bize de bekleriz efendim.... klasik sevenlere...
http://www.motosiklet.net/forum/show...ghlight=klasik
bize de bekleriz efendim.... klasik sevenlere...
http://www.motosiklet.net/forum/show...ghlight=klasik
I\\´m / I can !!
sağol okudummercuryhepat adlı üyeden alıntı
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
makine sordugunda ilk aklıma gelen konserve kutusuydu. Ben yapsam o dönemde ne ile yapardım diye düşündüm. Karbürator için o dönemde temin edilecek en güzel malzeme konserve kutusu.
Indian varya o indian ne motordur aahhhh aaaahhhh internette bakmadığım resmi kalmamıştı.
Sadobey
konumuz çok gerilerde kalmış biraz canlandıralım
yolların ustasıyım classic de bmw hastasıyım
1955 model bmwlerde zincir yerine aktarma elemanı olarak şaft kullanılmış.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
zincir yerine şaft kullanılmasının artıları ya da eksilerini bilen var mı
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
1996 yılında bende 1976 şaftlı bmw vardı 2 ay binebildim bakıma götürdüğümde tamirci motor parası kadar para istedi tabi o zamanlar toyuz anlamıyoz bişeyden ödeyemedim motoru aldığım amcaya geri verdim..zincirden farkı motor daha torklu çalışıyo kavrama olayı daha sert bide giderken dişli sesi geliyo oda adamı çok hahrik ediyo
[FONT="Comic Sans MS"][B][U][COLOR="Red"][SIZE="2"]ZEKİ ÇEVİK VE AHLAKSIZIM[/SIZE][/COLOR][/U][/B][/FONT]
ilk sayfadaki 'douglas' yazılı motorun makinası ne acayip... boxer motoru yan yerleştirmişler ilk kez görüyorum...
Motosikletin kısa tarihçesi:
Motosiklet'in gerçek yaratıcısı Henry Hildebrand'dır; 1885 yılında kendi yaptığı küçük bir buhar motorunu bir bisikletin üzerine takan Hildebrand, 1892'de iki zamanlı bir benzin motoru, sonra bir birine paralel iki yatay silindirli ve dört zamanlı bir motor yaptı. Hildebrand'ın motosikletinde paralel iki borudan meydana gelen açık bir kadro bulunuyordu; arka dingil iki biyelle (silindir başına bir tane) harekete geçiriliyordu ve matris tekerlek, aynı zamanda motor volanı vazifesini görüyordu. 1855'te pervaneli bisikleti icat eden Amerikalı Penington, 1895'te Thomas Kane ile birlikte, Wolfmüller'inkine benzeyen iki kişilik motorlu bir bisiklet yaptı. 1896'da, Werner'in, ön tekerleği motris olan motorlu bisikleti ortaya çıktı; bunda, transmisyon kayışla sağlanıyor, binici, motora ilk hareketi pedallarla veriyordu. Kayış yerine transmisyon zincirinin konulması, motosikletin gelişmesinde en büyük adım oldu. Birinci Dünya savaşında, İngilizlerin ünlü B.S.A. motorları, daha sonra Amerikalıların Harley Davidson ve Indiana marka motosikletleri piyasaya sürüldü.
Başlangıçta motor gücü çok düşük olduğu için ilk motosikletler motorlu bisikletten başka bir şey değildi. Sonraları, elli yıl içinde, genellikle tek silindirli, fakat iyi dengelenmemiş çok güçlü motorlar yapıldı. Ne var ki, beşik şeklini benimseyerek türetilmiş çabuk kırılan, lehimli veya kaynaklı boru kadrolar bu motorlara elverişli değildi.
1945'ten itibaren scooter'lerin tutulması, boru kadroların yerine, kaynaklı, saçtan yapılmış alçak kiriş kadroların kullanılması gereğini ortaya koydu. Motoru yataydan daha eğik konumda yerleştirerek ağırlık merkezi daha aşağıya düşürüldü ve iyi bir denge sağlanabildi. Bununla birlikte, geleneksel kadro değiştirilmedi ve sürücüyü motorun pisliklerinden korumak için, üzeri saçla kaplandı.
1885 de yapılan motorun yanlarındaki ayak koymak için yapılmış küçük tekerler çok hoş duruyor.
Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...
Hayattan fazla bir beklentim yok.
Tek istediğim ,ilk çıkandan son çıkana tüm marka bisiklet,motosiklet,otomobil hatta otobüs hepsini sırayla kullanmak isterdim.
gördüğüm en güzel topiklerden biri emegi geçen herkese teşekkürler
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
Çok orjinal,çok klasik Helal olsun ama,iyiki düşünmüş de yapmış.yıllar sonra neler neler çıkar,nasıl değiştirirler da bu zamanlardakiler bile eski model kalır.Ama herşeyin ilkinin yeri ayrıdır tabi.Bu motorda olduğu gibi amaç,sadece araç olarak kullanmak,şimdilerde farklı amaçlarda kullanmak değil.
ah be su ılk motordan bendede olsaydı keske
Rüzğarı_hissSet
emeği geçen herkeze teşekkürler bu paylaşım için(emeğe sayğı).
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)