pist motosikleti ile trafikte gazlamak
Reklamlar
-
10 Ağustos 2010, 09:05
#41
yüksek cc li motorlar yüzde 90 i bence zengin cocuklarının oyuncağı olarak türkiyede satılıyor.yüksek cc li yarış motoru kullanana sorsan neden bu motoru aldığını sanırım anlatamaz.kem küm eder. Bazı arkadaşlar koruma takın demiş 200 km hizla koruma ne yapabilir araba içinde o hızla hava yastıkları bile korumazken ölümler olurken. Nasıl kross motorlarda cross yarışları oluyorsa bu motorlarlada pist kiralayıp orda sürülmeli. Bende trafikte kullanılmasına karşıyım. max 250cc ye kadar
Reklamlar
-
10 Ağustos 2010, 11:04
#42
farklı bir bakış açısı getirmek gerekirse, o zaman trafikte 2000cc'nin üzerindeki spor araçlarıda yasaklasınlar? istanbul'da bir sürü porsche, ferrari, bmw m3 gibi pistlerde boy göstermeye uygun araçlar var. geçen hafta mecidiye köyde son model bir porsche trafik kazasında yandı ve sürücüsü kaza yerinden kaçtı.
bence konu başından beri yanlış. bir modeli yasaklamaktansa yeterince tecrübe edinmeden kullanılması yasaklanabilir. avrupa'da bazı ülkelerde bildiğim kadarıyla direk cc yükselterek motorsiklet alamıyorsunuz. başlangıç 2 yıl 125cc (yurtdışında cbr 125'in bu kadar popüler olma nedeni bu).
ayrıca bunun dışında motorsiklet sürücüsünün elinde olmayan trilyon tane etken var. 1 numarada ise bizleri farketmeyen araç sürücüleri. ama ben kesin sonuca ulaşmak için ne yapılması gerektiğini buldum(!)
trafikte araba kullanılmasını yasaklayalım, herkes motora binsin.
yasak ile hiçbir yere varılmaz, insanlara önce kendileri için neyin tehlikeli olduğu öğretilmelidir.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
10 Ağustos 2010, 11:05
#43
Jubaa adlı üyeden alıntı
Sagol tesekkur ederim senin kadar bilgili ve kulturlu degilim kusura bakma sadece Dunyanin en iyi ilk 15 universitesinden birine bilgisayar muhendisi olarak girmeye calisiyorum cahilligime ver.
Motosiklet konusunda da cok cahilim bu yuzden her gordugum okula yaziliyorum ve egitim aliyorum.
Villa Levent surucu kursu egitimi ve Honda nin kursu buyuk CCler icin.
California cornering school a da yazilmayi dusunuyorum.
Zaten burda pist yok pist motoruda yok hic nerden bilcem ben California da motor mu olurmus hic.
bu ne arkadaş yaa ne güldüm ikinizin konusmlarına en ileri ben şey ediyorum
-
10 Ağustos 2010, 11:27
#44
Hiç kimsenin değinmeye gerek görmediği bir noktaya temas etmek istiyorum; Benim motor da torklu olduğu için ani hızlanabiliyor ama bir cc kadar değil tabi. Sorun şu ki; ani ivmelen me de , akan trafikte ki 4 teker kullananların için de ki hanzolar, 2 dk önceki aynaya bakmayı yeterli görüyor ve şerit değiştirmeye kalktılarmı bir kez daha aynaya bakmıyorlar. Canım 2 dk. önce baktık işte dk. başı aynaya bakacak değiliz yta diye düşünüyorlar. İşte bir hanzo ne kadar düşünürse. Bayanların sürüşünü hiç konuya sokmuyorum zaten. Motor kullanırken en çok buna dikkat etmek lazım. Yani siz atağa kalktığınız da ani ivmelenmeyle , öndeki araç ylou 1 dk. önce boş gördüğü için bir daha bakma gereğini duymuyor. Motorum 1100 cc. bir chopper. Mamafih haybusa gönlümün kralı , avantajım yaşımın 50 ye yakın olması, çünkü şişe de durmadığı gibi cc de adamın altın da kolay kolay durmaz diye düşünüyorum. Dürüst olalım; kaç kere gereksiz yere kendimizi yüksek tehlikeye sokupta , " ulan valla iyi yırttım , gidip bir sadaka veryim demedik ki. " Yaşım 50 ye yakın dedim ama hayabusa gibi bir makinaya binin ce de pek yaşıma uygun da bazı anlar davranmaya bilirim gibi geliyor. Şu gerçeği söylemek istiyorum nefis dediğimiz olgu insana bazı şeyleri yaptırıyor. Trafikte ani ivmelenme , yüksek suratte seyretme gibi, bizle ya çok safız ya da tüm motorcular çok iyi niyetli. Yav bir düşünsenize ; geçen fatih yolundan , ist. yoluna çıkacağım ( Ank. ) , bir cc motor son sür at gidiyor ve tüm tafik onun arkasın dan geliyor ve 2 şerili bir yol şerrreefsizzz bir sarhoş yola , ara yoldan fırladımmıydı ,Canım cc. ne yapacak . Sorun bence buradan kaynaklanıyor , ne kadar hızlandığını fark ettirmiyor cc. Tıpkı bir erkeğin parasını yiyip bitiren çok güzel bir kadın gibi.
Atın yiğidine doru , adamın yiğidine deli derler.
-
10 Ağustos 2010, 13:23
#45
Çağlar KARA adlı üyeden alıntı
yüksek cc li motorlar yüzde 90 i bence zengin cocuklarının oyuncağı olarak türkiyede satılıyor.
arkadaşım ben bu lafına katılmıyorum... 696 cc makinamı 23 yaşında almış biri olarak konuşabilirim ki ne ailme çok zengin ne de ben şımarığım... bence bu şekilde genellemeler yapmayalım, %90 bile bence fazla... tamam bu şekilde bir itibar var ama yine de bunu bu sayfada dillendirmenin uygun olmadığı görüşündeyim...
ayrıca yine "burası Türkiye" dedirtecek yazılar okuduğum için tekrar üzüldüm... Arkadaşlar yasak ile olayı çözemezsiniz... yok 250cc üzeri motor olmasın, yok ss ler yasaklansın diye... ben 2000cc motordan 2800cc çıkartan adamlar tanıyorum, 250 cc den neler çıkartır siz düşünün... yasaklayarak çözmek yerine eğitimi teşvik etseniz daha mantıklı olmaz mı sizce de??? zevkler ve renkler asla tartışılmaz, sen 250 seviyorsundur ama ben 700 den oldukça hoşlanıyorum, ama eğitim almam lazım bunu biliyorum... millet diğer başlıklarda bas bas bağırıyor eğitim alın diye, bir bildikleri vardır değil mi??
ki düşük hacim motor kazası daha fazla oluyor, motor küçük diye en basitinden ters yöne giriyor, çok değil 1-1.5 ay önce yine sitemizde bir kaza haberi vardı, bahçeli yedi nin başında kaza yapan kurye hakkında... kask mask hakgetire...
benim nacizane fikirlerim bunlar, tabi karşı çıkanlar olacaktır, ama yasak yerine eğitimci mantığı kabullensek, çok daha başarılı olacağımızı düşünüyorum...
İyi günler
Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...
-
10 Ağustos 2010, 13:29
#46
yanlis anlasilan bi kac noktaya deginmek gerekirse;
bu ss ya da racing dedigimiz motosikletlerin trafikte yasaklanmasini yazdigimi hatirlamiyorum, topici acarken zaten polemik olmasin diye caba harcamaya calistim, mamafih bu pek mümkün degil o yüzden anlasmak ta zor oluyor. yasak cözüm degil. sonucta moped sürerken de kafanizi kopartabilirsiniz allah korusun. ss'lerin yapisi cadde icin uygun degil diyorum sadece neden bu anlanmak istemiyor???
cok net bir örnek sundum mesela; ss ile viraj almak icin aerodinamigi ve kullanim karakteristigi bakimindan motosikleti yatirmak gerekiyor, ve bunu trafikte yapmanin getirdigi risk !!! pistte yaparsaniz ve düserseniz sorun olmaz.. umarim bunu izah edebiliyorumdur. ama mopedle yada customla zaten yatmazsiniz virajda, ya da naked ile normal viraj alabilirsiniz. normal kullanim söz konusu tabi. psikopatlik ya da intihara meyilli olmak konumuz degil.
ss'lerin sürüs karakteristligi cadde icin uygun degil, bu sahsi fikrim. tek mesele sürat degil, ss ile maksimum 100 km/h ile seyir etmek te anti tez degil,"
ss ile maksimum 100 km/h gidip kaza yapmazsin ama scooter ya da customla 150 km/h seyir edip ölebilirsin" demek te konuya antitez bir fikir sunmak demek degildir. konunun özü net anlasilirsa anlatmak istedigim anlasilacaktir. ya da vermek istedigim mesaj diyelim.
burda konu yasaklansin ya da yasaklanmasin meselesi zaten degil. plakasi ve ruhsati olan her arac trafige cikabilir zaten.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
10 Ağustos 2010, 17:02
#47
SS motorlar yapıları ve asıl kullanım amaçları olan trackday(yani piste çıkılıp herkesin yeteneğince turladığı günler) için hazırlandığından dolayı,neredeyse motosiklet pazarındaki en iyi malzemeleri yapılarında toplarlar.
Yani bu demek ki,en güçlü motorun,en yüksek hızlanmanın,en yüksek son hızın yanında;en iyi frenler,en hafif gövde ve en rahat ve doğru yönlendirmeyi amaçlayan motorlardır.
Şimdi çok hızlı gidiyor diye SS motosikletleri yasaklayalım demek çok anlamsız.
Çünkü sapına kadar enduro olan 990 Adventure bile 210km/s hıza çıkabiliyor.
Az değil,210km/s.
Veya CC'leri kısıtlayalım dediniz.Öyleyse 125cc'lik RS125'ler 170-180km/s hızlara çıkabiliyor.Bu hızlar da düşük hızlar değil.
O zaman diyeceksiniz ki,bu motoru alan herkes 210'la veya 180'le gitmiyor ki.
E SS alan herkes de çıkıp 300 gitmiyor ki.Bu motosikletleri tarzı dolayısıyla sevenler var,yüksek güce hükmettiği için seven var.
İsteyen istediği motoru kullanmakta özgürdür,öyle de olmalı.
Çünkü bunu engellemenin yolu SS'leri engellemek değil,caddelerde hız yapanları engellemek olmalıdır.
Yoksa isteyen endurosuyla da basar,touringiyle de gazlar.Çoğu insanın alıp gazlamak istediği GSX-R1300 Hayabusa'nın da SS değil sport touring olduğunu belirtmek isterim.
Ayrıca belirtmek istediğim bir diğer nokta,
SS motosikletlerin amacı pistlerde hızlı olmak olduğundan dolayı,frenleri de çok iyi olmak zorundadır.Dolayısıyla trafikte çıkabilecek bir beklenmedik olayda tüm motosikletlerden daha ani duruşlar yapabilirler.
Ayrıca yapısı itibariyle motosiklet,yatarak dönmeyi gerektiren bir araçtır.Burada yatmaktan kastım diz değdirmek değil,belirli yatma açılarıdır.
Scooter kullanırken de geçerlidir bu,cross kullanırken de.Hatta supermoto motosikletlerin yatma açılarına bir bakmanızı isterim.Ama tabiki tüm supermotocular çıkıp trafikte ayak uzatmıyor,veya virajlara kayarak girmiyor.SS'cilerin de hepsi yollarda diz değdirmiyor tabiki.
Tabi ki,bu motosikletlerin kullanım yerleri bu değil,ama varmaya çalıştığım nokta şu.SS motosikletler kendi başlarına plan yapıp,sonra sürücünün kontrolü dışında bu hızları yapmıyor.
İş dönüp dolaşıp yine sürücüye geliyor.
Niye mi?
Çünkü kontol onda.
Sağ elini kontrol edemeyen touring'de de edemez,naked'da da edemez.SS'de de edemiyorsa,bu motorun suçu değil,sürücünün problemi.
-
10 Ağustos 2010, 17:40
#48
yollarda hız yaparsanız türk polisi sizleri yakalar
Göze Giren Şemsiye Açılmaz:cat:
-
10 Ağustos 2010, 17:49
#49
adidas adlı üyeden alıntı
yollarda hız yaparsanız türk polisi sizleri yakalar
kim demiş yalan o
-
10 Ağustos 2010, 17:57
#50
Sn. arkadaşlar,
Gözden kaçırdığımız nokta bugün satılmakta olan 250 cc'lik bir motosiklet bile rahatlıkla 150 km/s hıza ulaşabiliyor ki bu sürat bile sanırım bir insanı öldürmeye yeter.
O yüzden çözümü alette değil de insan da aramak en mantıklısı.
-
10 Ağustos 2010, 18:33
#51
motor öldürmez,yüksek hız öldürür ama kimsede hayabusa'yı sağ şeritten 100km ile gitmek için almıyor.herkes o motoru gazlamak için alıyor.fakat yanlış yerde gazlanıyor.
ama bu demek değilki sadece motorcu suçlu.sonuç itibariyle daha bir yıl geçmedi üstünden 150 cclik motor kullanan motokuryenin 90 km hızla giderken düşmesi sonucu bariyerlere çarpıp kafası koptu.şimdi suçlu bu vatandaşımız mı diyeceğiz?kesinlikle hayır.bazen devlet bezen motorcu yanlış yapıyor.işte iki yanlış biraraya geldi mi ölüm kaçınılmaz oluyor.
benim şahsen 1000 cc üzeri superbikem olacak dört teker aracımın arkasına küçük tryler yaptırıp piste bile o şekilde götürüp getiririm.
-
10 Ağustos 2010, 18:36
#52
çok saçma bi konu olmuş, beyefendiler madem büyük hacimli motosikletlere karşısınız o zaman neden 125 lik ybr nin yanına bide 650 lik bi motor alıosun hız yapmak için mi? yoksa gösteriş için mi? yoksa para bol bi tane de 650 lik olsn nolcak diye mi?
-
10 Ağustos 2010, 18:39
#53
Aslında modaratörlerin bu tür bir konu açıldığında tak diye kapatmaları lazım, forumu sığlaştıran yıllardır artık tartışıla tartışıla bilmem neyin neresine su kaçırmış mevzular.
Caddede SS e binilir mi....dağda enduro ya binilir mi ? Scoterla şehirlarası yol gidilir mi ?
E o zaman Büyük ekmek bıçakları yasaklansın cahil cühela var...
Konu saçma sapan bir servet düşmanlığına dönüşmüş bir ara, yok zengin oyuncağı bilmem ne saçmalamış arkadaş...
Şu yorumları milliyet internette bir haberin altında okusam yanmam yani de motosiklet.net teyiz...Ayıp yani ...
-
10 Ağustos 2010, 18:39
#54
viyana adlı üyeden alıntı
yanlis anlasilan bi kac noktaya deginmek gerekirse;
bu ss ya da racing dedigimiz motosikletlerin trafikte yasaklanmasini yazdigimi hatirlamiyorum, topici acarken zaten polemik olmasin diye caba harcamaya calistim, mamafih bu pek mümkün degil o yüzden anlasmak ta zor oluyor. yasak cözüm degil. sonucta moped sürerken de kafanizi kopartabilirsiniz allah korusun. ss'lerin yapisi cadde icin uygun degil diyorum sadece neden bu anlanmak istemiyor???
cok net bir örnek sundum mesela; ss ile viraj almak icin aerodinamigi ve kullanim karakteristigi bakimindan motosikleti yatirmak gerekiyor, ve bunu trafikte yapmanin getirdigi risk !!! pistte yaparsaniz ve düserseniz sorun olmaz.. umarim bunu izah edebiliyorumdur. ama mopedle yada customla zaten yatmazsiniz virajda, ya da naked ile normal viraj alabilirsiniz. normal kullanim söz konusu tabi. psikopatlik ya da intihara meyilli olmak konumuz degil.
ss'lerin sürüs karakteristligi cadde icin uygun degil, bu sahsi fikrim. tek mesele sürat degil, ss ile maksimum 100 km/h ile seyir etmek te anti tez degil,"
ss ile maksimum 100 km/h gidip kaza yapmazsin ama scooter ya da customla 150 km/h seyir edip ölebilirsin" demek te konuya antitez bir fikir sunmak demek degildir. konunun özü net anlasilirsa anlatmak istedigim anlasilacaktir. ya da vermek istedigim mesaj diyelim.
burda konu yasaklansin ya da yasaklanmasin meselesi zaten degil. plakasi ve ruhsati olan her arac trafige cikabilir zaten.
bir düzeltme yapmak istiyorum lütfen. tüm iki tekerli araçlar (hatta bisikletler ve elektrikli mopedler bile) countersteering (kontra tekniği) ile viraj alırlar . trafik içinde SS daha farklı kullanılır veya trafik akışına uygun değildir gibi bir önerme uygun değildir .
genel olarak herkez doğru şeyler yazıyor ve düşünüyor ancak bir gerçek var ki çevresi tarafından çok sevilen insanlar/arkadaşlarımız kazaya kurban gidiyor . çok üzgünüz hepimiz .
lütfen arkadaşlar gazı açarken birdaha düşünün , hepimiz çok zevkli olduğunu biliyoruz . ancak hiçbirşey hayattan daha değerli değil . her nerde veya hangi eğitim alınırsa alınsın bence 100 km üzerinde yaptığınız bir motorsiklet kazasında canınızdan olam riskiniz çok çok çokkkk fazla .
saygılar
CTRLALTDEL
-
10 Ağustos 2010, 19:14
#55
Bilmedigimiz konularda atip tutuma konusunda milletce ustumuze su dokulemez. Heleki tutupta biri dogruyu soylerse haklisin demek yerine birde ustune ustluk onu taslar , asagilar yetinmez sen cahilsin diye asagilariz.
Elimize ne gecer: Hic bir sey!!
Bizmi hakli cikariz: Tabiki hayir , cok sukur internet var biz uydursak bile ordan gercek bilgiler bir sekilde orda bulunuyor.
Kimse ile atismadan sunu demek istiyorum.
Egitimini almadan ucak ucurmaya kalkar iseniz ne olur??
Bir yere cakilir yada dusersiniz
Egitimini almadan hocasiz tek basiniza dalis yapar iseniz ne olur
Deko dan dolayi vurgun yersiniz felc olursunuz. (Sansiniz var ise o da)
Egitimini almadan saate 300km / h giden bir araci kullanir iseniz ne olur??
Hepimiz biliyoruz cevabi....
Bu isin alin egitimini , hic olmaz ise olum risk oraninizi indirin. Benim pistlerde yarisan bir cok arkadasim otobanda 120 km/h gecmiyor. Hatta korkusundan TEM e cikmayanlari var.
Ben bu egitime 60 saat harcadim,konu komsuya hava atmak icin degil.Yola ciktigimda evime olmeden donmek icin.Yoksa hayatimda en son istedigim sey bir SS makina kullanmak.
Sanal ortamda sabaha kadar konusuruz, bu isin egitimini almamis isen sonuc degismez. Forumda en az 100 kez yazdim yine yaziyorum. 20 senelik motorcu olsan dahi egitimli degil isen bilgin sinirli seviyededir. Bu isin bilim ve ilim ile yapilandirilmis yonunden mahsur kalmisindir. Bu oyle forum koselerinden, You tube videolarindan ogrenilecek bir sey degil.
Oyle olsaydi her evinde internet olan Moto GP ye secmelerine katilirdi.
Uzun lafin kisasi ,her seyin basi egitim. Bir konunun egitimli si degil iseniz, lutfen bilgiclik taslamayin, kimse sizin fikirlerinizi zorla kabul etmek zorunda degil. Tam tersi uzmanlardan ne ogrenseniz kardir mantigi ile onlardan bilgi ve danismanlik rica edin.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
10 Ağustos 2010, 19:53
#56
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Bilmedigimiz konularda atip tutuma konusunda milletce ustumuze su dokulemez. Heleki tutupta biri dogruyu soylerse haklisin demek yerine birde ustune ustluk onu taslar , asagilar yetinmez sen cahilsin diye asagilariz.
Elimize ne gecer: Hic bir sey!!
Bizmi hakli cikariz: Tabiki hayir , cok sukur internet var biz uydursak bile ordan gercek bilgiler bir sekilde orda bulunuyor.
Kimse ile atismadan sunu demek istiyorum.
Egitimini almadan ucak ucurmaya kalkar iseniz ne olur??
Bir yere cakilir yada dusersiniz
Egitimini almadan hocasiz tek basiniza dalis yapar iseniz ne olur
Deko dan dolayi vurgun yersiniz felc olursunuz. (Sansiniz var ise o da)
Egitimini almadan saate 300km / h giden bir araci kullanir iseniz ne olur??
Hepimiz biliyoruz cevabi....
Bu isin alin egitimini , hic olmaz ise olum risk oraninizi indirin. Benim pistlerde yarisan bir cok arkadasim otobanda 120 km/h gecmiyor. Hatta korkusundan TEM e cikmayanlari var.
Ben bu egitime 60 saat harcadim,konu komsuya hava atmak icin degil.Yola ciktigimda evime olmeden donmek icin.Yoksa hayatimda en son istedigim sey bir SS makina kullanmak.
Sanal ortamda sabaha kadar konusuruz, bu isin egitimini almamis isen sonuc degismez. Forumda en az 100 kez yazdim yine yaziyorum. 20 senelik motorcu olsan dahi egitimli degil isen bilgin sinirli seviyededir. Bu isin bilim ve ilim ile yapilandirilmis yonunden mahsur kalmisindir. Bu oyle forum koselerinden, You tube videolarindan ogrenilecek bir sey degil.
Oyle olsaydi her evinde internet olan Moto GP ye secmelerine katilirdi.
Uzun lafin kisasi ,her seyin basi egitim. Bir konunun egitimli si degil iseniz, lutfen bilgiclik taslamayin, kimse sizin fikirlerinizi zorla kabul etmek zorunda degil. Tam tersi uzmanlardan ne ogrenseniz kardir mantigi ile onlardan bilgi ve danismanlik rica edin.
en mantıklı cevap budur işte...
Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...
-
10 Ağustos 2010, 20:10
#57
Yahu ne alaka bilmemkaç cc üzeri yasaklansın diye yorum yapanlar olmuş.
Ülke belli kanunlar koymuş şu hızdan sonrası yasak diye. Tamam 70km/h da az bi hız olsa da 200 ile giden birinin de sorumluluğu kendinde yani.
Yasaklama sistemi uygulanacaksa o zaman her araca hız sınırlayıcı takmak gerekir.
Hmm ben supersport büyük bir motosiklet kullanırmıyım? Sanmıyorum.
Ama kullanmak isteyenin de kendi keyfi.
Supersport motosiklete pist motoru diyorsanız, spor arabalara da pist arabası demeniz gerekir.
-
10 Ağustos 2010, 20:13
#58
viyana adlı üyeden alıntı
arkadaslar sahsen benim cok yanlis buldugum bir detayi sizinle paylasmak istiyorum, benimle ayni fikirde olacak kisi sayisinin da cok az olacagini biliyorum, belki bu konu tartisilmistir daha önce ama göremedim hic.
gelelim yanlisa;
pistte sürülmek amaciyla tasarlanmis özellikle yüksek hacimli ss motosikletlerin trafikte kullanilmasina son derece karsiyim. yasanmis ölümlü kazalarin bir cogu bu makinelerin üstünde gerceklesiyor maalesef.
bir donkisotluk yapiyrum ama hadi hayirlisi.
harbiden abzürt bi yazı olmuş gereksiz....zamansız....alakasız......daha ne diyim bütün yanlışlar var işte...
hatta çokkkkkk gereksiz bir yazı olmuş....
anlamışsındır inşallah........
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
-
10 Ağustos 2010, 21:30
#59
Bu konuyu açan arkadaşımıza yönlendirilen acımasız eleştirilere anlam veremiyorum. Bu konu belki önümüzdeki 10-20 senede bile bütün güncelliğini koruyacak.
Avrupa birliği şu anda belli bir güç/ağırlık oranını veya belli bir hacmi aşan motosikletleri yasaklayıp yasaklamamayı konuşuyor. Internetten araştırırsanız bulabilirsiniz...
Ama yasaklamanın çözüm olmayacağını, aslolanın insan olduğunu ben ve birçok arkadaş yazdık bu başlıkta.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
10 Ağustos 2010, 22:01
#60
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)