Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Yalama Yağ Tıpasına Heil Coil Yaptıran Var mı??

    REKLAM ALANI
  1. #41
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    helicoil (okunuşu helikoil) bu vida dişi tamir işlemini yaklaşık 25 yıldır kullanmaktayım elimde m4 ,m5 ,m6 , m8 ,m10 ve m14/1.25 (m14 buji dişidir) bu ölçüler mevcuttur ilk aldığım buji dişini tamir etmek için kullandığım set idi ilk başlarda kullanmak bayaa zordu sonra tekniğini öğrenince kolaylaştı .bu sitemin amacı şu. diyelimki bir yerde m8 somun dişi zorlama veya başka nedenlerle hasar görüyor .bu sistemede somun yeri 8mm matkap ile delinip temizleniyor ,yerine m8 helicoil kılavuzu salınıp uygun olan hatve yaya göre diş açılıyor ve bu dişe yay yerleştiriliyor . bu işlemden sonra somun dişi gene m8 olarak işlevselliğini sürdürüyor .işlemi ilk bulan ülke ,almanya.
    usta iyi güzelde ilk matkapla somun yerini açarkenki çapakları ne yapıyoruz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Nasılsa yağı boşalttın ya..Kartere basınçlı hava tut..Ne var yani..6 tane vida tutuyor...
    :)))

    Yada 5 lt yağ al..Doldur boşalt..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------

    Alıntı concorde787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    helicoil (okunuşu helikoil) bu vida dişi tamir işlemini yaklaşık 25 yıldır kullanmaktayım elimde m4 ,m5 ,m6 , m8 ,m10 ve m14/1.25 (m14 buji dişidir) bu ölçüler mevcuttur ilk aldığım buji dişini tamir etmek için kullandığım set idi ilk başlarda kullanmak bayaa zordu sonra tekniğini öğrenince kolaylaştı .bu sitemin amacı şu. diyelimki bir yerde m8 somun dişi zorlama veya başka nedenlerle hasar görüyor .bu sistemede somun yeri 8mm matkap ile delinip temizleniyor ,yerine m8 helicoil kılavuzu salınıp uygun olan hatve yaya göre diş açılıyor ve bu dişe yay yerleştiriliyor . bu işlemden sonra somun dişi gene m8 olarak işlevselliğini sürdürüyor .işlemi ilk bulan ülke ,almanya.
    Saolasın hocam.. bu işi yapanın çok iyi işçilik çıkarması gerekiyor mu yoksa kullanılan teknoloji insan hatasını kapatır mı???
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  3. #43
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    tamam bunları yapıyoruz zaten ama sen demiyormuydun ne yapıcam bu çapakları diye? onun için soruyorum. yoksa benim işime gelmiyor bu helıcoıl.ben bıldıgımız eski yöntemi uygulama taraftarıyım

  4. #44
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam bunları yapıyoruz zaten ama sen demiyormuydun ne yapıcam bu çapakları diye? onun için soruyorum. yoksa benim işime gelmiyor bu helıcoıl.ben bıldıgımız eski yöntemi uygulama taraftarıyım
    Haklısın çok önemli çapaklar..Ancak en iyi yöntemin karterin açılıp önce gaz yağı ile temizlik ardından hava tutmak iyi olur diye düşünüyorum..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #45
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Konu ile alakasız biliyorum ama bugün burun kapaklarından birini takarken somuna fazla asılmışım, baya bir içeriden kırılmış, yedek somunda var ama içerideki kırık parçayı nasıl çıkaracağım?
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #46

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ile alakasız biliyorum ama bugün burun kapaklarından birini takarken somuna fazla asılmışım, baya bir içeriden kırılmış, yedek somunda var ama içerideki kırık parçayı nasıl çıkaracağım?
    silindir saplaması içerde kalmıştı kırılıp, 3-4 tornacı gezdim nazlandılar.bazılarıda yapamayacağından yok dedi sanırım. 1 tanesi kaynakla küçük küçük kaynak parçaları yapııp civatayı uzattı. ve sonra da çevirip saplamayı çıkardı.

    yani kırılan civata tekrar uzatılıyor.


    burun kapağı nedir

  7. #47
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    can simidi gibi bir aletmiş.sanırım farkı ebatları var.nerede satılır acaba.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  8. #48
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    can simidi gibi bir aletmiş.sanırım farkı ebatları var.nerede satılır acaba.
    Hocam, bende yaptırmak istiyorumda hatta Ankarada Ostimde buldum biryer gittim yaptıracaktım..İçime sinmedi bir türlü nasıl olur hani yaparken bir hata olur mu bilen güvendiğim biri olsun filan gibi şüphelerle geri döndüm..Burada tartışma açtım konuyu detaylıyoruz...Ben büyük hırdavatçılarda olduğunu biliyorum...

    Bu da işlem;

    Helicoil (Yay Çektirme)
    1- Yay'ın dış çapına orantılı delme
    2- Kılavuz ile diş açma (Yay için)
    3- Yay'ı yuvaya sürme
    4- ....sürülüyor....
    5- İşlem tamam... (yayın içeride olması gerekiyor, yoksa, vida ile birlikte sökülebilir.


    Uploaded with ImageShack.us
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  9. #49
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindir saplaması içerde kalmıştı kırılıp, 3-4 tornacı gezdim nazlandılar.bazılarıda yapamayacağından yok dedi sanırım. 1 tanesi kaynakla küçük küçük kaynak parçaları yapııp civatayı uzattı. ve sonra da çevirip saplamayı çıkardı.

    yani kırılan civata tekrar uzatılıyor.


    burun kapağı nedir
    Kaynak yapılamayacak kadar içeride maalesef, dremelle içini delip, sökmeyi deneyeceğim olmazsa matkapla delip diş atacağım.

    Boyun kapağı yazacağıma burun kapağı yazmışım, eskileri matlaştığı için yenilerini almıştım, önce benim motor immolu olduğu için anahtar deliği uymadı, dremelle genişlettim, sonrada takarken vidayı fazla sıkmışımki dipten kırıldı.

    Boyun kapağıda bunun siyahı:

    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  10. #50

    Üyelik
    14 Ocak 2015
    Eğer helis kademeli kılavuzla açarsanız çapakları dışarı atarak dişleri açmış olursunuz. Helicoil dişlerin eski halinden daha güçlü tutulmasını sağlıyor. Satışını yapan internet siteleri bulunmaktadır.

  11. #51

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    forumda bulunması için şuraya TOPKAPI akınsal sanayi sitesinde vida diş tamiri yapan ustanın telini yazayım.
    0532 394 31 32
    yaydis.com


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)