cbr 125te fan yok..
internette biraz araştırdım fanlı olan modelleride varmış ama bnm motorda olmadığına eminim, ilginç bi durum
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
şunuda eklemek gerekir zannımca zamanında su soğutmalı askeri araçlar ile başarı sağlanamayan yerlerde hava soğutmalı araçlar girdi devreye ve çölleri geçtiler o araçlarla.
örnek için alman nazi ordusunun kullandığı araçlara bakmanız yeter.
Arkadaşlar,
Yanlış bilgilendirme yapmamaya özen gösterin ya da başka bir deyiş ile bilen yazsın, bilmeyen öğrensin. Su/sıvı soğutmalı motorlar uzun ömürlü ve sabit bir güç-verim üretmesi için imal edilirler. Fazladan konulan pompa, radyatör-fan gibi enstrümanlar ağırlık arttırmakla beraber motorda ufak bir güç çekerek çalışrılar. Ancak, yanma odası sıcaklığını sabir tuttuğundan verim-performans buna bağlı olarak aşınma vs çok daha iyi durumda olur.
Hava soğutmalı motor ise basittir, daha hafiftir, ancak birbirinden çok farklı atmosfer sıcaklılarına maruz kaldığından, yanma odası da bundan etkilenerek değişken sıcaklılarda ortalama bir verim ile çalışırlar. Su soğutmadaki standart ve neredeyse değişmeyen, en ekonomik ve nominal yanma odası sıcaklığını tutturamazlar. Örneğin iyi mühendislik ürünü olmayan hava soğutmalı motorun Hararet Yaptığını nerdeyse ancak motor Sıkıştıktan sonra anlarız. Aslında bu da silindir-segman-yağ grubunun aşırı ısındığını gösterir ki, bu esnada zaten segmanlar özellikle fazla gevrekleşmiştir çoktan. Yani aşınmış, özellğinin bir kısmını kaybetmiştir vs.
Su/sıvı soğutmalı motorlarda ise düşük hızlarda hararet göstergesinin yükselmesi elbette normaldir denebilir ki gelişmiş modellerde gerek radyatör hesabının iyi yapılmışolması ve Fan desteği gibi özellikler sayesinde bu konu tamamen bertaraf edilmiştir.
tekrar açıklama ekleriz elbette
Poturdak
denizci konuya bilimsel yaklasmis ben de kullanici alarak yaklasacagim....
ne kadar az parca o kadar dusuk ariza riski demektir bana gore, eger motor hava sogutmayla da yeterli guc ve calisma sicakligini sagliyabiliyorsa benim tercihim bundan yana olurdu hem de daha havali keza bu mantikla calisan efsane motorlari biliyoruz, boxer bmw'ler, xt600, gs500, ybr-titanlar gibi...
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
su soğutmalı daha iyi soğutuyor olabilir
fakat hava soğutmalı işimizi görüyor
kaliteli bir motosikletde zaten sorun olmuyor hava soğutma
giden motosiklete havadan bol ne var hem ne öyle aman su koy antifiriz koy
uzun yol için su soğutma daha ideal ozman ...
suzuki gs 500 e yağ radyatörü ekliyorum. sonucu bir haftaya görürüz::))
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
Bana göre ne kadar az okadar iyi.
Yani basit sistem tercihimdir; hava/yağ soğutma bakım gerektirmez.
Kötüden örnek olmaz; iyi tasarlanmamış her iki sistem motorda şişer.
sisman insanlar daha cok terler ve vantilatör vs pek serinletmez, zayif insanlar rüzgarla serinleyebilir ve cok terlemezler sismanlara göre.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
qenc_motorcu
overcloud
O motorda fan i sokmek icin gerekli vidalarin sayisi ve nerde olduklari hangi tornavida ile sokulduklerini bile ezbere verebilirim hatta o parcaya ulasmak icin sokulmesi gereken parcalari hangi esyalara ihtiyac duyulcagini ve vidalarin yerinide soyliyebilirim isteyen acsin baksin.
Bu ornekte supermis bu arada tuttum bunu.
We are many...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)