Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Tank tokatlama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok geçmiş olsun çok kötü bir durum benimde başımdan bir kaç kez geçti.ilk seferinde baya bir korktum işin gerçeği,senelerdir motosiklet kullanırım değişik tür ve cc lerde ama ilk defa böyle bir şey başıma gelmişti ve ya geldide o an için anlamamış olabilirim de.ama kimsenin başınagelmesini istemem motorun üzerinden atlasam daha iyi olur diye bir an aklınızdan geçmiyor değil ben öyle geçirmiştim o an.gidonu ilk başta sıktım baktım ellerimin içi acıdı parmaklarıma kıramp girdi bir an sonra mecburen gidonu gevşek bıraktım kendi kendine toparladı motor ve hızımda fazla yoktu en fazla 80-100 arası.düzeldikten sonra doğru servise gittim ustaya anlattım durumu benim aklıma lastik havası ve gidon somununun gevşek olasılığı geldi lastik havası çok az düşüktü ama gidon normal dedi,bence ne oldugunu o da bilmiyor.bu motorlar'da ara sıra olur böyle dedi,bende olurmu öyle şey dedim yapacagım bir şey yok dedi motor'da zaten 1 haftalıktı,ben hayla olayı motora yüklemiştim.daha sonraları ellerimi bırakıp giderken hiç sorun olmadı fakat şöyle bir durum var top case'i takınca elleri bırakırsan fena gidon sallıyor yani tank slapper yapıyor.benim motosiklet'te denge ağırlığı öne verilmiş,arkası çok boşta kalıyor ve top case'i takınca fena balans yapıyor,bende alıştım artık mecburen kolluyorum.

    videoyu izleyince pratik şart gibi geliyor her türlü durumlar için,daha öğreneceğimiz çok şey var,senelerce motosiklet kullansan'da

    http://www.youtube.com/watch?v=6Fa0G...eature=related

    aynı şeyi ben de aklımdan geçirdim tam kendimi düzgün bi şekilde yola bırakmayı planlıyodum toparladı motorun dengesinde bi sorun yok kısa süreli denemek için ellerimi bıraktıgımda gayet düzgün gidiyor.bizim hyolarda birazcık ağırlık merkezi sorunu var galiba..benm de parmağım sıkıştı tankla elcik arasında ve kanadı sana da geçmiş olsun dostum..

    Alıntı Aragorn78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok cok gecmis olsun. Benimde başıma gelmesinden en cok korktugum seylerden birisi...
    teşekkür ederim..umarım yaşamazsınız.tekeriniz düz bassın.

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tankslapping hadisesinin en çok karşılaşılan nedeni ön tekerin yerden kesilmesi ve gidiş yönüne göre farklı bir açıyla yere inmesidir sanırım.

    bozuk, tümsekli, inişli çıkışlı yollarda haddinden fazla süratli gitmemek gerek.
    yolun bozuklugundan kaynaklandı sanırım..her zmn geçtigim yol ama her zaman artçımla.bu kez tek kişiydim.

    Alıntı blackcbr125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bn 120 ile giderken aynı yolda cırpıyor yanımdan 600r (gidon amartisörlü) yükcsek hızda geçiyor ama hissetmiyr giden amartisörü şart bence sanada banada şart bn tokatlama başlayınca heme depoya ağırlığımı veriyorum direksiyonu sıkca tutup tam kitliyorum adeta o anda hızımı üşürmyorum geip geçiyo bu alay hafif motorlarda daha çok görülür her zman ağırlığını öne ver ama bnm gibi hafifsen yapcak bişey allah kurtarsın ama gidon amartisörü bu işini görür
    hem bizim ağırlığımızdan hem de motorun ağırlıgından kaynaklı sanırım..64 kiloyum ben de.gidon amortisörü alınabilcek tek önlem sanırım..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    gidon amortisörünü neden standart olarak fabrika çıkısında koymuyolar motorlara acaba ? yoksa gidon amortisörünün - si + sından fazlamı
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  3. #43
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Tamamen kaster açısı ile ilgili.....


    ????

  4. #44

    Üyelik
    16 Ekim 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    APRİLİA RS 125 ..
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidon amortisörünü neden standart olarak fabrika çıkısında koymuyolar motorlara acaba ? yoksa gidon amortisörünün - si + sından fazlamı
    eksisi olarak şunu diye bilirim elektronik hariç diğer halk dilinde pompalı dediğimz amartisörler direksiyonu sertleştirdiği için motoru olduğu yerde ve trafikte sürmekte zorlaştırıyor diye biliyorum

    ayrıcaa neden koymuyorlar dersen o motorlar avrupa ülkelerin yol standartlarına göre üretiliyor ama artık honda da 2004 den sonrası elektronik orijanal amartisörlü çıkıyor ve r1 de öyle sanırım ama ustlarım ep r1 e orinal gelen martisörü yetmediğini söylüyorlardı

  5. #45
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Gaz açıp arka amortisörü ezdiğinizde kaster açısı artar.

    Hafif gaz açıp ağırlık merkezini arkaya doğru ötelediğinizde dengeyi bulursunuz.

    Gaz kesip ön çatalı ezince kaster açısı azalır,vibrasyon başlayabilir,ön fren asılırsanız kontrolünüz dışına çıkarsınız.



    Arka fren bile bazen buna neden olur.

  6. #46
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    arkadaslar bu tank tokatlama nedir anlayamadim.
    RIDE or DIE

  7. #47
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bu tank tokatlama nedir anlayamadim.
    Tank tokatlama olayı özellikle spor modellerde olan bi olay.. Okuduğum yazılara göre bi çok sebebi var bozuk yol, yüksek sürat, ters rüzgar vs. Tank tokatlama , benim bildiğim, olayı motorunuzla giderken aniden gidonun kontrolünü kaybetmeniz ve gidonun umarsızca sağa sola direksiyonun dönebileceği maksimum seviyede dönüp (benzin deposuna kadar) gelmesidir.. Bu durumdan kurtulmak benim düşüncemle oldukça zordur. Sebebi büyük oranda ön tekerin ağırlığının azalması ve kasislerden vs geçerken teker açısının bozulmasıdır. Durumu toparlamak için bi çok şey söyleniyo ama ben tam geçerlilik olanı bulamadım.. En iyisi gidon amortisörü gibi gözüküyor.. Ben hızım yaklaşık 120 iken yaşadım ve bidaha yaşamak asla istemem..

  8. #48
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    bu tank tokatlama olyı çok tuhafıma gitti...

    bana orta okulda hocanın seni tank gibi ezicem dediği ve gerisi hatırlayamadığım tokatlar aklıma geldi birden öyle bi dayak yememiştim ömrüm boyunca ...eskilere gittim birden
    neyse konuyu dağıtmayalım geçmiş olsun arkadaşım
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  9. #49
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tank tokatlama olyı çok tuhafıma gitti...

    bana orta okulda hocanın seni tank gibi ezicem dediği ve gerisi hatırlayamadığım tokatlar aklıma geldi birden öyle bi dayak yememiştim ömrüm boyunca ...eskilere gittim birden
    neyse konuyu dağıtmayalım geçmiş olsun arkadaşım
    Senin tank tokatlama olayı da ayrı bi mevzuuymuş sağol kardeş sana da geçmiş olsun

  10. #50

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Tank Slapper (Tank tokatlama)

    3 sebebi vardir:

    1- Motorun gazina yuklendiginde on teker yerden kesilir ve farkinda olmadan direksiyonu havada saga veya solu cevirdikten sonra lastik yere indiginde aniden kendini duzeltmeye calisir ve saga sola atar. Bu saga sola atma gucu/ etkisi motorun lastiginin centrifugal donme etkisiyle adeta savasir. Eger centrifugal kazanirsa motor duzler ve devam eder, sag sol kazanirsa sonu felakettir. Gidon amortisoru sag sol atmasini yavaslatir ve centrifugal gucun kazanmasina yardimci olur.

    2- Amortisorun ayarsizligi: Tank slapperlarin en buyuk sebebidir cunku cogu insan fazla agrasif surmedigi halde tank slapper yasar bu ayarsizlik yuzunden. Amortisorun onde ve arkada 3 ayari vardir. Ilki Spring (Yay) ayari, Rebound (Geri atma) Compression (Basinc). Yay sizi uzerinde tasir ve agarliginiza gore bu yayin ne kadar sert yapilcagi ayarlanmalidir, bu amortisor ayarinin baslangic noktasidir. Yolda bi lastik bi tumsege denk geldiginde compression amortisoru yag basinci ile yavaslatir, tumsek gecildikten sonra rebound amortisoru ayarli bir bicimde geri indirir. Bu ayarlar kisiye gore yapilmazsa nevali cesit surus problemine sebeb olur.



    Ust resimde ayarsiz suspansiyon tumsegi gectikten sonra lastikle yolun irtibatinin kesilmesine sebeboluyor. Bu noktada eger donus yapmak veya motoru yatirmak icin direksiyonu itiyorsaniz direksiyon aniden bosa gider (saga veya sola) daha sonra lastik yere her degdiginde aniden kendini duzeltmeye calisir ve ortaya tank slapper cikar. Ortada bu tur bir problem varsa bunu direksiyon gidonuyla saklamak tehlikelidir. Cunku gidon tank slappera sokmaz ve surucu motorun kontrol altinda oldugu hissine kapilir lakin lastik yol tutmuyordur, fren kullanildiginda motoru kaydirir, ani kilitlenmelere sebeb olur.
    Alttaki resim suspansiyonun ne derecede ayarlanmasi gerektigini gosteriyor.

    3- Buda suspansiyona baglidir aslinda. Motoru iyice yatirip donerken eger bir tumsege denk gelirseniz bu tumsek ilk olarak motorun lastiginin on tarafiyla temas ettigi icin direksiyonu sallar. Guzel suspansiyon ayari ve uygun lastik basinci bunu oldukca azaltir.

    Bu konular oldukca detaylidir ama genel olarak bu sekilde ozetlenebilir.

    Kitabi scan etmesi biraz zor oldu, daha cok resimler vardi ama scannera sokamadim. Bide uzun zamandir yurt disindayim, turkcem iyi ama konuyla ilgili bazi kelimelerin Turkcelerini tam bilmiyorum, kusura bakmayin.
    Motorunuzun modelini verirseniz (Sportbikeda uzmanim, 3 sene Kawasakide calistim, su anda yarisan bazi amator ve profesyonel arkadasa teknik servis ve suspansiyon yapiyorum) vede yasadiginiz suspansiyon problemini soylerseniz yardimci olmaya calisirim ama teknik bilgisi olan birinin ayarlamasi daha iyidir. Internet uzerinden istenilen sonuclara ulasilmasi mumkun degildir, sadece biraz duzeltilir.

    Saygilar

  11. #51
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Crescent, çok güzel bilgi. Teşekkürler
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  12. #52
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Crescent, bilgiler için çok teşekkürler güzel açıklamışsın ben yaşadığım olayı genel olarak teker havasının ayarsızlığına ve o sırada açmış olduğum gaza bağlıyorum.. Bi de yolun engebeli olması. Motorum Hyosung Gt250R.. Türkçe'n de oldukça güzel bir çok kişiye taş çıkarırsın

  13. #53
    hercul3367 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2008
    Şehir
    mersin/bozyazı
    Motosikleti
    yamaha xt660r innova 125
    kardeş çok geçmiş olsun,allah korumuş.
    görüşmek üzere selamlar....
    Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
    Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
    http://gezginpardus.blogcu.com/

  14. #54

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Crescent, bilgiler için çok teşekkürler güzel açıklamışsın ben yaşadığım olayı genel olarak teker havasının ayarsızlığına ve o sırada açmış olduğum gaza bağlıyorum.. Bi de yolun engebeli olması. Motorum Hyosung Gt250R.. Türkçe'n de oldukça güzel bir çok kişiye taş çıkarırsın
    Sagolasin
    Senin motorun sadece arka pre-load ayari yapilabiliyor. Bu ayari yaptiktan sonra pek bi fark gormezsin. Arkayi ilgilendiren bi ayar sadece.

  15. #55
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sagolasin
    Senin motorun sadece arka pre-load ayari yapilabiliyor. Bu ayari yaptiktan sonra pek bi fark gormezsin. Arkayi ilgilendiren bi ayar sadece.
    Hmm anladım. Hyosungun amortisörleri biraz yumuşak sanırım.. Arkası çok hafif bi motor olduğundan dediğin ayarın da etkisi olabilir çünkü çokça kıç atması , kayması yaşatan bi motor.. Güzel,yararlı bilgiler edincez senden anlaşıldı teşekkürler

  16. #56

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hmm anladım. Hyosungun amortisörleri biraz yumuşak sanırım.. Arkası çok hafif bi motor olduğundan dediğin ayarın da etkisi olabilir çünkü çokça kıç atması , kayması yaşatan bi motor.. Güzel,yararlı bilgiler edincez senden anlaşıldı teşekkürler
    Suspansiyonla ilgili 5 gunluk bi anket actim, bazi arkadaslar ilgilendiklerini soylediler, yinede anketi bekliyip bi video yapcaz. Biz RR tipi motorda gostercegimiz icin cok ayar olcak ama arka preload ayarida bunun bi parcasi. Videoyu yaptiktan sonra seyredip kolaylikla ayarlayabilirsin. Ondan sonra sorularin olursa yada arka atma problemi duzelmezse yazisir sebebini buluruz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:32 ----------

    Alıntı my91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Crescent, bilgiler için çok teşekkürler güzel açıklamışsın ben yaşadığım olayı genel olarak teker havasının ayarsızlığına ve o sırada açmış olduğum gaza bağlıyorum.. Bi de yolun engebeli olması. Motorum Hyosung Gt250R.. Türkçe'n de oldukça güzel bir çok kişiye taş çıkarırsın
    Lastik konusunda problem yasiyan bi arkadasa baska bi forumda yardimci olmaya calismistim. Linkini koyuyom, faydasini gorursun. Avatarim o sitedede ayni.

    http://www.motosikletforum.com/showt...?t=5220&page=2

  17. #57

    Üyelik
    05 Temmuz 2006
    Şehir
    dağ deniz kulübem
    Motosikleti
    RaMiZ 100 karacay&Mondi Macit 150
    benimde jawa 350 ile basıma geldi kaskım yoktu aşırı yağmurluydu yolda su birikintileri fazlasıyla mevcuttu tabakaneye yetisecem misali basıyordum çevirme var zannetim yavasıyım derken anlamadan motorun üzerind rodeo yapıyordum ve o an inanılmaz uzun gelmişti motorun önü arkası ayrı telden çalıordu üzerinde biraz kalmayı basardım üzerimde deri mont vardı beni üzerinden attı ilk yüzümü vurdum ve montun deri olması ve yağmur dolayısıyla kaymaya basladım motor mobese kamerasına vurdu bende arkadan ona vurdum yüzümü yere vurduğum içim bir süre göremedim motordan kopan bir vida kasığıma saplanmıstı parmağım garip duruyordu ve yüzüm çizilmişti cenem yarılmıstı egzosta bacak aramı kesmişti sonus cevirme yokmus iki araba dörtlüleri yakmıs)) bide kaçmaya çalıştım anlamsız yere sonunda motor hurdaya dönmüştü bende perişan böyle bir tank tokatlama olayım var Allah kimseye göstermesin bu arada geçmiş olsun sizede arkadasım...
    [COLOR="Blue"][B][I]Bize motorsiklet tamirini öğreten ayda 5 dolara çalışıp günde 3 öğün prinç yiyen çinlilere kucak dolu teşekürler...:bounce:[/I][/B][/COLOR]

  18. #58
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bu tank tokatlama nedir anlayamadim.
    Anlayamazsin tabi.
    Anlayamazsin çünkü Türkçe de benzin deposuna, benzin deposu denir.
    Ama Amerika da tank denir.
    Olayin orjinal adi Tank Slapper.

    Adamin biri çevireyim demis ama ortaya boyle kargasa çikmis.
    Hayir,tokatlama tamam.
    Ona bir itirazim yokta.
    Depoyu neden tank diye birakiyorsun?
    Depo tokatlayan desen herkes anlayacak.

    Mevzu, gidonun kontrolden çikip, deppoyu tokatlar gibi sagli sollu vurmasidir.
    Gevur buna tank tokatlayan demis.
    Biz de depo şamarlayan mi desek naapsak?!!!!



    Su teknik terimlerin guzelce gozden geçirilip yeniden çevrilmesi ya da tanimlanmasi lazim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #59
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Böyle bir olay iste



    ilk baslarda bende türkce deyimleri anlayamiyordum ama simdi cözüyorum olaylari yavas yavas...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  20. #60
    my91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2010
    Şehir
    Silifke/MERSİN
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    anaaa topiğe yurt dışından akın olmuş herkes dısardan

    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suspansiyonla ilgili 5 gunluk bi anket actim, bazi arkadaslar ilgilendiklerini soylediler, yinede anketi bekliyip bi video yapcaz. Biz RR tipi motorda gostercegimiz icin cok ayar olcak ama arka preload ayarida bunun bi parcasi. Videoyu yaptiktan sonra seyredip kolaylikla ayarlayabilirsin. Ondan sonra sorularin olursa yada arka atma problemi duzelmezse yazisir sebebini buluruz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:32 ----------



    Lastik konusunda problem yasiyan bi arkadasa baska bi forumda yardimci olmaya calismistim. Linkini koyuyom, faydasini gorursun. Avatarim o sitedede ayni.

    http://www.motosikletforum.com/showt...?t=5220&page=2
    Teşekkürler verdiğin linki inceledim güzel bilgiler vermişsin kontrolümü ona göre yapcam.


    Alıntı libyali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde jawa 350 ile basıma geldi kaskım yoktu aşırı yağmurluydu yolda su birikintileri fazlasıyla mevcuttu tabakaneye yetisecem misali basıyordum çevirme var zannetim yavasıyım derken anlamadan motorun üzerind rodeo yapıyordum ve o an inanılmaz uzun gelmişti motorun önü arkası ayrı telden çalıordu üzerinde biraz kalmayı basardım üzerimde deri mont vardı beni üzerinden attı ilk yüzümü vurdum ve montun deri olması ve yağmur dolayısıyla kaymaya basladım motor mobese kamerasına vurdu bende arkadan ona vurdum yüzümü yere vurduğum içim bir süre göremedim motordan kopan bir vida kasığıma saplanmıstı parmağım garip duruyordu ve yüzüm çizilmişti cenem yarılmıstı egzosta bacak aramı kesmişti sonus cevirme yokmus iki araba dörtlüleri yakmıs)) bide kaçmaya çalıştım anlamsız yere sonunda motor hurdaya dönmüştü bende perişan böyle bir tank tokatlama olayım var Allah kimseye göstermesin bu arada geçmiş olsun sizede arkadasım...
    Libyalı, geçmiş olsun baya kötü bi deneyim olmuş.. O an cidden oldukca uzun geliyo neyseki aramızdasın

    coq'tan güzel bi öneri geldi depo şamarlayan.. güzel fikir ha ama hiç bi motorcunun anlıcağnı sanmıyorum

    Remzi_39 tabi anlıcan geçenlerde Türkiyeye gelen sen değilmiydin mecburr


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)