Honda Motosiklet, Türkiye'nin scooter piyasasındaki pazar payını kaybediyor
Reklamlar
-
04 Ağustos 2010, 20:31
#1
Honda, sağlam motosikletleri, müşteri memnuniyeti, servis kalitesi vs. ile Türkiye piyasasında kendini kanıtlamış olmasına rağmen orta segmentte kullanıcıların isteğine uygun motosiklet getirmiyor olması Türkiye'deki pazar payını ciddi şekilde düşürüyor.
250-500 cc arası orta segment dediğimiz motosiklet piyasasında ciddi bir boşluk var. Kullanıcılarının ortak istekleri kaliteli, sorunsuz, hafif, rahat, hızlı, ekonomik olması yönünde. 600cc üzerine çıkıldığı anda gerek yakıt, gerekse bakım masrafları ciddi şekilde artıyor. Şehir içi kullanıma çok da uygun değiller. Zamanının büyük çoğunluğunu sehir içinde hafta sonlarıda sehir dışına gezmeye giden sürücüler için orta segment makinalar vazgeçilmez oluyor. Ancak bu özelliklere uygun motosiklet modellerini saymak çok zor. 300-400 cc civarında motosiklet 1-2 sene öncesine kadar yoktu. Yeni yeni çeşitli markalar çok güzel modellerini piyasa sürmeye başladı.
Yurtdışında da çok güzel modellerini gördüğümüz Honda Motosikletlerin ülkemize ne zaman geleceği henüz beli değil. Ancak su bir gerçek ki su anda pek çok kişi diğer markaların modellerine yönelmiş durumdalar. Honda elini çabuk tutmazsa bu segmentteki piyasasını kaybedecek.
250-500cc arası motosikletler gerek kalıp olarak gerekse sehir şartlarında kullanılabilecek hızlı, ekonomik orta segment motosiklet olarak tanımlanmaktadır. Piyasa da Piaggio ve Kymco dışında bu segmentte motosiklet üreten ve pazar lideri olan firma saymak çok zor.
Piaggio ve Suzuki'den servis kalitesinin düşüklüğünden ötürü kullanıcıları çok fazla şikayetçi. Kymco yeni getirdiği downtown modeli ile piyasayı sarsacak gibi. Yamaha ise yüksek fiyat politikası ve sorunlu modellerinden ötürü piyasada pek tercih edilmiyor. Geriye de Hondanın 250 foresight modeli ve 400 silverwing modeli kalıyor. 250 foresight modeli çok sağlam olmasına rağmen aynı modeldeki çinli taklidinden ötürü piyasada pek tercih edilmiyor. Silverwing 400 ise abisi silverwing 600 ile aynı kasaya sahip olmasından dolayı çok hantal kalıyor. Kullanıcılar 400cc bu motora binmek yerine 600cc motora binmeyi tercih ediyorlar.
Reklamlar
-
05 Ağustos 2010, 02:05
#2
Motor 150 kg araba 1 ton fiyatları da aynı, motorlar altın kaplamadan mı yapılıyorda uçuk kaçık fiyat veriyorlar. Tabi ki herkes çin kullanır.
-
05 Ağustos 2010, 02:53
#3
y.infernal adlı üyeden alıntı
Motor 150 kg araba 1 ton fiyatları da aynı, motorlar altın kaplamadan mı yapılıyorda uçuk kaçık fiyat veriyorlar. Tabi ki herkes çin kullanır.
200 kg. motor=120 hp. 1.5 ton araba=100 bg. tabiki parası olan motosiklet kullanır...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
05 Ağustos 2010, 04:07
#4
Motosiklet fiyatlarına ilginç bir yaklaşım olmuş. Bundan böyle motorlarımızı kilo ile alalım.
-
05 Ağustos 2010, 04:54
#5
ozgurakman adlı üyeden alıntı
200 kg. motor=120 hp. 1.5 ton araba=100 bg. tabiki parası olan motosiklet kullanır...
Her ikisi de plastik, demir vs. aynı madenden yapılıyor neden bu kadar çok fark var işçilik desek arabada daha fazla işçilik var ? ama motor fiyatları sıfır araba fiyatına yakın.
Ağırlığına göre tabi ki beygiri o kadar olması normal ?
-
05 Ağustos 2010, 05:12
#6
hondaların fiyatları kesinlikle orta kesime hitap etmiyor.Honda eğer en azından 1.700 tl den sıfır adam akıllı scooter bile yapsaydı şimdi yollarda kimse çinlileri göremezdi(Yurtdışında fiyatlar zaten bu oranda ama gel gör ki burası Türkiye herşey vergi) .Büyük firmalar kendi kaşındılar orta kesime hitap etmediler.Devlet de motosiklete teşvik etmedi.5000 lirası olan adam niye motora vereyim o parayı diye düşünüp araba aldı zamanında.Sonra bir Çinli furyası piyasayı aldı gitti.Çinlilere kızmayın onlar olmasa honda bu fiyatları bile yükseltirdi motosiklet Türkiye için yine lüx ulaşım olurdu.Serbest piyasa...Vaziyet budur.
-
05 Ağustos 2010, 10:33
#7
Evet Bu Konuya Katılıyorum.Geçen Bir Motor Bakmıştım Hondanın En Ufak Motoru Denilebilecek Bearlara 4 Milyar Demişler (: Çinliler Böyle Açıkları Buldukları Zaman Hemen Ucuz Mal Sürüyorlar Piyasaya ki Tutuluyor (: Bir El Atılması Lazım Honda Fiyatlarına ...
Her Zaman Kötüyü Söyle. O Zaman Kahin Olma Şansın Artar.
-
05 Ağustos 2010, 11:11
#8
Motosiklet saçma şekilde pahalı.
Bende bu fiyat fazlalığını anlayamayanlardanım.Japon lar en yüksek işçilik ücretiyle çalışan insanlar.Tabi başka ülkelerde düşükde bize gelince yükseliyorsa fiyatlar bunda devlet politikalarınında payı var.Memleketimizde malesef motosiklet özendirilmiyor.Sebebi;motosikletin arkasındaki kişiler otomobillerin arkasındakiler kadar güçlü değil.otomobil o kadar piyasa edinmişki,bu rantın düşmesini hiçbir otomobil firması istemez.Bakınız,bu rantlar yüzünden ne tehlikeli durumlar ortaya çıkıyor.Adamın biri suyla çalışan,havayla çalışan vs.araba üretiyor,adamın bi daha esamesi okunmuyor.Adamı susturuyolar,yok oluyo adam birden.Adamlar o kadar güçlülerki kimsenin kazançlarına çomak sokmasına izin vermezler.Dünya böyle aslında.parasını başka biriyle paylaşmak istemiyor büyükler.İsteniyorki hep onlar kazansın hep onlar büyük olsunlar.
Motorların bu kadar pahalı olmaları asla kabul eilecek bişey değil.Ne varki üstünde,iki teker bir motor.Yurdum insanıda gidip 30 40 milyarı bayılıp motosiklet alıyor.Yazık bu paraya yazık.Bu para bide elin yabancısına gidiyor.Aklı olan bu paralara motosiklet almaz.Üstelikde en fazla iki kişi faydalanabiliyor.Araba her zaman tercih meselesi olacaktır.Saygılar
MOTOSİKLET AZGIN DUYGULARI GÖSTERME VE İNSANLARI RAHATSIZ ETME VASITASI DEĞİLDİR.
-
05 Ağustos 2010, 11:53
#9
y.infernal adlı üyeden alıntı
Her ikisi de plastik, demir vs. aynı madenden yapılıyor neden bu kadar çok fark var işçilik desek arabada daha fazla işçilik var ? ama motor fiyatları sıfır araba fiyatına yakın.
Ağırlığına göre tabi ki beygiri o kadar olması normal ?
o iş öyle değil, şöyle :
bir otomobilin geliştirlimesi için harcanan para 100 lira
o otomobilin satış adedi 100 adet
adet başına düşen maliyet 1 lira
bir motosikletin geliştirilmesi için harcanan para 80 lira
o motosikletin satış adedi 10 adet
adet başına düşen maliyet 8 lira
satış sonrasında ise :
daha çok satılan otomobilde 1 milyon adet parça satıp şirket para kazanacak,
daha az satılan motosikletde 1000 adet parça satıp şirket para kazanacak.
yani işin özeti, fiyatlar kullanılan demir, çimento ve tuğlaya değil, maliyetlere ve karlara bakar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler