Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ses, Boş Vites ve Pedal Problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Motorsikletim Kanuni Windy S; Dün kavuştuk. İlk turlarıma başladım. 3 sorum var şu an için sizlere;

    1- Gaz kolunu aniden açtığım zaman "TAK" diye bir ses gleiyor, aynı ses gazı aniden kestigimde de ortaya çıkıyor. Bunun nedeni ne olabilir?
    2-Motosiklet durdugu yerde Boş Vitese geçmiyor, Mutlaka durmak için yavaşlarken vitesi boşa çekmem gerekiyor. Vites geçişleri zamanla otururmu? Şu an için biraz zor geçiriyorum viteslere.
    3-Vitesi 2,3,4,5 konumuna getirmek için ayagimi çok yukarı kaldırmam gerekiyor. Yani vitesi degiştirmek için bilek hareketi degil nerdeyse bacak hareketi yapıyorum. Bu normal midir? Bir ayarı var midir?

    Çok teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EmoTHEp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '10 Monster 696
    o gelen tak sesi zincir boşluğundan olabilir, bende de oluyor :D ama ne kadar olması gerektiğini bende bilmiyorum... elle yoklayınca aşağı yukarı yönlerde 2-3 cm oynama yapıyor... boş vites olayı henüz viteslere alışamamış olmanla ilgili olabilir, ama pedal o kadar kaldırman konusuna birşey diyemeyeceğim... hayırlı olsun...
    Kim Ağlarsa Yalan Ağlar, Beni Bi'tek Duca'm Anlar...

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Özellikle o motosiklet hakkında bilgim yok ama genelde düşünürsek, boş vitsese zamanla biraz daha alışır ama daha rahat boşa geçirmek için motoru biraz ileri itip denersen daha kolay olur. Vites değiştirme konusunda, pedalın bağlı bulunduğu çubuğun üzerinden ayar yapılır. İstediğin gibi ayarlayabilirsin.

  4. #4

    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    korkuteli
    Motosikleti
    kanuni breton
    bn de breton aldığımda boşa atamıyordum ama 1 ay felan kullandıktan sonra atmaya başladım yani zamanla alısılacak bişi vitesi boşa getirmek:D
    ::unsure::ÇaLıK::unsure::

  5. #5
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Vitesler gün geçtikçe rahatlıyor. Boş vitese daha rahat geçebiliyorum. İlginiz için teşekkürler.

  6. #6
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    ama su var ki ibren ne kadar doğrudur bilmiyorum ama 30-40 arasında veya daha fazla iken vitesi sakın 1e atma..haa ben debriyaja basmak istemiyorum direk 0 olsun istiyorum diyosan , vitesi yükselt 5e,birkere daha yükselt ve 0 olsun.ama motor hızlıyken vites düşürme gerkmedikçe vitesi aniden düşünmek çok zararlı.hell sıfıra cekeyim derken düşürmek ve 1 e atmak en tehlikelisi..onub yerine 3.viteste gidiyosan mesela, boşa aarken düşürme de 4-5 sonra bikere daha yükselt sıfır olsun,boylesi daha güvenli.tak tak sesine gelince,senin bu soruyu sorman,gaza birden yüklenip elini birden cektiğin anlamına geliyor.motoru yeni almıssın gaza birden yüklenme ve hemen elini cekme gazdan..boyle yaparsan o sesi cok sık duymazsın.en azından 1000 km ye yani motor açılıncaya kadar..pedal konusunuda ayarlatabilirsin windy s nin pedal düzeneği hakkında bilgim yok ama diğer çinli motorlardan farklı ise bunu da ayarlatabiilirsin.sorun değil yani.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  7. #7
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    - Tak sesi için bir şey diyemeyeceğim.

    - Yavaşlarken boşa almak yerine; durduğun zaman boşa almanı öneririm.
    Hem motor için hemde senin için daha güvenli olur. Vitesler zamanla yerine oturacaktır.
    Bende ilk aldığımda bir türlü boşa atamıyordum. Sürekli ikiye geçiyordu. 3-5 denemeden sonra boşa alabiliyordum. Şimdi o sorun tamamen ortadan kalktı.

    - Senin vites çok yukarda kalmış. Servis onu biraz daha aşağı alabilir. Böylece ayağının ucu ile hafif yukarı kaldırman yeterli olur.

    Motorbisikletin hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  8. #8
    sherrnova - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF250L & Kawasaki Versys 650
    Arkadaşlar bilgiler için çok teşekkür ederim. Çok işime yarıyo gerçekten inanın. 5nci vitesten sonra bir kere daha yukarı vurunca boşa geçer demişsiniz. Cahilliğimi mazur görün bu gerçekten böylemidir? Öyleyse eger çok işime yarıcak. Her yavaşlama da 5-4-3-2-1- sonra tekra -0- yapıyorum.

    Şimdiden çok teşekkürler.

  9. #9
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Mecburen vites düşeceksin.Başka çare yok maalesef boşa almak için
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  10. #10
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Benim bildiğim her motorda geçmez. Şahsen benimkinde öyle bir olay yok.
    Eski kenbo 125cc motorumda 4'den sonra 0 yapıyordum.
    Hangi modellerde var. Onu da bilemiyorum.

    Durduğun zaman 5'den sıfıra geçiş gerçekten güzel oluyor.
    Ancak seyir halinde giderken 5 den 0'a atayım derken 2 ye takarsan.
    Motor için pek sağlıklı olmaz diye düşünüyorum. Örnek çakılır kalırsın.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  11. #11

    Üyelik
    06 Eylül 2010
    Şehir
    Bahçelievler / İST
    Motosikleti
    Kinroad XMT250
    aynı sorun bende de var arkadaşlar tüm cevaplarıda okudum fakat bana alışmaktan ziyade arızaymış gibi geliyor bilek hareketinden ziyade resmen dizimi kaldırıyorum üst vitese geçmek için pedalı değiştirmem mi gerek bir arıza mı söz konusu yoksa gerçekten alışmakla mı ilgisi var ayağıma kramplar giriyor vites değiştirdikçe..

  12. #12
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı sherrnova adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bilgiler için çok teşekkür ederim. Çok işime yarıyo gerçekten inanın. 5nci vitesten sonra bir kere daha yukarı vurunca boşa geçe demişsiniz. Cahilliğimi mazur görün bu gerçekten böylemidir? Öyleyse eger çok işime yarıcak. Her yavaşlama da 5-4-3-2-1- sonra tekra -0- yapıyorum.

    Şimdiden çok teşekkürler.

    Windy s lerde sıralama 1N2345 yani 5ten sonra N yok!
    Gazı açarken gelen sesi biliyorum: sanki gaz kolunun ucunda birşey kopuyor gibi bir his veren bir ses. Karbüratörü değiştirmiştim, o zaman ilk günlerde o ses geliyordu,
    Sonra kayboldu. Yalnız alakası yok belki ama marştan gelen ayrılma sesi gibi düşündüm hatta birkaç sefer baya marşıyla çalıştırdım sonra kayboldu.
    Vitesin altındaki ayar ile istediğini yapabilir misin bilmiyorum ama 1den 2ye geçerken gerektiği kadar çekmezsen vites boşa düşer(kesin yaşamışsındır)
    112ciyiz

  13. #13
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    vites pedalını dün ben biraz aşşağı indirdim çok basit onu tutan bir somun anahtarla açıp pedalı bir diş aşağı indirebilirsin
    bu kawasaki bir başka dostummm

  14. #14

    Üyelik
    06 Eylül 2010
    Şehir
    Bahçelievler / İST
    Motosikleti
    Kinroad XMT250
    çok teşekkür ederim arkadaşlar .. bY_aLp dostum dediğin yolu bir denemeyi düşünüyorum akşam vites pedalının bulunduğu kısmı inceleyiğ pedalı bir diş aşağı çekme yolunu deneyeyim.. Durur halde iken ne vitesi boşa atabiliyorum nede rahat vites geçişi yapabiliyorum ...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)