pist motosikleti ile trafikte gazlamak
Reklamlar
-
10 Ağustos 2010, 02:31
#1
arkadaslar sahsen benim cok yanlis buldugum bir detayi sizinle paylasmak istiyorum, benimle ayni fikirde olacak kisi sayisinin da cok az olacagini biliyorum, belki bu konu tartisilmistir daha önce ama göremedim hic.
gelelim yanlisa;
pistte sürülmek amaciyla tasarlanmis özellikle yüksek hacimli ss motosikletlerin trafikte kullanilmasina son derece karsiyim. yasanmis ölümlü kazalarin bir cogu bu makinelerin üstünde gerceklesiyor maalesef.
bir donkisotluk yapiyrum ama hadi hayirlisi.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
Reklamlar
-
10 Ağustos 2010, 02:36
#2
ben şunu anlamak istiyorum hız canavarı motorlar Türkiye yollarında neden kullanılır:
-Yarışmak için mi?
-Adrenalin için mi?
-Hız için mi?
-Artistlik için mi?
-Kendini kanıtlamak için mi?
-90-100 le gitmek için mi?
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
-
10 Ağustos 2010, 02:41
#3
Öncelikle pist motorunun cadde motoruyla olan farklarına bakmak lazım...
Ben Türkiye de pist motoru olan birinin caddelerde bindiğini sanmıyorum....
Gördüğünüz her SS pist motoru değildir....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
10 Ağustos 2010, 02:44
#4
Kesinlikle aynı görüşteyim.. Son derece hassas bir dönemden geçiyoruz..
Acılarımız taze, sıkıntılarımız çok fazla..
Fakat realite diye bir şey vardır.. Gerçekleri sarfınazar edemeyiz..
Üç maymunu oynayamayız.. Oynamamalıyızda !...
Bazı durumları artık masaya yatırma zamanı gelmiştir..
Herkes eteğindeki taşları dökmelidir..
Geçmişe baktığımızda; yaşanan tüm motor kazalarında maalesef motorcu
hariç olmak üzere, hep karşı taraf haksızdır..
Motorcu olarak bizlerde hiç hata yokmu?
Hiç yanlış yapmıyormuyuz?
Hız limitlerini zorlamıyormuyuz?
Motorların bakımlarını düzenli yaptırıyormuyuz?
Şehir içinde slalom yapıyormuyuz?
Trafik kurallarına uyuyormuyuz?
Yüksek CC motorlar için, yollarımızın kapasitesi uygun ve uyumlumudur?
Motoru kullanan kişi; o motor için ruhen ve bedenen uygunmudur?
Herkes bir diğerinden bağımsız olarak özeleştiri yaptığında, sorun büyük
oranda çözüme ulaşacaktır..
Dikkatli olalım arkadaşlar..
Arkamızda gözü yaşlı; eş,çocuk,ana,baba,kardeş,eş,dost bırakmayalım..
Buna hakkımız yok!...
Ölmez sağ kalırsak, sağlıklı olalım. Sakat sakat yaşamımızı sürdürüp,
ne kendimize ne de çevremize sıkıntı vermeyelim diye düşünüyorum..
Tekeriniz düz bassın, kazasız rotalar dilerim..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
10 Ağustos 2010, 02:45
#5
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Öncelikle pist motorunun cadde motoruyla olan farklarına bakmak lazım...
Ben Türkiye de pist motoru olan birinin caddelerde bindiğini sanmıyorum....
Gördüğünüz her SS pist motoru değildir....
birebir ayni degiller zaten. replicalari mevcut. ama güc ve tork bakimindan ayni, sadece far, vites. debriyaj ve bir kac ayinti farki var. hiz ve sürüs aerodinamigi olarak ayni.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
10 Ağustos 2010, 02:53
#6
viyana adlı üyeden alıntı
birebir ayni degiller zaten. replicalari mevcut. ama güc ve tork bakimindan ayni, sadece far, vites. debriyaj ve bir kac ayinti farki var. hiz ve sürüs aerodinamigi olarak ayni.
kesinlikle aynı değil. pist motoru demek motogp motosikleti demek değildir. motogp motosikletlerinin bile lastikleri farklı...
pist motosikleti için bkz:SUPERBIKE
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
10 Ağustos 2010, 02:58
#7
ozgurakman adlı üyeden alıntı
kesinlikle aynı değil. pist motoru demek motogp motosikleti demek değildir. motogp motosikletlerinin bile lastikleri farklı...
pist motosikleti için bkz:SUPERBIKE
ayni seyi söylüyoruz
cbr 125 bile pist icindir esasen. ama bunu derken o kadar korkuyorum ki herkes gülecek bana
ama olsun yaptim bir donkisotluk geri dönemem.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
10 Ağustos 2010, 03:07
#8
viyana adlı üyeden alıntı
ayni seyi söylüyoruz
cbr 125 bile pist icindir esasen. ama bunu derken o kadar korkuyorum ki herkes gülecek bana
ama olsun yaptim bir donkisotluk geri dönemem.
Yürü be !.. '' Don Kişot'' '' Bende '' sanço panço '' olarak yanındayım..
500 cc ve üzeri motorlar; özellikle şehir içinde trafiğe çıkmamalıdır..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
10 Ağustos 2010, 03:14
#9
Türkiyenin şartlarına göre;Yolların durumu,benzin fiyatları,yedek parça ve bakım masrafları olarak bu ülkede SS motosiklet kullanmak anlamsız.
-
10 Ağustos 2010, 03:18
#10
SS bence de mantıksız... ama farkı ayırt etmek gerekiyor diye düşünüyorum.
SS yerine naked, roadster veya touring makineler daha mantıklı geliyor bana
şahsen bir SS alacağıma Z750 veya VFR800 almayı tercih ederim. FZR gözüme en makul gelen model aslında
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
10 Ağustos 2010, 03:18
#11
Cok sey yazilir ama insanlarin kalbini kirmak istemiyorum.
Lutfen topic acmadan ithamda bulunmadan biraz arastirma yapalim en azindan ne hakkinda konusmaya calistiginizi bilin.
Pist motoru gormemis kisiler pist motorlari hakkinda konusmaya basladi simdide.
Pist motorunu zaten trafikte kullanamazsiniz arkadaslar, ne yasalar izin veriyor nede oyle bi yetenek var dunyada.
Slick lastikler isiklarda durdugunuz anda sogur ve yolu tutmaz ilk kalkista yerle bi olursunuz.
Eger pist motorundan kastiniz spor motosikletler ise lutfen kaza verilerine iyice bi bakalim.
Cogu kaza racing-spor motorlarla oluyor denmis ama kime gore neye gore bu veri.
Acin bi arastirin bakin.
Commuter-moped-scooter kazalari bakalim ne alemde?
Motosiklet kazalari her zaman asiri hiz yuzunden degil hatta belkide sadece 100 de 20 si bu sebebtendir.
Tabi hiz siniri olarak 70 km yasal hizi dusunen varsa o ayri o zaman butun kazalar bu sebebten olur ama ben 70 km hizi gecmiyorum diyen motorcuya inanama kimse kusura bakmasin.
Ayrica boyle bi durumdan once yani racingler hadi trafikten men edilsinden once herkes once bi kaskini taksin korumasini giysin egitimini alsin.
Ondan sonra bakariz sizin hatriniz icin trafikten men olayini.
Zaten buraya yazmakla biseyler degisse herkes kurallara uyar olumlerde azalirdi.
Gereksiz bi konu olmus.
-
10 Ağustos 2010, 03:23
#12
Jubaa adlı üyeden alıntı
Cok sey yazilir ama insanlarin kalbini kirmak istemiyorum.
Lutfen topic acmadan ithamda bulunmadan biraz arastirma yapalim en azindan ne hakkinda konusmaya calistiginizi bilin.
Pist motoru gormemis kisiler pist motorlari hakkinda konusmaya basladi simdide.
Pist motorunu zaten trafikte kullanamazsiniz arkadaslar, ne yasalar izin veriyor nede oyle bi yetenek var dunyada.
Slick lastikler isiklarda durdugunuz anda sogur ve yolu tutmaz ilk kalkista yerle bi olursunuz.
Eger pist motorundan kastiniz spor motosikletler ise lutfen kaza verilerine iyice bi bakalim.
Cogu kaza racing-spor motorlarla oluyor denmis ama kime gore neye gore bu veri.
Acin bi arastirin bakin.
Commuter-moped-scooter kazalari bakalim ne alemde?
Motosiklet kazalari her zaman asiri hiz yuzunden degil hatta belkide sadece 100 de 20 si bu sebebtendir.
Tabi hiz siniri olarak 70 km yasal hizi dusunen varsa o ayri o zaman butun kazalar bu sebebten olur ama ben 70 km hizi gecmiyorum diyen motorcuya inanama kimse kusura bakmasin.
İlk mesajımda anlatmak istediğim buydu... Pist motorlarını caddede görmek imkansızdır... Ciddi manada ses, ışıklandırma (sinyal,far )yok, plaka yok,
Çıkılması da anlamsız olur...
ozgurakman adlı üyeden alıntı
SS bence de mantıksız... ama farkı ayırt etmek gerekiyor diye düşünüyorum.
SS yerine naked, roadster veya touring makineler daha mantıklı geliyor bana
şahsen bir SS alacağıma Z750 veya VFR800 almayı tercih ederim. FZR gözüme en makul gelen model aslında
Sen o verdiğin örneklerin SS lerden aşağı kaldığınımı sanıyorsun dostum...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
10 Ağustos 2010, 03:32
#13
Bu hız makinalarını adam akıllı kullanın! kendi canınızı düşünün ölüp kurtulmak kolay ama arkanızdan ağlayanlarıda düşünün. İsterseniz full şovalye gibi giyinin Türkiyede aşırı hız öldürür ego tatmininizi trafikte değil pistlerde yapın
Çevremde kaza sonucu bu ss motorlar yüzünden ölen oldu. Akrabalarım, arkadaşlarım ya da aileleri benim ss sahibi olduğumu duyunca iletişimi yavaş yavaş koparmak isteyeceklerdir. Bu yüzden ciddi söylüyorum imkanım olduğu halde almam, bedava gelsede kullanmam.. O motor adamın bir şekilde kanına girecektir ölüme davetiye çıkaracaktır.
-
10 Ağustos 2010, 03:36
#14
Jubaa adlı üyeden alıntı
Cok sey yazilir ama insanlarin kalbini kirmak istemiyorum.
Lutfen topic acmadan ithamda bulunmadan biraz arastirma yapalim
en azindan ne hakkinda konusmaya calistiginizi bilin.
Pist motoru gormemis kisiler pist motorlari hakkinda konusmaya basladi simdide.Pist motorunu zaten trafikte kullanamazsiniz arkadaslar, ne yasalar izin veriyor nede oyle bi yetenek var dunyada.
Slick lastikler isiklarda durdugunuz anda sogur ve yolu tutmaz ilk kalkista yerle bi olursunuz.
Eger pist motorundan kastiniz spor motosikletler ise lutfen kaza verilerine iyice bi bakalim.
Cogu kaza racing-spor motorlarla oluyor denmis ama kime gore neye gore bu veri.
Acin bi arastirin bakin.
Commuter-moped-scooter kazalari bakalim ne alemde?
Motosiklet kazalari her zaman asiri hiz yuzunden degil hatta belkide sadece 100 de 20 si bu sebebtendir.
Tabi hiz siniri olarak 70 km yasal hizi dusunen varsa o ayri o zaman butun kazalar bu sebebten olur ama ben 70 km hizi gecmiyorum diyen motorcuya inanama kimse kusura bakmasin.
Ayrica boyle bi durumdan once yani racingler hadi trafikten men edilsinden once herkes once bi kaskini taksin korumasini giysin egitimini alsin.
Ondan sonra bakariz sizin hatriniz icin trafikten men olayini.
Zaten buraya yazmakla biseyler degisse herkes kurallara uyar olumlerde azalirdi.
Gereksiz bi konu olmus.
Vay vaayyy vayda vayyy!.... Ne kadar kültürlü ve bilgili üyeler varmışda haberimiz yokmuş!...
Eeeeeee !.. Ne yapalım, senin gibi; böyyükkk şeerr'de yaşamıyog!..
Pist ne? Pist motoru ne? Uçak pisti herhal!...
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
10 Ağustos 2010, 04:08
#15
Pist (ya da hız ya da sürat ne derseniz deyin) motorları nedir ? Üreticilerin yapabildiklerinin sınırlarını zorlayarak tasarladıkları makinalardır. SS'leri SS yapan onlara bizim koyduğumuz isim değil, büyük markaların en iyi frenleri, en iyi şasiyi, en iyi motoru ve diğer komponentleri en hafif ağırlıkta ve en uygun fiyata sunduğu bir "paket" olmalarıdır.
Kendimizi kandırmayalım. Firmalar daima en iyisini (en hızlı, en hafif, en çabuk hızlanan /durabilen vs.) en uygun fiyata sunma rekabeti içerisindeler.
Yani "bir düğme olsa, ona bassam da bütün SS motorlar buhar olsa" düşüncesi yararsız. SS yok olunca ne olacak, ne değişecek ? Firmalar yine rekabetin gereği olarak bu motorları başka isimle üretecekler. Adı naked olur sportster olur, ama değişen birşey olmaz.
Trafiğe çıkan araçlara beygir gücü sınırlaması getirilmediği sürece bu böyle olacak. O zaman ne yapalım ?
İnsanları doğru yönlendireceğiz, insanları eğiteceğiz. Çünkü motosikletin üzerine çıktıktan sonra kişiyi kendinden başkası kurtaramaz.
Kişi hız yapmak istiyorsa yapsın. Ama bunun yeri trafik değil. Yeri pist. Tabii pist sürüşünün de ayrı bir adabı var. Onun da öğrenilmesi gerekiyor. Ülkemizin bu konuda katetmesi gereken daha bir hayli yol var...
Spor tarzı motosiklet kullanan insanlar enerjilerini trafikte atmak yerine piste girebilseler ben eminim ki çoğu trafikte scooter'dan büyük birşey kullanmak istemeyecektir. Elimizde İstanbul Park gibi bir pist varken oranın kapılarını açmakta (gerçi kapalı olması baştan ayrı bir dert) çok geç bile kaldık.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
10 Ağustos 2010, 04:11
#16
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
10 Ağustos 2010, 04:13
#17
Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı
Vay vaayyy vayda vayyy!.... Ne kadar kültürlü ve bilgili üyeler varmışda haberimiz yokmuş!...
Eeeeeee !.. Ne yapalım, senin gibi; böyyükkk şeerr'de yaşamıyog!..
Pist ne? Pist motoru ne? Uçak pisti herhal!...
Sagol tesekkur ederim senin kadar bilgili ve kulturlu degilim kusura bakma sadece Dunyanin en iyi ilk 15 universitesinden birine bilgisayar muhendisi olarak girmeye calisiyorum cahilligime ver.
Motosiklet konusunda da cok cahilim bu yuzden her gordugum okula yaziliyorum ve egitim aliyorum.
Villa Levent surucu kursu egitimi ve Honda nin kursu buyuk CCler icin.
California cornering school a da yazilmayi dusunuyorum.
Zaten burda pist yok pist motoruda yok hic nerden bilcem ben California da motor mu olurmus hic.
-
10 Ağustos 2010, 04:17
#18
Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı
Vay vaayyy vayda vayyy!.... Ne kadar kültürlü ve bilgili üyeler varmışda haberimiz yokmuş!...
Eeeeeee !.. Ne yapalım, senin gibi; böyyükkk şeerr'de yaşamıyog!..
Pist ne? Pist motoru ne? Uçak pisti herhal!...
Kültürle bilgiyle yaşadığı şehirle alakası yokki.
Konu nereye çekiliyor..
Scooterlarda gereksiz ozaman kaç kişi kask takıyor..?
Ben SS da çok fazla şahit olmadım öle kasksız montsuz gezene..
Ama yapan arkadaşlara sözüm değil yapmayan daha çok kendileride biliyorlar..
Kask yok bişey yok trafikte makas atar apaçilik onlarda...
Sadece SS kullanıcılar kaza yapıp ölmez..
Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
10 Ağustos 2010, 04:18
#19
Hee bide tabi simdi siz sinirlisiniz kotu haberden sonra.
Ben burda yuz yuze tanistigim 3 kisinin konusunu okudum.
Tugper in olum haberini aldigim gun oturup kiz cocugu gibi agladigimi hala net hatirliyorum.Naked kullaniyordu modifiyeli arabasi ile cahil bi zengin zuppesi gelip vurup oldurmeden once tabi ustune ustluk kacti bide.
Ben ne anlarim bu islerden kusuruma bakma!!
-
10 Ağustos 2010, 04:23
#20
pist motosikletinden örnekleme; cbr 125, cbr 600, cbr 1000, r6, r1 vb.
bu ve benzeri motosikletler ( seri üretim replicalar) sürüs dinamigi olarak mesela virajlarda yatmak sureti ile sürülür, (istanbul trafiginde yatarak viraj aldiginizi düsünün)
bunu pistte tam korumali kiyafet ile yaptiginizi ve düstügünüzü düsünün !! olasi düsmede sonuc kaymak sureti ile en kötü ihtimal hafif yaralanma...ya da bir kac kirik.
bunu caddede ya da otobanda vs tam korumali kiyafet ile yaptiginizi düsünün !! olasi düsmede sonuc en iyi ihtimal bir kac kirik, en kötü ihtimal kol kopmasi, kafa kopmasi, bariyerlerin giyotin ile dogramasi vs vs. baska bir aracla ( otomobil, kamyon vs) yapilan kazayi saymadim bile.
simdi diyeceksiniz ki, scooter ile de bunlar basiniza gele bilir. evet dogru, ama bu sadece trafik kazasidir. scooter ile yatarak viraj almak sürüs dinamigi degil cilginliktir. ss ile yatarak viraj almak sürüs dinamigidir. ve trafikte sonunuz olabilir.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)