Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek

    REKLAM ALANI
  1. #121
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amacım Yorumunu Çürtütmek değil,
    Yanlış Anlaşıldım İse Üzgünüm Doğrusu Budur...

    Yağ pompaları krank'ta bulunan dişliye bağlı olur ve,
    motor çalıştıgı sürece motor yağlama yapar,
    yok stop halınde yokuş inmek dendi ise haklısın....
    Yağ pompası çalışır tabi ki, çalışmazsa pistonlar yapışıp kalır, motorun içinde yağ var, yağ içinde yüzüyor. Ama yağ pompası dediğimiz şey yağ basıncını artıran ve yağ filtresinden geçmesini sağlayan mekanik bir alet. Tek tek motorun içini sprey gibi yağlayan bir sistem değil.

    Şimdi gelelim esas soruna, dönmeyen dişlilerin nasıl yağlanacak hocam sorun burada

    Şöyle anlatayım, komple bir dişli setini yağın içine koy, yağlanır mı? Evet dışı yağlanır ama birbirine temas eden dişlerin yüzü yağlanır mı? Hele bayır çıkmışsın motoru zorlamışsın yüksek sıcaklığa ulaşmış yağı düşün. Sen dişlerin dönüp yağlanmasına izin vermezsen vitese aldığında ne olacak.

    Açıkcası benim nazarımda -20 derece sıcaklıkta 20-40 yağ olan motoru çalıştırmaktan fark yok.

    Neyse ben bu konuya daha cevap vermeyeceğim, isteyen istediği gibi kullanır motorunu

    Motorlarının kullanım kitapçıklarını yazan mühendislerden çok daha iyi bilenler var, ben motorumla ilgili tamir mi, bakım mı ne halt yiyeceksem açar kitabını okurum. Yanlış yapıyorum demek ki
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi


    Enjeksiyon lu araçlarda Bayır aşağı yol alırken eğer gaz pedalına veya gaz koluna bir kuvvet uygulamıyorsanız ARAÇ! Rölanti 'de yaktığından daha az

    Örneğin: Rölanti'de ; 0,6
    Bayır aşağı uygun viteste ; 0,0

    Yakıt tüketmektedir. Çünkü o sırada araç Ateşlemeyi kesmiştir.
    Bu esnada Araç 'ın motoru Güç üreten değil güç alan oluyor. ECU'lu modellerden bahsediyorum.

    Karburatörlü araçlarda ise Gaz kelebeği kapandığından Araç motoru rolantide yaktığı kadar yakıt tüketmektedir.

    Devir yükseliyor diye Çok yakıcak diye bir kanun yok. 3 Viteste 4 bin devirde Kaç KM/H 'ile yol kat ediyorsanız bayır aşağı 3 viteste 4 Bin devirle iniyorsunuz diye o kadar yatık tüketmek zorunda değildir araç. Lastiklerden gelen kuvvetin motor üzerinde gösterdiği devirdir.

    Motorun ana çalışma prensibi ne kadar oksijen o kadar Devir. Gaza bas Gaza cümlesi yerine Hava ver hava olsa Bilmeyen arkadaşlarımız daha çabuk öğrenicektir

    Bildiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım ... Forumda daha büyük ustalarımız olduğuna şüphem yok yanlışım var ise düzeltiniz..

    Saygılarımla..
    ....

  3. #123

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    draggy

    Üyelik tarihi: 18-09-08
    Şehir: İstanbul
    Motosikleti: Dragstar 650 ve Pcx 125
    piranha dört Nickli Üyeden Alıntı
    Soru bir:Vitesi boşa alır ve yokuş aşagı inersek yağlama.......Motor rölantide çalışmaya devam edeceğinden ve lastik döndüğü için de şanzuman içi hareketli olacağından yağlama sorunu olmayacaktır.Yağlama keser diyen arkadaşların bir çogu 15 dk rölantide motor ısıtıyor ve nasılsa o zaman motor yagsız kalmıyor ki şanzumanu kartere baglı tip ve karter yağ havuzu olmayan motorlarda durdugu yerde çalışması zararlıdır.İkincisi:yakıt sarfiyatı artarmı.......yakıt sistemine baglı olarak degişir.Cut-of 2004 den sonra birçok motorsiklet de var.Kompresör vakumu artınca yakıtı kesiyor.Rölanti devrine yaklaşıp da vakum azalınca yakıt akışı tekrar başlıyor.Debriyaja basılı gitmek lede yalnızca debriyaj teli ve baskı bilyasına yük biner o kadar.Son polimik de boşta ısı düşüp motora zarar verecegi.:Bu arkadaşlar hiç yağmurda motor kullanmamış yada karlı havada .Isınmış bir motoru boşta normal bir havada rölanti halinde çalışırken soğutmak için şöyle 10 km kadar gidersiniz heralde.O yokuş da ya bolu dağından inerken yada kartepede var.
    Söylediklerin varsayımların galiba? Arka tekerin boşta dönerken nasıl yağlanacak aktarma sistemin

    Hiç bir şey olmaz diyenler motorlarının servis veya kullanıcı kılavuzu ne varsa bunun zarar vermediğine dair bir maddeyi önüme koysun ben iddiamı geri alacağım Bayır aşağı boşta sürüp ilk vites değişiminde çatır çutur sesleri gelince içiniz yanmayacak mı, neyse ne yaparsanız yapın, 2 senelik konu nasıl olsa, gecenin bi saati olmuş hala ikna etmeye çalışıyorum
    Hocam zannedersem şöyle demek istiyorsun:Vitesi yokuş aşagı boşa alın ve motoru rölanti devrinde bırakın.Bir süre sonra motorunuz yag devirdaimi olmadığından kitler.Bu mudur yani.Boşta gitmeyi tabiki desteklemiyorum fakat yaz sıcagında uzun bir tırmanma sonrası yokuştan sonra aynı ölçüde iniş varsa güvenli görürsem hiç bakmam gözünün yaşına ve boşa alırım rölantide motoru soğuturum.Çok da korkarsam beşe atar debriyaja basarım.Belirtmek istemezdim fakat yaklaşık 7-8 yüzbin km kadar motor kullanmışlıgım var ve hiç 100 bin km nin altında debriyaj balatası yada tası yada dişli degişimim olmadı.Ki hiç şnzuman açtırmadım.100 binin altında iki motora rektefe attırdım biri kanuni fırat(manifoltdan su girmesi ve hiçbir ustanın farkedememesi sonucu sübap kesmesi,rektefeden sonra onuda ben farkettim)) digeri de cbf 150 dir.Boşa aldıktan sonra iki ye geçerken gazı gıdıklamadan vitesi ikiye atarsan tabiki dişliyi sıyırırsın.?????????Yada hızını gerektiği kadar azaltmazsan.Hiçbir kitap yada kanun tamamen gerçegi yansıtmaz.O an kabul edilendir.1900 lü yıllarda kabul edilen avans ayarı ile şimdikiler yada sıkıştırma sonu basınçları aynı mı.Demekki degişebiliyor demekki kitap yada kanun yüzde yüz doğru değildir.Kullanım klavuzlarında kurutma makinelerine kedi konulmayacagının yazıldıgını düşünürsek, kitapları hazırlayanların kimlerele muatap olabileceğinide buna eklersek tabiki haklılar.Yada hangimiz trafik kurallarına uyuyoryol tıkalı oldugu halde yalnızca şeridinden gidiyor.Emniyet şeridini boş bırakıyor ,takip mesafesine uyuyor.Bunlarda kitapda yazıyor


7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)