Motor Deniz Kenarında Kalırsa Ne Olur?
Reklamlar
-
15 Haziran 2010, 00:51
#1
Merhaba arkadaşlar bu yaz otelde çalışacağım için motorumda haliyle sürekli deniz kenarında olacak.Bunun motora ne gibi zararları olabilir? Bu durumu yaşayan arkadaşların cevaplarını bekliyorum. Ben oksitlenme gibi bir durumun oluştuğunu duymuştum daha önce.
Ayrıca bir koruma yöntemi veya alınacak bir önlem var mıdır?
Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...
0 Rh (-)
Reklamlar
-
15 Haziran 2010, 01:04
#2
Alacağın en basit ama en ekili yöntem motorun üstüne bir branda yada naylon tarzı bişey kapamaktır, üstü kapatılamayan birşeyi deniz kenarında özellikle gecenin rutubetinden korumak imkansızdır..
-
15 Haziran 2010, 01:05
#3
motorunun madenine bağlı kardeş.
bende deniz kenarında yaşıyom motorumu geçen yaz aldım,seneye söylerim.
en basit çözü branda herhalde.
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
-
15 Haziran 2010, 01:08
#4
branda vb. tarzı şeyler koruyacaksa problem yok ayrıca seneye görüşlerinizi bekleriz
Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...
0 Rh (-)
-
15 Haziran 2010, 01:16
#5
sabahları uzerinde su birikmis olacak branda kısmen koruyor ama kısmen... Havanın nem i motor uzerinde yogunlasıyor. Uzun surede birsey olurmu bir fikrim yok sabahları ustundeki suyu sole bi atsan bence iyi olabilir
-
15 Haziran 2010, 01:18
#6
Deniz kenarındaki rutubetin motorun metal kısımlarına vereceği zarar aşikardır, sadece çok iyi bir kromaj kaplama ve paslanmaz çelikten olan kısımlar bundan en az seviyede etkilenecek olanlardır, plastik ve bakalit kısımlar ise kesinlikle etkilenmez, bunların düşmanıda güneştir, bazı görüşe göre deniz kenarındaki rutubet tuzlu bir rutubet olduğunu savunanlar varsada kesinlikle değildir, rutubet = su buharı , yani saf sudur..
-
15 Haziran 2010, 02:06
#7
Zincirini normalden daha sık yağlaman gerektiğini de unutmadan eklemek gerek.
Ayrıca boya koruyucu bir cilayı da ayda bir uygulaman boyalı yerleri tuzdan ve güneşteki UV ışınlarından koruman açısından faydalı olur (çizik giderici pasta cilalar ile karıştırma, bunlar aşındırıcıdır). Deniz kenarlarında UV ışınları denizin yansıtıcı etkisi nedeniyle çok daha yoğundur. Aynı şey karlı dağlar için de geçerlidir örneğin.
Havadaki nemde tuz yoktur ama tuz sağdan soldan, özelliklede asfalttan sürekli gelecektir özellikle kumsal yakınlarındaysan. Kum taneleri uçuşarak etrafa tuz taşırlar. Yani tuz atmosfere deniz suyuyla beraber buharlaşıp kimyasal yolla değil, mekanik yolla karışır. Bunu en güzel örneği arada bir Sahra Çölünün kumlarını yağmur ile yememizdir.
-
20 Haziran 2010, 14:29
#8
boşver sezon bittikten sonra bakımını yaparsın olur biter . takma kafaya
-
20 Haziran 2010, 17:04
#9
motor feci şekilde paslanır. etkili çözüm iyi bir branda. ama yinede %100 korumaz.. birde arkadaşım motorunu yıkadıktan ve basınçlı havayla kuruttuktan sonra. balatalar ve zincir hariç her yerine wd40 sık ve sonra bezle fazlasını temizle. cilalıyormuş gibi yani. pastan korumayı arttırır.
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
-
20 Haziran 2010, 17:12
#10
metal aksamları mazotla 15 gunde bir temizliyerek korozyon oluşmasını engelleyebılırsın.uzun yıllardır butun motorlarımda zorunlu olarak bu temizliği yaptım hiç biride küflenip dökülmedi.
-
20 Haziran 2010, 17:45
#11
Gazyağı banyosu da iyi gelir, neredeyse her yıkama sonrası gazyağı ile fırçalayıp sildim. Boyayı da besler, parlatıcı etkisi var. Üzerine de biraz cila sürer parlatırım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)