Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İvmelenme: 600 cc SS - 1300 cc Cruiser

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Arkadaşlar selam, geçtiğimiz günlerde tork ile ilgili bir soru sormuştum şimdi de ivmelenme ile yani hız kazanma ile ilgili bir soracağım.

    Kendim 200 cc Kanuni Cruiser kullanıcısıyım ve gün itibariyle arkadaşımın Kawasaki Z 750 naked motosikletini denedim ve gazı azıcık açmamla açığa çıkan enerji beni geriye doğru iterken aynı zamanda da büyüledi, ilerdeki amacım da vtx 1300 cruiser almak, acaba bu iki motoru da veya yakın motorları kullanan varsa deneyimlerini aktarabilir mi?

    vtx 1300'de de z 750'den aldığım hızlanmayı (bakın hız demiyorum) alabilir miyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    intruder c800 2007
    cruiserlerin torku çok yüksektir.ama ivmelenmesi yavaştır.o yüzden 1300 lük dahi olsa spor motor kadar hızlı ivmelenemezsiniz.
    hatta bunu denemek için discovery channelde, yanılmıyorsam ya f1 aracıydı ya da porsche idi (emin değilim) ile racing motosikleti pistte yarıştırdılar.motosiklet çıkışta açık ara fark attı.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    peki c800'ün gazını açtığınızda göğsünüzde bir gıdıklanma hissediyor musunuz?

  4. #4
    cousinecruis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Motosikleti
    Bmw R 1150 GS
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki c800'ün gazını açtığınızda göğsünüzde bir gıdıklanma hissediyor musunuz?
    Gidona tutununca sorun yok
    Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez

  5. #5
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Selamlar. VTX 1300 malesef yakından bile görmedim. Z750 ve Intruder kullandım. Z750 bariz bir şekilde çok daha iyi hızlanıyor. Ancak Intruder da hafife alınacak bir motor değil. Gazı çevirdiğin anda egzotik arabalar dışında herhangi bir araba, dikiz aynanda bir benek olmaya mahkum. Ama şunu çok net hatırlıyorum ki Intruder'ın hızlanma hissi Z750 kadar vardı! Sanırım oturma pozisyonundan dolayı.. Miden sırtına yapışıyor gazı çevirince. Yani herşey rakamlarda kalmıyor, bir de motorun hissettirdikleri var. Şuan kullandığım Er6n ile Z750 arasında ivme farkı var elbette ama ben o farkı yanyana gaz açmadan anlayamam sanırım. Rakamlara çok bağlanmamak gerek galiba. İki motorda da kendimi lunapark aracında gibi hissetmedim ama Intruder'da hissettim kısacası.
    GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!

  6. #6

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    intruder c800 2007
    genelde motosiklet ile tüm arabaları kalkışta rahat arkada bırakırsınız.c 800 gerçekten iyi fırlıyor.benim genelde arka teker patinaj yapıyor eğer sert gaz verirsem.o yüzden yavaş hızlanmayı tercih ediyorum.
    kawasaki er6 kullanmıştım.yukarıda da söylediğim gibi ilk hızlanma konusunda cruiserler bariz yavaş kalır...

  7. #7
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Çok güzel bir soru, ben de merak ettim cevabını şimdi

  8. #8

    Üyelik
    16 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    SYM XS 125 K
    Ben merak ettiğim motor için google dan aratıp video sekmesiyle motor hızlanmalarına bakıyorum iş görüyor
    Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:

  9. #9

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Gts 250i Evo
    Yeri mi bilmiyorum ama çok merak ediyorum. Bir kaç ay önce gt 650 sahibi idim. Tork'u 68nm'ydi. Geçen bi mazda(rx-8)gördüm galeride özelliklerini sordum "Motor tipi Renesis Rotary Motor hacmi (cc) 1308 Maksimum güç (PS / dd) 231 / 8200 Maksimum tork (Nm / dd) 211 / 5500" Ben inanmıyorumki bu araba benim gt 650'yi geçsin 0-100 hızlanmada. Arabalarla motorlar farklı şekilde mi ölçülüyor tork'u vs? 231 tork'a insan dayanamaz herhalde?

  10. #10

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    intruder c800 2007
    http://www.youtube.com/watch?v=rdEYvZC1qbo

    buyrun bütün sorularınızın cevabı bu videoda.
    motosiklet taş çatlasın 300 kilogram oysa otomobil 1000 kilogram.o yüzden motor mazdayı rahat geçer.

    youtube açamayanlar için aynı video :

    http://dumpalink.com/videos/Jet-vs.-...ycle-a13f.html

  11. #11
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Alıntı mcyassin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeri mi bilmiyorum ama çok merak ediyorum. Bir kaç ay önce gt 650 sahibi idim. Tork'u 68nm'ydi. Geçen bi mazda(rx-8)gördüm galeride özelliklerini sordum "Motor tipi Renesis Rotary Motor hacmi (cc) 1308 Maksimum güç (PS / dd) 231 / 8200 Maksimum tork (Nm / dd) 211 / 5500" Ben inanmıyorumki bu araba benim gt 650'yi geçsin 0-100 hızlanmada. Arabalarla motorlar farklı şekilde mi ölçülüyor tork'u vs? 231 tork'a insan dayanamaz herhalde?
    Renesis Rotary dediğiniz motor, nam-ı değer Wankel sanırım. AB Moteurs'ta bir belgeseli vardı ve gayet verimli olduğu söyleniyordu. Örneğin Lamborghini Diablo 580 Nm tork üretir. Kaldı ki kendisi super car kategorisine giriyor. RX-8 de ise nerdeyse yarısı kadar tork mevcut ve gayet ciddi bir rakam. Beraber kalkmak lazım bence

    Wankel de bu oluyor.
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  12. #12
    Doru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    Ankara
    Yamaha xvs 1100 chopper kullanıyorum. Özellikle gayret etmememe rağmen , yani özel bir çaba göstermediğim hal de , ışıklar da sanki diğer arabalar gazlamamış gibi duruyor. Belki de ben uzaklaşıncaya kadar motoru syretmeye takılıp kalıyorlardır. . arkadaşların da dediği gibi tork çok önemli. Hızı o kadar fazla değil 1100 ün (175-200 km. ) fakat ivmelenmesi bana çok hoş geliyor. Ayrıyrtten şimdiye kadar 4. viteste yokuş çıktığımı anımsamıyorum hep 5. Sebebi torkunun iyi olması. Bilmem faydam dokunmuşmudur
    Atın yiğidine doru , adamın yiğidine deli derler.

  13. #13
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Nexagon internetde,

    Z 750'nin 0 - 100 hizlanmasi 3.5 saniye
    VTX 1300'un 0 - 100 hizlanmasi 5.5 saniye olarak geciyor...

    Yani VTX'in hizlanmasi Z 750 ile ayni heyecani vermez... ama VTX de heyecanlandirir
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  14. #14
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    ivme hissi kadar gzel bişey varmı ya
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  15. #15
    Turintr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul, Moda
    Motosikleti
    xvs 650 Sport
    Cruiserlarda ön cam yoksa hızı çok daha fazla hissediyorsunuz. Hem yere çok yakın otutduğunuz için hemde oturuş pozisyonunuzdan dolayı... Birde motor sesini hesaba katarsak :D. Yüksek cc cruiserların yol otomobillerinden vs den çok daha hızlı kalkıyor orası açık. Ama gazı iyi vermen gerekiyor.... Bir ss gibi değil yani. Çok fazla patinajda kalmassın. Ön tekerlekte yerden kesilmez.

    Kalkarken motorla bütünleşmen gerekiyor. Ayaklarını etrafta sallandirmican hemen sarıcaksın. Gidona yapışarsan sorun olmaz. Ama dikkatli olmak lazım....

  16. #16
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı mcyassin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeri mi bilmiyorum ama çok merak ediyorum. Bir kaç ay önce gt 650 sahibi idim. Tork'u 68nm'ydi. Geçen bi mazda(rx-8)gördüm galeride özelliklerini sordum "Motor tipi Renesis Rotary Motor hacmi (cc) 1308 Maksimum güç (PS / dd) 231 / 8200 Maksimum tork (Nm / dd) 211 / 5500" Ben inanmıyorumki bu araba benim gt 650'yi geçsin 0-100 hızlanmada. Arabalarla motorlar farklı şekilde mi ölçülüyor tork'u vs? 231 tork'a insan dayanamaz herhalde?
    Alıntı philetoaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Renesis Rotary dediğiniz motor, nam-ı değer Wankel sanırım. AB Moteurs'ta bir belgeseli vardı ve gayet verimli olduğu söyleniyordu. Örneğin Lamborghini Diablo 580 Nm tork üretir. Kaldı ki kendisi super car kategorisine giriyor. RX-8 de ise nerdeyse yarısı kadar tork mevcut ve gayet ciddi bir rakam. Beraber kalkmak lazım bence

    Wankel de bu oluyor.
    philetoaster nickli arkadaş açıklamasını yapmış.

    Motor ile ilgili diğer detaylara gelecek olursak motor tek bir yanma odasından ve üçgen şeklindeki bir pistondan oluşmakta yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi. Piston içeride elipsel bir daire şeklinde hareket ederken dönme hareketini gerçekleştirmekte ve daire içindeki boşlukların eğrinin artmas ve azalmasıyla havanın sıkışmasını sağlar.
    Bir otomobil motoru 1 pistonun hareketinde patlama ortalama olarak 2 devirde 1 gerçekleşmekte. bu durum Wankel motorunda 1 devirde 3 patlama olarak gerçekleşiyor. Motor öyle bir yapıdadırki otomobil motorları gibi hızı bir yerden sonra kesilmeye başlamaz sürekli artan bir eğride devir ivmelenmesi giderek artabilen bir yapıya sahiptir.

    En büyük sorunları silindir köşelerindeki aşınmayı tam olarak iyi bir seviyeye indirgenicek bir teknolojinin olmaması. Şu anki teknolojide silindir uçları seramik olarak üretilmektedir. Motor çok yüksek devirler çevirebildiğinden ve ani hızlanmalara yatkın olduğundan ince yağ kullanılır fakat yağ eksiltme sorunu olduğundan sık sık kontrol edilmesi tavsiye edilir. Mazda servislerinin araç ile genel sıkıntıları bu yönde genel olarak kalın bir yağ koymaları isteselerde bunun motoru fazla zorlayacağını bildikleri için orta karar bir talepleri olmuştur hep

    1146 cc rx-7 motoru sayesinde araştırmaya başlamıştım wankel'i . ufak bir motordan bu kadar güç çıkabileceğine inanamamıştım o zamanlar bende...
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  17. #17

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Gts 250i Evo
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ivme hissi kadar gzel bişey varmı ya
    Görmedim,yaşamadım,bilmiyorum

  18. #18
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    F=m.a,bu bilinen en baba fizik formüllerinden biri.F(Kuvvet birimi,Newton ile ifade edilir),m(Kütle,kg ile ifade edilir),a(İvme,m/sn^2(saniye kare)ile ifade edilir).

    İvmeyi çekersen a=F/m olur.F burada torku ifade eder,hp veya ps'i değil.Önemli olan anlık tork ve ağırlıktır ivmelenme hissinde.

    Cruiser'lar yapısı itibariyle ağır makinler.SS ise aksine hafif makineler.İvmelenme hissinde birçok kriter mevcut.Oturuş pozisyonu,sürüş zemini,rüzgar alıp almadığın,makinelerin ağırlığı,şanzıman ve aktarma kayıplarından ilerigelen yere aktarılan tork ver birsürü şey.

    Üstelik bu sınıfların motor karakterleri de birbirine zıt,SS'lar max torkuna yüksek devirlerde ulaşırken Cruiser'lar düşük devirlerde verir max torkunu ve Redline'a kadar düşerek devam eder,bu yüksek devirlerde ve yüksek hızlarda hissizlik yaratır.Aynı yeni nesil turbodizel,ufak hacimli motorlar gibi.Redline'a genelde 5.000RPM civarı girerler,max torkunu verdikleri devir 1.750-2.000 civarlarındadır.O devirlerde ani bir ivmelenme hissedersiniz,4.000'e kadar korurlar genelde o torku sonra düşmeye başlar ve sanki bir kuvvet tarafından geri çekiliyormuş hissi yaşarsınız.

    Benzinliler ise SS karakterine yakındır,yeni nesil benzinliler yakıt ekonomisi ve şehiriçi kullnımını kolaylaştırmak adına verebildiği kadar düşük devirlerde max torku verdirmeye çalışsalar da çoğunlukla ufak hacim turbodizellerden çok çok daha geç verirler max torku.Özellikle max güç(hp)için yapılmış atmosferik benzinliler(Bknz:Honda Type-R 2.0,S2000,1.6VTI).

    Kabaca Z750 210kg,VTX 290kg civarı.Z750 80Nm,1300VTX'in verisine ulaşamadım ama sanıyorum ki o 90-100Nm civarıdır.Eğer aktarma kayıpları ve diğer etkenleri gözardı edersek ki etsek de etmesek de sonucunda değişmeeceğini sanıyorum,Z750 her halukarda 1300'ü alır.

    Bu iş pek çok değişkene bağlı,daha önce de yazdığım gibi.Eğer ağırlıklar aynı olsaydı bu iki motorun tork eğrisine bakmak gerekebilirdi.O zaman düşük hızlarda VTX 1300'ün şansı olabilirdi.Bir seçim yapmalıyız;VT 1300 keyif,Z750 zevk makinesidir.Her ikisini birden istemek üretiliş mantıklarına ters düşer.

    Niye bu kadar açıklama yaptın diye sorabilirsiniz,sebebim şu;forumda kulaktan dolma ve dayanaksız bilgilerle paylaşım yapan arkadaşlarımız var.Bu okuyucuyu-alıcıyı da yanlışa yöneltiyor,bu sebeple doğrusunu öğrenmek herşeyden önemli.Biraz da bilgilendirici olsun diye yazdım.İtirazı olanla her zaman tartışmaya açığım,belki benim de gözden kaçırdıklarım vardır;)

    Ekleme:SS sınıfı motor derken 1-2-3-4 ve daha fazla silindir,güc/hacim oranı 0,15'leri geçenleri kastediyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:49 ----------

    Biraz daha ayrıntılı bilgi isteyenler ve benim kafam karışmaz diyenler için aşağıdaki linki veriyorum;

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    Kategoriler aynı olmadığından link vermekte bir sakınca görmedim.

  19. #19
    yalowa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    F=m.a,bu bilinen en baba fizik formüllerinden biri.F(Kuvvet birimi,Newton ile ifade edilir),m(Kütle,kg ile ifade edilir),a(İvme,m/sn^2(saniye kare)ile ifade edilir).

    İvmeyi çekersen a=F/m olur.F burada torku ifade eder,hp veya ps'i değil.Önemli olan anlık tork ve ağırlıktır ivmelenme hissinde.

    Cruiser'lar yapısı itibariyle ağır makinler.SS ise aksine hafif makineler.İvmelenme hissinde birçok kriter mevcut.Oturuş pozisyonu,sürüş zemini,rüzgar alıp almadığın,makinelerin ağırlığı,şanzıman ve aktarma kayıplarından ilerigelen yere aktarılan tork ver birsürü şey.

    Üstelik bu sınıfların motor karakterleri de birbirine zıt,SS'lar max torkuna yüksek devirlerde ulaşırken Cruiser'lar düşük devirlerde verir max torkunu ve Redline'a kadar düşerek devam eder,bu yüksek devirlerde ve yüksek hızlarda hissizlik yaratır.Aynı yeni nesil turbodizel,ufak hacimli motorlar gibi.Redline'a genelde 5.000RPM civarı girerler,max torkunu verdikleri devir 1.750-2.000 civarlarındadır.O devirlerde ani bir ivmelenme hissedersiniz,4.000'e kadar korurlar genelde o torku sonra düşmeye başlar ve sanki bir kuvvet tarafından geri çekiliyormuş hissi yaşarsınız.

    Benzinliler ise SS karakterine yakındır,yeni nesil benzinliler yakıt ekonomisi ve şehiriçi kullnımını kolaylaştırmak adına verebildiği kadar düşük devirlerde max torku verdirmeye çalışsalar da çoğunlukla ufak hacim turbodizellerden çok çok daha geç verirler max torku.Özellikle max güç(hp)için yapılmış atmosferik benzinliler(Bknz:Honda Type-R 2.0,S2000,1.6VTI).

    Kabaca Z750 210kg,VTX 290kg civarı.Z750 80Nm,1300VTX'in verisine ulaşamadım ama sanıyorum ki o 90-100Nm civarıdır.Eğer aktarma kayıpları ve diğer etkenleri gözardı edersek ki etsek de etmesek de sonucunda değişmeeceğini sanıyorum,Z750 her halukarda 1300'ü alır.

    Bu iş pek çok değişkene bağlı,daha önce de yazdığım gibi.Eğer ağırlıklar aynı olsaydı bu iki motorun tork eğrisine bakmak gerekebilirdi.O zaman düşük hızlarda VTX 1300'ün şansı olabilirdi.Bir seçim yapmalıyız;VT 1300 keyif,Z750 zevk makinesidir.Her ikisini birden istemek üretiliş mantıklarına ters düşer.

    Niye bu kadar açıklama yaptın diye sorabilirsiniz,sebebim şu;forumda kulaktan dolma ve dayanaksız bilgilerle paylaşım yapan arkadaşlarımız var.Bu okuyucuyu-alıcıyı da yanlışa yöneltiyor,bu sebeple doğrusunu öğrenmek herşeyden önemli.Biraz da bilgilendirici olsun diye yazdım.İtirazı olanla her zaman tartışmaya açığım,belki benim de gözden kaçırdıklarım vardır;)

    Ekleme:SS sınıfı motor derken 1-2-3-4 ve daha fazla silindir,güc/hacim oranı 0,15'leri geçenleri kastediyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:49 ----------

    Biraz daha ayrıntılı bilgi isteyenler ve benim kafam karışmaz diyenler için aşağıdaki linki veriyorum;

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    Kategoriler aynı olmadığından link vermekte bir sakınca görmedim.
    Katılıyorum arkadaşa. Otomobillere bakıp da "Ulan bu 200hp, benim makina 90hp her türlü geçmesi lazım beni" diye düşünmeyin. Ağırlık da önemli.

    Ben genelde kabaca şu hesabı kullanıyorum.

    Veriler
    Tork ya da Beygir güçleri
    Yamaha R6 : 130HP(tam emin değilim) - 190kg
    Yamaha R1 : 182HP - 200kg
    Mitsubishi Lancer Evo : 295hp - 1560kg
    Porsche 911 GT3 : 435hp - 1470kg

    Formül
    Aracın toplam ağırlığı / Beygir

    Sonuç
    R6 = 195kg / 130hp = 1,5kg beygir başına düşen yük.
    R1 = 200kg / 182hp = 1,09kg beygir başına düşen yük.
    Mitsubishi Lancer Evo = 1560kg / 295hp = 5,2kg beygir başına düşen yük.
    Porsche 911 GT3 = 1470kg / 435hp = 3,3kg beygir başına düşen yük.

    Bu şekilde ortalama olarak hangi aracın daha güçlü olduğunu bulabiliyorum. Genelde de doğru çıkıyor netice. Tabi vites aralıkları, güç aktarılırken kullanılan parçalar sebebiyle oluşan kayıp, aero dinamic, aracın bu gücü kaç bin devirde ürettiği gibi yan faktörler de etkili oluyor. Ama yukarıdaki 4 araç yarışmaya kalkarsa, en önden R1, peşinden R6, peşinden GT3, peşinden de Lancer Evo gelir heralde. Ha ileride ne olur bilinmez ama Porsche'un manyak motorları çıldırarak bu rakamlara rağmen aradaki farkı kapatarak uzayabilir. (: Umarım faydalı olmuştur.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)