Egzozun motora bağlı olduğu yerdeki sorun!!!
Reklamlar
-
İyi günler arkadaşlar.Motor konusunda çok acemiyim.Sizlere bir sorum olacak.Şimdi ben 1 tane 2.el bi scooter motor aldım.(Asya 125 T-15).Konu başlığındada belirttiğim gibi egzozun motora bağlı olduğu yerdeki vidalar yerinden çıktı.Motor şu anda aşırı derecede ses çıkartıyor.22 km uzağımdaki sanayiye bu şekilde motoru götürdüm.Motorcu adam oraya dişli açılacak dedi.Bunun içinde motor sökülecekmiş.Motoru sökmek ve sorunu gidermeye 70 tl para istedi.Bende biraz abartmıyomusnuz dedim.Adamda git tornacıya o zaman bakalım oraya müdahele edebilecek mi bu şekilde dedi.Bende gidip sordum.Orda bi parça var git onu 2 dakikada söktür getir bende 5 tl ye yaparım dedi.Motorcuya geri gittim.Adam gene öyle bi parça yok motor komple sökülecek dedi gene.Bende sinirlendim eve geri geldim.Nedir yani arkadaşlar bu durum.Sizin bir bilginiz var mı ?
Reklamlar
-
Sanırım eksoz manifoltundan bahsediyorsunuz.
Bütçenizi göz önünde bulundurup hangisi garanti verirse ona yaptırın.
Kaş yapayım derken göz çıkartmayın.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Sanırım eksoz manifoltundan bahsediyorsunuz.
Bütçenizi göz önünde bulundurup hangisi garanti verirse ona yaptırın.
Kaş yapayım derken göz çıkartmayın.
Evet dediğiniz gibi bir ara Manifolt diye bi kelime geçmişti.Ya bu durum daha önce mutlaka bu forumda bazı arkadaşlarımızın başına gelmiştir.Onlar bu sorun karşısında ne yaptı bu kadar çok para ödediler mi yoksa ben kandırılıyormuyum bun öğrenmeye çalışıyorum burda.
-
zb_meqan adlı üyeden alıntı
Evet dediğiniz gibi bir ara Manifolt diye bi kelime geçmişti.Ya bu durum daha önce mutlaka bu forumda bazı arkadaşlarımızın başına gelmiştir.Onlar bu sorun karşısında ne yaptı bu kadar çok para ödediler mi yoksa ben kandırılıyormuyum bun öğrenmeye çalışıyorum burda.
Eksoz manifoltu silindir çıkışında eksozun bağlantı yerinde bulunur.
Zaten sizde ''eksozun baglantı yeri'' demişsiniz. Fakat manifoltun üzerinde muhakkak bir kaplama vardır. Yani bir bakışta bunu göremezsiniz.
Bunu sökebilmekte ustalık gerektirir.
Tornacı yapabilecegini iddia ediyorsa yaptırın derim.
Yanlış anlamayın ama sonuçta bahsedilen motor çok pahalı ve çok özen gösterilmesi gereken bi motor değil. Tornacıyla tekrar görüşün bence.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Uploaded with ImageShack.us
Dişlileri açtırdım.Şimdi birde buraya conta mı kestireceğim yada alüminyum conta veya bakır conta flan mı süreceğim birde tam egzozun bağlandığı yer hafif eğilmiş sıfıra sıfır olmuyor takınca fikirleriniz nelerdir?
-
yanmaz conta koyacaksın ve diş kaptırmadan civatalarını sıkacaksın.eğer yamukluk egzoz daki flanşta ise sök ve dışarda çekiçleyerek düz hale getir ve öyle tak.aşırı bir bombe kaçağa sebep olacaktır..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
zb_meqan adlı üyeden alıntı
Uploaded with
ImageShack.us
Dişlileri açtırdım.Şimdi birde buraya conta mı kestireceğim yada alüminyum conta veya bakır conta flan mı süreceğim birde tam egzozun bağlandığı yer hafif eğilmiş sıfıra sıfır olmuyor takınca fikirleriniz nelerdir?
aynı sorun bendede oldu .. civatalardan biri içinde kırıldı . matkapla delinip kılavuz lazım .. tabi motoru indirmek gerekli .. adres verir misin ? kaça mal oldu ve adam anlıyo mu iyi yaptı mı ?? yorumlarını bekliyorum .. chopper motor indirebilir mi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:51 ----------
bir de ne kadar zamanda yaptı o da önemli ?
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
hocam harleyi rastgele biyerde indirtmeyeceksin sanırım değilmi?? eğer egzoz çıkışı biraz serbest se motoru indirmeye gerek kalmayabilir.aman bu işi rastgele biyere yaptırma...yardımcı olayım diyecem ama izine çıkıyorum biyerlere gideceğim.... ama acelen yoksa ağustos ortası gibi yardım edebilirim...(motoru indirme işçiliği egzoz tamir işçiliğinden daha pahalıdır)
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
acelem yok aga diger civata saglam tutuyor .. contası da yerinde .. az biraz hava kaçıyo o da problem yaratmıyor . siz ustamısınız ? işlem ne kadar sürüyor ve ne kadara mal olur ?
( benim bi civata saglam fakat digeri içinde kırıldı .. matkapla acılması lazım ..uzun matkap lazım o da olmadigi için üst blok inmesi lazım.. komple motor inmesine gerek yok yani.. ne kastettigimi anladin sanırım ? )
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
27 Temmuz 2010, 23:30
#10
sanırım ust kapagın sokulmesı lazım afzla bı ıscılıgı yok ama sıbop ayarlarııud nzgun yaptır ve ust kapagı dengelı sıktır.
-
27 Temmuz 2010, 23:39
#11
zamisli adlı üyeden alıntı
acelem yok aga diger civata saglam tutuyor .. contası da yerinde .. az biraz hava kaçıyo o da problem yaratmıyor . siz ustamısınız ? işlem ne kadar sürüyor ve ne kadara mal olur ?
( benim bi civata saglam fakat digeri içinde kırıldı .. matkapla acılması lazım ..uzun matkap lazım o da olmadigi için üst blok inmesi lazım.. komple motor inmesine gerek yok yani.. ne kastettigimi anladin sanırım ? )
buradan yorum yapmak istemiyorum.üşenmez görüşürsek yaparız motoru.uzun matkap derken ne kadar uzun lazımsa gerekirse imal ederiz...maksatım para kazanmak değil almıyorum zaten beni bilen bilir maksatım motorcu arkadaşlara yardım etmek.ekmek parasını beğenmeyip pasta yemek isteyen tamircilere köstek olmak
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
27 Temmuz 2010, 23:42
#12
zamisli adlı üyeden alıntı
acelem yok aga diger civata saglam tutuyor .. contası da yerinde .. az biraz hava kaçıyo o da problem yaratmıyor . siz ustamısınız ? işlem ne kadar sürüyor ve ne kadara mal olur ?
( benim bi civata saglam fakat digeri içinde kırıldı .. matkapla acılması lazım ..uzun matkap lazım o da olmadigi için üst blok inmesi lazım.. komple motor inmesine gerek yok yani.. ne kastettigimi anladin sanırım ? )
oto sanaide bir tornacı bulup sorunu gösterirseniz makul bir fiyata civatayı oradan cıkaracaktır. Bu işler için özel takımları vardır. Civatanın ortasına delik acılır sonra ters diş, bu işler için üretilmiş klavuzla civata yerinden sökülür. En kısa yoldan bu iş böyle halledilir. Motor indirmeye hiç gerek yok.
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
-
27 Temmuz 2010, 23:50
#13
sametagir adlı üyeden alıntı
buradan yorum yapmak istemiyorum.üşenmez görüşürsek yaparız motoru.uzun matkap derken ne kadar uzun lazımsa gerekirse imal ederiz...maksatım para kazanmak değil almıyorum zaten beni bilen bilir maksatım motorcu arkadaşlara yardım etmek.ekmek parasını beğenmeyip pasta yemek isteyen tamircilere köstek olmak
saolasın üstad ..matkabı yapsak da kılavuz ucunu nasıl halletcez .. üst blogu indirmek cok zor olmasa gerek ..6-7 civata tutuyor bbnm gördügüm
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
27 Temmuz 2010, 23:54
#14
newceri adlı üyeden alıntı
oto sanaide bir tornacı bulup sorunu gösterirseniz makul bir fiyata civatayı oradan cıkaracaktır. Bu işler için özel takımları vardır. Civatanın ortasına delik acılır sonra ters diş, bu işler için üretilmiş klavuzla civata yerinden sökülür. En kısa yoldan bu iş böyle halledilir. Motor indirmeye hiç gerek yok.
çok doğru ama konu egzoz manifolt civatası olunca konu biraz değişiyor.sürekli ısınma soğuma ve paslanma sonucu yerinden kımıldamaz hale geliyor ki zaten genelde de bu ısı farkları yüzünden meydana gelen sertleşme ve paslanıp işgörmeme sonucu bu saplamalar kırılıyor...o civataların ters klavuzlarla sökülme ihtimalini çok ta fazla görmüyorum.eğer bide m8 civata ise 4 yada 5lik matkapla delinmeli bu çapta ki ters klavuzda zaten o zorlamaya dayanamayarak kendisi kırılır.ama her işin bir çözümü vardır.belkide 2-3 mm si dışardadır ve ucuna kaynak edilerek çıkarılır..görmeden de yorum yapamıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:52 ----------
zamisli adlı üyeden alıntı
saolasın üstad ..matkabı yapsak da kılavuz ucunu nasıl halletcez .. üst blogu indirmek cok zor olmasa gerek ..6-7 civata tutuyor bbnm gördügüm
merak etme seen (laylay lom) merak etme seen
cnc atölyemiz var.klavuz da neki???
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
27 Temmuz 2010, 23:58
#15
yok ya bi usta kaynakla sökmeye çalıştı yapamadi ..anlayacaginiz içine kaynaklandi civata ..delmek şart müdür sizin yer nerede ? kaça patlar tahmini ? ne kadar sürer böyle bi işi halletmek ?
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
28 Temmuz 2010, 00:03
#16
pendikteyim.ancak kaynak işi hiç hoşuma gitmedi..bu durumda söküm şart oldu sanırım.çünkü kaynak yapılan yer sertleşir.ve serbest elde delik işlemi hassas yapılamaz.söküp tezgaha bağlayıp sıfırlayarak delmeli sökmeden önce de klavuz ağızlatılmalı..
yanlız ben harleyi daha önce sökmedim.görmeden de sökerim - sökemem diyemem.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
28 Temmuz 2010, 00:06
#17
tamam aga aklımdasın .. haberleşiriz .. bir iki hafta sonra yapcam buunu .. yapamayacagindan da süphem yok .. motor motordur
http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx
-
28 Temmuz 2010, 00:53
#18
Benzer bir durum 3 gün önce benimde başıma geldi. Ybr lerin yağ konduktan sonra havasının alındığı bir vida var. Ha işte o vida içerden kırıldı. Haliyle yağ atmaya başladı.
İlk olarak tornacı bir arkadaşımın yanına gittim. O da motorun başlığını söktür öyle getir çıkaralım dedi. Hiç kurcalanmamış bir motoru sırf bir vida sökmek için açmak akıl işi gelmedi. Vidayı kendi çabamla 20dk da çıkardım.
Bir çelik çubuk buldum kurşun kalem kalınlığında, çok güçlü ve sağlam bir çelik olmalı. Spiralle baya kurşun kalem açar gibi sivrilttim. Vidanın yatağının içine sürekli yukardan aşağı hareket ettirerek içerdeki sökük vidada bir yuva açtım ve kontrol kalemi ile uğraşırken birkaç tur döndürmeyi başardım. Tekrar çelik çubukla yuvayı biraz daha derinleştirdim ve herhangi bir vida gibi rahatlıkla çıkardım.
Bence deneyin.
Diğer türlü matkapla delik açmak riskli geldi bana, çünkü vidanın diğer tarafı direk motorun içi ile bağlantılı bu işlemi yaparken motorun içine ufacık bir çapak kaçsa silindire ve piston yataklarına zarar verebilirdi.
Ayrıca matkap vida yatağını bozabilir bu durumda tekrar diş açtırmak gerekirdi.
En risksiz yöntem içerde vida kırıldığında benim uyguladığım yöntem aklınızda olsun bir gün başınıza gelebilir.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
-
28 Temmuz 2010, 00:58
#19
Su Silahı adlı üyeden alıntı
Benzer bir durum 3 gün önce benimde başıma geldi. Ybr lerin yağ konduktan sonra havasının alındığı bir vida var. Ha işte o vida içerden kırıldı. Haliyle yağ atmaya başladı.
İlk olarak tornacı bir arkadaşımın yanına gittim. O da motorun başlığını söktür öyle getir çıkaralım dedi. Hiç kurcalanmamış bir motoru sırf bir vida sökmek için açmak akıl işi gelmedi. Vidayı kendi çabamla 20dk da çıkardım.
Bir çelik çubuk buldum kurşun kalem kalınlığında, çok güçlü ve sağlam bir çelik olmalı. Spiralle baya kurşun kalem açar gibi sivrilttim. Vidanın yatağının içine sürekli yukardan aşağı hareket ettirerek içerdeki sökük vidada bir yuva açtım ve kontrol kalemi ile uğraşırken birkaç tur döndürmeyi başardım. Tekrar çelik çubukla yuvayı biraz daha derinleştirdim ve herhangi bir vida gibi rahatlıkla çıkardım.
Bence deneyin.
Diğer türlü matkapla delik açmak riskli geldi bana, çünkü vidanın diğer tarafı direk motorun içi ile bağlantılı bu işlemi yaparken motorun içine ufacık bir çapak kaçsa silindire ve piston yataklarına zarar verebilirdi.
Ayrıca matkap vida yatağını bozabilir bu durumda tekrar diş açtırmak gerekirdi.
En risksiz yöntem içerde vida kırıldığında benim uyguladığım yöntem aklınızda olsun bir gün başınıza gelebilir.
Üç kağıtçı motor tamirciside bana böyle olmaz motoru sökmemiz lazım demişti gördük işte adam sökmeden açtı oraya dişliyi.
-
28 Temmuz 2010, 00:59
#20
egzoz manifolt civatası başka hiçbir şeye benzemez.darbeyle ters klavuzla söküldüğünü görmedim duymadım.adamlar koca arabaların kamyonların silindir bloklarını söküyorlar sırf bu yüzden.aslında oraya konan civataların-saplamaların ıslah sertliği değilde yaklaşık 40-45 hrc civarı sertlikle kullanılması daha uygun olacaktır.sorun olduğunda civata kırılmaz somun yalama olur.değiştirirsiniz olur biter.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)