Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön fren Kullanmaktan gidiodum az kalsın..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ekim 2009
    Motosikleti
    RAMZEY 124cm³
    arkadaşlar motoru alalı 3 ay oldu ve sürekli ön fren kullanmaya alıştım.
    o yüzden 4-5 defa kaza atlattım (Allaha Sükür Hiç Düşmedim) ön frende çok hassas dokunman yetiyo

    bu ön freni yumuşatmanın bir yolu varmı arkadaşlar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    gaz kolunu olabildiğine içeriden kavra ve fren manetini iki parmağınla takoz tarafındaki dipten sık,uc kısmından daha fazla sıkarsın buda senin ön tekeri kitler,onun için dibinden sıkıcaksınki fazla baskı uygulayamayasın
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  3. #3
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Çinli motorlara taktıkları bir zımbırtı var. Hidrolik hortumunun tam fren merkezine girdiği yere takılıyor ve basıncı belli bir yerden sonra biraz düşürerek veriyor. 5-10 lira bir şey ondan takabilirsin belki. Ya da fren merkezini değiştirebilirsin. Daha az güçlü bir şey alabilirsin.

    Ama anlayamadığım herkes sıkı frenaj ister sen kötüsünü istiyorsun. Bence sen elinin hassasiyetini ayarlarsan daha iyi.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  4. #4
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Fren manetinde bir miktar boşluk bulunması gerekli olan bir şey..Tüm motorlarda böyledir..
    Fren manetini (kolunu) ayarlatabilirsin..

    Ama denildiği gibi dipten kavramayı dene..Bir de freni sıkarken limon sıkar gibi sıkmaya çalış..Limonu aklına getir fren yaparken

  5. #5

    Üyelik
    10 Ekim 2009
    Motosikleti
    RAMZEY 124cm³
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren manetinde bir miktar boşluk bulunması gerekli olan bir şey..Tüm motorlarda böyledir..
    Fren manetini (kolunu) ayarlatabilirsin..

    Ama denildiği gibi dipten kavramayı dene..Bir de freni sıkarken limon sıkar gibi sıkmaya çalış..Limonu aklına getir fren yaparken

    limon taktiği yapayımm bundan sonra :D :D

  6. #6
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Arkadaşlar benim bildiğim dipten değilde en dıştan sıkmak gerekir fren manetini, hatta yüzük ve serçe parmağı ile. Çünkü en dıştan daha kolay ayar yapılabiliyor frene. Dipten sıktığımda ben hiçbirşey anlamıyorum frenden standart bi fren gibi oluyor. Freni en dibinden 2 parmak sıkarak çok sert yada çok yumuşak frenleme yapmak biraz zor sanki...

  7. #7
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı Rebornx4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim bildiğim dipten değilde en dıştan sıkmak gerekir fren manetini, hatta yüzük ve serçe parmağı ile. Çünkü en dıştan daha kolay ayar yapılabiliyor frene. Dipten sıktığımda ben hiçbirşey anlamıyorum frenden standart bi fren gibi oluyor. Freni en dibinden 2 parmak sıkarak çok sert yada çok yumuşak frenleme yapmak biraz zor sanki...

    Bu yanlış bir uygulama.

    Nedeni ise şu:Şimdi en ucdan yani dışa doğru olan kısımdan panik anında sıkıldığında daha kolay olduğu için,öntekeri kitlemek çok kolay olur.

    Halbuki hem iki parmak ve içeriden kütüğe yakın bir yerden sıkıldığında uygulanan basınç nekadar çok olsada ucdan sıkılan kadar yani ön tekeri kitlicek kadar olamaz...Bu güvenli olandır

    Aslında hepsi el alışkanlığıdır.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  8. #8
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    en dıştan sıkmak gerekir fren manetini, hatta yüzük ve serçe parmağı ile
    Abi o iki parmakla fren yapabiliyorsan, ayak parmaklarınla da sağ-sol sinyal verebiliyorsundur

    Şimdi denedim, içim bi hoş oldu
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  9. #9
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    GİDİODUM ? ne demek ?
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  10. #10
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GİDİODUM ? ne demek ?
    koptum valla
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  11. #11
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Bence ön frenin sıkı olması iyidir. Arka fren kullanmaya alış bence dururken arka fren kullan.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  12. #12
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yanlış bir uygulama.

    Nedeni ise şu:Şimdi en ucdan yani dışa doğru olan kısımdan panik anında sıkıldığında daha kolay olduğu için,öntekeri kitlemek çok kolay olur.

    Halbuki hem iki parmak ve içeriden kütüğe yakın bir yerden sıkıldığında uygulanan basınç nekadar çok olsada ucdan sıkılan kadar yani ön tekeri kitlicek kadar olamaz...Bu güvenli olandır

    Aslında hepsi el alışkanlığıdır.

    Doğru güvenli olan budur. Ama progresif ve maksimum frenleme için manetin en dıştan sıkılması şarttır. Belki henüz yeni olan arkadaşlar için içten sıkılması doğrudur. Ancak sıkılan yerin açısının çok dar olması ve sıkmak için diğer parmaklardan daha çok güç harcanması sebebi ile frenleme dozajı tam olarak ayarlanamaz. Önemli olan frenin karakterini çözmektir. Dıştan sıkmakla hiçbir şekilde kilitlenmez fren. Ben henüz kilitleyemedim. Yüzük ve serçe parmağıyla fren, manetin açısı daha geniş olduğu için daha yüksek bir alan kullanır. Bunun sonucundada freni daha "geniş" bir seviyede kullanabilirsiniz. Ben böyle biliyorum... Hatta bu şekildede uyguluyorum.

    Not : Geniş bir seviyede kullanmaktan kastım, frenleme dozajını serçe ve yüzük parmagı ile daha rahat ayarlayabilirsiniz. Dibinden sıkılan bir manetin frenaj dozajını asla kolay ayarlayamazsınız. Acemi arkadaşlar için panik frende kitlememek için dibinden sıkmak doğru olsada, aslında fren maneti en dıştan sıkılır ve normalide budur. Hatam varsa affola.

  13. #13
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    En İyisi Ön Freni Unutmak 3 Kere Motoru Yatırdım 3.den Sonra Ön Freni Kullanmamaya Alıştım Varsa Yoksa Arka Fren (:
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı Rebornx4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru güvenli olan budur. Ama progresif ve maksimum frenleme için manetin en dıştan sıkılması şarttır. Belki henüz yeni olan arkadaşlar için içten sıkılması doğrudur. Ancak sıkılan yerin açısının çok dar olması ve sıkmak için diğer parmaklardan daha çok güç harcanması sebebi ile frenleme dozajı tam olarak ayarlanamaz. Önemli olan frenin karakterini çözmektir. Dıştan sıkmakla hiçbir şekilde kilitlenmez fren. Ben henüz kilitleyemedim. Yüzük ve serçe parmağıyla fren, manetin açısı daha geniş olduğu için daha yüksek bir alan kullanır. Bunun sonucundada freni daha "geniş" bir seviyede kullanabilirsiniz. Ben böyle biliyorum... Hatta bu şekildede uyguluyorum.

    Not : Geniş bir seviyede kullanmaktan kastım, frenleme dozajını serçe ve yüzük parmagı ile daha rahat ayarlayabilirsiniz. Dibinden sıkılan bir manetin frenaj dosajını asla kolay ayarlayamazsınız.
    senin dediğin olsa olsa budur. ama serçe parmakla sıkma işi faul gibi değil mi. en iyisi 2 parmak. işaret ve orta

  15. #15
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Eğer zeminde bir problem yoksa (mıcır, buz, yağ, vs...) en etkin duruş her zaman ön fren ile olur. Sert bir frenajda, ağırlık transferinden sonra arka fren nerdeyse hiçbir işe yaramaz. Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyelim.
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  16. #16
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin dediğin olsa olsa budur. ama serçe parmakla sıkma işi faul gibi değil mi. en iyisi 2 parmak. işaret ve orta
    Freni serçe parmakla sıkın demiyorum.

    Fren 4 parmak sıkılır. 2parmakla fren olmaz. Yarış tekniğidir 2 parmak. Demek istediğim frenaj dosajı en iyi serçe ve yüzük parmajı ile ayarlanır. Siz bu parmakları unutursanız çok dar bir açıyla freni sıkmış olursunuz. Freni de asla progresif ve maksimum seviyede sıkamazsınız. Çünkü siz dıştan 1 kademe sıkmanızla içeriden 1 kademe sıkmanız aynı değil. Frenajda 4 parmak kullanılır bunu anlatmak istedim.

  17. #17
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer zeminde bir problem yoksa (mıcır, buz, yağ, vs...) en etkin duruş her zaman ön fren ile olur. Sert bir frenajda, ağırlık transferinden sonra arka fren nerdeyse hiçbir işe yaramaz. Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyelim.
    Evet Söylediğiniz Doğru. Ama Ön Freni Alışkanlık Edindiğinizde Her Turlu Zemınde Kullanıyorsunuz Islak Zemınde Yokuş Aşşağı İnerken Kullandığınızda Olan Hadise Kaçınılmaz. Siz Kalkar Motorun Peşinden Koşarsınız Ya Motor Yokuşun Aşşagısına Kadar Gider Yada *Bir Kaç Kişi Koşup Motoru Tutar* (:

    *: Başıma Geldi Ordan Biliyorum (:
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  18. #18
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    oooohhoooo herkes yazmış birşeyler pufff....

    topic sahibi arkadaşa cevaben : evet ayarlanabilir.

    diğer arkadaşlara hitaben : kesin kati konuşacağınız konularda ileri derece bilgi sahibi olmalısınız burada bilgi toplamaya gelmiş ve abilerinin ablalarının engin bilgileri ile dolmaya çalışan kişiler var ... kötü alışkanlıklar edindirmek istemeyiz.

    hangi sürüş ve motor tipi için frenajdan bahsediliyor ?
    birisi yok orta parmak demiş birisi topuza yakın birisi serçe parmak daha öbürkisi de varsa yoksa arka fren demiş ) falan filan

    neye niye neden niçin neyle vb. birçok soru sorarım size

    şimdi adam acemi 600 RR kullanıcısı topicte okudu arka fren olm diye vay anasını yanlış biliyormuşum !! çıktı yola güm....

    acemi bir chopper kullanıcısı lan demek serçe parmaktaymış iş diye çıktı yola vs. vs.vs

    hangi top hangi deliğe söylerseniz karambol olmaz

    sadece ricadır...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı Rebornx4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Freni serçe parmakla sıkın demiyorum.

    Fren 4 parmak sıkılır. 2parmakla fren olmaz. Yarış tekniğidir 2 parmak. Demek istediğim frenaj dosajı en iyi serçe ve yüzük parmajı ile ayarlanır. Siz bu parmakları unutursanız çok dar bir açıyla freni sıkmış olursunuz. Freni de asla progresif ve maksimum seviyede sıkamazsınız. Çünkü siz dıştan 1 kademe sıkmanızla içeriden 1 kademe sıkmanız aynı değil. Frenajda 4 parmak kullanılır bunu anlatmak istedim.
    kişiden kişiye değişir. son 2 senedir 2 parmak kullanıyorum. ellerim küçük sayılır. 4 parmak sıktığımda gidon kavrama azalıyor. panik durumlarda serçe refleks olarak kendini sıkıyor ben de iptal ettim serçeyi.

  20. #20
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oooohhoooo herkes yazmış birşeyler pufff....

    topic sahibi arkadaşa cevaben : evet ayarlanabilir.

    diğer arkadaşlara hitaben : kesin kati konuşacağınız konularda ileri derece bilgi sahibi olmalısınız burada bilgi toplamaya gelmiş ve abilerinin ablalarının engin bilgileri ile dolmaya çalışan kişiler var ... kötü alışkanlıklar edindirmek istemeyiz.

    hangi sürüş ve motor tipi için frenajdan bahsediliyor ?
    birisi yok orta parmak demiş birisi topuza yakın birisi serçe parmak daha öbürkisi de varsa yoksa arka fren demiş ) falan filan

    neye niye neden niçin neyle vb. birçok soru sorarım size

    şimdi adam acemi 600 RR kullanıcısı topicte okudu arka fren olm diye vay anasını yanlış biliyormuşum !! çıktı yola güm....

    acemi bir chopper kullanıcısı lan demek serçe parmaktaymış iş diye çıktı yola vs. vs.vs

    hangi top hangi deliğe söylerseniz karambol olmaz

    sadece ricadır...

    Serçe parmak lafın banaysa düzelttim Ben frenaj olayını 4 parmak diye biliyorum. Öylede söyledim. Yoksa işaret ve orta parmak iptal edip sadece dış 2 parmakla sıkılmaz yanlış anlamayın. Panik frende eğer fren kitleniyorsa zaten kullanıcıda sorun vardır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)