mesela rampa aşağı iniyoruz vites 5 e taktık elimizi gazdan çektik motor kompresörde patırdayarak iniyor bu durumda gaz vermeden indiğimzde yağlama olayı oluyormu merak ettim
mesela rampa aşağı iniyoruz vites 5 e taktık elimizi gazdan çektik motor kompresörde patırdayarak iniyor bu durumda gaz vermeden indiğimzde yağlama olayı oluyormu merak ettim
Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black
Kesinlikle oluyor nötr vites yani boşta yağlamayı yapamıyor...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
motorun viteste krank milin dönüyor piston inip kalkıyor tabiiki yağlama olur ama gaz wermiyorsun patlama olmuyor. dümdüz yolda 120-130 km/h asıldınız gidiyorsunuz artık gaz wermemeye karar werdiniz çektiniz elinizi gazdan o an ne oluyorsa aynısı oluyor işte.. bence debriyaja absarak inmek çok gereksiz bir iş olur atın uygun yuksek witese tıngır mıngır inin
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
Boşta yağlama yapmıyor
cümlesinin nedenini birisi bana açıklar mı lütfen ?
Rolantideyken Yağ pompası çalışmıyor mu ?
herkes motorunu kırmızı ışık beklerken boşa almıyor mu ? o sırada yağlama olmuyor öyle mi
Herkez ozaman kırmızı ışıkta motoru kucağına alırdı yahu pistonlar kaynardı.
Motosiklet boşta yağlama yapmaz MUHAHAHAHAHAHAHA
Cümleye bak ya
Daha bir sayfa önce yazdik ama bir daha yazalim.
Isiklarda beklerken motosiklet bosa alinmaz.
Yapmayin.
Birinci viteste ve her an gazlamaya hazir bekleyin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
1- Motosiklet boştayken yağlama yapmaz
2- ışıklarda beklerken boşa alınmaz
3- Işıklarda 1. viteste debriyaj sıkılı halde beklerken devir 10000 e dayanmaz.....( işte bunu yaparsan motoru eline alırsın)
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Ne kadar güzel demiş.kayar2
DEMİŞ:
debriyaj sıkılı kullanımda motora zararı ne olur soru bu
debriyaj teli ,baskı bilyası,fren balataları,debriyaj balataları daha çok aşınır
faydası çok az yakıt tasarrufu rolantide zengin karışım olur pek fark etmez
motor harereti sogur rahatlar yaglama normaldir.
vitesle inilmesi yukarıdakilerin tersidir.yaglama normaldir. egsoz patlaması yapar motor ters güçle zorlanacagından zincir boşlukları normal olmıyan larda egzantirik zinciride dahil
çalışma düzeni bozulur ses yapar
sürüş için yeterince yazılmış sürücü yolun durumuna göre karar verecektir
kazasız sürüşler
18 yılı dolduruyorum 2 teker üstünde.Debriyajsız bir yokuş dahi inmedim,gerek duymadım.Her zaman kontrol elimdeydi.Hiç bir zaman debriyaj veya herhangi bir balatayla sorun yaşamadım.Kullanıcı kitabı falan da okumam yaptığım herşey tecrübelerimle sahiptir ki olası bir durumda da sorumluluk benim üzerimde olduğundan bir sorun yok ortada.
Yok neymiş acemi sürücüler debriyaj kullanırmış da kompresyonun keyfine varılmalıymış da.Bırakın bunları arkadaşlar.Hemen hemen her türlü enduro motoru kullandım ve hiçbir sorunla karşılaşmadım debriyaj konusunda.Eğer kendinize motorcu diyebiliyorsanız o zaman bir takım tecrübelere ve davranışlara sahip olmalısınız.Debriyajdayken eliniz,bir ayağınız ve diğer eliniz de frenlerde olmalı ki gerekli kontrolü kendinize sağlayabilesiniz.O yolu iyi analiz etmeli, yer durumuna göre durma mesafenizi ve dolayısıyla hızınızı ayarlamak ZORUNDASINIZ.Bunların hiç biri o okuduğunuz kullanıcı kitaplarında yazmaz şu yolda şu hızla, bu yolda bu hızla gidin şu kadar metrede durursunuz diye.Tabi kiğ kullanıcı kitaplarında motorun mekaniği ve genel yapısıyla ilgili çok yararlı bilgiler vardır fakat sele üstünde yerinizi aldığınız andan itibaren kontrol Yamaha veya Honda veya Ducati kitabında değil tamamen avuçlarınızın içindedir.Debriyaja basıp basmamak sizin düşünce tarzınıza ve mantığınıza kalmış bir iştir.
Şu yağlamayla ilgili problemleri de anlamış değilim.Boşta yağlama olmasaydı o pistonu eksozdan çıkarken yakalamaya çalışarak kalecilik idmanı yapabilirdiniz.Bi arkadaşın söylediği gibi eğer pistonlar hareket ediyorsa ve yağlama elektronik değilde mekanik olduğundan yağlama vardır.Benim mantığım bunu bilir bunu söyler.
Tecrübe okuyarak değil yaşayarak kazanılır.İnsan kendini tanımalı ve ona göre hareket etmeli.Yolda karşılaşacakları şeyler insanı olgunlaştırır.Aynı şey hayat için de gerçektir.
Ben tecrübemden,debriyaj balatamdan ve altımdaki 2 tekerden memnunum.Umarım altınızdaki şeytan oyuncağı size kötü günler yaşatmaz.
İyi forumlar...
ne arabayı nede motoru asla yokuş aşşağı boşa almayın
Bende 20 yılı dolduruyorum ve hiç bir zaman bayır aşağı boşta veya debriyaj sıkarak inmedim... 20 yıllık sürücüyüm ve hala yanlış bir bilgim olabilir diye OMM ileri sürüş eğitimine katılmayı planlıyorum. KEndinize çok güvenmeyin, kontra olayını duyduğumda hadi len oradan demiştim ama , dikkat ettiğimde vücut bunu zaten istemsiz yapıyormuş...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
3-5 km debriyajı basıp giderseniz motorun dışı aşırı soğur ve büzüşür, motor içi devir çevirmediğinden harareti korur sürtünmeler artar ve segmanların silindiri kazıma(krepaj) tehlikesi vardır.
Debriyaj boşuna çalışır,ömründen çalınır, basılı gitmek için yapılmamıştır.
Hiçbir vitesli taşıt üreticisi boşa atın az yakın diye saçmalamaz.
Karbüratörlü sistemde veya enjeksiyonluda relantide motoru tutmak için verilen yakıt, seyir motor devrinde gaza basmadan yapılan sürüşten daha fazladır(relanti devresi çalışmaz).
Ya her kafasına esen konuşmasın bari.Ben az yakar diye bir cümle kurmadım orada.Sadece körü körüne inanılan bikaç konu hakkındaki görüşlerimi yazdım.Ben de biliyorum bilmediğim çok şey olduğunu.O bahsettiğiniz cart sesi anca sizin yapabileceğiniz tarzda bir hareket.Motoru sürebilmek öyle gaza basıp gitmeyle olmuyo işte.Motorumu tanıyorum ve gereken vitesi bir çok profesyonel(!)den iyi biliyorum.Öyle viteslinin hakkını veremeyen scooter sürsün falan hikaye.Size söyledim elimden çok fazla enduro ve kros motor geçti.Bu iş tecrübe meselesi.Korkmayın sürdükçe kazanırsınız...
Kusura bakmayın fakat şahsıma yazılmış basit ve seviyesiz espriler hakkında böyle sert bir yazı yazdım.Herkes üstüne alınmasın zaten alınan alınır.Forumdaki tüm abilerim,büyüklerim,ustalarıma ve daha nice gerçek motor sürücüsüne saygılarımla...
Motoru çalıştırdınız.Alet boşta,Ayagınız frende.Vitese takın ve gaz vermeden hafif hafif debriyajı bırakın :Ne oldu stop etti.Yani siz debriyajı bırakmadıkca motor stop etmiyor, herhangi bir sürtünme yok.Böyle olmasa zaten debriyajın bir anlamı kalmazdı.Debriyaj koluna tam bastığınızda (ayarlı ise levyeniz)levyenize baglı tel vasıtası ile debriyaj bilyasına baglı pimi ittiri vermiş,saclarla balatalarınızın arasını aralamış olursunuz.aralayamazsanız kalkmak için vites degiştiremezsiniz(giderken debriyajsızda vites atılabiliyor)zorlanırsınız yada motor stop eder.Yol alırkende aynı sistem geçerlidir ve debriyaj levyenize bastıgınızda balatalar saclara değmez taki bırakmaya başlayana kadar.Siz bırakırken şanzumanda ve motorda devir eşitleninceyekadar,bu sürecteki süre baskı ve devir tutturup tutturamama balatanızı yer yoksa debriyaja basılı günde 100 km inseniz en fazla atıyorum 50.000 km de tel veya debriyas baskı bilyası yersiniz.Bunu zaten başaran bir sürü motorcu var.Adam motor satıyo km si 30.000 de ''debriyaj balatası yeni degişti''diye not düşmüş.Efsane modenas la bile her çıktığım bayırdan sonra yokuş aşagı salarken debriyaj yaptıgımı çok bilirim vites degiştirip beşten boşa almaktansa kısa kısa ayakla debriyajlardım ve hiç sorun yaşamadım(80-90.000 km lerdeydi sattıgımda ).Bunu hep yaparım ve nerdeyse motor biterdi debriyajım bitmezdi.Bu tamamen tercih meselesi.Yokuş çıkarken motorun cigerini zorluyorsam eger fırsatım varsa inerken ödülünü veririm.Zaten 80-100 km hızla seyredilen uzunbir yokuşta son viteste gazı bıraksanız 100 metre sonra emniyet şeridine mahkum olursunuz bu daha tehlikeli.Bunun sebebi ise araçların ortalama iki misli devirli araçlara sahip olmamız ve bizdeki kompresör bu yüzden araçlarda yok.Kranklarımızın ,lastiklerimizin çapı ve agırlığa bağlı atalet kuvvetimiz zayıf.Buna en basit kanıt da aynı hızlav araçla giderken debriyaj yapıldıgında araçtaki hızlanma ve hızı koruma daha fazla.Aynı hızda aynı anda debriyaj yapın veya son viteste gaz kesin araçla aranızdaki mesafe farkında araç hep fark takacaktır.Tamamen tercih veya takıntı.Kompresörün zevkini tamircide fatura öderlerken çok kişinin suratında gördüm ama kimse kopresörden vaz geçmiyor mesela.Zevk
Bayır ağaşı vitesi boşa atarak yakıttan ne kadar kar yapılırki her an kontrolü kaybetme ve kaza yapma riskinde cabası
Kompresyonla ilgili bir konu değil boşa alma veya debriyaja basmak.
Aşırı devir çevirmek ne kadar zararsa aşırı kompresyon da o derece zarar ama motorun inişte istediği kadar devir çevirsin gazı bırakıp kompresyonla yavaşlaması sıkıntı yaratmaz. İster 2 ister 4 zamanlı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)