Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

dünyanın ilk motosikletleri ve motosiklet tarihi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    mercuryhepat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mecbuen-kafesci-73 merso ile...
    bize de bekleriz efendim.... klasik sevenlere...

    http://www.motosiklet.net/forum/show...ghlight=klasik
    I\\´m / I can !!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı mercuryhepat adlı üyeden alıntı
    bize de bekleriz efendim.... klasik sevenlere...

    http://www.motosiklet.net/forum/show...ghlight=klasik
    sağol okudum
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  3. #23
    Sadobey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Jinlun Marauder JL 150
    makine sordugunda ilk aklıma gelen konserve kutusuydu. Ben yapsam o dönemde ne ile yapardım diye düşündüm. Karbürator için o dönemde temin edilecek en güzel malzeme konserve kutusu.

    Indian varya o indian ne motordur aahhhh aaaahhhh internette bakmadığım resmi kalmamıştı.
    Sadobey

  4. #24
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    konumuz çok gerilerde kalmış biraz canlandıralım
    yolların ustasıyım classic de bmw hastasıyım
    1955 model bmwlerde zincir yerine aktarma elemanı olarak şaft kullanılmış.





    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  5. #25
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Bir iki tekerde benden


  6. #26
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    zincir yerine şaft kullanılmasının artıları ya da eksilerini bilen var mı
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  7. #27
    bartender07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2005
    Şehir
    alanya/antalya
    Motosikleti
    yamaha ybr ...bws.. aprilia rc 50
    1996 yılında bende 1976 şaftlı bmw vardı 2 ay binebildim bakıma götürdüğümde tamirci motor parası kadar para istedi tabi o zamanlar toyuz anlamıyoz bişeyden ödeyemedim motoru aldığım amcaya geri verdim..zincirden farkı motor daha torklu çalışıyo kavrama olayı daha sert bide giderken dişli sesi geliyo oda adamı çok hahrik ediyo
    [FONT="Comic Sans MS"][B][U][COLOR="Red"][SIZE="2"]ZEKİ ÇEVİK VE AHLAKSIZIM[/SIZE][/COLOR][/U][/B][/FONT]

  8. #28
    gezgin bekir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha dt 125 bi de modenas
    ilk sayfadaki 'douglas' yazılı motorun makinası ne acayip... boxer motoru yan yerleştirmişler ilk kez görüyorum...

  9. #29
    gupilya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Truva 250 TR
    Motosikletin kısa tarihçesi:
    Motosiklet'in gerçek yaratıcısı Henry Hildebrand'dır; 1885 yılında kendi yaptığı küçük bir buhar motorunu bir bisikletin üzerine takan Hildebrand, 1892'de iki zamanlı bir benzin motoru, sonra bir birine paralel iki yatay silindirli ve dört zamanlı bir motor yaptı. Hildebrand'ın motosikletinde paralel iki borudan meydana gelen açık bir kadro bulunuyordu; arka dingil iki biyelle (silindir başına bir tane) harekete geçiriliyordu ve matris tekerlek, aynı zamanda motor volanı vazifesini görüyordu. 1855'te pervaneli bisikleti icat eden Amerikalı Penington, 1895'te Thomas Kane ile birlikte, Wolfmüller'inkine benzeyen iki kişilik motorlu bir bisiklet yaptı. 1896'da, Werner'in, ön tekerleği motris olan motorlu bisikleti ortaya çıktı; bunda, transmisyon kayışla sağlanıyor, binici, motora ilk hareketi pedallarla veriyordu. Kayış yerine transmisyon zincirinin konulması, motosikletin gelişmesinde en büyük adım oldu. Birinci Dünya savaşında, İngilizlerin ünlü B.S.A. motorları, daha sonra Amerikalıların Harley Davidson ve Indiana marka motosikletleri piyasaya sürüldü.
    Başlangıçta motor gücü çok düşük olduğu için ilk motosikletler motorlu bisikletten başka bir şey değildi. Sonraları, elli yıl içinde, genellikle tek silindirli, fakat iyi dengelenmemiş çok güçlü motorlar yapıldı. Ne var ki, beşik şeklini benimseyerek türetilmiş çabuk kırılan, lehimli veya kaynaklı boru kadrolar bu motorlara elverişli değildi.
    1945'ten itibaren scooter'lerin tutulması, boru kadroların yerine, kaynaklı, saçtan yapılmış alçak kiriş kadroların kullanılması gereğini ortaya koydu. Motoru yataydan daha eğik konumda yerleştirerek ağırlık merkezi daha aşağıya düşürüldü ve iyi bir denge sağlanabildi. Bununla birlikte, geleneksel kadro değiştirilmedi ve sürücüyü motorun pisliklerinden korumak için, üzeri saçla kaplandı.

  10. #30
    gupilya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Truva 250 TR
    1926 harley

  11. #31
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    bilgiler icin saol

  12. #32
    iskenderunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Motosikleti
    yamaha xmax 250
    yaptığım araştırmaya göre dünyanın ilk motosikleti buymuş
    daimlerin oğlu paul yapmış bunu
    sadece 6 mil gidebilmiş.


    ya o senelerde böyle bir şey yapabilmek büyük hayal gücü bence
    sene 1885 aga

    yaaaaaa

  13. #33
    Grayline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bahçelievler
    1885 de yapılan motorun yanlarındaki ayak koymak için yapılmış küçük tekerler çok hoş duruyor.
    Yarın Olmayacak Gibi Kullanırsan Yarın Olmaz...

  14. #34

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Hayattan fazla bir beklentim yok.
    Tek istediğim ,ilk çıkandan son çıkana tüm marka bisiklet,motosiklet,otomobil hatta otobüs hepsini sırayla kullanmak isterdim.

  15. #35
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    83 numaralı sürücünün kaskının camı LCD TV gibi.
    9 numaranın da kullandığı kask arai gibi duruyor sanki.
    lcd tv haha koptum wallaaa

  16. #36

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    gördüğüm en güzel topiklerden biri emegi geçen herkese teşekkürler
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  17. #37

    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    Dünya
    Çok orjinal,çok klasik Helal olsun ama,iyiki düşünmüş de yapmış.yıllar sonra neler neler çıkar,nasıl değiştirirler da bu zamanlardakiler bile eski model kalır.Ama herşeyin ilkinin yeri ayrıdır tabi.Bu motorda olduğu gibi amaç,sadece araç olarak kullanmak,şimdilerde farklı amaçlarda kullanmak değil.

  18. #38
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    ah be su ılk motordan bendede olsaydı keske
    Rüzğarı_hissSet

  19. #39
    mustafa3265 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    emeği geçen herkeze teşekkürler bu paylaşım için(emeğe sayğı).


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler