Crescent;öncelikle katılımcı olarak,beyin fırtınası yaparak benimle tatlı tartışmaya girmenden hoşnutum.Kesinlikle yanlış anlama gibi bir durumum yok,o konuda için rahat olsun.
1-Açıkcası bizim bu taraflarda düzgün yol bulmak pek nasip olmuyor bize.Düşük künklerin üstünden geçerek kontorülü kaybettiğim çok oldu.
2-Şimdi bu maddenin açıklaması biraz hakaret gibi olmuş
,Tank Slapper hakkında o kadar yazdığım halde,Tank Slapper'ı bilmiyormuşum durumuna düşürmüşsünüz.Herneyse...Şimdi mevzu yine yol şartlarına kaydı burada,yine bizim Türkiye yollarında genel olarak ucuz ve göz boyama amaçlı aslaft yapılmaya çalışılınır.Tabi bunun sonucu ağır vasıtalar zamanda o asfaltın şeklini bozar.Özellikle sağ şeritte.Bir keresinde üşenmeyip ölçtüm,hep aynı çizgi takip edile edile tekerin geçtiği yerle normal sol şeritteki asfalt arasında 10cm fark vardı.Bahsim şu,şimdi bir kamyonu sollamaya çıkacağız;arkamızdan hızlı bir şekilde araba geliyor fakat motosikletimizin gücü ondan önce sollamayı bitirmeye yetiyor,gazı açtık şerit değiştiriyoruz,o anda kamyonların tekerinin yaptığı çukur şeritten geçersen Tank Slapper yaşarsın.Yazdıklarımı bir şekilde anlamaya çalışın,mantığınıza yattığı biçimde...Yoksa laf salatası olur her şartı açıklamya kalksam.
3-Bu maddeyi otomobillerde anlamak daha kolaydır,viraj içinde
Şasi'ye binen yük hakkında ve nasıl tepki verdiği hakkında yeterince bilgim var.Bahsim şasi esnemesi değildir,viraj içi fren durumunda zaten belli bir basınça ulaşmış ve sertleşmiş amortisörler yoldan gelen tepkileri absorbe edemez hale gelir.Eğer sert fren yaparsanız viraj dışına bir kayma olur ve siz çizginizi korumak adına direksyon ve bedeninizle motosikleti yönlendirmeye çalışırsınız.Zaten limitlerde olan dönüş ufak bir direksyon darbesiyle Tank Slapper'a neden olabilir.
4-Şimdi virajda yattık dönüyoruz,viraj çıkışı toparlanacaksın(Dik konuma gelmekten bahsediyorum)o toparlanma aniden yapılırsa motosikleti kontrol edemeyip direksyonla dengelemeye çalışır insan özellikle yüksek hızlarda dönülen geniş yarıçaplı virajlarda durum daha vahimleşebilir,o hızlarda Tank Slapper'a maruz kalabilirsin.Dikkat edersen sürekli ebilmek,abilmek kullanıyorum;yani olabilir diyorum.Olağan,olması gereken durumlardan bahsetmiyorum.
7-Şimdi bu maddede yine ufak bir yanlış anlaşılma olmuş daha doğrusu Türkçe'nin fazlaca ayrıntılı olmasından kaynaklı bir yanlış anlaşılma.Benim motosiklet yatarak yönlendirilir gibi bir kastım yok.Demek istediğimi açıklayayım,şimdi çoğumuz motosiklet konusunda belli bir seviyeye ulaşmış insanlarız.Ben bunu kabul ederek ve sizin heryerde yatarak yönlenmeyeceğinizi bildiğinizi düşünerek yazdım.Kullandığım cümle aynen şu şekilde
''Yönlenmek için yatmaktan ziyade direksyonu daha fazla kullanmak'',burada motosikleti döndürmekten bahsetmiyorum yönlendirmekten bahsediyorum.Yatmak ve direksyonu çevirmek birbirinden ayrılmaz bir parça.Bu ikisi kullanılmadan şerit değiştiremezsin,dönemezsin.Evet,motosiklet direksyonla yönlendirilir ve yukarıda bahsettiğim gibi oluşan eylemsizlik kuvvetini dengelemek veya virajlarda merkezkaç kuvvetinin etkisini azaltmak adına yatarız.Benim demek istediğimle sizin anladığınız arasında ince bir çizgi var.Diyorum ya Türkçe'nin azizliği,aslında ikimiz de aynı şeyden bahsediyoruz ama benim dediğim daha doğrusu demek istediğim yanlış anlaşılmış.Hani derler ya tekerin heryerini kullan diye,benim demek istediğim odur.Elbette bir arkadaş o kullanılan yerin daha azını kullanarak aynı sürede tekerin heryerini kullanan arkadaşla aynı yolu alabilir.Ben burada tekerin her yerini kullanın demek istedim.
8-Bu maddede yine ufak bir yanlış anlaşılma olmuş.Ben yine olması gerekenden değil de olabilecek olan şeyden bahsettim.Dikkat ederseniz ''
Ani Direksyon Tepkileri''Öbeğini kullandım.Arka taraf kaydı diye panik yapıp aniden direksyonu viraj dışına çevirirsen motosiklet toparlanır belki ama direksyonu tekrar döndürmeye çalıştığında Tank Slapper'a sebep olabilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:34 ----------
Dostum açıklamaya çalıştım,kurduğum cümleler uzun olunca yanlış anlaşılmaya sebep oldular heralde.Motosiklet elbette bedenle döndürülmez ama yönlendirme işi hem direksyon hem bedenin işidir.
Yukarıdaki arkadaşa açıkladığım gibi,yönlendirmek döndürülmek olarak algılanmış sanırım.