güvenilir piyasa, sağlam sektör, cesur girişimci, büyük yatırım, devlet desteği.....
gibi şartlar oluşursa türk motosikletide üretilir türk alikopteride.
şunu anlamak lazım, üretim duygusal bir eylem değildir, para kazanmak için yapılır.
kimse türk malı motosiklet yapayımda alemde şeklimiz olsun diye girmez yatırıma.
bugün çin motosikletinin taciri para kazandığı için getirdi o motorları.
bu elemanlarda para kazanmak için böyle bir yola girmişler.
hayırlı işler derim, türk sanayisini sırtlamak zorunda değiller.
edebi sanat icra etmişin hoca
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
%1oo Türk malıysa, bisiklete binmeyi tercih ederim ;)
bu işin onu bunu yok. yapıcaksın ben yaptım diyeceksin bizde destek vericeğiz. ama yaptığın motorun yada her hangi bir şeyin 2 gün sonra parcasını yerden toplıyacaksak yapma kardeşim. biz bir cinli kadar yokmuyuz? varız ama birileri cıkıp yapsın ne yapıcaksa. kalite ön planda olucak sıkıntı vermiyecek haa o zaman biz senin arkandan bravooo işte bu diye bağıracağız.
35bin Euro mu ? heralde başka bi ülkeden bahs ediyorlar asgari ücretle geçinmeye çalışan ay sonunu nasıl getiririm diye düşünen bugün bişe yemeyeyim nasıl olsa aç değilim diye kendini avutan çöpten ekmek toplayan sokağın ortasında yatan ve bunlar yetmezmiş gibi suriyedeki leri cnm ülkemize getirip zaten zor durumda olan vatandaşlarımızın başına bela eden bu tür zihniyetlerin....gerisini siz getirin....
abi birşey sorabilirmiyim sanayide yaptırdığın şaseye hangi numarayı vurucaksın ? araç statüsüne sokabilecekmisin o kadar basit değil bende bir şase yaptırıyım bizim çamaşırmakinesi'nin motorunu takıyım aküyüde taktımmı al sana türk malı elektirikli bisiklet :D
TT nin yaptığı işe saygı duyuyorum işçilik süper emek veriyorlar rekabet az olduğı için biraz yüksek fiyat istiyor olabilirler yada bizim bütçeyi aşmış olabilir ama sonuç olarak
adam yapmış saygı duymak lazım bu gün son model alman arabası'ın bile koltuğu bursada bir türk işletmeciden çıkıyor
--------Efsaneler Ölmez Sadece Şekil Değiştirir 1985-2000 2013-20..--------
JeT KaMiL'in OĞLU
Kıvanç tatlıtuğ,beyazıt öztürk,acun ılıcalı vs.. Bu insanlar motosiklet kullanıyorlar ve bilindikler diye örnek verdim.. 35 bin euro az değil ancak bunu alacak insanın parası da az olmaz zaten.. 6 ay para biriktirip bu motosiklet alınmaz, banka hesabında 500 bin euro vardır buna harcarsın bir kısmını.. Herkese bir motosiklet diye çıkmadılar piyasaya, kişiye özel motosiklet bunlar.. Kimse zorla aldırmıyor sonuçta..
Motor hariç tamamen yerli diye biliyordum ancak doğruluk payı nedir bilemem. Dünyada ses getirecek işler yaptılar bu bile bence bir başarı. Hatta geçenlerde bir hollywood filmine motor üreteceklerini okumuştum. Bunlar yabana atılacak gelişmeler değil. Lakin şöyle en azından keeway ayarında bile olsa yerli seri üretim bişeyler yapılabilse daha mutlu olacağım.
aynen öyle işte kahvedeki ali dayı mondial takılsın her kez bütçesine göre harcama yapar
gönül ister bunlar gibi bir kaç firma daha olsun rekabet olsun gelişmeler hızlansın ucuz maliyetlere kaliteli motorlar yapılsın adamlar motor satmıyor motor yapıyor manavla elma ağacı gibi aradaki farkı karıştırmamak lazım
kenan doğulu Kenan sofuoğlu gibi bir çok tanınmış kişiye motor yapmış bir firma
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
cehennem melekleri-3 filmine 5 özel motor götürüldü
600cc tam otomatik motorsiklet projesi üzerinde çalışmaları var 2014 yaz sezonuna seri üretime geçirekcekleri bir makine de var diye biliyorum yani inşallah önümüzdeki yaz seri üretim olur...
chopper değilde cruiser olcak
he bu arada motomobil diye bir projeleri daha var
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
Hidayet TÜRKOĞLU nada motorsiklet ürettiler
--------Efsaneler Ölmez Sadece Şekil Değiştirir 1985-2000 2013-20..--------
JeT KaMiL'in OĞLU
ne olursa olsun kutluyorum arkadaşları,klavye başında sallamak kolay,bi motor versinler bende yaparım he,yapta görelim neye benziyo,bir türk kendi markasını yaratıp ödül almışmı,gurur duyun biraz yaaa,ulan ilk bok atan biz oluyoruz ya,bize helal olsun daha ne denir...parayı bulayım BG diye motor yaptırıp getirtecem çinden
Adamlar 100 yıldır motosiklet üretiyorlar biz hala neredeyiz..Ramzey ve Mondialin çok kısıtlı modelleri sanıım % 100 türk.Onlarında hali zaten ortada.Avusturya bile motosiklet üretiyor bildiğiniz gibi (ktm) harika modeller.Biz neredeyiz?neden üretemiyoruz?Çinli modellerin montajını yapıyoruz hadi oda birşey fakat yapılmış motosikletlerin yazı tasarımını bile beceremiyoruz.Kocaman pazardan alınan yapıştırmalarla marka yazıyor.Onda bile iyi değiliz.
işi seri imalata dökmedikleri , her kesim ve bütçeye hitap etmedikleri sürece, anca kendileri kazanırlar, ülkeye pek bi getirisi olmaz. parayı bir cebinden çıkarıp diğer cebine koyabileceksin ki ülke kazansın 3 ayda bi motosiklet yapmayla olmaz. zaten %100 bütün aksam mı yapmıyorlar. motoru dışarıdan aldıktan sonra bizim yaptığımız custom bisiklet oluyor maalesef. inşallah %100 türk malı motosikletler üretirler, devletin teşviğini de alılar ki pek sanmıyorum bu yüzden made in arabia ya döneceklerdi bi ara arkası gelmedi
İçinizden kaç kişi TT den motor aldı Allah için . Fiyatını sordunuz mu? Tamam modeller güzel hakkını verelim . Ama fiyatı? Egzos yanında pipet kalır.
Gerçekten , anlama güçlüğümüzden mada , birde anlatım güçlüğü ortaya çıktımı vaka cerrahileşip operasyon gerektiriyor !!.İstanbul Mecidiyeköy'de kurduğu TT Custom Choppers'ta, Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek insanların hayalindeki özel motosikletleri yaratan Tarhan Telli, kısa sürede motosiklet tutkunlarının ilgi odağı olmayı başardı. Hatta
35 bin Euro'dan başlayan fiyatlarda üretilen kişiye özel motosikletler için öyle talep oldu ki, firmanın 2013'e kadar siparişleri doldu.
Galeri için tıklayınız
Özel motosikletlerin üretildiği TT Custom Choppers'ın aynı zamanda bir kulüp haline
geldiğini söyleyen Tarhan Telli, aralarında ünlü işadamları, şovmen, yönetmen, şarkıcı ve reklamcıların da bulunduğu müşterilerinin TT ailesinin üyesi olduğunu belirtiyor. "Biz büyük bir cemiyet olduk. İçimizde ne olduğu belli olmayan bir adam yok, olmayacak da... 'TT kardeşliği' dediğimiz bir kavram var. Yani 'Benim param var, bana motor yap' demek yeterli değil. Burada kardeşlik var. Aslında motor yaptığımızdan daha fazla kişiyi geri çevirdik."
CUSTOM KÜLTÜRÜNÜN MERKEZİ
Tarhan Telli, isminin baş harfleri TT'den oluşan markanın nasıl doğduğunu ise şöyle anlatıyor: "15 yaşında sanayi sitesinde bir dükkan kiralayıp babamın cipini modifiye
etmeye başladım. Okuldan çıktıktan sonra tüm vaktimi orada geçiriyordum.
Liseden sonra Bahçeşehir Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü'nü bitirdim.
Ardından Amerika'ya gittim. Custom kültürünün merkezi California'da makine üzerine iki yıl ihtisas yaptım. Üniversiteye devam ederken, üste günlük 14 dolar verip custom motosiklet yapan firmalarda çalıştım. Oralarda kazandığım deneyimin hayatımda çok önemli bir yeri var."
DÜNYA MARKASI OLACAĞIZ
Türkiye'ye döndükten sonra ilk motorları yapıp Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na gittiklerinde acayip bir tepkiyle karşılaşmışlar. Telli o gün yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "'E yaptınız da bizde bunları test edecek sistem yok' dediler. O gün mide kanaması geçirdim. Sonra motorlarımızı uçağa koyup Almanya'ya götürdük. Orada yaptığımız motosiklet üzerindeki 56 parça testten geçti. Sonra tekrar Ankara'ya gidip motosiklet üretme lisansımızı onaylattık. Şu ana kadar 85 motosiklet ürettik. 50'ye yakın personelimizle, motosiklet üretme lisansına sahip Türkiye'deki tek firmayız. Seri üretime geçtikten sonra da hedefimiz dünya markası olmak."
Custom motosiklet almak isteyenlerle, yemek yemek, gece çıkmak kısaca birlikte zaman geçirmek gerektiğini düşünen Tarhan Telli, ancak o zaman karşısındaki kişinin ne istediğini anlayabildiğini söylüyor. 2006 ve 2007'de Avrupa turu yaptıklarını, yurtiçi gezilerinde de Çeşme turunun çok fazla rağbet gördüğünü anlatan Telli, "Hadi Yunanistan'a gidiyoruz" dediğimde bir telefonla çoğu işadamı 15 kişi bir araya geliyor. Buna parayla sahip olunamaz. TT kardeşliği çok farklı. Bir sorunun mu var, bu grupta o sorunu çözecek biri mutlaka vardır.
Şimdi , bu metinde , motorun üretim lisansına sahip olan arkadaş çıkıp bunun motorunu biz üretiyoruz "blog , silindir kapağı , vs yapıyoruz diyor mu !?
Bir ikincisi , motorsiklet üretimi yapmak için , illa motor üreticisi mi olmak gerekiyor !?
Adam yapmış 35 000 eurodan başlıyan fiatlarla satıyormuş , E helal olsun denir böylesine. Kıskanmakta nesi oluyor !?
türk malı deyince böyle bişey bekliyordum,hüsrana uğradım..
. 'TT kardeşliği' dediğimiz bir kavram var. Yani 'Benim param var, bana motor yap' demek yeterli değil. Burada kardeşlik var. Aslında motor yaptığımızdan daha fazla kişiyi geri çevirdik." benim demek istediğimi tarhan telli kendisi söylemiş. 3 ayda bir motor yapmakla kime ne faydası olacak. bu gün hangi marka senin paran burda geçmez diyor ki. şu durumda kıskanılacak bir şey yok , motor bloğunu da yapsın her kesim ve bütçeye hitap etsin kıskanalım usta, amerikan motorunun üstüne şase geçirmeyle dünya markası olmak biraz zor ve şasenin tarzıda amerikan kültürüyle harmanlanmış . gaziantepteki baklavayı yunanlıların ülkelerinde üretip yunan tatlısı diye patent almalarına benzemiş
merak etmeyin yakında seri üretime geçiyorlar :D
rekabetin olmadığı ortamda bu fiyatlar bence çokta yüksek değil bu firmaya bir rakip olsa bir başka türk üretici tasarlayıcı firma olsa bak ozaman fiyatlar nasıl düşüyor
ama kimse bu adamın yaptını yapmaya cesaret edemiyor
bu gün bir bisiklet yap desek kaynak atmayı bilmeyen adamlar TT'nin yaptığı işi küçümseyince gülümsüyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)