Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Devir saat i Kırmızıya gelince yağlama kesilirmi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    Benim bildigim devir saati Kırmızı renkteki rakamlara gelince yağlama azalır Ve biraz daha zorlayınca yani devir saatini sonuna dayayınca yağlamayı keser! Diye biliyorum Acaba bildigim şey dogrumu yanlışmı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Yağlamayı kesmesi ölüme davetiye çıkarır yahu
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  3. #3

    Üyelik
    18 Mayıs 2010
    Yağlama nasıl kesilsin ya

  4. #4
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Hayır yağlama kesilmez.
    O bahsettiğin şey redline dediğimiz olaydir.
    Yani motorun erişebileceği en son devirdir.
    Bazılarımıza göre Allah'a yakın olduğun en kısa mesafedir.
    Motosiklet'in redline'e girince buji'den gelen elektirik akımı kesik kesik gelmeye başlar.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  5. #5
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    kısmen doğru... motor çok üst devirlere geldiğinde sağlıklı yağlama yapamayabilir , bu durumda bazı motosikletlerde yağ lambası yanar ( zaten kesicinin görevi budur - motorun bu limitten üste çıkamasın diye elektriğini keser) ... burada kullanılan yağın hangi devir aralıklarında ne kadar sağlıklı iş yaptığı önemlidir !!! çünkü devir = ısı demektir , ısı arttıkça yağların performansları ve kapasiteleri ön plana çıkar ....

    bunun için bazı yağ firmalarının ambalajlarında race- touring-scooter için resimlendirme vardır ... Kaliteli ve motorumuza uygun yağı kullanmakta fayda vardır !!!

  6. #6
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Benim bildiğim, REDLINE denilen sınırlarda, devirin çok yüksek olduğu ve bu devirlerin uzun süreli kullanılması halinde yağlamanın sağlıklı yapılmayacağı ve ısı artışı nedeni ile motor arızalarının hatta bazı durumlarda motor kilitlenmeleri dahi söz konusudur.

    Çok yüksek devirlerde uzun süre her zaman sakıncalıdır.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  7. #7
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    tam aksine daha hızlı yağlama yapar , yağlama kesilir diye bişey olurmu ya

  8. #8
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam aksine daha hızlı yağlama yapar , yağlama kesilir diye bişey olurmu ya



    emin ol olur ... motor aşınmaları en çok ilk çalıştırmada ve yüksek devirlerde olur ( çünkü yağlama azdır yada hiç yoktur ) .... yağında sağlıklı iş yapabildiği bir devir var yağ kataloglarını incelediğinde bir tabloda 2 çizgi görürsün ,

    birisi : motor devrini işaret eder
    diğeri: yağın handi devirlerde iş yapıp hangi devirlerde özellik kaybettiğini ifade eder ...

    şimdi bu ne mi ??? üst devre çıktın , iyice motor ısınıyor ve yağ su gibi olup özellik kaybediyor ( sonuçta bir kayganlık özelliği var ve o gidiyor ) , yada buharlaşıp eksiliyor ... 2 durumdada motora zararlıdır ....

    en güzeli ideal kullanım devrini yakalamak , ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar gaz vermemek , üst devirlere çok çıkmamak

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    151 RS
    bi defa yağlama dediğiniz şey nedir? zaten pistonlar segmanlar sürekli yağın içinde değil mi?? bu yağ bir yerden damla damla gelmiyor ki kesilsin yada devam etsin. hatta yağ sürekli motorun içinde bulunduğundan doğal olarak her patlamada belli bir miktar yağ da yanar.. motorun yağ eksiltmesi bu sebeptendir ve normaldir. normal olmayan düzeyde yağ yakıyor ise bu yağ benzine karışıyor yada bir yerden akıyor demektir. bu durumda bakım gerekir........

  10. #10

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Redline sakat iş vesselam, fazla bulunmayı tavsiye etmem.

    Devir kesici varsa motorunda sıkıntı etmene bile gerek yok.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    151 RS
    1. vitesin redline ında gönül rahatlığıyla bulunabilirsin mesela aslında elektrik kesme sesine de bayılırım du du du fakat yüklenme ,kastırma , motoru yorma dediğimiz şey bu olduğundan zarar elbet sık sık yapmamak lazım..

  12. #12
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    yağlama kesılmez devam eder fakat yağ yuksek sıcaklıklarda oldugu ıcın özelliğini kaybetmeye baslar buda parcaların aşırı ısınıp aşınmasına dolayısıyla motor performansının düşmesine hattaa uzun surelı yuksek devırlerde motorun ınfılak etmesıne yol acar ki race kullanıcıları 3 5dkkadan fazla son devırde gezdirmezler makınayı.

  13. #13
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı ufuktan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emin ol olur ... motor aşınmaları en çok ilk çalıştırmada ve yüksek devirlerde olur ( çünkü yağlama azdır yada hiç yoktur ) .... yağında sağlıklı iş yapabildiği bir devir var yağ kataloglarını incelediğinde bir tabloda 2 çizgi görürsün ,

    birisi : motor devrini işaret eder
    diğeri: yağın handi devirlerde iş yapıp hangi devirlerde özellik kaybettiğini ifade eder ...

    şimdi bu ne mi ??? üst devre çıktın , iyice motor ısınıyor ve yağ su gibi olup özellik kaybediyor ( sonuçta bir kayganlık özelliği var ve o gidiyor ) , yada buharlaşıp eksiliyor ... 2 durumdada motora zararlıdır ....

    en güzeli ideal kullanım devrini yakalamak , ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar gaz vermemek , üst devirlere çok çıkmamak
    arkadaşım motor çalıştığı müddetçe yağlanır . Örnein Basınçlı yağlama pompalarında pompa kam milinden alır hareketini . Motor yüksek devirlere ulaşınca yağlama normal devirden daha faazla olur .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:38 ----------

    yüksek devir zararsızmı? hayır yağın özellğini kaybetmesine ve parçaların ısınım sürtünmesiyle daha çabuk aşınmasına sebep olur .

  14. #14
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım motor çalıştığı müddetçe yağlanır . Örnein Basınçlı yağlama pompalarında pompa kam milinden alır hareketini . Motor yüksek devirlere ulaşınca yağlama normal devirden daha faazla olur .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:38 ----------

    yüksek devir zararsızmı? hayır yağın özellğini kaybetmesine ve parçaların ısınım sürtünmesiyle daha çabuk aşınmasına sebep olur .



    biz ne diyoruz ????

    tek farklı söylediğim yağ özelliğini kaybediyorsa yağlamanın olamayacağıdır !!!! zaten konudaki soru açık !!!

  15. #15
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    "yağlama kesilir mi ? " sorusuna cevaptı benimkisi , bişeyler ispat etmek değil neyse canım kardeşim dediğin gibi olsun seni kırcağıma kafamı kırarım leynn

  16. #16
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "yağlama kesilir mi ? " sorusuna cevaptı benimkisi , bişeyler ispat etmek değil neyse canım kardeşim dediğin gibi olsun seni kırcağıma kafamı kırarım leynn



    yağlamanın kesilmesi mümkün değil bil mukabele bende seni kıracağıma kafamı kırarım

  17. #17
    fuatbmw01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    BMW
    motor yaglama. krankdan aldıgı zincir veya dişli yardımıyla dönen yağ pompasıdır motor döndügü sürece yag pompası döner ve tümmotorun krank piston şibab tüm elemanları yaglar yaglama bu sekildir retline işe motor yüksek devire geldiginde motora zarar vermesin diye kesici girer bu normaldir
    kara murat benim FUAT KOŞAK

  18. #18

    Üyelik
    16 Ekim 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    APRİLİA RS 125 ..
    kesici motoru kurtarır ... dıdıdıdıdıdı :D injeksiyonlu olunca dahada başka sesi oluo yaw :D


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)