Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kazalı kıyafet ve kask

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Mart 2010
    Şehir
    istanbul florya
    Motosikleti
    mv agusta f4 2011
    evet diyelim motorda, montunuz ve kaskınız kafanızdayken düştünüz ve biraz yolda kaydınız kaskta boyayı kazıyan çizikler mevcut montda da sürtünmeden dolayı açılmalar var bazı yerlerde. ben zaten bunlara 300 500 lira para verdim bişey olmaz bunlara mı dersiniz yoksa helal olsun sağlam malmış bu öldü 1 tane daha aliyim mi dersiniz .

    bunu sormamın amacına gelirsek bugün yolda vfr800 kullanan birisini gördüm kaskın sağ kısmı komple çizik içindeydi (sağ tarafa yatmış elinden kaskı düşürmüş gibi çizik deildi onlar ) bu şekilde hasarlı kullanmanın zararı varmıdır yoksa çatlak kırık olmadığı için eskisinden farkı yokmudur ?? aynı şey mont için de geçerli .bende düşündüm eğer hafif bir kaza geçirirsem komple herşeyi değiştireyimmi yoksa aynısını kullaniyimmi diye ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Kask konusunda asla acımam.
    Eğer kaskımda ufacık çatlak varsa o kaskı imha eder ve çöp tenekesine atarım.
    Ybr ile yaptığım kazada sol eldivenin sert kısmı biraz törpülenmişti o halde 2 ay kadar kullandım.
    Satarkende bütün takımla beraber sattım.
    İşin özü kask hariç diğer ekipmanlarda çok büyük bir hasar söz konusu değilse daha kullanılabilir.

  3. #3
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Son cümleye katılıyorum..Kask hariç diğer ekipmanlarda belirgin hasar yoksa kullanmaya devam..Ötesi israfa girer mazallah

  4. #4
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Kask cızılsın sorun degıl Kullanılabılır.

    Elbise yırtılsın sorun degıl en fazla yagmur alır soguk alır.

    Koruma ozellıgını yıtırecek bır hasar almıssa kesınlıkle kullanmamak lazım. Gorsel eksıklıklerın korumaya manı yanı yok.

    Ha bazı takıntılı ınsanlar vardır aracıyla kaza yapımı "ben buna bırdaha bınemem" der satar o tarz bır dusunce tabıkı yanlıştır netıcede alan kısı de ınsan ve o da buna bınecek. elbıseyede o gozle bakanlar olabılır bunla kaza yaptım bırdaha gıymem dıyebılır. onemlı olan asli işlevini yerine getirip getirmediğidir.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  5. #5
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Kask dıştan çizik içten çatlak olabilir mi? kim bilebilir .
    kask darbe yediyse değiştirmek en doğrusu . Ama tabi 1000 liralık kasksa insanın içi acır .

  6. #6

    Üyelik
    03 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    VStrom-DL650
    kasklar darbe aldıklarında darbe emici özelliğini kaybeder.Kaskınız 1000 tl lik olsa bile kaskınızı mutlaka değiştirin.tabii kafanızdan daha değerliyse kullanabilirsiniz orası size kalmış...

  7. #7
    mastikos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2010
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    garajdan çıkarken kafamı eğiyorum bugün dalgınlıkla biraz az eğmişim
    kaskımın üstü kirişe paralel sürtünerek geçti üzerinde derin çizikler oldu (kask tam yuvarlak değil en üstte biraz cıkıntı en yüksek bölgesi çizildi resimde temsili olarak yaptım sadece çizili yerlerde çizik var orasıda yüksekte kalıyor kaskın geneline göre)
    ama biraz şiddetli çarptım galiba kaskı çıkardığımda kafamda bir acı bi sarsılmışlık vardı.
    başıma ağrı girdi.

    bu kaskı kullanmaya devam etmek ne kadar mantıklı sizce hazır yerini bulmuşken sorayım


  8. #8
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Kaskiniz yada elbisenizdeki koruma genelikle kompozit materiallerden olusur. Kompozitlerin kendi iclerinde ayni atom tanesi yada insandaki DNA gibi kok birlesim sistemleri vardir. Bunu Basit bir mikroskop ile goremezsiniz ama ayni bir balikci agi gibi bir birlerine baglidir.

    Sizin icin cok bir sey ifade etmesede asagidaki resim elektron mikroskobunda cekilmis bir resimdir



    Dustugunuz zaman bu balik agi monekul baglari darbenin etkisinden dolayi bir birlerinden kopar. Gozle baktiginizda aslinda ufak bir cizik gormektesinizdir belki ama darbeden dolayi fiber gerilme ve kopma ozzeliklerini ciddi olarak yitirmektedir. Kaskinizi bu sekilde kullandiginizda ikinci bir kazada o bolge cok zayif olacagindan direk ordan acilma yapacaktir. Kasklarin kompozit olmasinin sebebi hafifligi ve darbeyi esit emip homojen bir bicimde kaska dagitmasidir. Bu dagitim kopsuru sizin darbeli noktasinizda islem disi kalacak ve darbe tek noktada hapis kalacaktir.

    bunun tamiri mumkundur ama dogru malzeme , recine ve islem yapilir ise mumkundur. Tamponcularda yapilan fiber ve polyester recine ile olacak is degil .

    Yani darbe almis bir ekipman ya yenisi ile degistirilecektir yada tamir gorecektir. (Bilir kisi tarafindan)

    Teknik aciklamasi tam olarak budur...Kaska ne kadar para verdiginiz yada markasinin ne oldugu bu aciklamayi pek etkilemiyor. Kasklarin kalitesi darbe aninda emicilik ozzeligi ile alakali , yoksa bu kask sahane 30 kez dus kullanmaya devam diye bir sey yok
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #9
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Kasklar yere düşürme, hafif çarpma, vs... gibi koşulların çok üstünde test edilirler. Değiştirip değiştirmemek aldığınız darbenin şiddetine bağlı birşey... Garaj kapısına çarpan arkadaş, eğer darbeyle motordan düşmediysen yani düşük bir hızda sürttüysen ben senin yerinde olsam kullanmaya devam ederdim. Aşağıda mesela Sharp'ın test koşullarını görebilirsiniz;

    http://sharp.direct.gov.uk/content/animation

    Kıyafetlere gelince, eğer tekstil veya deride doku kaybı, derin çizik varsa değiştirmek gerekebilir. Çünkü bir sonraki sürtünmenizde daha önceden hasarlanan bölgeden yırtılabilir ve kendinizi asfaltla sıcak bir ilişkide bulabilirsiniz
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  10. #10
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    kasklar benim bildiğim masadan düşünce bile özelliğini yitiriyor kazada karpuz gibi açılıyor .

  11. #11

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 zn...Ufukta cbr 125 r : )
    Ağustos ayında ehliyetimi alınca motora başlıyorum.Korunmak gerçekten önemli.Özellikle kask Kaskımda en ufak bir istenmedik durum olsa bile değiştiririm.Şahsi düşüncem tabi.Mont sanırım kask gibi olmayabilir.Kaliteli bir montsa çeşitli darbelerden sonra önemli bir hasarı yoksa giymeye devam ederim.Ama kask çok önemli.Hatta kaskların son kullanma tarihlerinin olduğunu bile duymuştum...Saygılarımla...

  12. #12
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Hasar söz konusu ise, Kaskın maliyeti önem taşımaz.
    Eski motosikletimle bir kez düştüm, mont ve pantolon hasarlandı. Hasarlanan yerlere ütü ile yapıştırılan desenli yamalardan yapıştırdım ve hala kullanıyorum.
    Kask'ta hiç hasar yoktu ancak bir arbede sırasında ayının biri kaskımı yere çarptığı için hemen yeni bir Uvex Hellix aldım.
    Çeşitlilik olsun diye bir kask daha alacağım yakında....malum, hasar olmasa da kaskların belli bir ömrü var...
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  13. #13
    MrSandman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Girne/KKTC
    Motosikleti
    Sattı
    Evet kaskların son kullanma tarihleri vardır. Çünkü malzemeleri güneşten gevrekleşir ve ilk aldığınız gün ki kadar darbelere dayanıklı olmaz. Bir kaskın maksimum ömrü üreticisi aksini söylemediği sürece 5 senedir.
    Herşey yeniden yollarda olabilmek için...

  14. #14
    mastikos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2010
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kasklar yere düşürme, hafif çarpma, vs... gibi koşulların çok üstünde test edilirler. Değiştirip değiştirmemek aldığınız darbenin şiddetine bağlı birşey... Garaj kapısına çarpan arkadaş, eğer darbeyle motordan düşmediysen yani düşük bir hızda sürttüysen ben senin yerinde olsam kullanmaya devam ederdim.
    motordan düşmedim ama etkili bir çarpmaydı duvara kafa atmış gibi bi şiddet diyebiliriz.kaskın üstteki çıkıntısını kapının üstündeki kirişe tam düz olarak vurdum(kask kafamdayken dik olarak zıplayıp tavana kafa atmış gibi oldu).bu çıkntı sanki kaskın üsütne monte edilmiş koruyucu gibi.biraz başım sarsıldı içerde sersemletti biraz.hani kafanı aniden kaldırırsın kafanın üstündeki bişeye vurarsın çok acırya ona benzer bir durumdu.

    bu kaskı şimdi ne yapmalı
    cevabı olan varsa şimdiden teşekkür ederim...

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Her mevzudan bir kavga çikarmayi da nasil beceririz anlamam bir turlu.

    Kaskin koruma islevini nasil yerine getirdigini aslinda bir topicte uzun uzun anlatmistik.
    Orada yazilanlardan yola çikarak, nasil hareket etmeniz gerektigi konusunda çikarimlarda bulunabilirsiniz.

    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...edilenler.html

    Orada da okuyacaksiniz ama ben buraya kisa bir ozet geçeyim.
    Kaskin koruma islevi sadece dis kabukla sinirli degil arkadaslar.
    Yani dis kabuk saglam olsa bile içerideki katman ezilmis, çatlamis ya da kirilmissa disinin saglam olmasi pek fazla bisey ifade etmez.
    Kaskiniz dusmusse, ya da duserken içinde sizin kafanizda varsa, artik problem var demektir.
    Dis kabugun herhangi bir ciddi kazada gorevini yapip yapamayacagini, çiplak gozle anlamak mumkun degildir.
    Ama içteki strafor diye bildigimiz beyaz kopuklu madde elle ve gozle kontrol edilebilir.
    Bu nedenle risk almamak adina ben kaskin degistirilmesini ya da mumkunse, kontrol ettirilip, sonra kullanilmasini tavsiye edecegim.

    Simdi pahali diyeceksiniz ama motorunuz dusmesin diye nasil ihtimam gosteriyorsaniz, kaskiniza da oyle davranacaksiniz.
    Bu isler boyle.....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her mevzudan bir kavga çikarmayi da nasil beceririz anlamam bir turlu.
    Türküz biz

  17. #17

    Üyelik
    15 Kasım 2009
    Şehir
    şehirlerin en çukurlusu
    Motosikleti
    motorlu bisiklet
    en ideali şiddetli çarpmada kaskı değiştirmek tabi ki

    dağcılıkla, teknik tırmanışla uğraşanınız varsa bilir, bu türlü güvenlik malzemeleri için şok yemiş mi yememiş mi ona bakarlar, Şok yemek demek şiddetli bir şekilde kaya yüzeyinden yere doğru düşmenizdir, bunun sonucu ip, emniyet kemeriniz, sikkeler, karabinler vb malzeme tonlarca yükün altında kalır, bu durumda yapılan şudur, gözle ip ve emniyet kemeri kontrol edilir gözle görülür bir şey yoksa devam, VE BİRŞEY DAHA yapılır, bu durumu kaydedersiniz, en az 3 en çok 5 şok yemiş malzeme değiştirilmelidir denir.
    kask için böyle bir kıyaslama doğru mu bilmiyorum, ben bir defa motorsikletten düştüm kaskla asfalta vurarak sürttüm ve bir daha düşersem işini yapacağını düşünüyorum.(umarım yanılmam)

    ancak en sağlamı yenisini almak doğru ama, para işte öyle bol olsa zaten kimse bunun üzerine düşünmez..........

  18. #18
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    kask bir defa kafamı korumuş ve darbe almışsa (ne demekse kafanı korumuşsa zaten darbe almışsındır ) kaskı yenilerim eskisini de vitrinime koyarım. bi kez ciddi darbe alan kaskta kılcal kırıklar oluşur ve ilerleyen zamanda yorulma kırılmalarına neden olabilir. risk alamam bu konuda.
    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  19. #19

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Yukarı.

  20. #20
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)