Benim bildigim devir saati Kırmızı renkteki rakamlara gelince yağlama azalır Ve biraz daha zorlayınca yani devir saatini sonuna dayayınca yağlamayı keser! Diye biliyorum Acaba bildigim şey dogrumu yanlışmı?
Benim bildigim devir saati Kırmızı renkteki rakamlara gelince yağlama azalır Ve biraz daha zorlayınca yani devir saatini sonuna dayayınca yağlamayı keser! Diye biliyorum Acaba bildigim şey dogrumu yanlışmı?
Yağlamayı kesmesi ölüme davetiye çıkarır yahu
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Yağlama nasıl kesilsin ya
Hayır yağlama kesilmez.
O bahsettiğin şey redline dediğimiz olaydir.
Yani motorun erişebileceği en son devirdir.
Bazılarımıza göre Allah'a yakın olduğun en kısa mesafedir.
Motosiklet'in redline'e girince buji'den gelen elektirik akımı kesik kesik gelmeye başlar.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
kısmen doğru... motor çok üst devirlere geldiğinde sağlıklı yağlama yapamayabilir , bu durumda bazı motosikletlerde yağ lambası yanar ( zaten kesicinin görevi budur - motorun bu limitten üste çıkamasın diye elektriğini keser) ... burada kullanılan yağın hangi devir aralıklarında ne kadar sağlıklı iş yaptığı önemlidir !!! çünkü devir = ısı demektir , ısı arttıkça yağların performansları ve kapasiteleri ön plana çıkar ....
bunun için bazı yağ firmalarının ambalajlarında race- touring-scooter için resimlendirme vardır ... Kaliteli ve motorumuza uygun yağı kullanmakta fayda vardır !!!
Benim bildiğim, REDLINE denilen sınırlarda, devirin çok yüksek olduğu ve bu devirlerin uzun süreli kullanılması halinde yağlamanın sağlıklı yapılmayacağı ve ısı artışı nedeni ile motor arızalarının hatta bazı durumlarda motor kilitlenmeleri dahi söz konusudur.
Çok yüksek devirlerde uzun süre her zaman sakıncalıdır.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
tam aksine daha hızlı yağlama yapar , yağlama kesilir diye bişey olurmu ya
emin ol olur ... motor aşınmaları en çok ilk çalıştırmada ve yüksek devirlerde olur ( çünkü yağlama azdır yada hiç yoktur ) .... yağında sağlıklı iş yapabildiği bir devir var yağ kataloglarını incelediğinde bir tabloda 2 çizgi görürsün ,
birisi : motor devrini işaret eder
diğeri: yağın handi devirlerde iş yapıp hangi devirlerde özellik kaybettiğini ifade eder ...
şimdi bu ne mi ??? üst devre çıktın , iyice motor ısınıyor ve yağ su gibi olup özellik kaybediyor ( sonuçta bir kayganlık özelliği var ve o gidiyor ) , yada buharlaşıp eksiliyor ... 2 durumdada motora zararlıdır ....
en güzeli ideal kullanım devrini yakalamak , ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar gaz vermemek , üst devirlere çok çıkmamak
bi defa yağlama dediğiniz şey nedir? zaten pistonlar segmanlar sürekli yağın içinde değil mi?? bu yağ bir yerden damla damla gelmiyor ki kesilsin yada devam etsin. hatta yağ sürekli motorun içinde bulunduğundan doğal olarak her patlamada belli bir miktar yağ da yanar.. motorun yağ eksiltmesi bu sebeptendir ve normaldir. normal olmayan düzeyde yağ yakıyor ise bu yağ benzine karışıyor yada bir yerden akıyor demektir. bu durumda bakım gerekir........
Redline sakat iş vesselam, fazla bulunmayı tavsiye etmem.
Devir kesici varsa motorunda sıkıntı etmene bile gerek yok.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
1. vitesin redline ında gönül rahatlığıyla bulunabilirsin mesela aslında elektrik kesme sesine de bayılırım du du du fakat yüklenme ,kastırma , motoru yorma dediğimiz şey bu olduğundan zarar elbet sık sık yapmamak lazım..
yağlama kesılmez devam eder fakat yağ yuksek sıcaklıklarda oldugu ıcın özelliğini kaybetmeye baslar buda parcaların aşırı ısınıp aşınmasına dolayısıyla motor performansının düşmesine hattaa uzun surelı yuksek devırlerde motorun ınfılak etmesıne yol acar ki race kullanıcıları 3 5dkkadan fazla son devırde gezdirmezler makınayı.
arkadaşım motor çalıştığı müddetçe yağlanır . Örnein Basınçlı yağlama pompalarında pompa kam milinden alır hareketini . Motor yüksek devirlere ulaşınca yağlama normal devirden daha faazla olur .
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:38 ----------
yüksek devir zararsızmı? hayır yağın özellğini kaybetmesine ve parçaların ısınım sürtünmesiyle daha çabuk aşınmasına sebep olur .
"yağlama kesilir mi ? " sorusuna cevaptı benimkisi , bişeyler ispat etmek değil neyse canım kardeşim dediğin gibi olsun seni kırcağıma kafamı kırarım leynn
motor yaglama. krankdan aldıgı zincir veya dişli yardımıyla dönen yağ pompasıdır motor döndügü sürece yag pompası döner ve tümmotorun krank piston şibab tüm elemanları yaglar yaglama bu sekildir retline işe motor yüksek devire geldiginde motora zarar vermesin diye kesici girer bu normaldir
kara murat benim FUAT KOŞAK
kesici motoru kurtarır ... dıdıdıdıdıdı :D injeksiyonlu olunca dahada başka sesi oluo yaw :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)