Ben bütün yorum sahiplerine sende haklısın diyip,dahada yazmıyorum
Ben bütün yorum sahiplerine sende haklısın diyip,dahada yazmıyorum
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
http://alfamotosiklet.blogspot.com/2...eknikleri.html
Okuyunuz. Okutunuz..
Ön fren motor duruş gücünün esasını teşkil eder. Bunun aksini iddia eden varsa motosiklet kullanmayı bilmiyordur, ya da motosiklet onu kullanıyordur. O motosikleti değil
efendim...
motosikletinize göre eliniz alıştıktan sonra
frenleme de çok sıkıntı çekmezsiniz tahminimce
fren yapılırken ise yapmanız gereken maksimum kontrol olmalı
bunu kimisi 2 parmagıyla kimisi 4 parmagıyla yapabilir
kişiden kişiye değişen bir şey oldugunu söyleyebilirim bu nedenle
elinizin ayarı motorunuza uyasıya kadar dikkatli ve yavas frenlemeli pratik yapmalısınız
Bende genelde arka fren kullanmıyorum, tamamen ön fren ve 2 parmakla yavaşlama, 4 parmak yavaşladıktan sonra durmak için, arka freni sadece bayır aşağı inerken kullanıyorum...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Arkadaşlar belki konu ile alakası yok diyeceksiniz ama ben şunu düşündüm:arka frenide disk oan motosikletlerin frenini ön tekerdeki frene paralel yapılıp tek manetle kontrol edilemezmi ? Arabalarda nasılki tek fren pedalı var öyle ...Örneğin Kanunu Tiger 250 cc nin ön tekerinde iki adet disk var ve tek fren kolu ile kontrol ediliyor bu disklerden birini arka tekere uyarlasak ne gibi artılar yada eksilerle karşılaşılır acaba...
doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...
herkez bişeler yazmış, dostum senin sorunun frenin dozu değil freni nerde kullandığın... belliki daha çok acemisin.. freni motor düzken sıkmalısın, virajlardan önce yavaşlamalısın manevra yapmadan önce yavaşlamalısın.... motor düzken istesende tekeri kitleyemezsin( pat diye sonuna kadar sıkmazsan tabi) ağırlık tekerin kitlenmesine engel olur....
motoru ön fren durdurur , arka frende sert frenlemelerde fish tail denen arka salınımını sömürür ve en iyi frenleme iki freni kullanmayla yapılır....
bir diğer nokta ise ancak ihtiyacın olursa çok istisna durumlarda, bilgin olsun diye sölüyorum, diyelimki virajdasın ve motor yatık pozisyondasın ve virajın içinde yavaşlamanı gerektirecek birşey oldu, eğer ön freni hafif bak altını çiziyorum hafif sıkarsan motor viraj dışına doğru yönlenir ve yavaşlarsın tabi yavaşça, freni sert sıkamıcan için... yine virajda arka frene dokunursan o da seni viraj içine çekmeye yardımcı olur... ama unutma virajlarda yani motor yatıkken tekerler sürtünme kuvvetini yolda tutunmaya harcar ve frenaja pek bi kredi kalmaz... virajlarda gerekmedikçe FRENE BASMA bir anda öpersin asfaltı benden söylemesi....
motorunu tanıdıkça frenlerinin limitlerinide öğrenirsin...
Allah kazasız sürüşler nasip etsin kal sağlıcakla
Ruhunu değil; lastiğini yak...
Bahsettiğin olayın adı Kombine Fren Sistemi, ön freni belli bir ölçüde sıktıktan sonra otomatikman arka frenede güç uygulanıyor.
Honda üst sınıf bir çok aracında bu teknolojiyi kullanıyor.
CBF1000 ABS, CBF600 S ABS, Hornet bu modellerden bir kaçı.
Detaylı bilgi:
http://world.honda.com/motorcycle-te.../brake/p1.html
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
herkezin kendine göre bi ayarı olmalu senın elin büyüktür tek parmak sıkarsın digeri 4 parmak sıkar senın için dogru olan digerine yanlıstır herkez kendine göre ayarlama yapmalı bence
cihan
Motosiklet işi nasıl alışırsan öyle gider.
Ben ön freni 2 parmakla sıkıyorum,öyle alıştım öyle gidiyor.
scoterımda ön fren ile ani asılmalarımda motorun kafa yana yatardı. cbf ile de ilk başlarda aynı sıkıntıyı yaşadım frene bastığın stopy e kalkmak hariç güvenli durmanın iki yolu var güzel ve yumuşak fren balatası ve ön lastik...
ebc fren balatası ve mişlen lastik ile ön freni çaktığımda lastiğin desenlerini görüyorum..
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
[QUOTE=AydoganX;2104951]Bahsettiğin olayın adı Kombine Fren Sistemi, ön freni belli bir ölçüde sıktıktan sonra otomatikman arka frenede güç uygulanıyor.
Honda üst sınıf bir çok aracında bu teknolojiyi kullanıyor.
CBF1000 ABS, CBF600 S ABS, Hornet bu modellerden bir kaçı.
Detaylı bilgi:
http://world.honda.com/motorcycle-te.../brake/p1.html[/QUO
mesela VFR
honda bu makinada standart donanım üretmişti o işi. kimisi pek sevmedi kimisi dahihane buldu. profesyonel yarışçılar da da viraj denge kontrolü gibi bir sistem var belli açıdan sonra gazı açıtırmıyor gibi...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:31 ----------
bende de duro vardı 2.5 yıllık yolda gezerdi freni boşver.
scoterimda da standart duro var. ona aynı bastınmı sağa yatırıyor. alıştım ama ben çakmaktaş gibi sağ ayağımı yer basıp 3. tekeri ayağımla oluşturuyorum.
süpermoto reflexi var sanırım bende
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)