arkadaşlar merhaba yamaha bws nin orjinal lastiklerini nereden bulabilirim bir bilginiz var mı? yeterki orjinallerini bulayım kargolatacağım.
ninja 250 de orjinalden gidon amortisoru varmi bir bilginiz varmi?
bnde yamaha yzf r125 bu olayı çok yaşıyorum artık alıştım desem olur daha önce bi konu açmıştım http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...25-acilll.html ama işime yaramadı en sonunda servisteki bi abimiz direksiyonu biraz sertleştirdi çok sertleştirmenin bilyaları bozacağını söyledi şuanda tank tokatlama biraz azaldı ama gidon amartisörü bulabilsem 1 sn beklemicem taktırmak için
hepinize verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..ulaştıgım sonuç şu ki belli bir çözümü yok en ortak karar ise gidon amortisörü ve bence de en mantıklısı..ben de bikaç yerde agırlıgı arkaya vererek gidonun rahatlatılması gerektiğini okumuştum..ama o anda sadece gidonu rahat bırakmam geldi aklıma..sanırım o rahat bırakma kurtardı beni..sonrasında sımsıkı tuttum diyorum ama rahat bırakma biraz düzeltmiştir gidonun ritmini diye tahmin ediyorum..tamamen dönebilcegi yere kadar döndü gidon hatta sol el serçe ve yüzük parmagımı tanka sıkıştırdı şuan acayip acıyolar kapıya sıkıştırmış gibi..herşey çok çabuk oluyo bikaç saniye ama inanın size çok uzunmuş gibi geliyo.tekeriniz düz bassın..
Aslında bu tank slapper yani tank tokatlıyan dedigimiz olayın öylesine karmaşık içinden çıkılmayacak bir olaymış gibi gösterilmesinin anlamı yok. Kısaca yüksek hızlarda ön ile arka tekerin aynı yöne bakmamasından kaynaklanan bir durum.
Örnegin siz 100 km hızla giderken arka tekeriniz kuzeye bakıyorsa siz bir anlık hızlı bir şekilde ön tekeri kuzey doguya baktırırsanız bu tank tokatlıyan başlıyabilir. Nedenini şöyle anlatıyım
Ön teker ve dogal olarak çatal kuzey doguya gitmek istiyo fakat motosikletin geri kalanının hala kuzeye gitmekte ısrar etmesinden kaynaklanan bir durum. Dikkat edin izlediginiz videolarda bu tank tokatlıyanın ilk başladıgı noktada ön teker saga veya sola salınmayla başlar. Ani bir şekilde motorun gidiş yönünü degiştirme kalkınca (yoldan lastikten veya başka bi nedenden dolayı) ön teker bir şekilde bir anlık farklı bir yöne bakarsa bu tank tokatlama işlemi başlıyor.
http://video.google.com/videoplay?do...q=Tankslapper#
Şu videonun 00:50 den sonrasına dikkat edin. Ön tekerin yönü arka tekerin yönüne göre saga dogru bakıyo fakat sürücü buna ragmen tekeri yere indiriyor ve ondan sonra olması gereken oluyor.
Kısaca yüksek hızda gidiyorsanız daima ön teker ile arka tekeriniz aynı yöne bakması gerekiyor. Bir yön degişimi olacaksada bu çok yavaş olması gerekiyor. Aslında motosikletleri diger araçalrdan ayıran ön büyük özellikte bu. Diger araçlar dönüş yapmak için ön tekerin yönünü degiştirmeleri gerekiyor fakat motosiklet belli bir hızdan sonra buna ihtiyaç duymuyor. Motosiklet yatarak yön degiştiriyor.
Konuyu zamanında anlatmışım.Linkteki konudanda bilgi alabilirsin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...s-okumali.html
Önlem ise gidon amortisörü. Frene basmak gaz açmak bunlar dogrulugu kanıtlanmış bilgiler degil.
Elint verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Verdiğin başlığı ve videoyu incelemiştim zaten. O an hafif bi viraja giriyodum ama dediğin gibi gidonu çevirerek değil hafif eğim kazandırarak yani yatarak. Sanıyorum ki yoldaki bozukluk sebep oldu. Bizim buralarda yol ziftin üzerine mıcır atılarak yapılır o geçtigim bölgede çok araç geçişinden dolayı bazı yerlerdeki mıcırlar tamamen dağılmış direk zift bazı yerler de tümsek gibi mıcır. Sanıyorum bu, dengesizliğe sebep oldu hızlıyken. Zayıf olmam da etkilemiş olabilir. 64 kiloyum da.
geçmiş olsun..Konuyu okudum açtığında korka korka kullandım motoru
Çok geçmiş olsun dostum...
şu video yu izlemek faydalı olur herkese adam ciddi bir tank slapper kurtarışı yapıyor:
http://video.google.com/videoplay?do...28325473012370
motoru bi bakıma sokcam aslında bakımları tam ama bu olaydan sonra bidaha iyice bi bakktırayım diyorum.. teker havasının ayarsızlıgından da yaşamış olabilirim sürekli artçımla biniyorum motora o gün tektim çünkü.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:12 ----------
Teşekkür ederim Bu videoyu izlemiştim ve ağzım açık kalmıştı adam nasıl düzeltiyo motoru yaa onun gibi yapabilcek ne botum vardı üstümde ne de cesaretim
Arkadasim gecmis olsun bu konuyu okuduktan sonra bende baya bi arastirdim bir sitede sunu buldum burda bu olayi biraz teorik anlatiyor http://www.earlyriders.net/gidon-amortisoru-t648.html?
herkese kazasiz surusler dilerim...
Gecmis olsun arkadasim,
Verilmis sadakan varmis gercekten.
çok geçmiş olsun çok kötü bir durum benimde başımdan bir kaç kez geçti.ilk seferinde baya bir korktum işin gerçeği,senelerdir motosiklet kullanırım değişik tür ve cc lerde ama ilk defa böyle bir şey başıma gelmişti ve ya geldide o an için anlamamış olabilirim de.ama kimsenin başınagelmesini istemem motorun üzerinden atlasam daha iyi olur diye bir an aklınızdan geçmiyor değil ben öyle geçirmiştim o an.gidonu ilk başta sıktım baktım ellerimin içi acıdı parmaklarıma kıramp girdi bir an sonra mecburen gidonu gevşek bıraktım kendi kendine toparladı motor ve hızımda fazla yoktu en fazla 80-100 arası.düzeldikten sonra doğru servise gittim ustaya anlattım durumu benim aklıma lastik havası ve gidon somununun gevşek olasılığı geldi lastik havası çok az düşüktü ama gidon normal dedi,bence ne oldugunu o da bilmiyor.bu motorlar'da ara sıra olur böyle dedi,bende olurmu öyle şey dedim yapacagım bir şey yok dedi motor'da zaten 1 haftalıktı,ben hayla olayı motora yüklemiştim.daha sonraları ellerimi bırakıp giderken hiç sorun olmadı fakat şöyle bir durum var top case'i takınca elleri bırakırsan fena gidon sallıyor yani tank slapper yapıyor.benim motosiklet'te denge ağırlığı öne verilmiş,arkası çok boşta kalıyor ve top case'i takınca fena balans yapıyor,bende alıştım artık mecburen kolluyorum.
videoyu izleyince pratik şart gibi geliyor her türlü durumlar için,daha öğreneceğimiz çok şey var,senelerce motosiklet kullansan'da
http://www.youtube.com/watch?v=6Fa0G...eature=related
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
Cok cok gecmis olsun. Benimde başıma gelmesinden en cok korktugum seylerden birisi...
HONDA Hayat ONDA
tankslapping hadisesinin en çok karşılaşılan nedeni ön tekerin yerden kesilmesi ve gidiş yönüne göre farklı bir açıyla yere inmesidir sanırım.
bozuk, tümsekli, inişli çıkışlı yollarda haddinden fazla süratli gitmemek gerek.
bn 120 ile giderken aynı yolda cırpıyor yanımdan 600r (gidon amartisörlü) yükcsek hızda geçiyor ama hissetmiyr giden amartisörü şart bence sanada banada şart bn tokatlama başlayınca heme depoya ağırlığımı veriyorum direksiyonu sıkca tutup tam kitliyorum adeta o anda hızımı üşürmyorum geip geçiyo bu alay hafif motorlarda daha çok görülür her zman ağırlığını öne ver ama bnm gibi hafifsen yapcak bişey allah kurtarsın ama gidon amartisörü bu işini görür
bide derlerki ön teker kaldırıldığında yere düz konur muş , yoksa tank tokatlama olur muş
CBF 150 de ön teker kalkması pek kolay değll ( arkaya 100 kg adam oturtursak olur herhalde) , ben deneyemiyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)