Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

pist motosikleti ile trafikte gazlamak

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Simdi anladigim kadariyla SS makinalar ustune binenleri olduruyor.

    Arkadaslar yapmayin etmeyin bu makinalar cansiz ustune binen onu kontrol ediyor.
    Siz istemediginiz suruce hicbirsey olmaz egitiminizi alin korumalarinizi giyin yeter ki.
    Geri kalan butun etkenler scooterlar icinde gecerli bozuk yollar,keskin virajlar yada cesitli cevresel olaylar bunlarin hepsi baska motorlarlada basinizi agiristir.

    Ayrica cogu naked makina bi SS i aratmaz ozelliklete sahip tek farki grenaj olmayisi.
    We are many...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Konu "Pist motosikleti" şeklinde açılmış. Yazılanlardan anladığım kadarıyla bu konuda büyük bir kafa karışıklığı içerisindeyiz. Adı ister "hız" motoru, ister "sürat" motoru, ister "pist" motoru, ister "yarış" motoru ya da çoğumuzun bildiği şekilde "SS (SuperSport)" motorlar olsun. Sonuçta aynı şeyden bahsediyoruz.

    Nedir bu ? Üstteki mesajımda biraz açıklamaya çalıştım. Şimdi onu biraz daha açalım.

    Bildiğiniz gibi pist yarışları (yani asfalt yüzeyde yapılan yarışlar) ikiye ayrılıyor. Birincisi supermoto (veya motard) ikincisi ise bizim konumuz olan SuperSport motosikletler.

    Bu motosikletler sürüş dinamiği, geometrisi ve ergonomisi itibariyle virajları en hızlı şekilde almaları için tasarlanmış makinalardır.

    Örnekleri de konuyu açan arkadaşımızın verdiği gibidir.
    Alıntı viyana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pist motosikletinden örnekleme; cbr 125, cbr 600, cbr 1000, r6, r1 vb.
    600cc ve 1000cc kategorilerinde; Honda'nın CBR 600 ve 1000RR'ında, Yamaha'nın R6 ve R1'inde, Kawasaki'nin ZX-6R ve 10R'sinde, Suzuki'nin GSX-R 600 ve 1000'inde ortak olan nokta hep aynıdır: En iyi hızlanma ve mümkün olan en yüksek sürat (güçlü motor) en kısa sürede durma (en iyi frenler), virajları mümkün olan en yüksek hızda dönmek için tasarlanmış bir geometri (şasi ve süspansyonlar) ve ideal bir üretim maliyeti (en uygun fiyat).

    Bu özelliklerin hepsi bir arada olunca ortaya -haliyle- hırçın, sürmesi zor ve tecrübe isteyen bir makina çıkıyor.


    Yukarıda saydığım motorların tamamı bu mesajın başında yazdığım SS (veya pist, veya hız, veya sürat, veya yarış, veya vs. vs. vs.) kategorisine giriyor. Ve bu motorların hepsinin İspanya, Hollanda, Almanya, Fransa, İngiltere gibi üleklerde dükandan alınmış halleriyle yapılan yarışları mevcut. Yalnız tabii ki pist yarışına sokuldukları zaman haliyle aynaları, sinyalleri, plakalıkları falan sökülüyor (Bu yarışlara STOCK yarışları deniyor). Hatta bu şekilde bir Avrupa Şampiyonası bile var. İsmi de Avrupa Superstock Şampiyonası. Daha detaylı bilgi edinmek isteyenlern şu sayfaya http://en.wikipedia.org/wiki/Superbi...d_Championship göz atmalarında fayda var.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  3. #23
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Simdi israrci bi sekilde makina hizli gidebildigi icin kaza yapiyor deniliyor.
    Ustune oturan yuzunden degil yani.
    Ben benim makinanin dusunebildigini ve kendi kendine karar verebildigini bilmiyordum.
    Stok yarislarda da lastikler cadde lastigi degil yanlis miyim?
    Yani onlarida caddede surmeniz imkansiz.
    Yok illa bunlar pist motoru trafikte kullanilmaz gibi bi sacmalik neden savunuluyor anlamiyorum.
    We are many...

  4. #24
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Tabii bu kadar yazdıktan sonra lastiklerden de bir miktar bahsetmek lazım. Pist yarışında esas olan AZAMİ tutuştur. Yani lastikler mümkün olan en iyi yol tutuşa sahip olmaları için üretilir. Bu yüzden de (genelde giriş kademesi olan STOCK yarışları hariç) AZAMİ temas yüzeyine sahip olan 'slick' yani üzerinde herhangi bir oluk/tırtır vs. olmayan lastikler kullanılır. Ancak bu tür lastikler her türlü sürüş şartına (misal ıslak yüzey) uygun değildir. Bu yüzden önceki paragrafta örneğini verdiğim motorlar trafikte de kullanılacakları için lastikleri, yüzeyi su tahliyesi amacıyla açılmış tırtırlara ve/veya oluklara sahiptir. Bir de tabii ki lastik hamuru olayı var. Yani lastiğin 'sert'/ 'yumuşak' bileşenli olması. 'Yumuşak' bileşenli lastikler daha çabuk ısınırlar, yolu daha iyi kavrarlar ancak ömürleri daha kısadır. 'Sert' bileşenli lastiklerde ise durum tam tersi. 'Pist yarışı' dediğimiz olay genelde 100 km civarı olduğu için bu yarışlara özel üretilen lastikler üç aşağı beş yukarı 100km'de bitecek ancak buna karşılık olarak bu mesafede mümkün olan en fazla yol tutuşu sağlayacak şekilde tasarlanırlar.


    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok illa bunlar pist motoru trafikte kullanilmaz gibi bi sacmalik neden savunuluyor anlamiyorum.
    Kimse herhangi bir motorun nerede kullanılıp nerede kullanılmayacağına dair ahkam kesme hakkına sahip değil. Yasalarda böyle bir tanımlama da yok.

    Burada çok ince, çok ufak bir detay var Kendi adıma konuşayım. Pist motoru trafikte kullanılır. Ancak hız, trafikte yapılmaz. Hız sınırları -her ne kadar iyi düşünülmemiş olsalar da- bunun için var.

    Kimseye de gidip 600-1000cc'lik bir motor almasını önerip sonra da hız sınırları içinde sürmesini öğütleyecek kadar saf değilim. Çünkü bu makinaların doğasında böyle bir sürüş yok, bunun için tasarlanmış aletler değiller. Burada devreye sınırlar, yani kişinin kendini bilmesi giriyor. Tam da bu yüzden bu konudaki ilk mesajımda önemli olan şeyin doğru yönlendirme ve eğitim olduğunu yazdım.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  5. #25
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Kimse herhangi bir motorun nerede kullanılıp nerede kullanılmayacağına dair ahkam kesme hakkına sahip değil. Yasalarda böyle bir tanımlama da yok.

    Burada çok ince, çok ufak bir detay var Kendi adıma konuşayım. Pist motoru trafikte kullanılır. Ancak hız, trafikte yapılmaz. Hız sınırları -her ne kadar iyi düşünülmemiş olsalar da- bunun için var.

    Kimseye de gidip 600-1000cc'lik bir motor almasını önerip sonra da hız sınırları içinde sürmesini öğütleyecek kadar saf değilim. Çünkü bu makinaların doğasında böyle bir sürüş yok, bunun için tasarlanmış aletler değiller. Burada devreye sınırlar, yani kişinin kendini bilmesi giriyor. Tam da bu yüzden bu konudaki ilk mesajımda önemli olan şeyin doğru yönlendirme ve eğitim olduğunu yazdım.
    Heh iste bende bunu demeye calisiyorum.
    Egitiminizi alin,full koruma cikin onun haricinde yapilacak baska ne var.
    Geri kalanlar bizim elimizde degil.
    Yani yollar cukurla dolu hadi duzeltin duzeltebiliyosaniz yada arabalar sikistiriyor hadi engelleyin bakalim kimse iplemiyor once bunu bi kabullenmek gerek.
    We are many...

  6. #26

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    Türkiye yollarında motosikletle 100 km\h üstünde hız yapmak kesinlikle ''ölüm benim için problem değil'' demekle eşanlamlıdır.
    düşünün bir defa 100 km hızla giderken bir olumsuzlukla karşılaştık.farketmek ve önlem alana kadar daha fazla zamanımız olacak ve bu süre içinde hız 50-60 kmye düşürülecek düşmek kaçınılmaz olsa bile 60 km ile yere düşülecek yere çarpma anı hız 40a düşecek ve o hızla bariyere bile çarpılsa en fazla yaralanma olacaktır.korumalarımız bizi koruyacaktır.ama hız 150-200 oldu mu korkunç ya düşünmek bile istemiyorum.
    motorun şekli tipi öldürmez ama karekteristik olarak SS motorda şeytan insanı daha fazla dürteceği için hız yapmak malesef kaçınılmaz oluyor.
    lütfen kullandığınız motor ne olursa olsun 100 kmyi geçmeyin.hırsınızı pistlerde atın.arkanızda öksüz yetim kalacakları düşünün.

  7. #27
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Viyana yanlissin.
    Pist motosikleti diye bir sey yok.
    Sen motosikletini alir, pistte surmeye uygun hale getirirsin,o zaman bir pist surusu yapmis olursun.
    Tabi senin kasdettigin motosikletler, sport tabir edilen yarismaya uygun motosikletler.
    Orneklerini de dogru olarak vermissin.
    MotoGp ve onun es deger kategorileri hariç, dunya uzerinde pist için uretilmis bir motosiklet yoktur.
    Yani yoktur derken perakende satista,trafige çikabilecek olan motosiklet yoktur.

    Ben buraya kadar olan kismi kavram kargasini açiklamak için yazdim.
    Belki gereksiz gelebilir ama tabirleri ve kelimeleri dogru kullanmakta fayda var.
    Simdi bir de madalyonun obur yuzune gelelim.

    Eger bir araç ya da aletin tehlikesi göz önüne alinarak, satislari durdurulacaksa, ilk önce biçak üretimini yasaklamak gerekiyor.
    Bu alet, ekmek kesmek, et dogramak,ne bileyim sogan dogramak için falan uretilmis bir alet ama bir yilda biçaklanarak ölen insan sayisi, motosiklet kazasinda ölenlerden kat kat fazla.

    Bir araç uretildiginde o aracin tehlikeli olup olmadigini istatistikler net bir sekilde ortaya koyar.
    Önceki yil buna benzer bir tartismada arastirma yapip istatistiklere bakmistik.
    Simdi kimbilir nerededir ama net rakamlar bulmustuk.

    Bu yil için bir sey soylemem mumkun degil ama geçen yila kadar olan istatistiklerde, Sport makina kazalari uretimin yuzde sifir nokta besi bile degil.
    (%0.5)
    Yani satilan bin sport makinadan ancak bes tanesi kazaya karisiyor.
    Geriye kalan 995 tanesi hiç kaza yapmamis.
    Bakin dikkat edin.
    ölümlü kaza demiyorum.
    Hiç kaza yapmamis.!!!!

    Hele ki ölüm orani diger araçlarla karsilastirildiginda çok daha dusuk.
    Simdi rakamlar tam hatirimda kalmamis ama ölüm oraninda birinci sira minibüslerde.
    Sport motosikletler yasaklanacaksa, bu mantikla ilk yasaklanmasi gereken araç minibüs.!!!!

    Isin gerçegi, ayni istatistik Turkiye'de de tutulsa (ki vardir mutlaka tutan birileri) sonuçlar uç asagi bes yukari ayni çikacaktir.

    Yani ulkemizde kazalar oluyor ve bir çogunda asiri hiz yapan yaris motoru suruculeri goruyoruz.
    Ama bu kaza yapan veya ölenler ulkemizde yaris motoru kullananlarin yuzde biri bile degiller.
    Yine istatistiklere gore en çok kazaya karisan motosiklet turu scooter.
    Ustelik bu istatistikler tespit edilebilenler.
    Bide kaçaklar var.


    Uzmanlar diyor ki;
    50km/h hizla bir yere çarparsaniz ölme ihtimaliniz, %90
    Yanlis duymadiniz.
    50 km/h hiz bir insani öldürmek için yeterli bir hiz.
    Yani mesele alette degil.
    Onu kullananda ama sadece onda da degil.
    Trafik ortak bir kullanim alani.
    Yani belli bir ahenkle islemesi lazim.
    Yani ortak bir kültür olusmasi lazim.
    Yani ortak bir bilincin kazanilmasi lazim.
    Bu bireyden baslayarak, topluma yayilacak bir ödevdir aslinda.
    Sonu varmi?
    Yok...
    Ben iki teker kullanimi konusunda bir cennette yasiyorum.
    Buradaki herkes motosiklet ya da bisiklet gôrdügunde resmen esas durusa geçer.
    Arkasindan bir motosiklet geldigini gordugu anda, hemen aracini mumkun oldugu kadar saga yanastirip motosikletin rahatça yoluna devam etmesi için imkan saglar.
    Geçis ustunlugu onda bile olsa, motosiklet gordugunde onceligi ona verir.
    Inanilmaz saygi gorururuz.
    Ama burada bile her yil onlarca arkadasimizi topraga veriyoruz.
    Yani sen sor ben sana sabaha kadar anlatayim bu meseleyi.
    dusundugun gibi degil....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #28
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Coq,

    Yazdıklarının çoğuna katılmakla birlikte önemli bir noktaya değinmek istiyorum istatistikler konusunda.

    Bir motor türünü yasaklamaya kalkmak hiçbir şeyi çözmez, önceki mesajlarımda bunu anlatmaya çalıştım.

    Spor makinalarda kaza oranı gerçekten düşük olabilir. Ancak sanırım kimse spor makinalarla kaza yapanların yaralanma / ölüm oranının bir otomobil, minibüs veya scooter'la kaza yapanlardan düşük olacağını iddia edemez.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  9. #29

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Konunun başında '' viyana '' don kişot !.. Ben ise; sanço panço olmuşum!..


    Tepki çekeceğimizi bile bile;


    '' Kral çıplak !.. '' demeye çalışmışız...


    Ama olmaz!.... Toplum olarak eleştirilmeyi sevmeyiz!..


    Kimin ne haddine!...


    '' Jubaa '' nın despotvari ve alaycı tavrına, benzer düzeyde yaklaşım

    göstererek, yaptığının yanlış olduğunu vurgulamakdı amaç!.. Anlayana !...



    Fakat tabiki anlayış ve kültür farklılıkları zaman zaman kişilerin düşüncelerinde

    aynı paralelliğe girmelerine imkan tanımıyor. O kişi dünyanın 15.nci değil,

    ilk 5 (BEŞ) üniversitesinden birinde okusa da durum maalesef değişmemektedir..


    Sanal ortamda, birde ön yargı eklenince, işin içinden çık çıkabilirsen..


    Gelelim yüksek CC motorlara;

    İlk yazım anlaşılmadı ise!. Tekrar ilave edeceğim husus bulunmamaktadır..

    Yüksek CC motorların satışının yasaklanması taraftarı değilim..

    1000 CC motorun şehir içinde slalom veya tekteker yapmasına karşıyım..

    İsteyen ve arzu edenler; istedikleri tür ve tipteki motorları ile, marka ve

    model ayırımı yapmaksızın şehir içinde, istedikleri hız limitlerinde motor

    kullanabilirler..

    Limitsizsiniz !... Ya da limit sizsiniz !...




    .
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  10. #30
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yürü be !.. '' Don Kişot'' '' Bende '' sanço panço '' olarak yanındayım..

    500 cc ve üzeri motorlar; özellikle şehir içinde trafiğe çıkmamalıdır..
    Seyh Samil
    Gelelim yüksek CC motorlara;

    İlk yazım anlaşılmadı ise!. Tekrar ilave edeceğim husus bulunmamaktadır..

    Yüksek CC motorların satışının yasaklanması taraftarı değilim..

    1000 CC motorun şehir içinde slalom veya tekteker yapmasına karşıyım..

    İsteyen ve arzu edenler; istedikleri tür ve tipteki motorları ile, marka ve

    model ayırımı yapmaksızın şehir içinde, istedikleri hız limitlerinde motor

    kullanabilirler..

    Limitsizsiniz !... Ya da limit sizsiniz !...
    Seninle fikir paylasiminin imkansiz olduguna kara verdim.
    We are many...

  11. #31
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Coq,

    Yazdıklarının çoğuna katılmakla birlikte önemli bir noktaya değinmek istiyorum istatistikler konusunda.

    Bir motor türünü yasaklamaya kalkmak hiçbir şeyi çözmez, önceki mesajlarımda bunu anlatmaya çalıştım.

    Spor makinalarda kaza oranı gerçekten düşük olabilir. Ancak sanırım kimse spor makinalarla kaza yapanların yaralanma / ölüm oranının bir otomobil, minibüs veya scooter'la kaza yapanlardan düşük olacağını iddia edemez.
    Ben senin yazini elestirmedim yahu!!!
    Yani bir suru etmen var.
    Sabaha kadar anlatirim derken de onu kast ettim zaten.

    Fakat bir nokta dikkat çekici.
    Kurallara uygun sürüs yapmak durumunda olasiliklar genellikle bizim disimizda gelisiyor.
    Ben daha once baska bir basliga yazmistim.
    50km/h hizla bir supersport motosikletle kaza yapacagina, ayni hizla bir mopetle kaza yap diye.
    Yani açmak lazim konuyu da.
    Ben su Murat'in meselesini üstumden atmadan, olmaz.
    Yanlis seyler yazmayayim simdi.
    Biraz fazla duygusalim su sira.
    Kafam yerinde degil....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #32

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seninle fikir paylasiminin imkansiz olduguna karar verdim.
    Bende anlayış kapasitenin, son derece düşük olduğuna karar verdim...

    İlk 15'de işin zor senin...
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  13. #33
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben senin yazini elestirmedim yahu!!!
    Yani bir suru etmen var.
    Sabaha kadar anlatirim derken de onu kast ettim zaten.

    Fakat bir nokta dikkat çekici.
    Kurallara uygun sürüs yapmak durumunda olasiliklar genellikle bizim disimizda gelisiyor.
    Ben daha once baska bir basliga yazmistim.
    50km/h hizla bir supersport motosikletle kaza yapacagina, ayni hizla bir mopetle kaza yap diye.
    Yani açmak lazim konuyu da.
    Ben su Murat'in meselesini üstumden atmadan, olmaz.
    Yanlis seyler yazmayayim simdi.
    Biraz fazla duygusalim su sira.
    Kafam yerinde degil....
    Abi zaten ikimiz de şu 'Spor motosiklet' denen nane nedir onu açıklamaya çalıştık. Ben dilim döndüğünce. Sen daha tecrübelisin bu konuda, o yüzden adını lafı fazla dolaştırmadan koydun. Beni eleştirmediğini biliyorum.

    Ama ben seni eleştirdim
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  14. #34
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende anlayış kapasitenin, son derece düşük olduğuna karar verdim...

    İlk 15'de işin zor senin...
    Sagol burslu kabul almak uzereyim.
    We are many...

  15. #35

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sagol burslu kabul almak uzereyim.

    Çocuk !... Pardon '' Jubaa '' sana başarılar dilerim..

    Fakat bu mantıkta gidersen işin gerçekten zor senin...

    Yolun da bahtın da açık olsun...
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  16. #36
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ulem!!
    Allah'tan aptallik ve cahillik bulasici degil.
    Ne olurdu halimiz?!!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #37
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çocuk !... Pardon '' Jubaa '' sana başarılar dilerim..

    Fakat bu mantıkta gidersen işin gerçekten zor senin...

    Yolun da bahtın da açık olsun...
    Bana istedigin kadar hakaret edebilirsin.
    Hakaret ettiginde alinacagim kisilerden degilsin.
    Her mesajinda saldiri ve hakaret amacli seyler var.
    Benim yazdiklarimi okudugundan bile emin degilim.
    Neyse dedigim gibi istedigini demekte serbestsin ama yazdiklarina karsilik vermiyecegim bundan sonra.
    We are many...

  18. #38
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulem!!
    Allah'tan aptallik ve cahillik bulasici degil.
    Ne olurdu halimiz?!!!!
    allah belani versin...
    Senden nefret ediyorum artik..
    Yahu sen cik aradanda baskalarida konussun yahu..
    Ich mag dich=Seni seviyorum
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  19. #39
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    allah belani versin...
    Senden nefret ediyorum artik..
    Yahu sen cik aradanda baskalarida konussun yahu..
    Ich mag dich=Seni seviyorum
    oglum onun asli ich libe dich degilmi.
    Ulem zamaninda bir almanci manita yapacam diye o kadarini ogrendiydim.
    30 yil oldu herhalde ama aklimda oyle kalmis.


    Okuldayken bir arkadas kabakulak olmustu.
    Bulasici diye annem bir hafta okula gondermedi beni.
    Su yazilanlari okusa, ne olur ne olmaz diye foruma girmemi yasaklar.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #40
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oglum onun asli ich libe dich degilmi.
    Ulem zamaninda bir almanci manita yapacam diye o kadarini ogrendiydim.
    30 yil oldu herhalde ama aklimda oyle kalmis.


    Okuldayken bir arkadas kabakulak olmustu.
    Bulasici diye annem bir hafta okula gondermedi beni.
    Su yazilanlari okusa, ne olur ne olmaz diye foruma girmemi yasaklar.
    yine haklisin
    ich liebe dich= seni seviyorum
    ich mag dich= senden hoslaniyorum

    len olm satasma bana yaaaaaaaaaaa
    Yine herzamanki gibi haklisin
    Almancayi bile bana ögrteir oldun
    Yürü git len artik
    Benim yazdigim topicklere yazma
    Bende senin yazdigin topicklere yazmam

    Ben senin fransizcani rezil etsem hosuna gidermi??????
    Allah belani versin diyemiyorum..
    Vermesin.....
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)