Motosiklet ve dağcı çantası
Reklamlar
-
16 Ağustos 2010, 10:28
#1
Arkadaşlar merhaba. Eylül ayında motorsikletimle ege turu yapacağım. Bu benim ciddi anlamda ilk uzun yolum olacak. İş yerinden arkadaşımla 2 motosiklet yola cıkacağız. Bir sorunum war , 60 litre çanta ve çadırı motosikletime nasıl bağlarım. Örümcek ve lastik iplere güvenemiyorum bir türlü hayati önemi var. Kısa bir yolu yöntemi varmı. Bu arada motorum suzuki intruder vl250. Tecrübeli arkadaşların önerilerini bekliyorum.
Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS
Reklamlar
-
16 Ağustos 2010, 11:04
#2
Benim tavsiyem şayet motosikletler için özel yapılmış yan taraflarda demirlere
oturtulmuş hazır çantalardan almayacaksan, heybe tarzı çanta alman veya yaptırman. Hem pratik hem ucuz bir çözüm yoludur, şekil itibariyle de güzel durur...
Aslında örümcek iplerinden ziyade kancalı ipler doğru bir bağlamayla sorun çıkarmaz ancak soğru bağlama da tecrübe işidir. Daha önce sıklıkla yapılmadıysa, problem çıkarma olasılığı yüksektir. İlla bu yöntem kullanılacaksa sık sık kontrol edilmelidir.
50-60 Lt'lik büyük sırt çantalarını motosiklet üzerinde kullanmanı tavsiye
etmem. Büyüktürler, sağından solundan ipler sarkar,uzunluğundan dolayı yatay,
ne de dikey konumlandırabilirsin.
En doğrusu çadır,mat ve tulumları herhangi bir çantaya koymaksızın, sadece kendi kılıflarıyla örümcek ipleri ile sıkıca bağlaman, geri kalan eşyalarını heybe toparlayacaktır. En kötü ihtimalle küçük bir sırt çantasınıda çadır, mat ve tulumlar ile birlikte rahatlıkla bağlayabilirsin.
Yanında muhakkak yedek kancalı ip olsun, bir de iyisinden almaya çalış...
-
16 Ağustos 2010, 11:24
#3
Ahtapot çok sağlıklı değildir, genelde hacimli ve hafif malzemeler (Mat gibi) için iyidir. 60 kg bir çantayı tutman çok zor, en azından piyasa da yaygın olan modellerle.
Bence dağcı çantanı selenin arkasına güzelce yatır. Kalın kancalı halatlardan 5-6 tane al, zaten çok ucuzlar. En azından 2 tanesini çantanın tutma noktalarından ve sırt askılarının içinden geçirerek gergin şekilde bağla. Taktığın yerlerde kancanın öne arkaya oynama riski olmasın. Çantanında üzerine çadırını koy. Ve daha uzun kancalı lastik iplerle de aynı şekilde onu bağla. Çadır kılıfının tutma noktalarından ipleri yine geçirmeyi unutma.. Çadırı bağlarken eğer lastik iplerin boyu motosiklet gövdesine yetişmiyorsa çanta üzerindeki sağlam noktalara bağla. Eğer öyle bir nokta bulamıyorsan kancalı lastik ipe çamaşır ipi gibi birşeyler ekleyip boyunu uzatarak yine motor gövdesine bağla. Lastik ipleri abartmadan ama güzelce ger mutlaka.. Hiç birşey olmaz, merak etme. Çantaya belini dayayıp rahat rahat gidersin
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
16 Ağustos 2010, 11:44
#4
saintofdream adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Eylül ayında motorsikletimle ege turu yapacağım. Bu benim ciddi anlamda ilk uzun yolum olacak. İş yerinden arkadaşımla 2 motosiklet yola cıkacağız. Bir sorunum war , 60 litre çanta ve çadırı motosikletime nasıl bağlarım. Örümcek ve lastik iplere güvenemiyorum bir türlü hayati önemi var. Kısa bir yolu yöntemi varmı. Bu arada motorum suzuki intruder vl250. Tecrübeli arkadaşların önerilerini bekliyorum.
cbr 125 e 32'ltlik kuyruk çantası alarak örümcek tipi bagaj lastiği ile sabitleyerek 700km yol yapmıştım, bu şekilde çok rahat ettim. imkanınız varsa eşyalarınızı biraz daha azaltarak makul bir yukle seyahat etmelisiniz, yol boyunca daha rahat olmanızı sağlayacaktır. eğer sisibar varsa çantayı sanki arkaya artçı oturuyormuş gibi sabitleyerek seyahat etmeyi deneyebilirsiniz. burda dikkat etmeniz gereken şey çantanın size doğru kayarak sizi arkadan sıkıştırmasına izin vermeyecek şekilde bağlamak.
matı farın altına sosis çanta gibi, uyku tulumunuda aynı şekilde (eğer varsa) sisibarın arkasına stop lambasını kapatmayacak şekilde sabitlemeyi deneyebilirsiniz.
bu arada bahsettiğiniz bagaj lastikleri ve ahtapot oldukça sağlamdır ama alırken kancaların kalitesine dikkat edin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:33 ----------
acele acele yazarken örümcek tipi bagaj lastiği demişim, ahtapot tipi olacaktı
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
16 Ağustos 2010, 12:23
#5
-
16 Ağustos 2010, 12:29
#6
virago 250 ile ben de 2 heybe +50 lt dağcı çanta ile yolculuk yaptım. kancalı lastik 2 adet ve örümcek ip gayet sağlam ve güvenli taşım sağladı...
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer
)
-
16 Ağustos 2010, 12:49
#7
bişe sorcam niye lt olarak yazıyorsunuz onu anlıyamadım :S
Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT
-
16 Ağustos 2010, 13:39
#8
Bahsettiğin çanta pekte motorunun arkasına bağlanabilecek bir çanta değil arkadaşım. Tabiki her çanta motorun arkasına bağlanır ama sonuçta uzun yol yapacaksan karşına ne çıkacağını bilemezsin. Bunun yerine iki ayrı daha ufak hacimli çanta kullanabilirsin. Senin motoruna alacaklarına heybe çanta yetmez. Eğer bağlama konusunda bilgin varsa bu senin için sorun olmayacaktır yeterki motorunda ipin tutacağın bir yer olsun. KOÇTAŞ' ta falan ipler satılıyor yada karaköyde daha uygun fiyatlı olanları var aynı kailte. Senin işini 5 mm' lik ipler görecektir. Ama sana tavsiyem ipler lastiklerden daha güvensizler haberin olsun. Bu bağlama konusunda ben bayağı ilerlettim kendimi motora kamyonet muamelesi yaptığımı söyleyenler var.İp herhangi bir tümsekten geçtimtekn sonra zıplama yada geri düşme ile gevşedikten sonra kendini toplamadı ve hatta giderek saldığı için iyi bir tutucu değildir. Ama ucunda kanca olmayan ve istediğin uzunlukta satın alabileceğin lastikler var. Onlar zıplamalardan sonra esneyerek açılıp daha sonra tekrar eski hallerini aldıkları için daha sağlam tutuyorlar kopma ihtimalleride esneme nedeniyle ortadan kalkıyor. Bende bu kadar.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
-
16 Ağustos 2010, 14:12
#9
Ben 2 hafta önce 60 litre çantayla dağa gittim: Arkada topcase de vardı ve çantayı topcase e dayalı ve dikine arka koltuğa koyup askı kayışlarının topcase'in arkasından bağladım, kasiste hvalanmaması için alttan tespit ve sağa sola devrilmemesi için de üstten tespitedince sorun olmadı. Bir de mümkün olduğunca içindekibzı ağırlıkları da topcasse içine aktarmakta fayda var.
-
16 Ağustos 2010, 14:14
#10
Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS
-
16 Ağustos 2010, 14:14
#11
aksoyy adlı üyeden alıntı
bişe sorcam niye lt olarak yazıyorsunuz onu anlıyamadım :S
sırtçantaları kapasitesi litreyle ölçülür
-
16 Ağustos 2010, 14:37
#12
hombre adlı üyeden alıntı
sırtçantaları kapasitesi litreyle ölçülür
Lt hacim birimi olduğundan depolanacak malzemenin ne kadar yer kapladığını belirtiyor. İçine koyulacak şeyin ağırlığını kimse bilmediğinden tüm çantalar (motosiklet çantaları dahil) ağırlık yerine hacme göre sınıflandırılıyor.
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
16 Ağustos 2010, 15:42
#13
Bu Litre olayına bende kızıyordum, aynı hesaba gelmekle birlikte neden cm3 olarak ifade edilmez ki diyordum. Şimdi alıştık bu kavrama ve üstelik Lt denmesi cm3'ten daha mantıklı.
-
16 Ağustos 2010, 15:45
#14
sütmü koyacaz çantaya arkadaş!
kilogram yazın şunu
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
16 Ağustos 2010, 23:08
#15
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
sütmü koyacaz çantaya arkadaş!
kilogram yazın şunu
sutcu beygirlerini hor gormeyelim
-
17 Ağustos 2010, 00:27
#16
n61l adlı üyeden alıntı
sutcu beygirlerini hor gormeyelim
nerdesin la sen
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
17 Ağustos 2010, 00:44
#17
Motorunda sisibar varsa, çantanın bağlantı halkalarından plastik kelepçelerle bağlayabilirsin, benim sisibar çantasıda kelepçelerle duruyor
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
17 Ağustos 2010, 15:13
#18
-
17 Ağustos 2010, 19:13
#19
-
18 Ağustos 2010, 16:43
#20
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
sütmü koyacaz çantaya arkadaş!
kilogram yazın şunu
Şimdi sana 5 kg'lık çanta deseler ne anlayacaksın? Kafanda nasıl bir şey canlanacak ??? İçine demir koyabileceğin küçücük bir el çantası mı yoksa elbise tıktığın bir sırt çantasından mı bahsediyorsun kim bilebilir?
Onun yerine çantanın büyüklüğünü (lt) verseler daha anlaşılır değil mi? Artı olarak maksimum taşıma kapasitesi (kg) olarak verseler üzerine kaymak olur...Ama öncelikle yine de hacim...
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)