1 gecede 3 kez kaza atlatilir mi?
Reklamlar
-
15 Haziran 2010, 02:06
#1
Selamlar,
Bu gece basimdan gecenleri paylasmak istedim.
İş çıkışı Sakaryadan izmit istikametine E-5 den gidiyorum. isiklarda normal kalktim e haliyle tum 4+ teker araclar arkamda kaldi,
1. olay - Sol seridin saginda hizim 120 falan birden 140+ ile ezigin biri beni sollayarak gecmeye basladi, gözlerim faltasi gibi acildi, oha dedim deydi deyicek bana hafif saga kactim bariyerle beni teget gecti, hemen kornaya asildim o da kortu sanirim biraz sola kirdi bariyere cakiyodu tekrar sag yapti bi savruldu hafiften toparladi gazladi ben bi afalladim isiklara yakalandim o serefsiz basti kirmizida devam etti.
2. olay - İzmitten donmek uzere sola donerek e-5 e baglanmak icin isiklarda sol seritte bekliyorum. Isik yesil yandi ben yinede 2 sn daha bekledim (Malum kirmizida gecen öküzler olabilir). Sagdaki trafigede baktim durmus hepsi. Kalktim sol seritte yerimi alirkeeeeeennnnn, vuoooaaaaaaaaaAAAAAA, en az 100+ km/h hizla yuklu bi kamyon kirmizida gecerek sagimdan teget gecti. Ohaaaaaaaaaaa !!! yani birazcik genis donup sag seride taşsaydim yerde salca olacaktim.
3. olay - E-5 ten devam ediyorum sakaryaya 10km falan var eşme civari viraj sonrasi yokus asagi iniste, ben sagdan 100 ile sakin sakin gidiyorum yolda karanlik. Neyse solumdan ama benim şeridin solundan bi vectra en az 150+ ile yine teget gecti.
Fesupanallaaaaah. Sove sove dilimde tuy bitti, yaz geldi diye ayilar uykudan uyandi anladik da bu kadar olur mu ya? Ya dokunsalar öldüm ben , kesin kamyonlardan biride gormez alir altina beni. Bu nasil bir zihniyet hic mi kafalari basmiyor. Dibinden geciyimde tirssin zihniyetimi nedir bu? Resmen yollarda birsuru katil dolasiyor. Verilmis sadakalarimin 3 unu daha kullandim. Umarim daha cok vardir. Ne kadar temkinli korumali olsamda 4+ tekerli araç süren insan taklidi yapanlardan Allah hepimizi korusun.
Reklamlar
-
15 Haziran 2010, 02:14
#2
son cumlene AMIN DIYORUM
gecmıs olsun sogukkanlılıgı korumak lazım bu tur olaylarda en onemlsıı bu bence.
-
15 Haziran 2010, 02:40
#3
yigido_ adlı üyeden alıntı
son cumlene AMIN DIYORUM
gecmıs olsun sogukkanlılıgı korumak lazım bu tur olaylarda en onemlsıı bu bence.
Saol , hepimize kazasiz belasiz sürüşler.
-
15 Haziran 2010, 04:17
#4
Az sadaka çok belayı def eder..
-
15 Haziran 2010, 05:20
#5
geçmiş olsun dostum, ama sana bir önerim var böyle olaylarda elinden geldiğinde küfür etmemeye çalış salıcakla kal...
ASALET;boyda değil, soydadır! İNCELİK;belde degil, dildedir! DOĞRULUK;sözde değil,özdedir! GÜZELLİK;yüzde değil, YÜREKTEDİR!!
-
15 Haziran 2010, 06:35
#6
çok geçmiş olsun.
hepimiz karşılaşıyoruz bu tarz hadiselerle, önemli olan soğukkanlı olup dikkati elden bırakmamak diye düşünüyorum.
-
15 Haziran 2010, 09:16
#7
Bunlara vericeksin odunu, vericeksin odunu hergün. Akıllanıp uslanmaz bunlar , motora 140 ile makas atmak nedir ya? Canımıza kastı var bu mahlukatların.
-
15 Haziran 2010, 09:28
#8
Dostum Adapazarı Hindistan'dan sonra araba kullanmanın en tehlikeli olduğu yer...Biliyorum 4 sene kaldım orada..Uzunları açık unutup 500 m gittim diye adam beni 10 km uzunlarla yakın takip etmişti Silah filan da taşıyorlar. Özellikle ışıklara dikkat et, orası için kırmızın sönmesine 4 saniye kala yola çık demek. Çıkmazsan kornaya basıyorlar. Yani kesinlikle uzaklardan sarı ışıkta geçerim diye basarak bir kavşağa gelme, çok tehlikeli !!!
Ama anladığım kadarıyla yaşadığın olaylarda şeridin biraz sağından gidiyormuşsun. Ben genelde şeridin sol tekerlek izini takip ederim. Hem şerit ihlalini engelliyorsun. hem de öndeki aracın sol dikiz aynasından seni farketmesini sağlıyorsun
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
15 Haziran 2010, 09:56
#9
3te olur 13te
hiç çok görmem walla kendimiz ne kadar iyi bilirsek bilelim etrafımız daha önemli
-
15 Haziran 2010, 10:36
#10
arkadaşım geçmiş olsun ancak 1. ve 3 numaralı olaylar gösteriyor ki , aynalarını etmen gerektiği kadar sık kontrol etmiyorsun. Seni, sana fazla yakın sollamaya çalışan araçları yanına geldiklerinde değil en az 100 metre geriden görüp ona göre pozisyon almalısı. Bunun içinde her 10 -15 sn. de bir gözucuyla aynalarını kontrol etmen gerekli ve yeterli.
kazasız sürüşler...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
15 Haziran 2010, 10:48
#11
Geçmiş olsun Hüseyin, dediğin gibi 4 teker kulanıcısı hanzolardan Allah hepimizi korusun..
-
15 Haziran 2010, 10:58
#12
Otoburkaplan adlı üyeden alıntı
Dostum Adapazarı Hindistan'dan sonra araba kullanmanın en tehlikeli olduğu yer...Biliyorum 4 sene kaldım orada..Uzunları açık unutup 500 m gittim diye adam beni 10 km uzunlarla yakın takip etmişti
Silah filan da taşıyorlar. Özellikle ışıklara dikkat et, orası için kırmızın sönmesine 4 saniye kala yola çık demek. Çıkmazsan kornaya basıyorlar. Yani kesinlikle uzaklardan sarı ışıkta geçerim diye basarak bir kavşağa gelme, çok tehlikeli !!!
Ama anladığım kadarıyla yaşadığın olaylarda şeridin biraz sağından gidiyormuşsun. Ben genelde şeridin sol tekerlek izini takip ederim. Hem şerit ihlalini engelliyorsun. hem de öndeki aracın sol dikiz aynasından seni farketmesini sağlıyorsun
Evet burasi icin yerli teksas diyorlar . Normalde istanbul memleket, iş icin buradayim. İstanbulun şehir içi trafiğinde 1 günde belki onlarca küçük kaza, deyme, sürtünme, tehlikesi atlatilir fakat bu bolgede direk olarak ustunden gecebilirler. Hatta bikac kez kavsakta bana yol verir gibi yapip sonra tam ben gecerken gazlayip önümden gecen cok oldu. Onun icin hep kavsakda ben durur yol veririm.
Şeridin solundan gitme konusunda hakli olabilirsin fakat o zamanda ayni zihniyet yine benim şeridimi kullanarak (hani korkutucak yada hava aticakya dibimden gecip ) beni gecmeye kalkip sıkıştırırsa (malum yaşadığım olayda benim şeridimi kullanarak yanımdan geçti) kacıcak yerim kalmaz bariyere girerim yada en kotu ihtimal hava akimindan yada biraz irkilip refleks olarak sola kacsam bana deymesin diye bariyerle temas ederek dengemi bozup dusmeme neden olabilir. Acikcasi bariyerlerden sıkışıp kalmaktan cok çekiniyorum.
Nereden gidilir konusunda birsuru yazili bilgi var. Fakat pratikte insan/ pardon hayvan faktörünü ekleyerek, bu tarz yollar ve sürücülerin konusunda tecrubesi fazla olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum (verilmiş sadakalarım bitmeden )
Belki buradaki en buyuk eksikligim chopperrider in dedigi gibi aynalari daka sık kontrol etmek belki 5 sn de bir.
Tum yorumlara tesekkurler.
-
15 Haziran 2010, 11:00
#13
Arkadaşım kazaya sen kendin davetiye çıkartıyorsun.Kendi şeridinin neresinde gideceğini bilsen ve trafik ışıkılarında nerede emniyetli şekilde durulacağını bilsen bu olayların hiç biri başına gelmez.
Başkalarının ne hata yaptığını değilde kendi hatalarımızı gözden geçirirsek kaza riskimiz çok daha azalır.
Tek veya çok şeritli yollarda ilerlerken kendi şeridinin sol tarafında yani bir başka deyişle şeridindeki araçların sol teker izinde gidersen başına böyle sollanma hataları gelmez.
Trafik ışıklarında yolun en sağında veya en solunda durmalıyız.Önümüzde araçlar varsa aralarına girip onları kalkan olarak kullanmalıyız.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
15 Haziran 2010, 11:04
#14
artık kimse araba kullanmasını bilmiyor, hele sabır hiç kalmadı,
herkeste bir duyarsızlık var,
kasko çıktı insanlar kaza yapmaktan çekinmiyorlar,
millet işemi gidiyor savaşamı belli değil artık.....
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
15 Haziran 2010, 11:20
#15
necatik35 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım kazaya sen kendin davetiye çıkartıyorsun.Kendi şeridinin neresinde gideceğini bilsen ve trafik ışıkılarında nerede emniyetli şekilde durulacağını bilsen bu olayların hiç biri başına gelmez.
Başkalarının ne hata yaptığını değilde kendi hatalarımızı gözden geçirirsek kaza riskimiz çok daha azalır.
Tek veya çok şeritli yollarda ilerlerken kendi şeridinin sol tarafında yani bir başka deyişle şeridindeki araçların sol teker izinde gidersen başına böyle sollanma hataları gelmez.
Trafik ışıklarında yolun en sağında veya en solunda durmalıyız.Önümüzde araçlar varsa aralarına girip onları kalkan olarak kullanmalıyız.
Öncelikle, kazaya ben davetiye cikartmiyorum. Riskli hareketleri yapan ben degilim. 2 sollama olayinda da benim şeridime girerek kaza davetiyesini diger taraf çıkarttı. 3. olayda da kamyon kırmızıda geçti. Bunları forumda paylaşmamın sebebi bizim dişimizda olabilecek riskleri yaşadığım olaylarla tekrar arkadaşlarla paylaşmak hemde nasıl olabilecek riskleri en aza indiririz/ eksik yaptigim seyler neler ögrenmek için burada paylaştım, eksikliği/hatayı kendimde de arıyorum .
Sol teker izi takip etme konusunu uygulayacagim, insan olan +4 teker suruculeri ben varken benim şeridimden gecmeyeceklerdir. Digerleri ile karsilasmam umarim.
Isıklarda en soldaydim zaten fakat dediğin gibi sağima bir aracı siper edene kadar cıkmamalıydım.
Yorumlar için saolun.
-
15 Haziran 2010, 11:23
#16
Psikolog suna tanaltay derki KÜFÜR GÖNLÜN YELPAZASİDİR trafikte bu tip denyoları derinden bir kalaylamak, hatta hatim indirmek ruhu ferahlatır, hem araba hemde motor sürücüsü olarak, daha geniş tahlil ediyorum, çünki arabadayken şoförlerin motorlulara yaptıkları hareketlerle karşılaşmıyorum, buda şunu gösterirki genelde motor sürücülerine karşı bir umursamazlık var, birde yeni yetme sürücüler varki tamamen kıllık olsun diye yapıyorlar, onlar içinde yanımda silah taşısam azdır..
-
15 Haziran 2010, 11:44
#17
dreamdark adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun Hüseyin, dediğin gibi 4 teker kulanıcısı hanzolardan Allah hepimizi korusun..
Saol Emre, Amin cümlemize
-
15 Haziran 2010, 11:50
#18
Geçmiş olsun.Motorun 600 f sanırım.Işıklarda kırmızıda beklerken yesıl yandıgında arayı biraz aç sağ şeridin ortasına otur.Ondan sonra sol şeritte ne yapıyolarsa yapsınlar.
-
15 Haziran 2010, 12:12
#19
çok geçmiş olsun, her seferinde de ucuz atlatmışsın, ama bunda sonra daha da dikkatli ol.
madem bu sadakalar işe yarıor diosun, bence bugün bi çarşıya uğra(adanada bütün dilenciler orda toplanmış olur da )
aman dikkat et cüzdanı komple çarptırma da
hadi kendine mukayet ol.
-
15 Haziran 2010, 12:49
#20
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)