #32
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    suzuki gs 500 e yağ radyatörü ekliyorum. sonucu bir haftaya görürüz::))
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  13. #33
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Bana göre ne kadar az okadar iyi.
    Yani basit sistem tercihimdir; hava/yağ soğutma bakım gerektirmez.

    Kötüden örnek olmaz; iyi tasarlanmamış her iki sistem motorda şişer.

  14. #34
    viyana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2009
    Şehir
    viyana & istanbul
    Motosikleti
    transalp 650 & ybr125
    sisman insanlar daha cok terler ve vantilatör vs pek serinletmez, zayif insanlar rüzgarla serinleyebilir ve cok terlemezler sismanlara göre.
    motorsiklet değil MOTOSİKLET.

  15. #35
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Akileos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    radyatörün arkasına bakarsanız görürsünüz fanı....
    qenc_motorcu
    overcloud

    O motorda fan i sokmek icin gerekli vidalarin sayisi ve nerde olduklari hangi tornavida ile sokulduklerini bile ezbere verebilirim hatta o parcaya ulasmak icin sokulmesi gereken parcalari hangi esyalara ihtiyac duyulcagini ve vidalarin yerinide soyliyebilirim isteyen acsin baksin.


    Alıntı viyana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sisman insanlar daha cok terler ve vantilatör vs pek serinletmez, zayif insanlar rüzgarla serinleyebilir ve cok terlemezler sismanlara göre.
    Bu ornekte supermis bu arada tuttum bunu.
    We are many...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)