uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek
Reklamlar
-
11 Haziran 2010, 16:44
#1
arkadaşlar malum arabaları uzun inişlerde boşa alıp yakıt tassurufu yapabiliyoruz. ama bu bildiğiniz gibi motorda mümkün değil.
bizde şöyle yapsak;
uzun inişlerde debriyaja basıp boşta gitsek motora bi zararı olurmu?
bilgisi olan arkadaşlar bizide bilgilendirirse seninirim.
Reklamlar
-
11 Haziran 2010, 16:46
#2
Manevra ve tepki kabiliyetini azaltırsın. Gereksiz risk almış olursun.
-
11 Haziran 2010, 16:47
#3
Boşta gitmenin motora bir zararı olmaz, ama farketmeden hızlanacağın için ani bir olay karşısında durman zorlaşabilir. Bu nedenle arabada da motorda da boşta yokuş inmen tavsiye edilmez.
Okan Kılıç (Vreon)
Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur
-
11 Haziran 2010, 17:08
#4
Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
11 Haziran 2010, 17:18
#5
Yeni teknoloji araçlar boşta iken neredeyse hiç benzin yakmaz .
Araç bilgisayarlarından bunu hemen görebilirsin.
Motorda sorun olur gibi .
Mesela 2. viteste boştasın ve motor aşağıya doğru hızlandı , normalde 5. vites atman gerekirken 3. vitese attın . Film şeridi olayına girersin gibi geliyor bana .
Aman derim yapma.
-
11 Haziran 2010, 17:57
#6
boşa almak yerine vites yükseltin..
-
11 Haziran 2010, 18:12
#7
Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
olayın tum ıcırıgını sagolsun arkdasımız acıklamıs fazla soze gerek yok
mekanık konuda ustte yazılanlar olur ayrıca dıger arkdasların da dedıgı gıbı manevra kabılıyetın duser bu da rısk faktorlerındendır
-
11 Haziran 2010, 18:25
#8
Boşta gitmeyin. Motoru yada arabayı çok rahat kaydırırsın. Araç üzerindeki kontolünüz çok zayıflar. Kaza yapma ihtimalin artar.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
-
11 Haziran 2010, 18:38
#9
draggy adlı üyeden alıntı
Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
doğrusun draggy peygamber vitesinde yağlama zayıftır. kontrol zayıftır frenleme mesafesi uzar , kompresyon sıfırdır...
(araba için) standart kullanım devri 2700 d/d olduğunu kabul edersek yeni nesil araçlarda uygun viteste gaz pedalına basmadan uygun devir değerinin üstünde ve kompresyon ile iniş yapılıyorsa elektronik benzin pompasını kesiyor ve araç yakıt harcamadan mesafeyi alabiliyor.
(Motor için ) çok kısa süre için oturuş kask vb. düzeltmeler nedeni hariç boşa almam...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
11 Haziran 2010, 19:08
#10
Zaten normalde,örneğin: yokuş aşağı iniyorsun,vites 3'de;sen debriyaja basıp vitesi boşa almaya çalışırsan,sırasıyla 3/2/boş/1 boşa alırken vitesten normal sesler gelmez,mekanik arızaların ilerleyen zamanlarda baş göstermesine sebep olur...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
11 Haziran 2010, 19:40
#11
Tamam da zaten yavaşlamadan 3'ten 2 ya da 1'e alınmayacağını sanırım bir çok kişi biliyordur.Benim bilmediğim boştayken motora zarar verdiğimdir.Peki bu zararın kısa vadede bir etkisi olur mu? Frenleme veya ani hızlanma gibi konular değil,onlar tamamen kontrolümde gelişiyor.Farkındayım fakat motor aksamına zarar verdiğini ilk kez duyuyorum.
-
11 Haziran 2010, 21:19
#12
Su Silahı adlı üyeden alıntı
Boşta gitmeyin. Motoru yada arabayı çok rahat kaydırırsın. Araç üzerindeki kontolünüz çok zayıflar. Kaza yapma ihtimalin artar.
bizim burada uzun ve hafif eğimli bir iniş var dolayısıyla ben ara ara fren yaparak kontrolü kaybetmeden ve motoru kaydırmadan 3-4 km civarı 4. viteste iken debriyaja basarak gidebiliyorum motoru boşa almak mümkün değil çünkü 4-3-2 attınmı motor yavaşlıyor hele 1e atarsan motor durma noktasına geliyor ve şanzımanı aşırı derecede zorluyor işte bende 4. viteste debriyaja basarak uzun süre gidebiliyorum kontrolüde kaybetmiyorum işte bunun motora zararı varmı onu merak ediyorum.
-
11 Haziran 2010, 21:59
#13
klm644 adlı üyeden alıntı
bizim burada uzun ve hafif eğimli bir iniş var dolayısıyla ben ara ara fren yaparak kontrolü kaybetmeden ve motoru kaydırmadan 3-4 km civarı 4. viteste iken debriyaja basarak gidebiliyorum motoru boşa almak mümkün değil çünkü 4-3-2 attınmı motor yavaşlıyor hele 1e atarsan motor durma noktasına geliyor ve şanzımanı aşırı derecede zorluyor işte bende 4. viteste debriyaja basarak uzun süre gidebiliyorum kontrolüde kaybetmiyorum işte bunun motora zararı varmı onu merak ediyorum.
zararı var o kadar uzun bir yokuştan iniyorsan vitesi 4 veya 5 kadar at sonra gaz vermeyi kes motor rahat bir şekilde iner manevra kabiliyetini kaybetttirmez benzini çok harcamaz boşta inen motor daha fazla benzin yakar yağlama yapmaz yani boşta iniyorum az yakıyorum diyen karnından sallar yeni nesil araçlardan citroen c4 arkadaşımda var boşta giderken gidebilceğimiz son km 270 derken yüksek vitesde gaz vermeden yaptığımız inişte 458 km reye çıkmıştı bunu bana sölediğinde sallama arif din kardeşiyiz demiştim :D ama sonucu görünce ne kadar yanlış bilinçte olduğumuzu anladım
-
11 Haziran 2010, 22:26
#14
Bir yerde okumuştum bildiğimiz yanlışlar başlığı altında ; boş viteste gitmek daha çok motorun daha çok benzin harcamasına yol açıyormuş sebebi olarakta benzini hangi aralıklarla yolladığını bilememesi gibi bir şeyler yazıyorduç.
-
11 Haziran 2010, 22:42
#15
otomobillerde boşa aldığınızda motoru fazla soğutmuş olursunuz böylelikle hem enerji sarfiyatınız artar hem de sürtünme ve aşınma. motosikletlerde ise durum daha vahimdir. Motosikletinizin düz durmasını sağlayan gücü dabriyaja basarak kesmiş olursunuz ki ne gerek var? Bir yüksek viteste yokuş aşağı daha düşük devirde az benzin harcayarak gidebilirsiniz. Ani bir şey olduğunda motor gücünden faydalanıp tepki verebilirsiniz.
Bunların dışında boşa aldığınızda teknik olarak motosiklet daha az yakar mı? Evet ama ne zamana kadar motor ısısı belli bir seviyenin aldına düşene kadar. Sonra sürtünme artacağından benzin sarfiyatı ve aşınma da artacaktır.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
11 Haziran 2010, 23:08
#16
Rahat edemem ben hiç boşta giderken...
Tehkileleride var 5 10 tl için gerek yok bence...
Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
11 Haziran 2010, 23:19
#17
başlığı görünce minibüs şöförleri geldi aklıma
kardeşim nekadar büyük bir yokuş iniceksinki o yokuşta boşa atıpta yakıt tasarrufu sağlayacaksın görende seni memleketin ekonomisini düzeltecek bir hamle yapıyor sanır yapma gözünü seveyim kendinede başkalarınada yazık etme
-
11 Haziran 2010, 23:30
#18
Motor kompresyondayken fazla benzin gideceğini sanmıyorum...debriyaja ne kadar basarsan basılı tutarsan baskı balataların aşınır...debriyaja basman demek motora zarar vermen demektir...kendini motorcu ilan fazerci bir arkadaşımda yıllardır ısrarla her frene bastığında debriyajada basar...yıllardır kafasını şişiririm yapma etme fazeri bari böyle kullanma diye ama alışkanlık diyor...sadece debriyaj balatalrına zarar vermezsin motoruda kompresyondan çıkarıp serbest kütle haline getirirsin ve rampa aşağı hızlanman artar...bu seferde frene daha sertce basmak zorunda kalır ve debriyaj balatalarından yersin...iki ucu aşınmalı değnek misali...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
12 Haziran 2010, 00:04
#19
Söylediğin şey otomobillerde de iyi bir yöntem değildir. Kaldıki bizim frene ihtiyacımız olduğunda yere tutunan daha az tekerleğimiz olduğundan sorun olur.
Boş viteste yokuş aşağı gitmek yakıp tasarrufu konusunda size kar ettiğinizi düşündüren şey nedir bilemiyorum ama bence daha ayrıntılı düşünüldüğünde aksine madden daha zararlıdır. Sürekli frene yüklenmek fren balatalarını ve diski veya kampanayı daha çabuk bitirecek, normalden daha fazla ısınacağı için deforme olacaktır. Uzun vade de kar ettiğinizi düşündüğünüz yakıt oldukça fazlasına mal olur bu saydığım parçalar. Karar sizin.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
-
12 Haziran 2010, 00:23
#20
debriyaja sürekli basarak gidersen debriyaj balatalarını yersin. zaten yukarıda motosiklet vites mantığından dolayı vitesi küçültmeden boşa atamayacağın anlatılmış
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)